M-C-R2008-05-26, 10:13
Witam.
Powoli zbieram się do wymiany zawieszenia w mojej ej9 i zastanawiam się nad tymi dwoma zestawami. Generalnie auto w 90% do jazdy po mieście , 10% trasa. Może kiedyś runda po torze , ale nie w najbliższej przyszłości (engine ) Czy warto wywalić dodatkowe osiem stówek na teina SS? czym tak naprawde różni się od basic? Oprócz regulacji twardości?
Dodam że autko będzie szykowane na SWAPA kiedyś , i chciałbym żeby można było je dostosować do cięższego silnika. W planach mam b18c4 (jak będzie kesz) albo H22 (jak nie będzie )
Może ktoś z was miał jakieś przygody z tymi zawiechami? Dodam że nie mam ciśnienia na worach żeby to był wyłącznie TEIN , może być coś innego ( n.p KW , Weitec , itp.)
Dzięki za pomoc.
!markos2008-05-26, 19:34
Oprócz regulacji twardości?
afair niczym
pod ciezszy silnik zmienisz sobie sprezyny i bedzie banglac
PMW2008-05-26, 20:21
jeśli nie zamierzasz za często nastawiać tego zawiasu to jakąs porządną taczkę lepiej zrób na sztywno a reszte zainwestuj w moc
!markos2008-05-26, 20:25
taczka do miasta to doskonaly wybor
PMW2008-05-26, 21:04
nie narzekam nawet moja żona w dziewiątym miesiącu bardzo nie narzekała... dzieci w fotelikach nie cierpią na chorobe lokomocyjną same plusy... jedyny minus to to że czesci zawieszenia typu wahacze i końcówki szybciej się zużywają... pozatym jest igła
Banzai2008-05-27, 13:02
Generalnie auto w 90% do jazdy po mieście , 10% trasa. Może kiedyś runda po torze , ale nie w najbliższej przyszłości
To po co ci właściwie ten gwint...? Będziesz ustawiał sobie osobne setupy pod Puławską, a inny na Kazimierzowską? Mógłbyś wytłumaczyć sens tego...?
M-C-R2008-05-28, 00:17
Na Puławską do niedawna to raczej nastawy "na Hummera" by się przydały.
A tak na poważnie - nie chce zwykłego kit'u bez mozliwości regulacji wysokości , i nie interesują mnie wydumki typu coilover z jebaja. Pytam dlatego , bo nie wiem na ile sztywne jest tein basic , a nie chce kupić czegoś z czego nie bede zadowolony.
A po mi zawiecha? Dla lansu okrutnego i dlatego że chce mieć samochód który daje mi przyjemność z jazdy nawet jak atakuje winkiel na jerozolimskich.
Czyli co - warto inwestować w SS? czy lepiej kupić za reszte kasy zapas chińskich zupek na starość?
Jurek Killer2008-05-28, 01:09
ja mam ss'a i poki co bardzo go sobie chwale. Bardzo fajnie sie na nim jezdzi, nie jest przesadnie twardy (jezdze z twardoscia ustawiona na 8/16), ale niestety z d seria pod maska nie schowasz kolek w nadkolach, dlatego smialo mozesz pakowac b16/18 i co tam chcesz. Basic rozni sie tym iz nie ma regulacji twardosci i o ile sie nie myle to jego ustawienie odpowiada 0/16 w ss'ie. Pamietaj tez, ze o gwint trzeba dbac (czysczenie, smarowanie itp), nie jest tak, ze wkladasz i nie myslisz o nim.
Jako, ze tein juz ma przedstawiciela w PL to nie bedziesz mial problemow z ew gwarancja..
PMW2008-05-28, 07:48
1879pmw napisał/a:
nie narzekam nawet moja żona w dziewiątym miesiącu bardzo nie narzekała... dzieci w fotelikach nie cierpią na chorobe lokomocyjną same plusy... jedyny minus to to że czesci zawieszenia typu wahacze i końcówki szybciej się zużywają... pozatym jest igła
To nie chodzi o to żebyś ty nie narzekał, tylko żeby samochód miał cały czas kontakt z nawierzchnią, a nie od czasu do czasu. W polskich realiach akurat sztywno nie znaczy dobrze.
w tym przypadku dobrze to jest zestrojone... eibach pro system
strasznie twardy ... na tor BDB ... troche na dziurach telepie ale przyczepność jest
...akurat takie zawieszenie było w seryjnym setupie tego wozu więc nie zmierzam zmieniac...
dla mnie jest jak to mówią w japonii "sehr gut"
Yarko2008-05-28, 07:55
w tym przypadku dobrze to jest zestrojone... eibach pro system
strasznie twardy ... na tor BDB ... troche na dziurach telepie ale przyczepność jest
...akurat takie zawieszenie było w seryjnym setupie tego wozu więc nie zmierzam zmieniac...
dla mnie jest jak to mówią w japonii "sehr gut"
dobrze masz zestrojony zawias, ale nie jest on bardzo twardy, jest raczej taki średnio twardy.
B8+H&R - to jest już twardy zawias na ulice.
chbr2008-05-28, 12:29
na swoim SS zrobiłem w długi weekend (na ustawieniu 7/16) ponad 2000km do Pragi, Karlovych Varów itp i nawet dziewczyna nie narzekała, że za twardo:)
polecam!
OLO2008-05-28, 19:52
Ja mam ustawione Tein SS na maks twrdo i nie jest twardo tzn dla mnie jest za miękko, spodziewałem się większego betonu na takim ustawieniu.
Zależy co kto lubi poprostu Dla mnie to jest miękko ale wszyscy mówią że jest zajebiście twardo i że poj3b4ny jestem Ale ludzie ze środowiska ( ) Mówią że jest zajebiście...
Gwint jest o tyle dobry że na zime możesz go podnieść i zmiękczyć żeby się lepiej jeździło po polskich szutrach Więc warto wydać te 800 pln więcej...
A co do ceny to nie zawsze musi wyjść 800pln zagadaj naprzykład z Lukiaszem z RPM...
pzdr.
Pati2008-05-28, 20:58
SS ma w serii miękkie sprężyny wiec nie dziwota że jest miękki.
M-C-R2008-05-28, 21:46
No dobra , to chyba w takim razie zepne warkocze i wyjme z d...y przez nos te pare stówek i szarpne sie na SS. Tylko teraz trzeba poszukać gdzie najtaniej.
A tak przy okazji - macie może jakieś doświadczenie z felgami Drag Wheels? Waga , wytrzymałość? Sorry że w jednym temacie ale po co śmiecić.
Podziękował
Pati2008-05-28, 22:07
w SSG kupisz troche taniej niz Tein.pl, a z gwarancją. taka poważną, realizowaną na miejscu.
!markos2008-05-28, 22:36
drag jest fajny. ponad 100$ tanszy niz rota. nie doszukuj sie tu wypasu. zwykla, najzwyklejsza aluminiowa felga z chin, czy innego tajwanu.
gaseb2008-05-28, 23:23
Basic rozni sie tym iz nie ma regulacji twardosci i o ile sie nie myle to jego ustawienie odpowiada 0/16 w ss'ie.
Czyli ze niby jest najbardziej twardy? Na 100% tak nie jest inaczej nie nazywał by się basic!
Odezwij sie do Tomaca, moze sie z nim przejedziesz to na wlasnym tylku odczujesz czy ci pasuje.
Jurek Killer2008-05-28, 23:36
Czyli ze niby jest najbardziej twardy? Na 100% tak nie jest inaczej nie nazywał by się basic!
no wiec nie wiem czemu odczytales 0/16 jako max twardy...
E572008-05-28, 23:41
czyli basic ~ ss na najbardziej miękkim ustawieniu ?
Jurek Killer2008-05-28, 23:45
tak to ktos madry gdzies na forum podsumowal..
gaseb2008-05-28, 23:54
"0" odczytałem za Max twardy bo ZERO w SS jest ustawieniem najbardziej twardym.
0 - twardy
8 - seria
16 - miekko
Tak wyglada ustawianie twardosci w Tein SS.
Jurek Killer2008-05-29, 00:03
darek2008-05-29, 09:12
Widzę, że gaseb napisał, ustawienie 8 w tym zawiasie to seria. Jak to wygląda w praktyce? Dokładniej pisząc, sprężystość i komfort seryjnego zawieszenia w Civicu jest dla mnie wystarczająca. Męczy mnie jednak wysokość samochodu. Od jakiegoś już czasu myślę nad takim zestawem superstreet. Zależy mi na obniżeniu auta, ale maks około 1-2cm zachowując przy tym sprężystość i komfort seryjnego rozwiązania. Czy kupując taki zestaw SStreet, ustawiając na pokrętłach wartość 16 i obniżając auto 1-2cm mogę liczyć na to, że nadal będę mógł przepieprzać się po nierównościach jak do tej pory?
p.s.
mam seryjne koło 14" 185/60/R14 i nie będą go przez najbliższy czas zmieniał
Pati2008-05-29, 09:20
a czy czasm SS nie ma 8 stopni regulacji?
Jurek Killer2008-05-29, 09:52
a czy czasm SS nie ma 8 stopni regulacji?
darek2008-05-29, 10:30
to po co chcesz zakladac gwint, jak zalezy Ci tylko na obnizeniu i to tak niewielkim? Moze lepiej sprezyny tylko kup..
Miałem kiedyś same sprężyny. Nie wyregulujesz na nich tak jak na gwincie, albo tył będzie za wysoko, albo z przodem będzie coś nie tak. Najczęściej jednak to pierwsze.
Banzai2008-05-29, 11:35
Czytając te posty dochodzę do wniosku że część osób chyba naprawdę pomyliła forum... Normalnie kwintesencja JDMu - ustawienie parametrów zawieszenia pod wygląd samochodu. Dla chcących mieć lans, seryjny komfort przy obniżeniu, chowanie kół w nadkolach, perfekcyjnie równy drop przodu i tyłu sugeruję airbag suspension, a gwint zostawić tym którzy faktycznie go wykorzystają w sposób do jakiego został przeznaczony...
!markos2008-05-29, 13:47
nie przezywaj tak banzai. ja nie pomylilem forum, a tez za jakis czas bede chcial gwint. bo takie mam widzimisie.
Banzai2008-05-29, 16:37
nie przezywaj tak banzai. ja nie pomylilem forum, a tez za jakis czas bede chcial gwint. bo takie mam widzimisie.
A po co mój komentarz bierzesz akurat do siebie? Tak kontrolnie, czy w zamyśle?
!markos2008-05-29, 16:41
nie wzialem niczego do siebie. wydaje mi sie, ze jestes troche przewrazliwiony, ot co.
superstreet jak sama nazwa wskazuje sluzy do smigania po ulicy. na tor jest za slaby, za miekki.
gaseb2008-05-30, 01:19
Czy kupując taki zestaw SStreet, ustawiając na pokrętłach wartość 16 i obniżając auto 1-2cm mogę liczyć na to, że nadal będę mógł przepieprzać się po nierównościach jak do tej pory?
p.s.
mam seryjne koło 14" 185/60/R14 i nie będą go przez najbliższy czas zmieniał
Jak nastawisz na 16 to bedzie bardzo miekko. No przynajmniej dla mnie jest to bardzo miekkie ustawienie
tomp2008-05-30, 10:13
to moze nalezy sie zastanowic nad rozwiązniem w stylu Tokico Illumina + sprężyna (zwykła lub regulowana). Cena będzie podobna do basica, a dodatkowo będziesz miał 5 stopniową regulację twardości
Daniel_ITR2008-05-30, 11:06
nie wiem czy jest sens zakladac osobny temat , ale wlasnie zastanawiam sie nad wyborem zawiechy do itr'a . fura jako daily driver ale chce wkoncu jezdzic na jakies imprezy torowe w tym i nastepnym sezonie.
zastanawialem sie czy ss bedzie duzo lepszy od serii ktora w dc2 jest naprawde zajebista , wczoraj gaseb pokazywal mi ustawienia ss to jak dla mnie to da sie tylko jezdzic na max twardosc - pare razy klik klik i z fury robi sie fiat siena
opcje sa
tein ss
bilstein b6 + eibach pro kit ( w uk duzo osob zaklada do dc2 )
tein flex - jak mnie ktos zasponsoruje
mozna dorwac niezle zawiasy ze stanow tylko brak supportu i gwarancji tez troche slaba opcja wydajac ok 3k .
moze ktos bedzie mial jakies ciekawe pomysly ?
Fawor2008-05-30, 11:20
A nie można po prostu do SSa zamówić odpowiednio twardszych sprężyn?
!markos2008-05-30, 11:44
mozna. ale tlumienia sobie do nich wiekszego nie zamowisz i moze byc kupa.
ja bym zostawil seryjna sprezyne z dc2 i kupil nowy amorek i pewnie byloby to b6 od bilsteina. zawsze mozna je dodatkowo usztywnic. wymiana serii tylko jesli cos sie posypalo i juz nie chce dzialac. inaczej bym chyba nie ruszal.
piechur2008-05-30, 14:30
Daniel, wiele Twoim ITRem nie jezdzilem, ale ja nie odczuwam w nim potrzeby zmiany zawiasu. Zwlaszcza ze jezdzisz nim ciagle na codzien.
Kupowanie Teina SS zeby jezdzic na max twardosci to wydaje mi sie troche bez sensu (chyba ze chodzi o wzgledy wizualne, max gleba itd).
Daniel_ITR2008-05-30, 14:59
no wlasnie po dyskusji z krasem na gg w godzinach pracy wiadomo zeby nie bylo
doszlismy do wniosku ze ss sie nadaje do lans gleby glownie ma wiecej ustawien ponton niz sport w przeciwientwie do flexa ale to wiadomo inne przeznaczenie inna cena.
jesli juz cos bede robil to swieze gumki zawieszenia i b6/oem spring b6/eibach.
Pit2008-05-30, 17:14
u mnie bedzie wkrotce takie zawieszenie do przetestowania. B6 ITR/oem itr sprezyna.
gaseb2008-05-30, 21:02
doszlismy do wniosku ze ss sie nadaje do lans gleby glownie ma wiecej ustawien ponton niz sport w przeciwientwie do flexa ale to wiadomo inne przeznaczenie inna cena.
Miedzy Flex a SS jest stosunkowo niewielka roznica. Flex posiada bardzo delikatnie twardsza sprezyne (mowie tu o DC2) niz SS oraz dodatkowo posiada regulacje odbicia. Flex posiada tez reg. gorne mocowania ale to nie wplywa na twardosc zawieszenia.
!markos2008-05-30, 21:45
a ja mysle, ze miedzy flexem a superstritem jest przepasc w sztywnosci. nie zapominaj, ze sprezyna ma tylko posredni wplyw na twardosc calego zawiasu.
gaseb2008-05-30, 22:45
A ja myśle, że sztywność tych dwóch zestawów jest taka sama. Napisze do Tein'a i zobacze co odpiszą bo sam jestem bardzo ciekaw
!markos2008-05-30, 23:00
jaki bylby sens produkowania zawiasow o zupelnie innym przeznaczeniu (ulica/tor) i takich samych twardosciach?
gaseb2008-05-31, 10:46
z tego co tein pisze o swoich produktach to tak samo flex jak i ss moze byc na tor i na ulice. stricte na tor robia Super Racing i Type N1
tomp2008-05-31, 11:23
Nie wiem jakiej jakości są sprężyny Tokico ale cena zestawu jest z kosmosu. Za sporo mniejsze pieniądze znajdziesz same amortyzatory (bo zakładam, ze ten zestaw zawiera standardowy model Illumina), a do tego dobierzesz sobie dowolną sprężynę z regulacją lub bez, o wybranej przez Ciebie twardości
pozdrawiam
!markos2008-05-31, 11:46
zestaw zawiera illumine z gwintem zamiast standardowego gniazda sprezyny. a cena faktycznie troche z kosmosu..
eM2008-05-31, 13:01
Ten zestaw mozna kupic za 700$, chodzi mi o to czy sie to nadaje do jazdy, ew toru.
Pati2008-05-31, 13:16
nadaje sie do utrzymywania toru jazdy. do smigania na torze to srednio.
!markos2008-05-31, 13:16
pewnie sie nadaje, ale zgadywac nie bedziemy. 700$ to nadal z dupy cena.
tomp2008-06-01, 00:44
za 700$ masz moj ulubiony, bardzo chwalony Buddy Club N+, gwint z regulacją twardości
Pati2008-06-01, 00:59
bez top mountow. z juz jest prawie $1100. wolałbym PiC'a
tomp2008-06-01, 12:15
a czy ss w podstawowej wersji jest z TM?
M-C-R2008-06-01, 13:57
Nie , Ss w podstawowej wersji nie ma top mount. Trzeba sobie zanabyć z deka droższą wersję Super Street plus.
tomp2008-06-05, 11:08
jak ktos lubi ryzykowac, to mozna miec ksporta w tych pieniadzach, z górnym mocowaniem
kaloh12008-06-09, 18:18
ja mam zdaje się SS+, powiem szczerze, że amor jest mięciutki w ustawieniu 16/16, tył jest lekko pontonowy wręcz, ale jest ale. Na krótkich nierównościach chyba ze względu na krótki skok sprężyny auto mi się odrywa czasem od nawierzchni :] Sprawdzę co będzie, jak ustawię na 8/16 ale cudów się nie spodziewam, ewentualnie coś podniosę/opuszczę.
Pokusiło i ustawiłem na 0/16...za chwilę przestawię na 8/16 z powrotem, bo jest maksymalnie niedobrze na polskie drogi
kaloh12008-06-09, 21:52
najtaniej kupić auto, do którego poprzedni właściciel wsadził
Star2008-06-09, 22:47
Pytanko ... gdzie mozna dostac zawias TEIN'a najtaniej ... oczywiscie z pewnego zrodla
Cytując post Patiego z pierwszej strony:
Pati2008-06-09, 22:48
w ssg kupisz taniej niz tein.pl a z gwarancją.
taniej bedzie of kors sprowadzic z jusej na wlasna reke, ale o gwarancji zapomnij.
chbr2008-06-09, 22:49
w TG auto, info w moim podpisie
Pati2008-06-09, 23:20
namiar masz prawda? dzwonisz i sie umawiasz na zawias.
adrianp022008-07-09, 00:59
czy wie ktos cos o gwincie KW COPETITON?? slyszalem ze to gwint tylko na tor..znalazem taki na allegro i mnie ciekawi czy warto to kupic do codziennej jazdy,w necie nic nie znalazlem na jego temat,a moze ktos mial,albo jego znajomy mial i siepodzielil opinia...sorki ze pisze tu ale szkoda nowego tematu mi zakladac
!markos2008-07-09, 01:44
nazwa "competition" wskazuje jednoznacznie na profi zawias, ktory na 95% kompletnie nie bedzie nadawal sie na ulice.
!markos2008-07-09, 06:32
zestaw "circuit" moze byc obnizany w zakresie -50 -100mm. przeznaczony jest do wyscigow gorskich, torowych i dlugodystansowych, a takze na torowe pojezdzawki (np. nurburgring).
zestaw "rally" ma wysokosc seryjnego zawiasu +/-25mm. przeznaczony jest do rajdow i nie moze byc uzywany jako zawias na twarde nawierzchnie kamieniste/zwirowe (nie wiem czy dobrze tlumacze hard gravel, nie siedze w rajdach).
na przyszlosc:
www.ling.pl , lub jakis kurs jezyka angielskiego. przyda sie na przyszlosc.
adrianp022008-07-09, 10:53
rozmawialem z wlascicielem i podal taki powod sprzedazy:
zrezygnowałem bo autem jeżdże bardzo dużo a mam problemy z kręgosłupem i dla moich pleców było poprostu zbyt twarde. Jeśli chodzi o prowadzenie to była rewelka - zakręty, łuki itd - samochód trzymał się jak przyklejony. Jeśli chodzi o obniżenie to można tam chyba naweet zrobić -80mm:-). Ja z początku miałem gdzieś -50 i wyglądało to Bosko ale nie wszędzie można było tym wozem pojechać, a że jeżdże dużo nie mogłem sobie na to pozwolić. Jeśli chodzi o wymianę to wykręcasz tylko amortyzatory i sprężyny seryjne - wkręcasz zawias, robisz zbieżność i tyle - plug&play:-)
no i co wy na to??dziwi mnie ze ktos sobie zakupil taki zawias skoro tylko na tor jest przeznaczony...oprocz tego ze bedzie bardzo twardo to co jeszcze moze sie stac podczas jazdy na czodzien??
!markos2008-07-09, 13:22
moze ci strzelic ktoras szyba jak nie masz usztywnionego auta
na nierownej drodze i przejazdach tramwajowych bedziesz jechal zajebiscie wolno, bo jak pojedziesz szybko, to kola polowe czasu spedza w powietrzu. urok twardego zawiasu. problemy z kregoslupem to rzecz indywidualna, mnie tez boli jak dluzej jezdze swoim parchem.