Planuję założyć softa do d14a3. Pierwszy problem pojawia się przy doborze turbiny. Wg tego co wyliczyłem odpowiednia byłaby K03 z audi, ale tutaj nasuwa mi się kilka pytań. Mianowicie czy nie będzie ona pompować od zbyt niskich obrotów? Jeśli tak to czy panewki np. ACL będą wytrzymalsze niż seryjne z d14a3 (bo jeśli są takie same jak w d16z6 np. to zostawie seryjne). I inna kwestia, turbiny z 1.8T audi maja takie wyprowadzenie zimnej strony, ze albo wchodzi w chlodnice klimy (ktora chcialbym zatrzymac), albo w blok. Znalazlem turbine od 2.0 hdi, ma wyprowadzenie w dół, ale czy np. od diesla będzie dzialac? (wyzsza temp. itd.) Swapów na razie nie będzie, więc prosze o nie zaśmiecanie tematu.
1. K03 jest za mała - jak już szukasz z grupy VW to bierz K04
2. Jeżeli nie musisz to nie zmieniaj panewek - jak są w dobrym stanie zostaw OEM bo są generalnie najlepsze
3. Strony sprężarki (zimna/ciepła) można obracać

Jak szukasz gratów do D serii pod turbo to odezwij się na pw - mam parę, łącznie z turbosprężarką
Czyli K03 będzie pompować od zbyt niskich obrotów? Generalnie to tylko 1.4 no i 140km byloby jak najbardziej satysfakcjonujące. Jeszcze jedna sprawa, co się robi z regulatorem ciśnienia paliwa. Jeśli pojawi się nadcisnienie w kolektorze ssącym, to ten regulator się otworzy i będzie przepuszczal paliwo przelewem, co się z tym robi?
Tak, K03 szybciej zabije Ci silnik. Generalnie doładowanie w Hondach poniżej 3000rpm jest nie wskazane.

Regulator ciśnienia paliwa jest Ci nie potrzebny
Jakieś T25 jeszcze można by wsadzić, łatwo dostępna turbina.
Generalnie to tylko 1.4 no i 140km byloby jak najbardziej satysfakcjonujące.



sorry że odbiegam od tematu... ale zdajesz sobie sprawę, że SWAP na chociażby d16z6 z wydechem i dolotem, powinien pokazać tyle mocy i będzie to tańsze, trwalsze i po prostu DUŻO lepsze rozwiązanie?

obecny silnik jest po prostu baaardzo słaby do modzenia.

Turbiny można obracać- ale jeżeli mają wbudowany Wastegate, to niektórzy mają problem z zamocowaniem aktuatora w nowym ułożeniu- nie zawsze jest gotowe miejsce do przykręcenia. Oczywiście można to wszystko przerobić- dla chcącego nic trudnego.
Generalnie doładowanie w Hondach poniżej 3000rpm jest nie wskazane.


Dlaczego? Jeśli można wiedzieć.
Zbyt duży moment na dole może zrobić zmieszanie w twoim silniku.

Mowa o wartościach poniżej tej którą wskazał Ci kolega BurnOuT.
chodzi o to że na niskich obrotach jest słabe smarowanie - tak mi to tłumaczono
nie chodzi tu o smarowanie tylko o to, że seryjna korba wyjdzie bokiem jak dasz za dużo momentu z dołu.
nie chodzi tu o smarowanie tylko o to, że seryjna korba wyjdzie bokiem jak dasz za dużo momentu z dołu.



Tak ale kolega powiedział, o czymś co tyczy się tylko hond, stąd moje pytanie. Za duży moment generalnie wywali korbe bokiem w wielu silnikach, nie koniecznie hond.
oczywiście, że nie dotyczy to tylko hond. Dużo momentu z dołu przy turbodoładowanych silnikach to mają turbodiesle, gdzie turbina jest mała, szybko pompuje ale i równie szybko osiąga swoją maksymalną wydajność. Tylko taki silnik nie kręci się do 8tys, a korby są dużo grubsze/wytrzymalsze niż w benzyniaku.
a moze jakas latwo dostepna turbina z volvo ??
np mitsubishi td04-13g ??
może tak, ale zasadnicze pytanie brzmi po co.. Skoro kolega tak na siłe chce D14 to małe mitsubishi jak najbardziej, a i na allegro tego pełno.
Na siłe, nie na siłe, ja wiem, że lepiej jest zrobić swapa, ale tutaj ine chodzi o moc, tylko o ogarnięcie instalacji turbo w jak najtańszym silniku w celu jak najmniejszych zniszczen przy ewentualnym niepowodzeniu. Faktycznie tych 13tek mitsubishi jest z czego wybierać. A teraz kwestia właśnie ciśnienia na listwie paliwowej, czy jeśli będzie ono niższe, skoro na zaworze pojawi się nadcisnienie, to czy sama korekcja map wystarczy? Mam na mysli CROME
D14 na OBD1?
Tak, D14 na obd1, jest to do zrobienia, tylko trochę trudno wiązkę ogarnąć, bo jest inne prowadzenie czujników, itd., no ale takie coś działa no i jest możliwość swobodnego strojenia bez kombinowania z zewnętrznymi komputerami typu Ecumaster itp.
To ja wiem. Wątpiłem czy Ty wiesz i czy będzie Ci się chciało z tym bawić. Jeśli tak to z rozsądnym strojeniem może to wyjść całkiem spoko. Jednak nakład osiągniętych 14XKM będzie niemały..
Nie jestem totalnym lajkonikiem Zdaje sobie sprawe, że będzie mnie to kosztować trochę pracy, ale zanim zrobie cos takiego z B-serią wolałbym najpierw na czyms skromniejszym. (tańszym )
robota dwa razy tego samego, bo nic z setupu D nie wezmiesz do B. Bynajmniej BARDZO małą część...no ale Twój projekt.
Zdaję sobie z tego sprawę, mimo wszystko części zalegające w garażu i budżet na ten sezon pozwala tylko na tyle.
ralfi, Różnica cenowa miedzy d14 a b serią jest oczywiście dość spora ale miedzy d14 a d16 jest praktycznie znikoma biorąc pod uwagę możliwość sprzedania d14.

I OBD1 będzie dużo łatwiejsze do ogarnięcia w d16 niż w d14.

Ale to już Twój wybór
Jakby nie było OBD1 i tak musi być, potem ewentualnie się pomyśli jak już silnik powie PAS