Szukałem, ale nie znalazłem fachowej odpowiedzi. Chodzi mi o kompletną listę części jaka jest potrzebna do przekładki z EJ2 D15B7 na B16A2 (EG6 anglik) i z czym trzeba się tam bawić (bo z tego co wiem to wiązkę trzeba przedłużać tak?).
silnik
skrzynia
półośki
łapy mocujące przednie dolne z b-serii (w 5 i 6 gen są takie same)
łapy mocujące górne - przy rozrządzie i filtrze pasują z Y7,
łapę mocującą tylną od ścianki grodziowej od 6gen VTI, albo spawać
drążki zmiany biegów od vti 6gen
komp i całą wiązkę najlepiej
kolektor wydechowy
chlodnica i weze
kolektor ssacy
alternator
rozrusznik
sprezarka klimy jesli chcesz miec klime
pompa wspomagania
wydech 2.25 cala

do tego dolicz nowe oleje, rozrzad, swiece kable itp

[ Dodano: 2009-12-13, 15:27 ]
EJ2 to 5gen coupe... patyki i tylna łapa od 5g
wiązka zostaje stara tylko sie dokłada kable od vteca
Z tego co wiem na pewno trzeba przerobić wiązkę od Anglika, bo jest po drugiej komputer, i albo trzeba przedłużać i przełożyć, albo wziąć od nie-anglika. Ile może takie przedłużenie u elektryka kosztować?
Po co rzeźbić w wiązce z angola jak zostawiasz swoją starą dokładając kable od witka
No właśnie tez tak słyszałem, ale jednak trzeba...
ale slyszales ze trzeba czy wiesz ze trzeba?
z ktorego roku to b16?
eg6 - to 5 gen

. dokładasz 2 kable plus masa, zostawiasz swoją wiązkę i po temacie
ale slyszales ze trzeba czy wiesz ze trzeba?



Słyszałem, że trzeba .

95r.


Słyszałem, że trzeba


To źle słyszałeś
Jeszcze pytanko odnośnie klimy, co oprócz nabicia i wymiany sprężarki będzie potrzebne do prawidłowego funkcjonowania klimatyzacji?
włączony guzik AC
The Player, pasek bo jest dluzysz niz w d seri ;p
pompa też jest inna
A zraszacz? Coś jeszcze będę musiał wymienić i dokupić?
A zraszacz? Coś jeszcze będę musiał wymienić i dokupić?


jaki zraszacz chyba skraplacz
Tak skraplacz .
napisalem wyzej ze pompe tez potrzeba

nie musisz do klimy tylko pompa i pasek a pozniej jej nabicie i dziala
Nie chcę tworzyć kolejnego tematu (a myślę, że ten obszerniejszy komuś się może jeszcze przyda). Mam pytanie odnośnie części jakie trzeba obowiązkowo wymienić przy takim swapie i części, które lepiej, żebym wymienił, ale nie koniecznie. Z tego co czytałem to:

- kompletny rozrząd (pasek, rolka paska, pompa wody)
- olej w silniku
- filtr powietrza
- filtr oleju
- olej MTF

Coś jeszcze? MTFu lepiej wlać 1L czy 2L, a może więcej? I pytanie odnośnie tych części, to jakie polecacie? OEMy Hondy czy coś innego? Olej Castrol Edge Sport 10w/40 będzie dobry? Pasek Mitsuboshi czy inny? Jaka firma MTFu? Jakie filtry itp. Z góry dziękuję za odpowiedzi.
MTFu lepiej wlać 1L czy 2L, a może więcej?


nie ma więcej, mniej. wlewasz tyle ile potrzeba. wchodzi chyba nie co powyzej 2l-nie pamiętam ale zaraz ktoś Ci napisze ile dokladnie.
MTFu do skrzyni wejdzie Ci jakieś 2,2 litra....
Olej Castrol Edge Sport 10w/40 będzie dobry?



ja bym Castrola do siebie nie zalał... nie pytajcie mnie dlaczego... osobiste przekonanie...
Pomyłka w pisowni jeśli chodzi olej . Miało być 0w40 czyli syntetyk i tutaj pytanie, czy coś się stanie niedobrego jeśli wleje do tego silnika ten olej? Nie wiem na jakim wcześniej jeździł (będę się dowiadywał, co jeśli lany był półsyntetyk?). Silnik bardzo dobrze wygląda i jak mnie sprzedawca zapewniał, ze ma 83tys w co jestem skłonny uwierzyć.
The Player, chyba 83 tys mil moze sie okazac ze na syntetyku pije ci sporo oleju wiec jak juz taki wlewasz to bedziesz musial sprawdzac czesto poziom oleju czy wszystko jest ok czy jednak polsyntetyk
83 tys km, ale zobaczymy w praniu. Teraz są pewne komplikacje ze swapem...
jakie komplikacje ?
Pomyłka w swapie i została wysłana nie ta półośka, a no i drążki od D serii nie pasowały, a nie chciałem przerabiać bo podobna cena przeróbki co zakup tych od B serii, a podobno jest to lepsze rozwiązanie niż przeróbka, wszystko już idzie kurierem.