test opon w rozmiarze 235/45R17
test opon w rozmiarze 225/45R17
linki ze streetracing.pl
Hmm, trochę się gubię w oznaczeniach Dunlopa. Jeździłem na czymś co miało Sport Maxx w nazwie i to było wielkie gówno a nie sport.

Zadziwiający wynik opony Federal
Ok nie bede robić nowego tematu, nie długo trzeba będzie wrócić na letnie odzienie na kołach, musze kupić nowe opony, nie chce dużo wydawać bo na nasze drogi na jakieś super hiper gumy to poprostu szkoda kasy.
Budżet na komplet 4 opon to max 1300 zł do tej pory wypatrzyłem sobie takie gumy:

1)Federal SS-595
2)Falken Ziex ZE 512
3)Marangoni Zeta Linea
4)Nankang NS-2
5)TOYO PX4E
6)NEXEN N2000
7) Kumho Ecsta
Opony na felge 16 cali, szerokość 205/215.
Ktoś moze coś polecić, odradzić, jakieś doświadczenia ??
z powyzszych jezdzilem tylko na ecsta spt 205/45/16 i moge ci ja polecic. nie jest to nic superultrahiperbajeranckiego, ale daje rade i ma dosc sztywna scianke.

jak dolozysz ~200pln to bedziesz mogl kupic azenisy 215/45/16, przy ktorych wszystkie powyzsze wypadaja bardzo blado...
tyle ze te azenisy sa malo codzienne
nitro nie pisal, ze maja byc na deszcz
Opony mają byc bardziej na suchy asfalt, ale muszą też w miarę dawać radę na mokrym, żeby można było spokojnie gdzieś tam pojechać i wrócić . Azenis super opona, ale nie odpowiadają mi właśnie ze względu na to ze na mokrym jest kompletnie do d... , przynajmniej tak wyczytałem na necie .
Zeta Linea na mokrym też jest słabizną, nankang już jest lepszy
Nigdzie nie pisałem że Zeta Linea, albo któraś z opon przezmnie wymienionych jest dobra na mokrym, wybrałem je bardziej ze względu na przedział cenowy, wygląd bieznika i "sportowe ambicje" . To czy sa dobre i na jakim podłożu to właśnie dla mnie tajemnica, więc mam nadzieje że pomożecie . Bobas miałes okazję użytkowac Zeta Linea i Nankangi, czy to zasłyszane/przeczytane informacje ??
miałem okazję. Ja polecam jeszcze Uniroyal Rainsport 1 też miałem okazję na nich jeździć ale u znajomych w samochodach, nie moim. Do swojego samochodu kupiłem dziś Uniroyal Rainsport 2 które pojawiły się na ten sezon dopiero więc zobaczymy jak sobie będą radzić. Mam nadzieję, że zrobili krok w przód a nie w tył
Ok to czekam na jakies info .
Zeta Linea na mokrym też jest słabizną, nankang już jest lepszy



Słabizna to jest mało powiedziane To jest katastrofa
no.. czyli spokojnie mozesz brac azenisy
Markos, gdzie znalazłeś Azenisy ?? Przeszukałem Google i w PL, nie znalazłem oprócz informacji że są dostępne w jakimś sklepie 44tuning .

http://www.44tuning.pl/na...omologacja.html
u mnie
dokładnie - w Patryk Mass Performance Wszystko Cargo Typ ma wszystko, ostatnio ogarnął mi Uzi.
no ale tylko jeden kontener. jakbys poczekal jeszcze dwa dni to bys mial i drugi, a nie kałachy...

edit - poprawiłem nazwę
Pati, ile u ciebie kosztowalyby 17/40/215 ?
takie sprawy na priv
a kałachy?? biore hurtem dwa kontenery?? na jakiegos gratisa w postaci 100kg plastiku moge liczyc ??
Muszę odgrzać, słabo znam się na oponach i jak zwykle potrzebuje pomocy .
Pierwszego wypłata i od razu muszę zakupić nowe gumasy ( od razu mówie, nie stać mnie na Parady i Azenisy remont mieszkania zaczęty, a i auto nie skończone ).
Pod uwagę biorę rozmiary 205/40/16, 205/45/16 i 215/40/16, głównie dlatego że są zbliżone średnicą do serii, ale nie ukrywam również, że czasami bardzo różnie wyglądaja ceny tych samych opon w różnych rozmiarach. Wydaję mi się że nie ma większej róznicy w użytkowaniu między tymi trzema rozmiarami, jeśli jest inaczej to proszę o rady . Słyszałem że 215 będzie bardzej czuć w koleinach, może być głosniejsze i co najmniej ważne , auto może wiecej palić .

Na placu boju pozostawiłem takie opony (im wyżej tym bliższe memu sercu ) :

1) Kumho ECSTA SPT KU31 205/40 R16- 266,90 zł, 215/40 R16 - 256zł
2)Falken ZIEX ZE-912 205/40 R16 - 255,00 zł, 215/40 R16- 259,00 zł
3)Toyo PROXES 4 215/40 R16- 263,20 zł
4)UNIROYAL Rainsport2 205/45ZR16 289.29 zł
5)UNIROYAL RainSport 1 205/45R16 278.00 zł
6)Federal SS-595 205/40 R16 -207,60
7)Falken FK-452 215/40 ZR16 -263,20 zł
8)Hankook Ventus V12 Evo 205/45 ZR16 - 289,30 zł, 215/40- 262,00 zł
9)Toyo PROXES T1-R 215/40 ZR16 - 256,00 zł
8)Nexen N 3000 215/40 ZR16 - 249,00 zł

Dzięki za rady, bo już sam nie wiem co wybrać .
ja doświadczenie z oponami z powyższej listy mam nieduże, ale na fk-452 jeżdżę obecnie i są naprawdę super. jedyna wada jak narazie to ruszanie na mokrym. to samo ma brat w T1-R. w sumie to podobne opony. ja napewno fk-452 kupiłbym 2 raz.
Musisz odpowiedziec sobie na kilka pytan.
Do czego glownie ma sluzyc opona?
Czy dobrze czujesz sie na mokrej nawierzchni?
Czy czesto jezdzisz autem po mokrej drodze (jakies inne auto do jazdy codziennej?)
Czy jestes w stanie poswiecic niepewnosc prowadzenia po mokrym dla super przyczepnosci po suchym.
Czy potrzebujesz opony ze sztywna scianka (mniej wygodnie) lub z miekka (bardziej).
Musisz odpowiedziec sobie na kilka pytan.
Do czego glownie ma sluzyc opona?
Czy dobrze czujesz sie na mokrej nawierzchni?
Czy czesto jezdzisz autem po mokrej drodze (jakies inne auto do jazdy codziennej?)
Czy jestes w stanie poswiecic niepewnosc prowadzenia po mokrym dla super przyczepnosci po suchym.
Czy potrzebujesz opony ze sztywna scianka (mniej wygodnie) lub z miekka (bardziej).



Opona do weekendowo wieczornych wypadów, na mokrej nie szaleje, mam inne auto do jazdy na codzień, jestem w stanie poświęcić, ale biorąc pod uwagę w jakim kliacie mieszkamy oznacało by to wyjazd autem na 3 miechy w roku , dlatego nie chciałbym miec kompletnej tragedii na suchym. Do tej pory jeździłem na Bridgestone g-force Profiler i mimo teo ze też nie słyna z trzymania na mokrym to mi wystarczały z nawiązką. Sztywna ścianka, na dobrą sprawę przydałaby się, bo następny mod po silniku to zwiecha i chciałbym polatać troche po ciasnych łukach .
Jeździłem na KUMHO Ecsta SPT w rozmiarze 185/55R15 i seryjnym zawiasie z EJ9. Raz miałem awaryjne hamowanie na wilgotnym asfalcie i samochód (bez ABS'u) pojechał jak po lodzie. W obecnym sezonie po dużym upgradzie zawiasu są na tyle (przód to 195/50R15 Dunlop SP9000) i nawet na torze typu Ułęż nie zamiata tyłem. Wg mnie są to dobre opony. Nie bardzo dobre, nie rewelacyjne ale za swoją cenę OK.
Gdy masz dwa rozmiary do wyboru, to w polskich realiach lepiej zakładać węższe opony.
dy masz dwa rozmiary do wyboru, to w polskich realiach lepiej zakładać węższe opony.

w polskich realiach, tak samo jak w kazdych innych, dobierasz opone do swoich oczekiwan, a nie do dziurawej drogi. w szczegolnosci jesli jest to weekendowo/wieczorowe auto, ktorym raczej nie atakujesz dziurawych drog gdzie popadnie, a raczej starasz sie jezdzic tymi lepszymi.


http://ssl.delti.com/cgi-...1328300&dsco=32
i pozamiatane

ps.
g-force profiler to goodrich, a nie bridgestone
dobierasz opone do swoich oczekiwan



Jeżeli oczekiwany jest performance to wsadzanie do EK4 (dopóki nie ma ono więcej niż 200KM) opony szerszej niż 205mm jest bezcelowe.
w necie pochlebne opinie zbierają
pirelli pzero nero
bridgestone re050a
falken fk452
w tym sezonie kupowałem opony i zdecydowałem się na pirelli. nie miałem jeszcze okazji na nich pojeździć więc nic na ich temat nie napiszę.
a odnośnie rozmiaru to wydaje mi się, że albo 205/45/16 albo 195/45/16 będzie najlepszym wyborem.
P0 nero to fajny kapec. ścianka nie jest jakas ultra sztywna, ale trzyma dobrze w winklu. na mokrym tez calkiem niezle (na czwórce nie mieli)
Jeżeli oczekiwany jest performance to wsadzanie do EK4 (dopóki nie ma ono więcej niż 200KM) opony szerszej niż 205mm jest bezcelowe.

mam 195 koni i uwazam, ze opona 215/45/16 doskonale spelnia swoje zadanie. jesli bede mial 280 koni, to mysle, ze spelni je rownie dobrze. trakcja jest, hamowanie jest, skreca swietnie, nie muli.

re050 nie ma w 205/45/16, ani w 195/45/16, poza tym ten drugi rozmiar jest za maly do vti.


re050 nie ma w 205/45/16, ani w 195/45/16, poza tym ten drugi rozmiar jest za maly do vti.



ja mam 195 w Vti i jak na seryjną moc jest całkiem spoko. Przy agresywnym sprincie z zatrzymanego trakcja na paradach jest zupełnie przyzwoita. Koło daje rady w koleinach, nie latałem jeszcze mocno po winklach ale nie powinno być tragedii.
nie o szerokość chodzi...
Robię te b20V, nie mam pojęcia ile wyjdzie na początku na seryjnych kolektorach itd., ale napewno na przyszły sezon będzie dolotowy z przepustnicą i jakiś bardziej kozacki wydechowy, bo narazie zostanie to co jest, więc mam nadzieję na ten przyszły sezon przekroczyć jakoś te 200KM z dobrym momentem, więc co 215 były by wskazane nawet ??
re050 nie ma w 205/45/16, ani w 195/45/16, poza tym ten drugi rozmiar jest za maly do vti.


jest w 195/45
eot

nitro, zastanów się nad pzero 205/45/16. dobra opona i w tym rozmiarze ma dobrą cenę np. na opony.com - 339 zł / szt (2 zł drożej niż oponytanio a zawsze mogą Ci sprawdzić datę produkcji przed wysłaniem itd.)
polecam Uniroyal Rainsport 1 ... mam w rozmiarze 215/40/17 ..

na deszczu spisują się wszyscy chyba wiedzą jak

ale na suchym także bardzo przyzwoicie... mają świetne trzymanie boczne, trochę głośne
i mają twarde, wytrzymałe boki ( nie robią się gruchy)

są produkowane w czechach ale nie o to tutaj chodzi - jak dla mnie rewelacja
w tym rozmiarze można nowe opony ( z 2006-2007r) kupić już od 250 zł /szt na wyprzedaży a nie 600zł jak w przypadku innych dobrych gum czy 350zł za jakieś "no name"

wg. mnie mają najlepszy stosunek ceny do jakości i mozliwości ze wszystkich opon
No to będą Pirelli chyba . Słuchajcie mogę kupić Zero Nero za 225zł szt. 215/40/16 z tym że są z 2006 roku. Nowe nie używane, napewno nie szkodzi że są z 2006 ??
nie szkodzi, wiek raczej do przyjecia

bedzie pan zadowolooony
Dzięki za rady, temat jak dla mnie do zamknięcia, całuje rączki .
Dziś, jutro bądź najpóźniej w poniedziałek mam zamiar kupić opony do siebie. Interesuje mnie rozmiar 215/45R17.
Wg powyższego testu wykluczyłem T1R. Planowałem kupić conti sportcontact 3, które były 2gie, markos doradził pzero, niestety bądź stety w cenie która mnie interesuje(do 450) znalazłem pzero nero. Na ceneo znalazłem jeszcze yoko s.drive. A więc? Które oponki?
Wczoraj ostro przetestowałem P Zero Nero, ktore mam z przodu, trzymają się dobrze, tak jak chłopaki mówili twarde boki, dobra trakcja, ze względu na ograniczone ostatnio fundusze na tył poszła Korea Nexen N3000. Tylko ze względu na to że były od ręki za śmieszną kasę w dodatku w USA w tym przedziale rynkowym wszyscy chwalą. Muszę się przyznać że oprócz tego że ładnie wyglądają, to na zakrętach dupa nie ucieka, ładnie się trzymają, minusem jest mimo wszystko sporo miększy bok tej opony, ale na tyle nie jest to tak bardzo ważne. Tyle ode mnie .
Mam takie sugestywne pytanie...czemu nie widze zeby tutaj ktos ineteresowal sie oponami z USA?? Moje parady 205/45/R16 kupilem po 67$ 2 lata temu wlasnie w USA, przesylka wychodzi jakies 70-80$. Rok temu 2 opony ktos mi z boku szpikulcem przebil i najtaniej w PL znalazlem po 380zl i w temacie widze ze takimi kwotami operujecie, jak dla mnei roznica w cenie jest kosmiczna! A dodam jescze ze z tego co kojarze (bo nei chce mi sie do samochodu schodzic) to te z USA byly robione z japonii, te z PL bodajrze w malezji...
w moim przypadku to tylko i wyłącznie kwestia czasu..Kasę za opony musiałbym dać przy zakupie, a opony potrzebowałbym jak najszybciej, a nie w okolicach 6 tyg. Drugą parę kupię najprawdopodobniej w US, jakoś nie mam z tym oporów szczególnych
to te z USA byly robione z japonii, te z PL bodajrze w malezji...


mam parady kupione w europie i są wyprodukowane w japonii
mam parady kupione w europie i są wyprodukowane w japonii



hmm co tu zamówić??

1. Nokian Z G2
2. Pirelli P ZERO NERO
3. Yokohama Parada
4. Falken FK-452
5. Falken ZIEX ZE-912
6. Kumho ECSTA SPT KU31
7. Falken ZE512 RF

opony do jazdy dla przyjemności wieczorami ale także i na codzień
Yokohama Parada


wczoraj założylem i pierwsze wrażenia są pozytywne
dosyć twarda ścianka boczna i miękka mieszanka
kleją się do drogi
Chyba niestety na razie nie kupię tych parad bo troszkę mi wcieło kasy i do konca maja jestem w sumie goły, a opony muszę mieć w sumie na już więc zostaje mi tylko wybór

http://ssl.delti.com/cgi-...=132&sowigan=So

http://ssl.delti.com/cgi-...=132&sowigan=So

http://ssl.delti.com/cgi-...=132&sowigan=So