Witka
Jako że nic nie wiem o Toyotach chciałem się dowiedzieć troche o tej z tematu. Jest taka do wzięcia za dobra kwote. Ma być dawcą i nieźle się nadaje bo ma biegi na lini i sprzęglo hydrauliczne. Pytania
- czy z tego silnika mozna łatwo wykszesać kilka konikow??
- Jakieś stronki z dobrym info??
- da się znaleźć jakieś części mechaniczne, uszczelki itp pierdoły??

POMOżECIE ??
myśle że Corey Ci pomoże bo on jest wtajemniczony
ja nawet nie kojarze takiego silnika :wstyd:
już lepiej mi w Hondach idzie :wstyd:
silniki 4A są o tyle trudne w robieniu, ze raz rozlozone, źle się składają. bardzo trudno jest je złożyć, żeby nic z nich nie ciekło albo nie brały oleju.
upgrade moze byc na 4AGE albo 7A i zmienic glowice na GE. pasek klinowy do takiej hybrydy pasuje z 2,5l prosiaka 944, tyle ze trudno zapłon ustawić.
Myslałem tylko o lekkim dłubnięciu tego na wstępie żeby nie była seria. Modów typu zmiana głowicy nie będzie bo docelowo inny silniczek ma być ale z tym zkładaniem to troche zmartwiłeś.
1) Nie E8 tylko E9- czyli ae92

tak wyglada E8:


a tak E9:


tutaj jeszcze E9 Liftback



w E8 niebylo 4af /4afe


2) 4af - silnik na gazniku
4afe - MPI

podstawowy mod to jest zmiana glowicy na ge - DOHC 16v - w zaleznosci od wersji 118-140 km, red line 7600 obr.

w glowicy f nie mo co rzezbic bo to rzezba w kopie-probowalem ale bez efektow

mam kontakt do goscia ktory ma glowice GE+wiazke+komp+wszystko co potrzebne do podmianki i chce za to 250-300zl

mysle ze to najtansze konie jakie moga byc i baza do grzebania juz bylaby calkiem calkiem
i nie ma co starszyc -sklada sie normalnie i nie cieknie
ae92 chyba troszke inaczej wygląda, prawda?
ae92 - to jest oznaczenie dla E9 z silnikami 4A - to sa 2D,3D i 5D(seca)

tobie chodzi pewnie o GT-S(levin/trueno)



i ta i te na wczesniejszych zdjeciach to sa ae92
Dziękufa

Macie może jakies strony z danymi ??

A chodzi o to



Ten swapik głowicy brzmi ciekawie i cena jest spoko.
to E8.
masz ją darmo? bo tylko wtedy sie opłaca.
wiec tak

to jest jednak E8

a silnik to 4AL/4ALC - bez kata 84km ,z katem 71km - a nie 4AF - ta nalepka na pokrywie to tylko przypadkowa zbieznosc

baza zadna

tak szeczeze to max cena to 400zl za ten samochod-trupizna straszna

nie lepiej hatcha kupic?
Nadwozie pujdzie na złom. Interesuje mnie silnik skrzynia i zawieszenie przy nich. 84 lub ciut więcej to juz nieźle będzie, akurat do nauki panowania nad autem
Jeśli chodzi o e8 to zdaje się, że to autko jest stworzone do wyścigów. Kolega właśnie przełożył silnik z 1,6 do 1,3. Auto lekkie (masa 850 kg) - będzie ładnie zasuwać.
W swojej miałam wyciągany silnik i jeśli już pojawi się problem to z gaźnikiem - skomplikowana bestia.
Co do stronek to zapraszam także na moją - poświeconą E8 i E9 obie w wersji Liftback:
http://republika.pl/nane/
http://republika.pl/nane/dx_y.html - E8
http://republika.pl/nane/auto_wkurzonej_madzi.html - moja była E8
Pozdrawiam!
Dzięki Madziu

Już kiedyś zawitałem no Twoje forum. Niestety materiałów konkretnych nadal nie mam. Troche słabo szukam ale ciiii
Heh moje forum umarło - służy mi jedynie do wklejania linków a tak konkretnie to czego potrzebujesz?? Strona PrzemkaZ jest bardzo bogata w info o wszystkich modelach Toyoty.
Szukam czegos w rodzaju książki serwisowej. Potrzebuje schamatów zawieszenia, całej budy z wymiarami, silnika itp. Oczywiście szczegółowe dane tez sie przydadzą.
Mam książkę "sam naprawiam" i są tam ujęte E8 i E9. Mogę Ci skserowac co potrzeba, przesłać faksem itd.
Super :hyhy:

Tylko nie mma faksu :kwasny:
Może masz możliwość zrobić skany albo fotki tych stron.
Dzięki za pomoc :zdrowko: :hurra:
Skanera nie mam ale mam cyfrówkę więc się zrobi Napisz konkretnie czego potrzebujesz a ja poszukam
czyżby zawita kolejny 126p na passwordjdm.pl? :hyhy:
A jak :hyhy:

Tylko musze znaleźć zdrowega biorce serducha :looka:

Madziu, poprosze:

-Budowa silnika
-Komora silnika
-Zawieszenie przednie i tylne
-Wymiary nadwozia
-Dane regulacyjne silnika i zawieszenia

jak coś sobie przypomne to napisze jeszcze. Dokładnie nie wiem jaki to silnik, wiem że 1.5 l i koło 84KM.

waltervtec@gmail.com

:padam:
Kto woził szanowny tyłek w e8 ten wie że to super auto, że tak powiem dla mnie kultowe :hyhy:

Dokładnie nie wiem jaki to silnik, wiem że 1.5 l i koło 84KM.



jak 84 KM to bedzie 1,6 ccm, produkcja od V.83 do IV.87

poszuka się
Ja woże tyłek w EE8 i też twierdze że kultowe :hyhy:

Postaram sie o numer silnika.
Troche suchych danych z dowodu

Silnik - 4A0114315
pojemnosc silnika - 1486
rok produkcji - 1986


PRZYSTOSOWANY DO CIąGNIęCIA PRZYCZEPY
PRZYSTOSOWANY DO ZASILANIA GAZEM (nakleje sobie lepke NOS )
:rotfl: :rotfl: :rotfl:
blednie podana pojemnosc...
Tak mam w papierach.

Jak masz jakieś źródło wiedzy to poprosze o nie, chętnie się czegoś dowiem.
blednie podana pojemnosc...



no właśnie - jeśli masz 84 KM to musisz mieć 1,6 - nie było silnika o pojemności 1,5 w silnikach benzynowych.
a ja szukam tych danych co potrzebujesz
Mozliwe że ma inną moc, to nie jest sprawdzone info tylko zasłyszane.
silnik 4A - 1.6

to tak oczywiste jak to ze B16 to 1.6
dokładnie 4 A-L