Czy ktoś z was zakładał zestaw Hid Xenony 6000k lub 8000k ??Czy sie opłaca ???

http://img248.imageshack....28/lampy.th.jpg
Oplaca sie lans jest na dzielni i zupelnie przy okazji mozna oslepic kazdego z naprzeciwka i to wszystko za pare stowek.
Ale ja nie chce je do lansu tylko chce poprawić widocznośc na jezdni w dzień jak i w nocy, bez oślepiania ludzi uczestniczących na jezdni.
To musisz miec normalnie wbudowany ksenon, np. EMG to robi.
Sa to jednak koszty duuuuzo wieksze, ale odezwij sie do niego, wszystko Ci wytlumaczy. Na zestawie HID nie da sie tego zrobic zeby dzialalo tak jak powinno w 100%.
w niektorych lampach sie da. w 6 genie nie baudzo to wychodzi, za to w 7 da rade zrobic to tak, zeby nie walilo w kosmos.
Najlepsza opcja to lampy z soczewkami + xenon i ustawienie naprawde bardzo nisko, wtedy jest powiedzmy ''ok''.
wedle prawa nigdy nie jest OK jeżeli auto nie wyjechało z xenonem z fabryki lub nie został założony przez firmy specjalizujące się w tego typu montażach.
o systemie samo poziomowania i samo oczyszczania lamp to pewnie nie ma sensu wspominać..
a tym bardziej o odpowiednich atestach...

pamiętajcie że na drogach nie jesteście sami
Nie polecam, w Hondzie nie montowałem. Teraz w E30 miałem zestaw HID Bosha wiec nie byle shit (oczywiście oczewka) i tatalnie nie dawało rady, teraz mam seryjne H1 w soczewce i jest bardzo fajnie.
Akurat co do systemu samopoziomowania na naszych drogach - i tak by sie nie wyrobil z poziomowaniem, ze zwgledu na czeste ''zmiany jakosci nawierzchni'' Czyszczenie jak ktos jest uparty, tez mozna zrobic. Oczywiscie to nie znaczy, ze jestem zwolennikiem lub co gorsza wlascicielem hidu
nie ma to jak znac zasade dzialania ukladu samopoziomowania..
Akurat co do systemu samopoziomowania na naszych drogach - i tak by sie nie wyrobil z poziomowaniem, ze zwgledu na czeste ''zmiany jakosci nawierzchni'' Czyszczenie jak ktos jest uparty, tez mozna zrobic. Oczywiscie to nie znaczy, ze jestem zwolennikiem lub co gorsza wlascicielem hidu


To ciekawe jesto co piszesz o samopoziomowaniu

Bo caly czas myslalem co zreszta poparte bylo tym co sie dzialo/ dzieje z xenami u mnie, ze samopozimowanie dziala wtedy jak sie obciazy tyl auta a nie na dziurach A moze na dziurach tez dziala tylko ja tego nie zauwazam
a może ta funkcja Ci się zepsuła?
standardowe xenony (99%) samopoziomuje się na podstawie obciążenia tyłu auta (bierna aktywność). W nowych autach np. nowy avensis, nowsze lexusy, nie wiem jak inne marki mamy do czynienia z aktywnym samopoziomawniem tzn. przy przyspieszaniu auta, hamowaniu.
maj mistejk douczylem sie w googlach.
ja mam HID, w połączeniu z soczewką i odpowiednim wyregulowaniem daje radę, serio;)

Jak już, to w przepisach jest jasno napisane, że każde NOWE auto ma być wyposażone w system samopoziomowania i oczyszczania reflektorów. Nikt nie przewidział możliwości samodzielnego montażu i uparcie wmawiają wszystkim, że przepisy mówi również o autach doposażanych.
BTW samopoziomowanie działa najczęściej zaraz po odpaleniu ksenu na postoju, reguluje się i już, tak jak stavros napisał, to nie jest aż takie real time, nie ma znaczenia czy auto jest pochylone, czy podskakuje na dziurach itp., więc czasem dobrze wyregulowany chiński siajs działa podobnie jak OEM, no poza tym oczyszczaniem

W Stanach żadne auto wyposażone w xen nie musi mieć żadnego bzdurnego samooczyszczania reflektorów, które naprawdę poza zużyciem płynu daje efekt tylko podczas chlapy w zimie.

Jesteś pewien, że to był BOSCH, a nie "BOSCH"? Ja mam "Philipsa" i większość ludzi wmawiałaby mi, że to ori holenderskie, a to zwykły chinol z ładniejszych podpisem.

Pozdro600.

P.S.
samopoziomowanie powinno być też obowiązkowe dla innych kierowców, którzy jadąc zapchanym autem nie zwracają uwagi komu walą po oczach.
Nikt nie przewidział możliwości samodzielnego montażu i uparcie wmawiają wszystkim, że przepisy mówi również o autach doposażanych

pliz... bez kitu nie wiesz o czym mowisz. zapomniales o czyms takim jak homologacja lampy dla konkretnego zrodla swiatla. nie ma czegos takiego jak doposazenie dowolnej lampy w xenon. tylko lampa homologowana do wspolpracy z xenonowym zrodlem swiatla moze byc wyposazona w xenon. czyli - wylacznie oryginalne xenonowe reflektory dedykowane do danego modelu auta. wszystko inne jest niezgodne z przepisami. koniec kropka.
Ok, ale !markos:
Mam auto bez xenonów fabrycznie. Kupuje lampy soczewkowe OEM xsenon, montuję je do auta... i co dalej? Lampa jest przewidziana do pracy z ksenonem, w świetle przepisów wszystko jest ok? Czy muszę dorzucać spryski i samopoziomowanie?
wydaje mi sie, ze jesli zenon wystepowal w tym samochodzie bez tych diwajsow, to nie musisz. jesli wystepowal wylacznie w komplecie z takim zestawem - to chyba musisz.

takie tam gdybanie
wydaje mi sie, ze jesli zenon wystepowal w tym samochodzie bez tych diwajsow, to nie musisz. jesli wystepowal wylacznie w komplecie z takim zestawem - to chyba musisz.

takie tam gdybanie


nie chyba a na pewno
Markos, ja nie twierdzę, że to jest w pełni legalne. Stwierdzam jedynie, że ustawodawca nie przewidział w 98 roku czy kiedy tam ustawa weszła w życie, że Chińczyki zaczną za kilka lat produkować tanie zestawy oparte na zasadzie łuku elektrycznego w mieszance gazów, stąd ta przepisowa nieścisłość, którą klarują niby przepisy o homologacji, ale i ten problem można teoretycznie ominąć usuwając oznaczenia z lampy.

A co do pełnej zgodności. Kumpel sprowadził z USA 350Z z oryginalnym BiXenonem. Oczywiście bez sprysków, bo tam tak wychodzi. Jednak aby być w zgodzie z przepisami musi doposażyć swoje autko w system samooczyszczania reflektorów, poziomowanie jest zdaje się. Czy to w wycieraczki jak w Volvo i Ładzie, czy też sprysk. No i jak sprysk to wysokociśnieniowy.

Takie przemyślenie jeszcze jedno...żeby KAŻDY kierowca, co to ma legalne żarówki, dbał o ustawienie świateł podobnie jak ci, którzy mają chińskie ksenony. To byłoby naprawdę fajne.
czego nie wymyslisz i czego chinczycy nie wyprodukuja - xenon nieoryginalny, to xenon nielegalny. nie wiem gdzie tu widzisz niescislosc i nie bardzo rozumiem co masz na mysli, jak piszesz o usunieciu homologacji z lampy. sadzisz, ze stanie sie wtedy legalna?
wiadomo, że masa kierowców aut bez ksenonów nie dba o ustawienie świateł i napieprza ludziom po oczach, ale wielokrotnie spotkałem się z podejściem ludzi którzy zakładają ksenon do lampy halogenowej: "chuj, że oślepiam innych, ja wszystko widzę i fura lepiej wygląda". pomijam, że jak taki ksenon jest źle albo w ogóle nie wyregulowany to potrafi oślepić dużo bardziej niż tradycyjne halogeny.

jak ktoś ma chęci to można zrobić aftermarketowy ksenon i nie oślepiać innych, nie ma znaczenia czy to lampa tradycyjna czy z soczewką. a fabryczne układy oczyszczania świateł nie sprawdzają się w 90% aut z którymi miałem do czynienia...
Kumpel sprowadził z USA 350Z z oryginalnym BiXenonem.



A przypadkiem w USA nie są zakazane Xenony?? Patrz nowe BMW i Merce sprowadzane??
na pewno nie są... prawie każde nowe auto z USA może być wyposażone w HIDy.
Markos, żebyś Ty wszystko miał takie legalne...np. Twój wydech na pewno jest zgodny z normą głośności? Wszystkie części masz nowe? Włożenie używanych zacisków hamulcowych jest również niezgodne z prawem, ponieważ zostały wyjęte z innego auta i odpowiadają za bezpieczeństwo.

Cytuję:
"zabrania się... stosowania w pojeździe przedmiotów wyposażenia i części wymontowanych z pojazdów, których ponowne użycie zagraża bezpieczeństwu ruchu drogowego".

Ksen nadal będzie nielegalny, ale radość polega na tym, że tak samo nielegalny stanie się, kiedy włożysz do lampy ksenonowej używaną przetwornicę, która nie była homologowana dla tego modelu (np. do A4 wkładasz przetwornicę z A8). Także ta legalność, a zdrowy rozsądek to dwie różne rzeczy. A że są kierowcy i "kierowcy", to chyba nikogo przekonywać nie muszę.

Ksen w USA nie jest nielegalny. Natomiast jest niezbyt popularny, bo mają oświetlone lepiej drogi, poza tym musi być tak samo symetryczny, więc zalety ksenu są duuużo mniejsze.

PEACE.
a skad wiesz, ze jego zaciski sa w niewłasciwym stanie i zagrazaja bezpieczeństwu ?
A wydech z pewnoscia ma dopuszczalna norme głosnosci
kaloh - przecytaj to co tam napisales i zastanow sie nad tym.
Wniosek w takim razie przedstawię mój osobisty. Ksen jest ok, jeśli się dobrze dobierze, założy i wyreguluje. Ale nie ma o czym dyskutować, z legalnością to się mija. Ja mam ksen i nie narzekam, świeci jak trzeba, nie wali po gałach, sprawdzone.

Co do głośności wydechu czy innych pierdół...jak ktoś chce to się przyczepi i nic nie zrobisz.
Ale nie ma o czym dyskutować, z legalnością to się mija

ty sie mijasz z legalnoscia, inni nie musza, moga miec legalny xenon. w samochodach, w ktorych byl on montowany fabrycznie. na oryginalnych czesciach.

i nie mam najbledszego nawet pojecia co maja do tego moje zaciski hamulcowe czy uklad wydechowy. czyzby zupelnie nic?
chodziło o tę wszelaką legalność, przepisowość itp.

Zestawy HID mijają się z legalnością, ale mam w A6 legalny fabryczny ble ble. Różnicy jeżdżąc w pojedynkę nie odczuwam, rsx nie obciążam więc i nikomu po oczach nie świecę.
wydawalo mi sie, ze ten watek jest o xenonach. napisalismy juz kiedy sa legalne, a kiedy nie, a ty napisales cos, czego ja (i chyba nie tylko ja) zupelnie nie zrozumialem. nie wydaje ci sie, ze rodzaj lampy, odblysnika, soczewki czy zarnika sa nieco wazniejsze niz typ przetwornicy, ktora zapewne dziala identycznie w roznych modelach samochodow, a moze sie ewentualnie roznic ksztaltem obudowy, lub wtyczka?
Jasne, że to nie ma żadnego znaczenia, z jakiego auta jest przetwornica. Mówię jedynie o tym, że przepisy dają homologację na cały zestaw: lampę, palnik, przetwornicę, sprysk i samoregulację i już wsadzenie innego elementu, któregokolwiek niby tę homologację znosi.
Przepisy przepisami, ale większość nowych lamp da się w miarę użytecznie przystosować. Wystarczy trochę pomyśleć. Albo wysypać się groszem grubym przy zakupie auta na kompletny zestaw, o ile producent takowy uwzględnia.

Ciach bajera bo tu wydumki wychodzą
Witam . Kupiłem xenony jednak wala po oczach jak nie wiem co . Niestety pomimo tego, że nareszcie widziałem dobrze w nocy musiałem je wymontować. Czy mógłby mi ktoś polecić dobre żarówki ??
Osram Nightbreaker
Philips Nightguard Doule Life
z czego ta pierwsza tez moge polecic, nie ma opcji, zebys nie byl zadowolony