Przez wiele lat najliczniejsza grupa corollek w polsce czyli popularne E 9

Rok produkcji 1987-1992

FWD. Jeden z idealnych samochodow dla emeryta. Modele o oznaczeniu ae92 to GTI I SI

roznice pomiedzy seria a Si/GTi

-welurowe kubelki regulowane w 6 plaszczyznach(gti) albo 4 (Si)
-progi
-spojlerek
-w gti zegary cisnienia oleju i ladowania
-w gti wieksze hamulce i tarcze z tylu


Silniki

Si - 4afe dohc 16v(105km) wersja emerycko-ekologiczna prawdziwego 4age, glowica o mniejszym rowarciu zaworow, 2 walki ale jedno kolko rozrzadu, male zawory, beznadziejny kolektor wydechowy jednym slowem kupa. przerobilem wszystkie metody nie hardcorowego tuningu - zero rozwiazan wartych zabawy, z ta glowica nie ma co rzezbic tylko cieszyc sie bezawaryjnym motorem, a stanach zakladaja turbo i sie ciesza przyrostami

GTI - prawdziwe 4age - motor legenda ,nie bede sie rozpisywal o tym silniku bo gdzies na forum jest post o dokladnej genezie tego motoru

w E9 byly dwie wersje, blue i red top

blue top ,to wersja z tvisem czyli toyota variable intake system - takie przepustnice pomiedzy kolektorem dolotowym a glowica

silnik ten cierpi sa syndrom slabego dolu - tzn. wywala panewki jednak tylko przy performesowej jezdzie, znam przypadki gdzie ten silnik potrafil przejechac po pol miliona km bez remontu, takze jest to kwestia urzytkowania

nalezy sie wystrzegac wersji z AFM - to wersja silnika na usa czyli tam normy spalin te sprawy i tylko 112-115 km

jednak robiac jakikolwiek projekt z ae92 jedynym slusznym rozwiazaniem jest

red top - czyli wersja po 90/91 roku,tzw.small port ,brak tvisu, natrysk na denko tloka, poprawiony dol, pancerny, wg. mnie 4age to kwintesencja tuningu N/A

wybor walkow ogromny, ogolnie gratow do tego motoru mnostwo, mozna walnac i 240km n/a, mega zajebisty dzwiek krzyczacego przy 9 krpm, bardzo fajnie reaguje na mody,nawet podstawowe

seria to 130-140km - roznie podaja

buda - gnije jak ople, najgorsza blacha w gamie toyot, E8 juz miala lepsza, korozja jest wszedzie

zawiecha- stabilizatory z tylu i z przodu , toyotowska klasyka czyli z tylu niezalezne na drozko -wachaczach i na obu osiach mcphersony

wybor zawiech nawet duzy
w gti rozporka z przodu

ogolnie konieczna klatka bo buda nie nalezy do najsztywniejszych

skrzynia - pancernik, jak sie ma cos wysrac to bedzie to synchro na 2ce ,ale to i tak trzeba sie mocno starac

prowdzenie- troche wyjezda przodem ale latwo sie wszystko wyczuwa,dla poczatkujacego ideal ,super chodzi na kotwicy

samochod bardzo fajny i niedoceniany - konkurent civica kanta,niestety z racji ogolnej emeryckiej opini zapomniany przez streetracerow, koszmar blacharzy, mechanicznie bardzo dopracowany i praktycznie bez wad
Ja mam kilka pytań dotyczących tego samochodu.

1. Ile trzeba dać za wersję GTi z 4AGE i gdzie szukać bo na Allegro szukałem to nie mogłem znaleźć, pewnie są ale nie jest to opisane w aukcji...
2. Ile średnio spali 4AGE?
1. Ile trzeba dać za wersję GTi z 4AGE i gdzie szukać bo na Allegro szukałem to nie mogłem znaleźć, pewnie są ale nie jest to opisane w aukcji...



a patrzyłeś na mobile.de i na yebayu?

Ja mam kilka pytań dotyczących tego samochodu.

1. Ile trzeba dać za wersję GTi z 4AGE i gdzie szukać bo na Allegro szukałem to nie mogłem znaleźć, pewnie są ale nie jest to opisane w aukcji...
2. Ile średnio spali 4AGE?



wszystkie Gti sprzed 1989r. miały 4AGE 121km po 89 był 4AFE 115-130km
PMW, to zes odpowiedzial na pytania. Czytanie ze zrozumieniem sie klania.

Gwoli scislosci GTi (4AGE 125KM przed 89' i 130KM po 89'), Si (4AFE 105KM)

kawus,

1. Za auto w miare dobrym stanie 4-5 tys. Proponuje AE82 GT w niezlym stanie, mam namiary na takowe. Szukaj po forach jednak tych aut jest poprostu malo. Czasem sie trafiaja na allegro ale zazwyczaj w oplakanym stanie (jakies 2 tyg. temu byla wystawiona jedna, przedzwon do goscia http://allegro.pl/item700...i.html#gallery)
2. Po miescie 8-8,5L. Pocisniesz to spali i 11
Si (4AFE 105KM)

po 1992 miał 115km / ten sam motor w carinie
wersja na niemcownie 1,6 4afe mial 98kw/135km - oparty na Tvisie - miałm taki sam w
ae92 coupe z kanady/jdm
Mowimy o AE92 a nie o innych wynalazkach





to nie jest ae92???
No to jest ae92 gts o ile się nie mylę.

Tu gdzieś jest specyfikacja:
http://www.ae92gts.com/home.html
No to jest ae92 gts o ile się nie mylę.



akurat nie
to jest corolla sr5 /usdm 4afe o mocy 115 km z katalizatorem
Ale o co Ty sie ze mna klucisz? Najpierw piszesz ze 4AFE w AE92 mial 135KM, teraz ze ma 115KM. Jezeli miales trueno o ktorym wspominasz w wersji SR5 to albo to byl gaznik (4AF 90KM) albo wtrysk (4AFE 102KM). W GT-S byl 4AGE a ten w US mial 115-125KM ze wzgledu na restrykcyjna emisje spalin (i to tez w zaleznosci od generacji)
rooty, ja wiem że się zdenerwowałeś, ale dzizas: "kłócić"