MODEL:
Toyota Supra MK2 1985 P-Type (P=Performance) MA61 Body, Sport/Coupe, 3 drzwi

SILNIK:
5MGE Toyota TwinCam Inline 6 2,8l 12V
osiagi wedlug fabryki
170 KM @5600rpm
235 Nm @4400rpm

UKLAD DOLOTOWY:
CAI z kwasowki + duzy Pipercross

UKLAD WYDECHOWY:
Liczony wydech na fi 57 mm na pelen przelot.

UKLAD NAPĘDOWY:
5 Speed Manual, Tarcza Sprzegla na wzmocnionych sprezynach, Twardy docisk. Dyferencjal wyposazony w LSD 25% - Naped RWD

ZAWIESZENIE:
Zawieszenie Seryjne puki co sprawdza sie swietnie, narazie bez wizji na zmiany. Koła seria:
przod 195/60R14
tyl 245/70R14

UKLAD HAMULCOWY:
Seria 4-wheel Disc

BODY-KIT:
Nadkola, Zderzaki, Shader na tylnej klapie org wersja P-Type

ŚRODEK:
Zadbana Seria z wersji P-Type



Nowe fotosy



























myśle że jakbym spotkał ją na drodze widokiem od tyłu mógłbym ją sobie pomylić z Corollą :wstyd:
musze zagadac z Coreyem ktory napisal Ci wielkiego posta o silniku ktory marzy Ci sie do Corolli, zeby zrobil tez takiego ladnego o moim 5mge w sumie wiem duzo o moim silniku bo sam go kilka razy juz rozbieralem ale post mi sie bardzo podobal zgrupowane sporo konkret info
1. Mega fajny old school.
2. Fajnie że w dziale "nasze auta" jest kolejny samochód który nie jest Hondą... (nie to żebym coś miał do Hond, ale ile mozna... ).
dawaj swój
Piekny samochód :padam:
moze bede nudny ale jesdnym z moich marzen kiedys jest zlozyc sobie dla zabawy niska, twarda, wrzeszczaca wsciekla wydmuszke z 4 generacji CVC z B16a inside

przy czym na codzien Celica rzadzi szczegolnei elastycznosc tego silnika:)
:padam:
no... z tym marzeniem wyprostuje ze chodzi nie koniecznie o CVC ale akurat one maja ten atut VTec, ale moglaby byc wydmuszka z innego malenstwa - corolli/sunny/colta z wykreconym wolnossacym silnikiem

dosc dlugo jezdzilem wydmuchanym p309 1,9 8v z silnikiem okolo 130 KM i osiagami rzedu 7,6 do 100 i 15.8 na cwiartke dawal sporo radochy w stylu JDM z tym detalem ze byl francuski
musze zagadac z Coreyem ktory napisal Ci wielkiego posta o silniku ktory marzy Ci sie do Corolli, zeby zrobil tez takiego ladnego o moim 5mge w sumie wiem duzo o moim silniku bo sam go kilka razy juz rozbieralem ale post mi sie bardzo podobal zgrupowane sporo konkret info



jak znajde chwilke czasu to walne ci sympatycznego posta a 5mge jest b.fajnym i ciekawym silnikiem

szkoda ze moj post o 4age nie przetrwal przeprowadzki na nowe forum,calkiem fajny byl

celica supra MKII nie jest starsza siostra ani poprzedniczka ae86

one byly produkowane rownoczesnie

to taka duza siostra rowiesniczka :]

to takie duze ae86

w seri ladnie lata bokiem, na plus ma niezalezne zawieszenie z tylu i tony momentu w niskich obrotach,przez wiekszy ciezar duzo latwiej sie kontroluje w poslizgu-nie jest tak nerwowa jak ae86.

pozatym to bardzo wytrzymale auto-prawdziwa toyota

bardzo fajny samochod
Dzisiaj jak wychodziłem z pracy widziałem taką samą... :cool:
Super klasyk
szkoda ze moj post o 4age nie przetrwal przeprowadzki na nowe forum,calkiem fajny byl



Corey wkleje twój post do mojego topicu i już
celica supra MKII nie jest starsza siostra ani poprzedniczka ae86
one byly produkowane rownoczesnie



MK2 skonczyly sie w 1985 a AE86 jak sama nazwa wskazuje byly w 1986 i chyba w 1985 (AE85??)... tzn tak to rozumialem popraw mnie jesli sie myle...

poza tym to dzieki za mile slowa:) apropos 5mge to slabym punktem sa panewki z tego co sie orientuje, jak to bywa w inline 6, ale jak przestrzega sie podstawowych zasad odpalania grzania i unikania sadyzmu (drift ) wszystko powinno byc dobrze
AE86 byly 84-87. AE85 to bylo hachi-go - sohc bez lsd.
Jak pisałem na poprzednim forum-piękny, nietuzinkowy klasyk :padam:
I ponawiam prośbę o fotki wnętrza :]
AE86 byly 84-87.



skoro tak to MK2 bylo w latach 82-85 czyli tak za bardzo rownolegle produkowane to nie byly...

ae86 - 83-87 - napewno

86- to jest oznaczenie modelu- nie ma nic wspolnego z rocznikiem

ae- to skroty seri silnikow montowanych w tym nadwoziu(niezawsze ale zazwyczaj)
co do panewek w 5mge.

cala seria silnikow m toyoty- wywodzi sie od motoru z toyoty 2000gt (pierwszych dwoch walkow w toyocie)

blok byl w miare czasu udoskonalany ale wlasnie problemow z panewkami nie uniknal,

jednak 5mge jest uznawany powszechnie jako pancerny silnik na ktorym mozna zrobic mnostwo km.

nastepny silnik 7mg(t)e- to byl dopiero klops... tutaj obracajace sie panewki i wydmuchane uszczelki to chleb powszedni- usterka usunieta objawia sie w b.krotkim czasie zpowrotem, do tego silnika zalecana jest szczegolna uwaga, w poznaniu jest warsztat specjalizujacy sie w tych silnikach

po tym silniku toyota zrezygnowala z m-serii i zaprezentowala nowy silnik 1jz-"pancerpanewken" silnik ktory w serii ma jeden z najmocniejszych "dolow" na swiecie :padam:
tu zdecydowanie masz racje o JZ bo tam juz jest zakuty dol, czyli mocnijszy nie bedzie

poza tym motor 5mge jest bardzo fajny. dbam o niego bo to rarytas:)
ae to kodowe oznaczenie nadwozia w pelni odcyfrowywalne tylko w polaczeniu z oznaczeniem cyfrowym (np AE86, E9, AE111 itp).
oznaczenie silnika to np 4AGE (4 kod pojemnosci, A typ bloku, GE typ (nie model)glowicy). 4AGE innemu 4AGE nie równe (vide bluetop i silvertop :] )
(vide bluetop i silvertop :] )



nom i blacktop jesio
ae to kodowe oznaczenie nadwozia w pelni odcyfrowywalne tylko w polaczeniu z oznaczeniem cyfrowym (np AE86, E9, AE111 itp).
oznaczenie silnika to np 4AGE (4 kod pojemnosci, A typ bloku, GE typ (nie model)glowicy). 4AGE innemu 4AGE nie równe (vide bluetop i silvertop :] )



niemusisz mi tego tlumaczyc..., silniki maja swoje generacje - bluetop to Igen a silver/black top to IV/V gen.)

jednak zwroc uwage

KE70(corolla E7) - montowano silniki serii K

TE70/71 - coupe KE70 i inne oznaczenie modelu? dlaczego? bo montowano silnik T-seri

MA60/MA70- silniki M-serii

JZA80 - silniki JZ

Ce80 - corolla E8 z dieslem - silnik C1

ee80 - corolla E8 1,3 - silnik E- seri

w latach 90-tych troche im sie te oznaczenia pomajtaly ale ogolna zasada dalej funkcjonuje

Ae82/Ae86/Ae85 - corolla E8 z silnikami A-seri


pozatym poczatkowa liczba w oznaczeniu silnika np.4age - to nie jest oznaczenie pojemnosci, to jest liczba porzadkowa, jest to mylace poniewaz zwykle im wieksza liczba tym wieksza pojemnosc

GE - te dwie literki to oddzielne oznaczenia, G - rodzaj glowicy, E- rodzaj zasilania


koncze juz pisac mojego posta w wordzie - tam wszystko opisze dokladniej
nie siedze w toitoiach juz od dobrego roku i przestalem zglebiac, wiedze wiec nie staram sie nawet byc fachura
w ae85 chyba siedzialo 1,6 sohc, tak? jaki to mialo kod silnika?
w ae85 byly wa zaleznosci od rynku docelowego

3au - 1,5 sohc 8v

4ac - 1,6 sohc 8v -

do obu pasuje glowica z 4age

pierwsza,pierwsza,najpierwsiejsza, bardzo zadka wersja ae86 miala stary niezmieniony kompletnie blok z 4a(l)c - miala pomalowana pokrywe zaworow na czarno (taki blacktop ) i kolo zamachowe na 5 srob(nie pamietam dokladnie ile- w kazdym razie mniej od 4age "prawdziwego")
Widze że jesteście w temacie, to może macie manuala do Toyotki E8 ??
Szaukam info bo może będzie to dawca cześci do mojego projektu ścigacza szybkich fur zawstydźacza :hyhy:
HA!! ale moja to wersja P-Type a to na zdjeciach to L-Type

czyli L=Luxury/Leisure moje Performance. Inne nadkola zderzaki, Shader na klapie, kola, zawieszenia, mocniejszy motor, kierownica, poza tym podobny w srodku.
niezly oldskul :jdm:
Tak jak obiecalem wiecej fot, wnetrza tez

z reszta dojechala dzielnie w bieszczady,

tam pomeczylem ja jak przystalo na JDM po kretych gorskich drogach
















Ten spoiler nad szybą to seria?? bo ciekawie nie wygląda :zdegustowany:

Miło że dałeś sie wyszaleć na krętych dróżkach Suprze :hyhy:
oooj do tych kretych drog to byla stworzona w koncu


to nie jest spojler tylko shader

jakbys mial jechac w lato z tylu to bys docenil cien jaki daje

poza tym dla mnie jest wypas, juz nie powiem ile jest wart dla fanatykow modelu
zegary są prawie jak w AE86
powiedzialbym ze sa niemal identyczne. Mooze jakies detale je roznia. Oczywiscie to ECONOMY to wskaznik Cisnienia Oleju, bo bez niego nei ma jazdy. Po prostu cyferblat byl zmieniany na europejski
Economy to ciśnienie oleju? ja też mam economy w swojej i bynajmniej nie jest to ciśnienie oleju...
przeca mowi ze cyferblaty wymienial.
ja w ae mialem cisnienie oleju a economy (jak dzialalo) bylo tylko kontrolka (econ/pwr)
sorki nie doczytałem :niepewny: :wstyd:

p.s. u mnie to jest spieprzone bo świecą obie kontrolki na raz :hyhy: ale niepotrzebne to ustrojstwo więc...
przeca mowi ze cyferblaty wymienial.
ja w ae mialem cisnienie oleju a economy (jak dzialalo) bylo tylko kontrolka (econ/pwr)



Pati miałes AE86?
miauł :wstyd:
i jak dobrze pamiętam to chyba wersje Levin? :niepewny: :wstyd:
bo nie bylo trueno na europe. tak samo nie bylo rozroznienia na zenki i kouki.
economy - to jest wichajster dzialajacy na podcisnienie z dolotu- zaden tam olej
już się to drobne nieporozumienie wyjaśniło
economy - to jest wichajster dzialajacy na podcisnienie z dolotu- zaden tam olej



no to jasne, ale wskazowka pokazuje u mnie Cisnienie Oleju, tylko tlo do niej niestety jest zle, i skala i napis brzmi "economy" po prostu musze wiedziec jak czytac jej polozenie

a "economy" po naszemu nazywalo sie po prostu wakuometrem, z reszta tak jak napisales corey. W bmw na przyklad skala od takiego wskaznika pokazuje litry paliwa - takie niby spalanie chwilowe
No wiec dolot juz zaraz do przyszlego tygodnia bede mial, natomiast co wazniejsze, zakupilem takie cudo:



i mam nadzieje sie wystroic narazie na wydechu i dolocie.

Stroil bede sam jak nie to mam znajomych ktorzy robili to nie raz i damy se rade:)

poza tym w koncu trzeba sie ta elektronika zajac bo sie czuje uposledzony zajmujac sie tylko mechanika:)

no a w przyszlosci SMT6 jest podstawa do strojenia na ostrzejszych walkach.


a tak sie prezentuje dzwiek mojego wydechu

http://www.megaupload.com/?d=A2MFPQ53
No spoko Oldschoolowe auto z nową techniką
zobaczymy co nowa technologia z niego wycisnie

jesli uzyskam wydechem, dolotem i strojeniem okolo 185-190 KM i za 260-280 Nm albo chociaz jakis kozystniejszy przebieg to bede w niebo wziety

to chyba realne ale nie chce oczekiwac:) bedzie co ma byc. na przyspieszeniach trzyma serie, wiec osiagi silnika raczej tez

no i juz snia mi sie po nocach ostrzejsze walki
Przed, tak bylo:



Robota w trakcie





Finished'n'Polished polerka na lustro:)



Jeszcze czekam do piatku na Filtr PiperCrossa, zeby juz nie jezdzic z tym Jacky'im

Cena: 200 PLN (bo bylo sporo roboty) prostsze 120-150 PLN

Miejsce: M-Tech, ul. Krolowej Jadwigi 7 Pruszkow - Super obsluga i rewelacyjna robota.

tel: 604 488 643 POLECAM!!
nie myslales zeby przejsc na map sensor?

ja przymierzam sie do takiego zabiegu...
myslalem o tym ale sam nie wiem w sumie to trzebaby z czegos zaadoptowac, przy strojeniu smt6 jest okazja zeby pokombinowac w sumie...
z tego co widze to wentylator masz wisco? Jak tak to zainwestój w elektrycznego, bedziesz miał wiec koniuff - i to wcale nie jest zart
jak bedziesz stroil na smt6 to zmiana na map sensor jest kosmetyczna-kupuje sie nowy motoroli ok.60-120zl,

roznice napewno odczujesz

wisco tez bym wywalil
dawno mnie nie bylo

na temat wentylatora to oczywiscie mam zamiar sie zajac, pierwsze przymiarki wykazaly ze komplet od BMW pasuje, taki na dwoch wentylatorach (jeden pod termostat, drugi czujnik temp pod ktoras rure jako backup )

tak jak mowie z map sensorem sprawa jest do zrobienia... co prawda jeszcze sie za tym nie rozgladalem, ale dobrze wiedziec, dzieki za info corey.
zacna furka ma swój urok i jeszcze do tego mody dojdą to bedzie super oldschol
na tym dolocie musi fajnie brzmiec? :hyhy:
Samochod jest do sprzedania, jezdzilem nia dosyc dlugo, sprawowala sie bardzo fajnie, niejednokrotnie robila bezawaryjnie trasy po 8000 km, ale zrodzil sie w mojej glowie nowy chory pomysl Sunny ,

jedyny mankament to ze jest teraz na 3 felgach aluminiowych i jednej stalowej (rozwalilem ja na krawezniku) oraz na wiosne przydalaby sie kosmetyczna wizyta u blacharza.

cena to 6000 PLN
:zdziwko: za ile ?
naprawde gdybym nie miał vti to bym kupił bez wahania, szkoda że nie mam teraz tyle żeby ją kupić :zalamany:
rewelacyjne autko w bardzo fajnym stanie!
Dobra cena za dobre auto a Chlewa egzemplarz w porównaniu do byłego mojego kolegi to jest poprostu bajka. Stan super :hyhy: Ciężko znależć takie auto i to jeszcze w takim stanie polecam naprawde bo troche sie interesowałem i wiem co pisze.
odgrzewam temat woz powrocil w moje rece po 2 latach ten sam.

dzis wieczorem mielismy mala sesje, nawet w poszukiwaniu miesca na robienie fotek spotkalismy PiotrkaTDI ktory podpowiedzial fajna miejscowke - pozdro ;]

niebawem wrzuce nowe fotki
hehe ale kotlet
gratuluje zakupu!!
Ciesze się Michale, że znowu powróciłeś do Toyotki.

To rób tak jak rozmawialiśmy, graty z mk IV
a tak poważnie to bezproblemowej jazdy życzę.
Zajebście Ciesze się że taki klasyk wrócił do nas na forum i ogólnie do Warszawy .
ogólnie do Warszawy


cały czas był raczej w Warszawie
Dzisiaj widziałem przypadkiem i powiem że robi robote to auto
Koleżka z uczelni ma taka, niezłe auto no i wyposażenie wnętrza jest niesamowite jak na tamte lata
taki przedsmak (robione komorka), bo te robione profi aparatem sa jeszcze w obrobce...




Seria: 245/70R14
no i fajnie... pamiętam, że dźwięk Toyki sprawiał, że ciarki przechodziły po plecach...

tylko nie driftuj już pod GM...
tylko nie driftuj już pod GM...



no zesz raz sie czlowiek pomylil i beda wypominac przez cale zycie
Wow nawet nie wiedziałem, że takie auto kiedyś produkowano...
super Michale.. fajnie że wrócił w Twoje rece...
pizza cutters
Stary przepiękny masz samochód.....nic dodać nic ująć... ja bym jeszcze ładnie wyczyścił komorę silnika i gites
spoko komora jest o wieeele czystsza juz to dawno bylo i nie prawda

Obiecane swieze foto







Troche za ciemno jak na czarny samochod.
Michale, jedz w dzien na fotki i napewno będą świetne.
no tak wyszlo z godzina, ale na dobrym monitorze wygladaja spoko te zdjecia ;]

a serio to jutro jedziemy porobic kolejne zdjecia

a ziom z czarnej Preli byc moze rowniez zagosci na Passwordzie, ma czym sie pochwalic
śliczne auto z duszą i w super stanie jak widać
Gratuluję
fajna i parkuje mi praktycznie pod domem
fajna i parkuje mi praktycznie pod domem



to gdzie Ty mieszkasz?
Kubik - jakiego parkingu?

tam przy zwyciezcow/miedzynarodowej?

bo jakos zgUpłem i nie kojarze gdzie blizej mnie jest parking
Kubik - jakiego parkingu?

tam przy zwyciezcow/miedzynarodowej?


nie w tą strone
Gdzieś tam w osiedlach między Toba a trasą łazienkowską
nie mialem nic konkretnego na mysli

parkingu-parkingu Tojki czyli gdzies w Twoich okolicach(saska kępa), co sie wsumie zgadza wg tego co napisał marcin_gcw,
o tak, my tu sobie gdybamy a sam zaineresowany sie nie wypowiedzial gdzie mieszka
oldschool Supra takie coś na drogach jest trudniej znaleźć niż np nowe CTRy gratuluję auta, naprawdę bardzo mi się podobają stare Supry i 280/300ZXy

p.s. ponoć jakaś moja daleka rodzina z Niemiec jeździ czymś podobnym - chciałbym to kiedyś zobaczyć, a najlepiej się przejechać jak z odejściem w takim aucie?
o wagę lepiej zapytaj

Fajnie Chlewior, że to do Ciebie wróciło, te felgi kupione przed sprzedażą wyglądają bosko Ale nie mogę uwierzyć, że dalej jeździsz Cariną
woz prawie jakby sie nie odpychal

wazy 1490 kg - zmierzone na wadze na przegladzie,

osiagi to 8 sek do 100 kmph i 15,8 sek na 1/4 na bemowie dwa lata temu.

mimo ze te wartosci nie powalaja, to powala dzwiek, elastycznosc i charakter w prowadzeniu tego wozu. Daje OGROMNA frajde
No to do zobaczenia na spociszonie, bo tam też dawno Cie nie było
pewnie adas, pewnie chetnie wpadne, btw - jutro spot w GM jak dawniej?
wpadaj ziom jutro, chętnie oblukam sprzęcik robi wrażenie. Bardzo fajny
tu nie chodzi o osiągi chociaz w tamtych latach były powalające...
o psia kostka, ale kozak!! ponad 20 lat na karku i taki stan, pogratulować pozostaje
Nowe fotersy











Na 3 jakbyś usunął znaki, latarnie i barierkę + może b&w, to by było faajnie
ja bym poprosil jeszcze o foty 'za dnia' .......
piękny klasyk
ja bym poprosil jeszcze o foty 'za dnia' .......



temu to sie zawsze cos nie podoba
Piękny klasyk pogratulować takiej historii japońskiej motoryzacji na kołach poprawić tylną klapę, odświeżyć koła i będzie malina
Bardzo ładne auto tylko pogratulować oby więcaj takich jezdziło po naszych drogach...
Piękny wóz
Jakieś dłubanie w motorze się zapowiada ??
Suszara czy N/A pozostanie ?? Z 170Konima zamiele to na tak szerokim laku ??
w lato kolo skleja nieprawdopodobnie teraz jak jest zima to ciezko prosto jechac spod swiatel niby szalu ta moc nie robi ale moment rzedu 200 Nm idzie z samego dolu od 1100 obr.

co do dlubania, to jest zrobiony wydech na przelot i dolot z kwasa+PiperCross. Do tego jest przestawiona sprezynka na przeplywce (klapa) i tym samy dolane kapke wachy i sprawdzone na AFRze jak juz napisalem w temacie o smt, piggyback w 5mge niestety nie gada. Wystroilismy AFR na przeplywomierzu (pelna lycha wysokie obroty - 12.5, pelna lycha z niskich obrotow - 11.7)

Kiedys byl plan wsadzania SMT, ale niestety TPS w tym wozie podasie tylko trzy sygnaly: closed, open, fully open. Fakt jest taki ze nie ma sygnalu liniowego.

12 grudnia bedzie hamowanko zobaczymy co sie tam kotluje.
TO przecież można dołożyć TPS z czegoś innego albo dodać map sensor i być może nawet pozbyć się przepływki - no problem, tak samo jak i nie ma problemu by ITB stroić z ECU majstra bez przepływki, jak się chce to idzie to zrobić, nie takie wynalazki się ogarniało...
mhmmmmm no coobcio, to moze sie cos pomysli na nowy rok