Witam! Mam pytanie odnośnie układu wydechowego do mojego civica. Niedawno rozwaliłem na progu zwalniającym tłumik środkowy i teraz mam dylemat co zrobić. Od dłuższego czasu chce cos zrobić z wydechem jednak nie mam narazie na cały układ z nierdzewki. Teraz mam pytanie czy kupić oryginalny do civica tłumik środkowy czy lepiej coś przelotowego np. coś takiego - http://www.moto.allegro.p...ing_gratis.html w miejce tłumika środkowego. Jeszcze chciałbym wiedzieć co z katalizatorem, zastąpić go tym co wyżej czy pozostawić?? Dodam jeszcze że oprócz tego chce wymienić tłumik na przelotowy (najlepiej el-tec, bo chce zeby był w miare cichy), oraz kolektor. Wiadomo , ze nie jest to to samo co cały wydech z nierdzewki ale proszę napisać czy taki uład może mi troche polepszyć osiągi, oraz napisać co chce źle zrobić. Pozdrawiam:)
Jak katalizator nie jest zapchany to nie ma co wyrzucać. Środkowy w serii jest przelotowy. Odnośnie tłumików różne osoby mają swoich faworytów, Nevada z Elmerem mieli z el teca i fajnie to chodziło. Ogólnie to możesz podzielić to na etapy, kolektor i resztę bardziej nie należy się rozdrabniać. Ja bym zaczął od kolektora.
W takim razie katalizator zostawie, ale jeszcze mam pytanie odniośnie tego środkowego tłumika, bo i tak go muszę wymienić, więc kupić seryjny zamiennik czy lepiej to co podałem lw inku u góry??
Te bajery nie mają dobrej opinii, wybrał bym zwykły tłumik. Choć z drugiej strony nie jestem pewien czy tłumiki uniwersalne nie mają identycznej budowy. Jak chcesz coś osiągnąć to nastaw się na konkretniejsze zmiany jak cały wydech a nie pojedyncza puszka niepewnej jakości.