Post napisany przez Corey'a


honda i honda :?

czesto zapomina sie ze w toyocie tez sa fajne silniki

3sge V generacji,tzw. beams wystepowalo w 2-ch specyfikacjach red i black top,

oba VVTi :
red -łan kam VVti 200hp
black-tłin kam VVti 210hp

2l. pojemnosci, zeliwny blok ,zawory pod katem 50 st. itd.

I generacja 3sge byla b. podobna do 4age(ktore gdzies opisalem juz na tym forum)takze nie bede sie powtarzal

tak wygladal red topik- montowali go w celicach, mr2,altezzach


TRD produkuje do niego kit na 270 ulicznych koni
tutaj wykresik po modyfikacji


zwroccie uwage ze 8600 obr. moc max, zostaje jeszcze troche zapasu


a tutaj przed "kitem"-czyli seria black top



nie pamietam dokladnej specyfikacji kitu ale napewno ITB, porting z prawdziwego zdazenia, walki, pompa oleju, wydech /dolot itp.

silnik zaskakuje kazdego mocnym(jak na taka wiertarke) dolem

dla mnie jednak liczy sie co mozna zrobic z tym silnikiem - tzn. gdzie go wsadzic

szanujac bude eg(sam taka ujezdzam na spolke z siostra) to ma ona naped nie na ta os

natomiast silniczek ktory opisalem mozna wsadzic , co jest juz przecwiczone do ae86,

dostajemy w ten sposob samochod ok 850kg,(odelzony ale bez hardcoru),RWD(zaszperowane seryjnie), z 210-270 koniami czystego n/a , jak dla mnie szczyt marzen

ae 86 juz w serii zamiata "tylkiem", z tym napedem to miodzio nad miodziami ,wiecej koni byloby overkilled

w dodatku o mozliwosciach na torze dobrze zrobionej ae86 nie trzeba nikogo przekonywac kto siedzi w temacie

tutaj zdjatko mojego dream cara pod kazdym wzgledem


[URL=http://imageshack.us]
To moze tutaj mi Corey wrzucisz Opis 5MGE? Byloby tematycznie Silniki "nie-hond" a ciesza, wszystkie w jednym temacie
Jak Corey produkujesz takie fachowe opisy silników, to może coś o G13B? :padam: Tylko nie wiem, czy zajmujesz się tylko silnikami Toyot, czy też może innymi? :zawstydzony: :]
Ponawiam prośbe z wątku o silnikach Hondy. Jeśli chcesz mieć topic o silnikach Suzuki to nic prostszego: załóż go.
moze by tak z tego tematu zrobic "Toyota Engine Engineering" o ciekawych silnikach Toyoty, osobno Suzuki, Honda... hmm?
Jestem cholernie za
Pomysł dobry :]
no to jedziemy? zmieniaj tytul tematu, Blade zaklada o Suzuki, od hond to na bank sie chetny znajdzie

chyba ze wogole nowe tematy bo z tego trza by posty wycinac zeby nie bylo smietnika:)
wiec tak, bardzo mnie cieszy ze taki temat powstal,
postaram sie pisac co mi wiadomo-dzielic sie informacjami z innymi
moze to malo JDM ale mysle ze ogarniam dobrze silniki Alfa Romeo-bardzo,bardzo ciekawe

wypadaloby rzucic troche myszka historyczna:D

a wiec jak to bylo z ta toyota....

na poczatku wytlumaczenie oznaczen silnikow w toyocie...

np. 4 A G E

4 - liczba porzadkowa w rodzinie silnikow

A -rodzina silnikow (tak jak B czy D series w hondzie) - w tym przypadku silniki czterocylindrowe,rzedowe o malym zuzyciu paliwa :hyhy:

G - rodzaj glowicy , glowica G to duze rozchylenie zaworow (40-50 st), F male zozchylenie (22st.)

jesli silnik jest doladowany to w tym miejscu wystepuje jeszcz jedna literka, T - turbo , Z - kompresor , np. 4AGZE


E - wtrysk, jesli nie ma tego oznaczenia to znaczy ze mamy do czynienia z gaznikiem

oznaczenie silnikow np.

2E,1C,3SGE,2TG,3UzFE itp.



oznaczenie jest w postaci nalepki na silniku


wypadaloby rzucic troche myszka historyczna:D

jakies tam zrodla donosza ze toyota jest najwiekszym producentem silnikow DOHC-jednak ze wzgledu na znajomosc AR mam powazne watpliwosci nad zasadnoscia takiego stwierdzenia

wiadomo interesuje nas PERFORMĘS - bedziemy sie zajmowac tylko takimi slinikami,glowice G projektowane sa przez inz. toyoty i yamahy
Bede wrzucal opisy poszczegolnych serii silnikow, zaczne od M ze wzgledu na kolege :padam:




M-seria(chyba ktos zerznal i dodal Power;))

3M

pierwszym silnikiem DOHC toyoty byla jednostka z toyoty 2000 GT, silnik 6 cylindrowy, 4zawory na cyl., sprzezona z trzema 2-gardzielowymi gaznikami MIKUNI,moc 150km



blok z tego silnika posluzyl za baze dla silnikow 5MGE,6MGE,7MG(T)E

5MGE

montowany w celicach-suprach Ma60,cressidach...

rzedowy 6 -garow ,2,8 litra, dwa waliki, zeliwny blok, uwazany jest za "prastara szkole budowy silnikow toyoty", duzy skok tloka oraz wyliczenia konstruktorow sprawiaja ze niezachetnie wchodzi on na obroty,jest za to b.elastyczny. jest jednym z niewielu silnikow toyoty z ustawianymi hydraulicznie zaworami i przeplywomierzem, projektujac 5M jak i wogole MA60 myslano o USA-silnik mial spelniac gusta tamtejszych klijentow. silnik jest b.wytrzymaly,chodzi taka opinia ze nie wazne jak uzytkowany i tak przejezdzi pol miliona kilometrow. tak jak kolega Chlewior wspomnial ma b. lagodne walki-bez wspolotwarcia zaworow(wogole tam otwarcia sa b. odlegle - tzw.martwe strefy)- jest tutaj b.duzy potencjal, jednak 5M nie jest wdzieczna baza do tuningu-problem panewek i uszczelek w M-seri, przy seryjnym silniku zaleca sie dokrecenie glowicy troche mocniej- zapobiga to prawie w 100% wydmuchanym uszczelkom, silnik troche zapomniany przez swiat-nie ma do niego rynku czesci customowych,


dla chlewiora maly prezent (jesli jeszcze nie zna tej strony) instrukcja do MA60 online:
http://www.cygnusx1.net/s.../in/IN_001.html

zdjecie 5M


sory ze tak malo, ale czasu mi b.brakuje ostatnio,napewno uzupelnie o konkretne informacje,wykresiki-nie tylko tak pobieznie
Hehe wielke dzieli za ten link ale na szczescie juz go znalem bo mi pomogl nie raz od pol roku

ciekawy post, thx:)