Zakupilem w czwartek auto z poznania, honda civic '91 1.6, na blache nie narzekam pare rzeczy do zrobienia, auto kosztowalo bez ukrycia 1400zl po drobnej negocjacji, na poczatku stalo na otomoto za 1800zl, zarejestrowane na jakas kobiete, sprzedaz przeprowadzona przez chlopaka okolo 26 lat (ponoc to jego zona), telefonicznie zapewnial ze jest wszystko ok, oprocz pompy wody, auto sholowalem do kalisza 120km, na miejscu odpalane bylo wszystko i ladnie chodzil trzymal obroty, nie chcialem go przegrzewac, po przyjezdzie na nastepny dzien wymienilismy pompe jezdzilo ale cos stukalo powyzej 3krpm, sadzilem ze walek, nagle po paru kilometrach auto zdechlo podczas zrzucenia na luz, po odpaleniu zaczal glosno chodzic, co pisalem juz wczesniej w innym temacie, dzisiaj poszlo do mechanika... panewki, silnik do wymiany, zastanawiam sie co teraz zrobic.

mowiac po krotce zostalem oszukany, mimo ze umowa spisana jest i jest to druk z jakiejs gazety gdzie pisze ze jestem zapoznany ze stanem technicznym pojazdu, miala to byc jedynie pompa, a wyszedl caly silnik.

mysle czy bawic sie w swap silnika, poniewaz za wiele za auto nie dalem, ale boje sie zeby nie wpakowac sie w kolejny problem, czy dzwonic normalnie do kolesia opier#@$@#$ na policje rowniez, lawete na jego koszt i zwrot.

apropo silnik D16Z2 czy kazdy D16 SOHC by pasowal do tego osprzetu? jezeli znalazlbym D16 SOHC VTEC wystarczy tylko pociagnac dwa kable od VTEC'a? czy trzeba tez komputer zmienic, a moze pod ten osprzet wejdzie D15 VTEC?

Znalazlem trzy oferty
D16
http://moto.allegro.pl/it...ncja_dowoz.html
http://moto.allegro.pl/it...6_16v_96r_.html
zwroccie uwage ze zdjecie jest to samo, jedna oferta jest z kola, wiec najblizej bo jakies 80km

i D15Z1 VTEC-E (czy pasowalby do tej skrzyni i osprzetu?
http://moto.allegro.pl/it...1_5_vtec_e.html
dystans tez nienajgorszy, lodz 120km

Prosze o porade co byscie zrobili na moim miejscu
Jezeli blacha jest dobra i warto ja odbudować to zostaw. Jesli za bardzo Ci nie zalezy to oddaj. Tak czy tak zawsze nasz rękojmie. Nie da sie ukryc, ze kupiles auto za psi grosz wiec powinienes sie liczyc z tym, ze nie jest ono w dobrym stanie. Jak nie blacharka to silnik, proste.
Powiem tak szkoda mi oddawac auto, bo faktycznie nie jest w zlym stanie, no moze progi sa do zrobienia, ale podloga zdrowa, zawieszenie rowniez dobrze sie sprawowalo na trasie, pare odpryskow, niewiele do pomalowania.

Jedyne co boje sie teraz zakupic silnik, jak to zrobic by uniknac problemow z kolejnym motorem, ogolnie bede bral pozyczke jezeli dojdzie do kupna silnika.

Takze jezeli ktos mi dalej poradzi co brac by pasowal osprzet, na co zwracac uwage zeby sie nie wpakowac, objechalem 3 miejsca gdzie silniki sprowadzaja i jeden powiedzial by zadzwonic w srode w poludnie, niby wszyscy go polecaja ze nie zrobi mnie w... ale przekladek sam nie robi, szkoda
wiele nie zrobisz (mówie o zwrocie itp)
znałeś stan tech... jak mówi umowa
niestety

nie martw sie, jak buda dobra ,wsadz zdrowy motor i bedzie git

ps osobiscie to bym kupował motor tylko taki który mozesz odpalic w aucie to przynajmniej cos juz wiadomo

kliedys szukałem D16a9, kupiłem kilka szt i wszystkie były szrotami do remontu
zwby to byla wieksza kwota, cos by bylo warto zrobic.
zapis ze stan znany jest do obalenia w kazdej instancji. sprawa do zalatwienia z powodztwa cywilnego. tylko czy warto za 1400?
mysle że nie warto, sprawa sie bedzie ciągnąć itp. lepiej kupić drugi silnik, wsadzić i sie cieszyć autem
A co powiecie o kapitalnym remoncie, z nowym silnikiem ciezko bo rozgladam sie i nie widze nic godnego uwagi

Tak to jutro bym wjechal w jedno miejsce gdzie dobrze robia remonty
Skoro już chcesz brać na to kredyt to może jakąś B serie wstaw...

Moim zdaniem nie ma sensu iść z tym na policje itp. Dałeś za auto śmieszne pieniądze w sumie skoro buda jest ok więc i tak powinieneś się spodziewać że coś będzie nie halo.
Ale do serii B bym musial zmienic wszystko, a to koszta by sie zamknely moze w 6 tys jak dobrze by poszlo, sporawo, chyba ze inaczej wyliczacie

kredytu chcialem wziac 2-3tys

niech ktos napisze czy remont to dobry pomysl, przynajmniej po remoncie bede wiedzial co mam pod maska, a jak zakupie inny to znowu nic nie wiadomo, ktos mi dzisiaj powiedzial ze takich silnikow sie nie remontuje bo pozniej juz nie pracuje tj. wczesniej i ze jak mam ciezka noge to panewki i tak sie znowu obroca nawet po tygodniu
bo tam sie luzow nie mierzy ekierką tylko szczelinomierzem i sklada sie dokladnie. jak przewiduje instrukcja. nie na oko.
wtedy dziala dobrze i dlugo.
Kup drugi taki sam silnik i po kłopocie - sam silnik to koszt ok 600-800zł pewnie więc nie majątek. Kup tak jak ktoś radził z jeźdzącego samochodu i będziesz miał już jakiś podgląd.

W Roverach występowały te silniki? Jeżeli tak bierz z Rovera, mniejsze prawdopodobieństwo że silnik był ostro upalany.
1400 i sie zastanawiasz co zrobic jeZEli blacha daje rade zostaw swap i koniec
Za 1400zl to bym sie nie zastanawial, tylko szukal innego silnika. Te pieniadze nie sa warte tych wszystkich procesow itp, a skoro buda jest zdrowa i prosta to naprawde lepiej wrzucic jakis nowy(czytac inny) silnik Takie jest moje zdanie.
ja mojego za 1000zl oddam jak chcesz..1.3 automat smiga jak ta lala tylko dziurawy
Powiem tak narazie jak sie dopytywalem w paru miejscach to tylko w jednym powiedzeli mi zebym jutro przydzwonil i moze cos zalatwi ale ceny rzucali 1000/1200/1400zl w te przedzialy, sporawo jak mowicie ze 800zl mozna dostac, jak narazie nawet na allegro nie widzialem D16Z2, gdzie ceny oscyluja tez w tych granicach
oesa kto Ci napisal ze za 800 zl kupisz ten silnik one kosztuja od 1000-1800

http://www.civic4g.pl/forum/topics4/9619.htm

http://www.civic4g.pl/forum/topics4/9513.htm

http://www.civic4g.pl/forum/topics4/9512.htm

http://www.civic4g.pl/forum/topics4/9572.htm

http://www.civic4g.pl/forum/topics4/9394.htm

http://www.beerhondawawa.....php?f=19&t=124


tu moze cos znajdziesz dla siebie
oesa kto Ci napisal ze za 800 zl kupisz ten silnik


Ja tak napisałem.
Wydawało mi się ze jednowałkowiec bez osprzętu będzie właśnie w takich granicach cenowych. Pamietam jak Cfaniak kupował d16z5/a9 do swojego crxa od Ralfa za 800zł i na tym opierałem swoję cenę.
to bylo kilka lat temu, teraz kazdy daje swoje ceny czasem z kosmosu
no troche mialem w tym oparcie bo jeden mechanik tez mi powiedzial ze jego znajomy kupowal 1.6 za 700zl

szukam i szukam, czekam ogolnie na telefon z poznania teraz
teraz kazdy daje swoje ceny czasem z kosmosu


to trzeba szukac takich, ktorzy daja normalne. Bez problemu kupisz Z2 bez osprzetu ponizej 1000zl.
rownie dobrze moze kupic d15b2, d15b7 bez osprzetu- wlozy i bedzie wszystko pasowalo.

podejrzewam ze sam silnik bedzie ciutke tanszy, a roznica w mocy praktycznie zadna.
pooriętuj się,poszukaj,jak dobrze poszukasz to znajdziesz kilak dserii w dobrym stanie lub od wiarygodnych sprzedających. Przykro mi z powowdu tego że faktycznie ktoś tak Cie oszukał ale jedyny swap który wg mnie wchodzi w gre to..d16z6( sohc vtec) lub d16a9 (dohc) bo tą lekką budę te 130Km juz odepchnie, bedziesz zadowolony a wyjdzie Cie to jakies 1200 pln... potem ewentualnie możesz pokombinować z jakaś krótką skrzynią i będziesz bardziej zadowlony. o wiele tansze o b serii a frajde z jazdy da
d15b2 jest dosc sporo, komputer tez bedzie pasowal?

znalazlem pare ofert, przed linkiem w nawiasie dojazd z kalisza w km i cena silnika, prosze zobaczcie:
1. (113km/600zl) http://www.allegro.pl/ite...silnik_1_5.html
2. (230km/400zl) http://www.allegro.pl/ite..._16v_d15b2.html
3. (150km/399zl nie pisze czy jest do odpalenia w aucie) http://www.allegro.pl/ite...1992_1995r.html
4. (170km/650zl) http://www.allegro.pl/ite...pletny_1_5.html
5. (120km/899zl) http://www.allegro.pl/ite...2_stan_bdb.html

no i jeden rarytasek tak z ciekawosci dalem 1.8 z rovera (800zl kompletny i dojazd 260km)
6. http://www.allegro.pl/ite...pletny_16v.html
ale tutaj pewno wiele bym musial jeszcze wymienic, czyli kolejne koszta...

Ktora opcja sadzicie ze jest najbardziej rozsadna mnie sie zdaje ze nr. 4, z osprzetem jest droga umiarkowana, a droga tez sie bedzie liczyc w sumie, bo nawet nie wiem jak silnik przewioze.

jak już zawęziłeś poszukiwania do d15 to szukaj nie b2 tylko b7. tylko 10 koni więcej ale przynajmniej o wiele łatwiej zrobic w przyszłości mini me na z6
dowolny blok d15, przeklada glowice z d16z2 ktore ma fajny silnik bez kombinowania z elektryką i pierdami.

albo jak sie nie chcesz męczyć i masz NAPRAWDE zdrową budę, daj znać na pw to moze odkupie.
jak już zawęziłeś poszukiwania do d15 to szukaj nie b2 tylko b7. tylko 10 koni więcej ale przynajmniej o wiele łatwiej zrobic w przyszłości mini me na z6




a czym sie roznic d15b2 od b7? kolektorem dolotowym i tym ze b7 to wielopunkt.... przeciez chodzi o to zeby wlozyl goly silnik wiec nie zrobi mu roznicy czy to bedzie b2 czy b7 bo caly osprzet zostanie mu ze starego silnika.

pozatym nie podpowiadajcie zeby ladowal niewiadomo ile kasy w silnik (moc jest/bedzie wystarczajaca) - bo skoro kupil dopiero samochod to zaraz pewnie wyjda inne rzeczy np w zawieszeniu, hamulcach do zrobienia.


a moze warto sprzedac ten samochod- ciutke dolozyc i kupic w lepszym stanie, ze zdrowym silnikiem.
Czy przypadkiem b2 to nie obd0 a b7 obd1?
b2 wychodzilo w obd0 i obd1, b7 tylko na obd1
[ciach]
----------------------
nic bede kombinowal dalej, zobaczymy co z tego wyjdzie, narazie musze auto sholowac do garazu i poldka mam do rozebrania na zlom
Stary nie żebym się czepiał, ale nie rób z forum bloga.