Przez wiele lat najliczniejsza grupa corollek w polsce czyli popularne E 9
Rok produkcji 1987-1992
FWD. Jeden z idealnych samochodow dla emeryta. Modele o oznaczeniu ae92 to GTI I SI
roznice pomiedzy seria a Si/GTi
-welurowe kubelki regulowane w 6 plaszczyznach(gti) albo 4 (Si)
-progi
-spojlerek
-w gti zegary cisnienia oleju i ladowania
-w gti wieksze hamulce i tarcze z tylu
Silniki
Si - 4afe dohc 16v(105km) wersja emerycko-ekologiczna prawdziwego 4age, glowica o mniejszym rowarciu zaworow, 2 walki ale jedno kolko rozrzadu, male zawory, beznadziejny kolektor wydechowy jednym slowem kupa. przerobilem wszystkie metody nie hardcorowego tuningu - zero rozwiazan wartych zabawy, z ta glowica nie ma co rzezbic tylko cieszyc sie bezawaryjnym motorem, a stanach zakladaja turbo i sie ciesza przyrostami
GTI - prawdziwe 4age - motor legenda ,nie bede sie rozpisywal o tym silniku bo gdzies na forum jest post o dokladnej genezie tego motoru
w E9 byly dwie wersje, blue i red top
blue top ,to wersja z tvisem czyli toyota variable intake system - takie przepustnice pomiedzy kolektorem dolotowym a glowica
silnik ten cierpi sa syndrom slabego dolu - tzn. wywala panewki jednak tylko przy performesowej jezdzie, znam przypadki gdzie ten silnik potrafil przejechac po pol miliona km bez remontu, takze jest to kwestia urzytkowania
nalezy sie wystrzegac wersji z AFM - to wersja silnika na usa czyli tam normy spalin te sprawy i tylko 112-115 km
jednak robiac jakikolwiek projekt z ae92 jedynym slusznym rozwiazaniem jest
red top - czyli wersja po 90/91 roku,tzw.small port ,brak tvisu, natrysk na denko tloka, poprawiony dol, pancerny, wg. mnie 4age to kwintesencja tuningu N/A
wybor walkow ogromny, ogolnie gratow do tego motoru mnostwo, mozna walnac i 240km n/a, mega zajebisty dzwiek krzyczacego przy 9 krpm, bardzo fajnie reaguje na mody,nawet podstawowe
seria to 130-140km - roznie podaja
buda - gnije jak ople, najgorsza blacha w gamie toyot, E8 juz miala lepsza, korozja jest wszedzie
zawiecha- stabilizatory z tylu i z przodu , toyotowska klasyka czyli z tylu niezalezne na drozko -wachaczach i na obu osiach mcphersony
wybor zawiech nawet duzy
w gti rozporka z przodu
ogolnie konieczna klatka bo buda nie nalezy do najsztywniejszych
skrzynia - pancernik, jak sie ma cos wysrac to bedzie to synchro na 2ce ,ale to i tak trzeba sie mocno starac
prowdzenie- troche wyjezda przodem ale latwo sie wszystko wyczuwa,dla poczatkujacego ideal ,super chodzi na kotwicy
samochod bardzo fajny i niedoceniany - konkurent civica kanta,niestety z racji ogolnej emeryckiej opini zapomniany przez streetracerow, koszmar blacharzy, mechanicznie bardzo dopracowany i praktycznie bez wad