Mało tu Toyotek a jest u nas na forum parę fajnych projektów.

Corolla 1998 orignalna E11 Carloz Sainz 1.6 4afe.

Parę przeróbek

MODEL: 1998, E11 HB 3D
SILNIK: 4AGZE dużo lekkich kółek częściowo over częściowo under drive, lekki wał, panewki acl race, lekkie orurowanie, lekkie korby, głowica zrobiona przez J-G Moto dużo mniej aluminium, lżejsze zawory, tłoki odelżone, większa przepustnica, wałki minimalnie dłuższe i minimalnie większy skok zaworów - status in progress
UKLAD DOLOTOWY: krótki, tymczasowy stożek, intercooler ogromny, orurowanie lekkie
UKLAD WYDECHOWY: catback MG, lekki cienkościenny 2,25
ELEKTRONIKA: komputer oryginalny+SMT6
UKLAD NAPĘDOWY: skrzynia oryginalna - ciężka, szpera visco, sprzęgło cywilne Radzikowski, docisk Exedy S, koło lekkie
ZAWIESZENIE: K-Sport aluminiowe więc lekkie, poliuretany, stabilizatory Hotchkis - lekkie, tył regulowany
UKLAD HAMULCOWY: swap tarcz na tył, przód albo seria plus zacisk 2 tłoczki albo 275mm
BODY-KIT: laminat WRC kit, doloty do hamulców, lekki pas przedni z z dodatkowym chłodzeniem, lusterka wrc - lekkie, mocno poszerzone z tyłu o 55 mm na stronę
ŚRODEK: kubełki i tyle
CAR-AUDIO: było fajne ale za dużo ważyło
INNE: cała masa, generalnie wszystko co nowe to lekkie
MOC: około 200 na wale
Status: zawsze w trakcie

Projekt ma na celu zrobienie w miarę możliwości lekkiego auta do poganiania innych cięższych aut. Marzenie to masa poniżej 1000 kg. Autko ma jeździć na time attackach. Obecnie w trakcie mechaniczna modyfikacja silnika. Bijemy się obecnie o 130-140 koni z litra. Silnik ma tylko nie seryjne wałki i kółka akcesoriów. Większy intercooler. A poza tym spora obróbka ręczna głowicy, zaworów, kolektorów, kompresora a nawet wylotu i dolotu do kompresora.













Sorki za reklamę ale ładne to zdjęcie.



Mam nadzieję, że się autorzy zdjęć niezeźlą. Nie mam fajnych swoich zdjęć tak naprawdę.
Zrób opis wg. wzoru. Fura daje rade!
ale fajowa corolla!
dziwnie się składa że cały dzień buszowałem po internecie na temat corolli e11
wchodzę na forum a tu taka niespodzianka bardzo ciekawy samochód i projekt
dodaj więcej fotek.
foty foty foty
lekki samochód, yyy znaczy fajny ...
ładne autko i fajne mody, tylko wrzuć więcej fotek

Pozdr
JDM?
JDM?



http://www.jdmenginesamur...ngine_4agze.htm - no niemiec to to nie jest

Zacnie się zapowiada - czekamy na więcej zdjęć! Co by szybko
Przyjmę chętnie pomysły gratów do Corolli E11 okularnika JDM, których jeszcze nie nie mam. To nie EK9, że zamawiamy wszystko w jednym sklepie u Japończyków. Tu się trzeba nieźle nagłowić.
Pierwszy przykład - body kit. Gdzie można kupić taki oryginalny JDMowy?

Zapomniałem, lekkie nakrętki mam kute aluminium D1 JDM jak nic.
wiem co to za silnik
mi chodzi o wizualne aspekty...
widziałem auto na żywo i dokładnie je sobie obejrzałem
i to bardziej GER/US style a nie JDM

bez obrazy ale takie moje zdanie...
A ja zawsze myślałem, że JDM to lekko, nisko, szybko. To nie jest auto robione, w jakimś stylu wizualnym. To jak wygląda to przypadek. I nie ma się podobać. To auto budowane, żeby było szybkie. Białe bo było białe i będzie białe. Czarne felgi - bo Pro Race 2 są w miarę lekkie. Większego Japończyka z niego zrobi założenie SSRów? Wolę kupić używane fele a kasę z SSRów przeznaczyć na mody.

Albo jeszcze inaczej. Auto jest budowane i będzie konsekwentnie budowane tak, aby uzyskiwało najlepsze czasy okrążenia. Niektóre przeróbki są mocno profesjonalne, niektóre mniej. Ale to auto jest mocno w stronę wózków startujących np. w wyścigach górskich czyli konkretnie do motorsportu, chociaż w takim wyścigu pewnie nigdy nie wystąpi.

Szczerze nie wiem do końca co to jest German a co US style. German to chyba BMW musi być.

"JDM (Japanese Domestic Market, dosł. Japoński rynek krajowy) - pojęcie związane głównie z motoryzacją, oznaczające produkt przeznaczony do sprzedaży w Japonii. Pojęcie to jest powszechnie używane w USA.

Znaczenie tego pojęcia uległo rozszerzeniu i zazwyczaj jest używane do nazwania pewnego typu przeróbek, jakim ulegają japońskie samochody. Większość przeróbek ma za zadanie zwiększyć przydatność samochodu do ulicznych wyścigów, bądź do driftingu. Przeróbki te polegają między innymi na znacznym obniżeniu zawieszenia, montażu lżejszych felg, gdy zmiany w karoserii samochodu są delikatne, zazwyczaj montowane są elementy z włókna węglowego, które sukcesywnie obniżają masę samochodu. Ciekawostką są kierunkowskazy o pomarańczowych kloszach. Reszta zmian dotyczy silnika niejednokrotnie dostosowywanego do wysokich obrotów, oraz czasem wyposażanego w turbosprężarkę."
Styku pięknę auto, i pięknę wytłumaczenie JDM-u na przykładzie Twojego wózka<biggrin>
To auto jest w ch*j fajne i w ch*j JDM. Modliłem się po zobaczeniu zdjęcia, żeby była gruba mechanika - no i jest. Poszerzona, plastikowa i mocna corolla jest Germanem? Błagam.. No chyba, że auto ze zdjęcia nie jest autem z rzeczywistości Dawaj więcej fot.
No tak, dla niektórych poszerzane nadkola to german style
To jest jedyna na świecie Corolla z pakietem WRC i zeswapowana na coś mocniejszego. Zeswapowanych jest trochę, ale mocnych okuarlników z wide body nie ma. Przynajmniej nic mi o nich nie wiadomo.
pokaż fotki środka ... załóż gałke zmiany biegów TRD i będziesz PASSWORDJDM APROVED

btw. dobry projekt się szykuje... porządne heble zamiast oemów i będzie malina
Heble są w sumie niezłe. Klocek DS 2500 daje radę. Teraz będą dwutłoczkowe od Cariny GT. Większe tarcze czekają, tylko muszę się dobrze zastanowić, bo oponki 175/65 R 14 na zimę wymiatają. A cenię sobie jazdę zimą ponad wszystko.

Gałka jest upatrzona tylko poluję. Nie TRD tylko RAZO. A dlaczego? RAZO jest chyba najlżejszą gałką jaką znam. Tylko 45 g. Z lekkim aluminiowym QSem i zmianą mieszka będzie prawie 0,5 kg lżejsza zmiana biegów.
ban za brak fotek!
tak, jak mówiłem
to tylko moje zdanie i nie muszę mieć racji
mi się nie podoba i tyle
mam nadzieje Styku, że nie masz mi tego za złe
Nie mam, bo tak jak napisałem, wolę szybkie niż podobające się.

Gwint



Stara maska, teraz jest WRC



Lekkie kubełki rodzimej produkcji



Tak wygląda wide body kit rodzimej produkcji



Intercooler "na wymiar" największy jaki wszedł, bo kompresor sobie z tym radzi. Wielkość porównywalna do ponad 400 konnych dwulitrówek. Wydajność - rewelacja.

podoba mi się ten projekt! Wizualnie bym zmienił kolor felg, bo giną w nadkolach, jeśli miałbym dbać o wygląd. Ale z tego co widzę to ma być przede wszystkim szybkie i Lekkie!!! <clap Nie masz jakiegoś filmiku jak to jeździ? Pozdro
O Styku, milo ze wrzuciles fure.

Co do IC, to mocno przesadziles. O polowe mniejszy tez Ci wyda z palcem w d...no i bedzie lzej
Nie uzyskałem do dziś odpowiedzi, czy 9-15 stopni powyżej temperatury otoczenia w dolocie jest ok. Podobno jest rewelacja. Z kompresora wychodzi między 65-100. Jeżeli będzie pewne, że mniejszy będzie równie wydajny to ok. Ale auto ma mieć jeszcze turbinę. Więc mniejszy będzie może wtedy za mały.
Piekne niepowtarzalne auto z dobrymi modami. Ale faktycznie felgi troszke gina w tych nadkolach.
Takie kolumbryny wklada sie do naprawde mocnych aut (zreszta co ja Ci bede tlumaczyl). Do kompresora masz w chuj daleko -- ja bym tu walczyl o kazdy centymetr rury. Sprawdz, zmierz i zmieniaj
Wrażenie auto zrobiło na mnie ogromne. Dokładnie tak, jak Arv napisał "szybko i lekko" . styku, co to za fotele tak przy okazji ?
Ale może to będzie naprawdę szybkie auto. Wiesz, że może być twincharging. Pytanie czy będzie taka potrzeba. Jeśli to co jest wystarcza na objechanie konkurencji to zostawiam. Na tym etapie dmuchnięcie 1.5 bara to kwestia wsadzenia sprężary i jakiegoś mądrego ECU. Miejsce w głowicy powstało dodaktkowe po obróbce, a nawet seryjne 4agze znosi 300 koników. Przyjedź w końcu na zlota to się przejedziesz. Ciekawe czy powiesz, że jest lag. Jak porównasz do ssaka to może i jest lekko miekki gaz, ale wynika to z dziwnej nadciśnieniowo-podciśnieniowej pracy zaworu ABV w 4agze, życzę wszystkim turbo takiej reakcji na gaz. Walka o małe intercoolery wynika z potrzeby jak najszybszego nakręcenia wirnika turbiny. Tu jest to w dużej części zależne od prędkości zatrybienia samego ECU, że teraz jest już czas odpalić sprężarę i zwłoki jaka następuje od sygnału do pełnego spięcia sprzęgła SC. A teraz po zdjęciu kilogramów z silnika motorek powinien się wkręcać jak wściekły, więc reakcja na gaz będzie jeszcze lepsza.
W planach jest też chargecooler.

Kubełki Vantage z Krakowa.
nooo wojtku czekalem kiedy sie pojawisz swietna corolla!
załóż gałke zmiany biegów TRD i będziesz PASSWORDJDM APROVED

zapomniałeś o amberkach

bardzo fajna toyotka. podoba mi sie to body i czarne felgi. jedynie tylna klapa jest fuuuu. czy ona jest z laminatu czy jak?
Z laminatu jest klapa przód, tył, błotniki lusterka.
Klapa kiedyś może będzie inna, mam ochotę na lżejszą.
W planach jest też chargecooler

co to znaczy "tez"? wic + fmic? ale ze co? w ogole wic to imo zupelny bezsens w samochodzie do upalania na ulice. po dluzszym upalaniu uklad pieknie sie nagrzeje i dupa, a nie bedzie chlodzil powietrze. chyba, ze zaplacisz za rdzen zylion papierow - wtedy ma szanse dzialac niezle, choc to rozwiazanie tez ma swoje wady.

a intercooler kup mniejszy, ale LEPSZY. to tu tkwi kwestia wydajnosci. nie w samej wielkosci, ale tez w jakosci rdzenia.
Są wkłady ciekawe i działające zamiast FMICa, cena . A kto powiedział, że nie można mieć 2 coolerów? Nie upieram się, ale staram się myśleć szeroko.
Są samochody, które mają takie coolery w serii i są na ulice. Moim zdaniem dużo zależy od rozwiązania.

Rdzeń jest ważny oj tak a stop jaki jest ważny. Skoro mój cooler jest w stanie utrzymać temperaturę 9 stopni wyższą niż otoczenia z mojego rozeznania znaczy działa. To chętnie przyjmę jakiś cooler, który będzie widocznie mniejszy a będzie w stanie ten parametr utrzymać.
u mnie przy 5 na zewnatrz w kolektorze ssacym bylo o ile dobrze pamietam 18°C. precision 600hp, gt3071r, 1bar doladowania.

nie podales wymiarow, wiec ciezko powiedziec jak jest duzy. w sumie to jesli dziala i masz w niego ladowac wiecej, to dlaczego by go nie zostawic...

nie widze sensu montowania 2 roznych chlodnic powietrza. mysle, ze wystarczy 1 wydajna i po temacie.
U mnie przy 20 na zewnątrz temperarury między 29 a 36. I to mierzone od całkowitego postoju, poprzez butowanie aż po jazdę ze stałą prędkością na wysokim biegu. Ja mam doładowanie 0,9 bara.

Mój jest zdecydowanie krótszy jakieś 40 - 50 cm na 35- 40 i gruby też jest mniej. Pewnie jakieś 60 mm.

Czyli mamy dość podobne wyniki. Czyli skoro ten 600hp uważany jest za wydajny, to mój nie odbiega najwyraźniej wiele. SC który mam jest raczej mocnym podgrzewaczem, z tego co wiem mała turbina mniej zagrzeje powietrze.

Tak jak pisałem, wszystko cacy tylko nie chcę mieć cieplej w dolocie.

Muszę go dobrze zmierzyć teraz przy wkładaniu silnika.
Oryginalny projekt:)3mam kciuki za kolejne mody i będę śledził projekt.Pzdr
bardzo fajny projekt jestes maniakiem lekkosci i dobrze, masa robi swoje. ile ta wersja wazy w serii? bo marzenie o zejsciu ponizej tony to w przypadku podobnych rozmiarowo hond nietrudne do zrealizowania

ps. polish, twoje posty w tym temacie sa delikatnie mowiac nie na miejscu... tym bardziej ze jestes toyociarzem. ta corolla w przeciwienstwie do 'seliki', ktora masz/miales jest naprawde zajebista i duzo lepiej pasuje na tym forum niz twoja seria
Projekt jest super i bardzo mi się podoba jako że dawniej mi się te Toyoty podobały i sam mam kompresor Pokaz więcej fot jak to wszystko wygląda pod maską!
Ponad 1100, zgodnie z tym co piszą 1150. Auto utyło przez skrzynię i kompresor. Skrzynia jest nie jak w normalnych 4age, a serii E czyli wytrzymalsza i mocno zbliżona do skrzyń od MR2 Turbo. Półosie wyglądają na strasznie grube w porównaniu do seri. Fotki wkleję później.
wow!
Gratuluję projektu, powodzenia w zbijaniu gramów i podnoszeniu koniuf
ps. polish, twoje posty w tym temacie sa delikatnie mowiac nie na miejscu... tym bardziej ze jestes toyociarzem. ta corolla w przeciwienstwie do 'seliki', ktora masz/miales jest naprawde zajebista i duzo lepiej pasuje na tym forum niz twoja seria


jak masz pisać takie głupoty to lepiej stfu. Forum nie jest po to aby lizać dupe.

Projekt bardzo fajny, oryginalny. Rollka z poszerzeniami wygląda konkretnie. Życzę powodzenia w dalszej realizacji planów.
I chyba ją niedługo zobaczysz na własne oczy.
jak zobaczyłem zdjęcia to pierwsza myśl "kur... nie myślałem że to auto może tak zajebiście wyglądać" do tego dobry spec,
fantastyczne auto
No jeździło trochę podobnych po naszych drogach. Troszkę szybszych ale co tam.

http://images.google.pl/i...q=f&oq=&start=0



Tu porównanie półosi po lewej oryginalna półoś 4afe, po prawej nowa.


Tak to wyglądało w PromotoRze
Forum nie jest po to aby lizać dupe.



pewnie ze nie, lepiej opier... zjebac.. dowali etc. A teksty że ta corolla to nie JDM jak można ocenić ????

Ale skupiając sie na projekcie i jego ocenie (bo to chyba o tym temat ? ), bardzo ciekawy projekt i co najważniejsze nie jest to kolejna Honda 5 lub 6 gen!!!!!

ps. będąc młodszym marzyłem o Corolci "Carlos Sainz Edition"
dla mnie fura wypas. gratulacje
zajebista
Przed:



trochę lepiej:

zdjęcia są średnie więc dopytam: śkracasz prowadnice zaworowe i gniazda prowadnic?
Będą bardziej schowane.
jesli chcesz poprawic przepływ to prowadnice sie zwęża a nie skraca. skracanie zabija zawory.
o tak się je zwęża:
No przypuszczam, że czym dłuższe tym zawór jest prowadzony bardziej precyzyjnie. Miejsca wylotu zaworu w kanale jaki okolice wtrysków mają być bardziej aerodynamiczne. Nie mam jeszcze zdjęć końcowych.

Wtrysk rozruchowy sterczał tak, że będzie teraz mocno schowany.
Miejsca wylotu zaworu w kanale jaki okolice wtrysków mają być bardziej aerodynamiczne

ale to niekoniecznie musi oznaczac wyrzniecie w pien wszystkiego co wystaje..

nadlew, ktory "oplywa" prowadnice powinien zostac, przynajmniej czesciowo, to wlasnie on kieruje struge powietrza tak, zeby nie uderzala prosto w prowadnice

oraz napisales, ze masz lekkie orurowanie, a ja tu widze kwasowke. jak lekkie, to chyba powinno byc alu?
Intercooler ma orurowanie aluminiowe z baku jakiegoś Miga. Zdjęcie jest ze swapu. Dla zainteresowanych - stalowe rury 2 kg, alu 800 g. To aluminium lotnicze chyba jeden z lżejszych stopów. Ale jaki to tylko wie firma Mig.

Teraz tak to wygląda:



Poprawka 4agze to nie Honda tu się skraca prowadnice. Na stronie zimnej raczej nie ma problemów. Szeszko woli nie wyprasowywać prowadnic. Strona ciepła będzie potraktowana delikatniej.
dla mnie projekt kozak, od zawsze uważałem że nawet wersja CS ma nieco za mało mocy, imo jest grubo - powodzenia w dalszym modzeniu
4agze to nie Honda tu się skraca prowadnice

ale ze co? czym rozni sie prowadzenie zaworu w hondzie i w toyocie?
Nie

Chodzi o to, że 4age mają fajne chłodzenie w głowicy. Nie skraca się, żeby nie pogorszyć termiki. 4age nie miewają problemów zaworowych. Głowice w Hondach są nieco mniej skanalizowane.
No i jest jeszcze jeden argument, że 4age są small port i big port. Ja mam small. Nie ma szaleństwa jeśli chodzi o kanały zaworowe. Trzeba się napracować, żeby uzyskać flow podobny do big porta a i tak jest to mało w porównaniu do seryjnego 20v.
Myślę, że takie b16 i b18 mają lepiej dopracowane kanały, nie mają też takich potrzeb jak 4age, więc zostawia się długie prowadnice. Plus to, że dużo projektów w kraju jest mocnymi turbinami, więc może z myślą o wysokich temperaturach to się robi.
styku nie myślałeś nigdy nad jakimś swapem np. na 3sgte??? pewnie był by drogi ale mogło by być grubo.
Moim zdaniem totalny bezsens. Może auto na 1/4 by na tym coś zyskało, ale nie na tor. 4AGZE jest jednym z tych niewielu silników na świecie, który znosi podwojoną moc serii bez rozbierania. Niestety nie na seryjnym kompresorze.
3SGTE jest ciężki, więc zmieniamy wyważenie i tak nie rewelacyjnie wyważonego samochodu.
3SGTE nie ma nic takiego, czego 4AGZE nie ma, jeżeli mówimy o samochodzie FWD. 3SGTE nie ma zakutych korb 4AGZE ma. Oba mają mocne tłoki przy czym 4AGZE ma kute. Wał 4AGZE jest wytrzymały. 3SGTE ma dół, 4AGZE po zmianie kółka kompresora ma zajebisty dół. Kompresor nie ma laga a do tego sam wie kiedy powinien się kręcić. 3SGTE nie ma szpery w serii, a 4AGZE ma i świetnie działającą to ze sprzęgłem 235 mm i skrzynią i półosiami pancernymi. To wszystko miałem do tej pory na nie rozbieranym silniku. 3SGTE wytrzymuje bez większych przeróbek 350 kucy, 4AGZE bez grzebania w silniku tylko wymiana kompresora na turbo wytrzymuje 300 kucy. Po wzmocnieniu panewek w 4AGZE można dalej się bawić. Najmocniejsze 4AGTE to ponad 550 kucy. Corolle z zaturbionymi 4AGZE bez powiększania pojemności robią 9 s na 1/4. Najmocniejsze 3SGTE to niby 700, ale moim zdaniem 300 koni a nawet 250 na tor jest wystarczające. 3SGTE ma moim zdaniem wtedy sens, jeżeli bym budował 4x4. To by było auto rzeźnia, bo teoretyczna masa mogła by być około 1T.
w takim razie uważasz że 4AGZE jest to najlepszy silnik do e11 i swapy nie mają sensu jeżeli ma być to samochód na tor czy ulice?
Nie jest najlepszy. Jest dla mnie najlepszy. Wszystko zależy czy ma być NA czy nie i od przeznaczenia.

20V są rewelacyjne i Silver i Black jak NA a Silver jako turbo. Tylko znów jak NA do ciężkiej E11 nie za bardzo. Ale jak do E9 albo E8 to rewelacja. E11 jest ciężka, ponoć 1150 i więcej ważyć potrafi. Kolega ma ST w E11 i mu mało i będzie robił go na około 190 kucy, żeby jechało. A 190 i to ze znacznie większym momentem jest operacją czterech kroków w 4AGZE. IC, kółko SC, SMT6, strojenie.
Silver jako turbo daje radę, po zakuciu 300, 350 i więcej hp. Tylko w serii nie jest zakuty a ja mam w cenie silnika kuciznę. Dalej 4AGE nie występowały za często z LSD, a 4AGZE smallport zawsze. Szpera przydatna jest i kosztuje nie mało.

3SGTE jest maszyną, która moim zdaniem ma sens jeśli idziemy coś potwornie mocnego i na tor, albo wkładamy w lekką budę i robimy auto na 1/4 mili. Ale znów na tor 4AGZE daje jeszcze spore możliwości podkręcania i do pewnego momentu przy FWD ma sens. A potem już 4x4. A ja i tak bym wolał mieć 4AGZE 4x4 niż 3SGTE.

[ Dodano: 2010-06-15, 12:13 ]