Mam problem z Hondą Civic Aerodeck.
Silnik D14Z4N 90 ps.
Podczas ruszania, jak zaczyna ciągnąć, szarpie silnikiem, ale tylko czasami.
Bywa tak że jest cały tydzień spokój, a później przez 1-2 dni szarpie i to tylko w początkowej fazie ruszania. Szarpanie ma też różną intensywność.

Przy szarpaniu jest podobny efekt ja podczas energicznego ruszania po mokrej nawierzchni przy zużytych amorkach. Czyli zaczyna walić kołem ale koło nie chodzi góra dół tylko przód tył i to widać raczej na prawym kole.

Podejrzewamy sprzęgło, ale kolega miał podobnie w civiku 4g tylko troszkę lżej. Wymienił sprzęgło a szarpanie zostało. Czy może to być nierówne koło, przez co tarcza krzywo łapie??
Tylko ze czasami rusza płynnie i tak np przez 2 dni a później znowu się zaczyna.
Amorki są dobre, poduchy tez są w porządku.
Rozebraliśmy sprzęgło i jest zużyte ale jeszcze się nie skończyło, docisk tak samo.
Zaniepokoił nas wygląd koła zamachowego. Wygląda na przegrzane i ma lekkie nierówności i mikropęknięcia.
Zobaczcie sami









Nie mow, ze wsadziliscie to kolo z powrotem...
Nie mow, ze wsadziliscie to kolo z powrotem...



nie

autko czeka w garażu na nowe, tzn używane
Nie mow, ze wsadziliscie to kolo z powrotem...

a co mu dolega jesli moge spytac?
wydaje mi się, że jest już zajebiście starte. Am I right?
I mocno miejscowo przegrzane czyli najpewniej juz nie do konca rowne...
ja wiem czy ono tak mocno wytarte.. na zdjeciu nie widac stopnia zuzycia. zawsze mozna zabielic, wyrowna sie.
I wcale nie jest popękane. Moje koło miało już promieniste pęknięcia także to wygląda na takie do wyrównania.
a obejrzałeś dokładnie tarcze sprzęgła? Ja też miałem takie zajebiste szarpanie przy ruszaniu i się okazało, że jedna sprężynka w tarczy od tłumika drgań jest pęknięta.
To może być łożysko silnika.W manualu jest taka opcja>
łożysko silnika


what?
Przepraszam,że wciąłem się na nicka mojego Syna bo mnie za to zrugał.Ale w manualu jest taka opcja,że łożysko silnika może być padnięte.
to teraz ja spytam: what? co to jest lozysko silnika?
koło zamachowe wydaje się być ok.

Przepraszam,że wciąłem się na nicka mojego Syna bo mnie za to zrugał.Ale w manualu jest taka opcja,że łożysko silnika może być padnięte.



A chodzi Ci pewno o łożysko wałka zdawczego, to które jest w kole zamachowym?Też może być jak najbardziej. Mi przez to szarpało okrutnie.
to teraz ja spytam: what? co to jest lozysko silnika?


W manualu Etzold'a na stronie 137 pisze tak.Typowe niesprawności sprzęgła;
Sprzęgło szarpie.
uszkodzone łożyska silnika i skrzynki przekładniowej-sprawdzić, w razie potrzeby wymienić
poluzowane zawieszenie skrzynki przekładniowej-dokręcić śruby mocujące
nierównomierny nacisk wywierany przez tarczę dociskową-wymienić zespół dociskowy
tarcza sprzęgła zużyta lub zaolejona-sprawdzić tarczę
łozyska silnika = panewki
człowieku dozuj umiarkowanie gaz ze sprzęgłem i bedzie dobrze ......
człowieku idź juz spać