Swift opuścił fabrykę w 95 roku, ma 170tys. km przebiegu, i generalnie chodzi jak pszczółka, ładnie skręca i trzyma się drogi. Z tego co wiem facet woła za niego 6 koła, ale nie wydaje się to być wygórowaną kwotą, biorąc pod uwagę, że jest to jeden z nielicznych GTi bez przebitej tabliczki znamionowej.
Jeżeli to jest Swift z 95 roku to ostatni rocznik tego modelu. Największą bolączką Swiftów są niestety blachy. Trzeba bardzo dokładnie sprawdzić pod kątem ew. korozji-progi, podłużnice, podłoga. Co do silnika-1,3l 101 KM/6450 rpm, 113Nm/4950 rpm, 8,9s do setki (mk2 miały 8,6s), redline przy 7500 rpm. Silnik był w swoim czasie jedną z najnowocześniejszych jednostek na świecie. Dwa wałki, 16 zaworów, kute korby. Silnik typowo "motocyklowy" kiepski dół, ale od 3500 rpm zaczyna się "ogień". Przy masie 835 kg daje to całkiem przyjemne osiągi. Spalanie-gdy jeździsz spokojnie 6-7l/100km. Gdy non stop ciągniesz do odcinki około 8-9l.
Skąd wziąłeś info na temat przebijania numerów? :oczami:
Autko rewelacyjnie nadaje się do wyjmowania klasy w KJS-ach, jako cicho-ciemne autko do street racingu, czy do wyścigów na 1/4 mili. Co do skrzyni-bardzo często zdarza się, że się niestety wysypuje-druciarze zakładają skrzynię od 8v, co diametralnie pogarsza osiągi Swifta. Najprostszym testem na sprawdzenie skrzyni jest to co było wcześniej napisane-test obrotów. Jedziesz 100 km/h na piątce-gdy jest właściwa skrzynia, to będziesz miał 3300 rpm. Gdy będzie 2750 rpm, to znaczy, że skrzynia jest od 8v. Jeżeli chodzi o problemy ze skrzynią tego egzemplarza-weź pod uwagę, że skrzyni w Swifcie GTi nie opłaca się naprawiać. Natomiast co do nowej-używanej skrzyni-musisz mieć na uwadze, że na rynku wtórnym nie ma skrzyń do GTi, a jeżeli są to sprawne kosztują 700-1000PLN. Można ratować się ew. skrzynią od 1.0-ma takie same przełożenia jak w GTi. Ponoć jest delikatniejsza, ale paru znajomych ma takową i jak na razie bez problemów. Ceny części-przystępne-generalnie jak to w japończykach-drogie elementy zawieszenia, pozostałe ceny na średnim poziomie. Z części silnikowych-robiłem remont u siebie i trochę kombinacji+obdzwanianie sklepów-poziom trudności-średni.
Jak masz jakieś pytania to pisz.
Polecam też naszą stronę klubową
www.swiftklub.pl i forum klubowe na
www.zlosnik.pl
Pokaż zdjęcia tego auta jak możesz.