zieli_842010-04-01, 23:16
Mam problem w moim B18 turbo z dymieniem.
Dzisiaj pierwszy raz próbowałem osiągów hondy po uturbieniu. Auto jest już po strojeniu.
Po przejechaniu trzech startów na 1/4 zaczyna sie mocno dymić z wydechu, jak sie zatrzymam silnik pochodzi kilka minut na wolnych obrotach zgasze go odczekam kilka minut i już jest wszystko OK.
Sytuacja sie powtarza ponieważ po godzinie pojechałem jeszcze raz na lotnisko sprawdzić i również po trzech startach zaczyna dymić. Zaobserwowałem,że po tej jeździe na wężu od spływu oleju z turbiny do miski olejowej pojawiły sie ślady oleju.
Oczywiście na zegarach które mam zamontowane wszystkie parametry były ok.
Proszę o jakieś rady i pomoc.
Kosciech2010-04-01, 23:20
zajechane turbo? Przy porządnym rozgrzaniu zaczynają puszczać uszczelniacze sprężarki. Ale niech sie jakiś fachman wypowie bo może bredze.
kuba_guzik1102010-04-02, 01:42
jestem tego samego zdania, a moze remoncik sie szukuje bo pierscienie puszczaja olej?
jakie masz zegarki ??
Kosciech2010-04-02, 07:34
jakby puszczały pierścienie to by dymił cały czas a nie dopiero po 3 startach. A poza tym jak wnioskuje, przed uturbieniem nic nie dymiło.
zieli_842010-04-02, 11:22
Przed uturbieniem silnik kompletnie nic nie dymił, praktycznie nie łykał oleju bo nie dolewałem ani grama oleju od wymiany do wymiany czyli 8 tyś/km.
Zegary mam auto gauge.
Jak jeżdże normalnie to wszystko jest ok, tylko jak porządnie rozgrzeje silnik właśnie tak po 3 startach na 1/4 zaczyna kopcić po czym chwilke odczekam, zgasze silnik i po 5-10 minut jest wszystko OK.
Kosciech stawiasz na turbinke???? Może być bo jak podniosłem maske to jakoś dziwnie sie kopciło właśnie z turbawki.
Tylko pytanie czemu znowu turbo??? to już moja druga turbina w ciągu 3 miesięcy. Pierwszą szlak trafił bo od samego początku brała litry oleju na przejechane 100km dolewałem 1 litr oleju więc założyłem drugą turbine, ta jest podobno po regeneracji i nie ma luzów.
Już nie mam pomysłów gdzie szukać przyczyne.
Pati2010-04-02, 12:18
w pl nie ma zakładu ktory potrafi zregenerowac turbosprezarke. kup po prostu nową.
zieli_842010-04-02, 12:21
czyli stawiacie na turbine. OK.
Jak już mam kupić nową to jaką proponujecie do B18C4???
Bo jak już kupować nówkę to lepiej dołożyć i kupić już konkretną z dużym zapasem.
Pati2010-04-02, 13:00
kup taką aby obsłużyła planowaną moc. przewymiarowana ulegnie szybszemu zużyciu.
zieli_842010-04-02, 13:34
A może mam źle dobrane średnice węży do smarowania turbiny???? Czy to nie ma nic wspólnego z tym zjawiskiem?
Chociaż gdyby tak było to silnik by cały czas kopcił a tylko po konkretnym deptaniu.
Teraz mam turbine od volvo TD04HL-13G i wiem,że z tej turbiny za dużo nie wycisne tym bardziej w B18. Jaką proponujecie aby uzyskać ok 300-320KM?
Pati2010-04-02, 14:01
rozumiem, że silnik zakuty?
zieli_842010-04-05, 12:48
Jeśli to jest rzeczywiście wina turbiny to jaką proponujecie???
Szukałem i znalazłem np. Garrett T3/60-1 nowa troche kosztuje bo ok 700 dolców.
Fawor2010-04-23, 20:04
obie pachną ściemą, druga za mała.
zieli_842010-04-23, 21:08
t3/t4 turbiny to większość ściągają ze stanów (ebayowe).
Ali-en proponuje turbine GT28RS ale one są bardzo drogie nowe.
A ja chce kupić teraz nową turbine, ale w miare za normalne pieniądze.
Dlatego szukam i jeszcze nie jestem pewny jaką kupić.
Ali-En2010-04-23, 23:42
To są chinole, jakość mało prawdopodobne że zjadliwa. Na turbo się nie oszczędza.
Możesz jeszcze poszukać jakiejś TD05
Fawor2010-04-24, 02:27
Jeśli nie masz szczęscia do używek to niestety tanio i dobre/nowe nie idzie w parze. Kup raz a porządnie. Myśl perspektywicznie, te kilka wymian powinno już czegoś nauczyć.
pinin2010-04-25, 01:14
Albo poszukaj Holset'ów. Można w dobrej cenie nowe kupić, a dobór po mapach patrz.
zieli_842010-05-05, 12:26
a co powiecie o takiej turbinie TD05-H 16G:
http://moto.allegro.pl/it...gt_wrx_sti.html
http://moto.allegro.pl/it...za_wrx_sti.html
Jeśli na allegro większość sprężarek to chinole to gdzie kupić porządną?:)
Nie chce jakiś kosmicznych mocy uzyskać, granice 320KM z silnika B18C4.
Poza tym tak sie zastanawiam czy czasem nie mam za dużego ciśnienia oleju na turbinie. Może mam źle dobrany restryktor i dlatego uszczelniacze na turbinie mi padają, bo to już druga turbina padła w przeciągu 3 miesięcy. Ale fakt,że pierwsza byłą kupiona urzywka, druga po regeneracji, więc może mam poprostu pecha do urzywek.
Chce wyeleminować inne przyczyny bo kupie nowe turbo i czasem sie zdaży że i nowe padnie po miesiącu.
Pati2010-05-05, 18:01
jesli ta po regeneracji pochodziła dłużej niż tydzien to masz wielkie szczęście. w pl NIKT nie regeneruje dobrze turbin.
zieli_842010-05-05, 18:11
cały czas jeszcze na niej jeżdże:)
A co myślisz o tym restryktorze który opisałem wyżej, nie będzie miało wpływu na uszkodzenie turbiny?
A co do turbiny??? którą?
znalazłem takie: gt28rs, gt2871, TD05-H 16G, Holset HX35.
Ali-En2010-05-05, 18:47
Jeżeli celujesz w moce rzędu 320 KM to GT28RS. Będzie się przyjemnie szybko nakręcać w porównaniu do GT2871.
Z ciekawości za ile znalazłeś GT2871 bo ja takowej poszukuje
zieli_842010-05-05, 19:14
sklep:
http://www.tomson.com.pl/...1_0__PL2_0.html
Ale na forum 4turbo.pl znalazłem osobe która załatwia turbiny garretta i napisałem mu PW w jakiej cenie ma te modele. Czekam na odpowiadź.
czy turbina GT28RS to jest ta turbina co montują w nissanach s14 silnik SR20det, potocznie zwane T28???
Ali-En2010-05-05, 22:40
Nie, to nie jest ta turbina. Te turbiny są czysto "tuningowe" z tego co wiem nie były montowane w żadnych samochodach seryjnie.
W driftoshoop chyba taniej są te turbiny.
sebastian.sz2010-05-06, 19:42
Wyglądają podobnie do turbiny którą kiedyś zamówiłem na ebay.com
Rozszczelniła się już w trakcie strojenia, actuator nie trzymał równo ciśnienia, praktycznie cały czas z niej wyciekał olej... na ziemię i w wydech.
http://cgi.ebay.com/ebaym...sQ5fAccessories
Cała zabawa w oszczędności przy zakupie turbo zakończyła się kupieniem drugiej, nowej Garretta GT28RS.
zieli_842010-05-10, 13:53
Czyli ta turbina którą wkleiłeś z ebaya to krótko mówiąć gówno. Rozumiem.
Faktycznie nie ma co kupować taniej chińszczyzny.
Czyli tąmogę kupować:
http://www.tomson.com.pl/x_C_I__P_20230305.html
to już chyba nie jest podróbka co???
Fawor2010-05-10, 13:59
Tak, możesz. Tomson sprzedaje oryginały.
Loobo2010-05-10, 20:33
Ja sie przesiadlem z kulkowego Turboneticsa T3/T4 trim 50 na slizgowego Garretta T3/T4 trim 60 i polecam to drugie turbo. Jak na tej wielkosci turbine to dosc szybciutko wstawala i pozwolila seryjnym nadwoziem EG4 z B16 na 0,7 bara robic powtarzalne ET 12.9 .
Kupilem u Patiego.
zieli_842010-05-11, 12:35
A ile kosztuje taka turbina?
Masz zakute B16, czy założyłeś do softa taką turbine? Hamowałeś autko? Ja chce już większą dmuchawe, bardziej rozwojową i praktycznie każdej osoby co sie pytam to poleca GT28RS.
Loobo2010-05-11, 12:56
A propos ceny Garretta to zapytaj Patiego. Byla wtedy duzo tansza niz jakis jej wielkosciowy odpowiednik na lozyskach kulkowych.
Silnik to byl zakuty B16A1. Ja go nigdy nie hamowalem.
Jakbym mial znow sobie cos uturbiac, to bralbym pod uwage albo jakiegos podobnego Garretta albo cos z nowszych EVO / STI , jak napisal Qowax.
BurnOuT2010-05-11, 17:45
Ja ze swojej strony do D serii polecam Garreta T3/T4E Trim 50 AR 0.48 na moce 300+
Jak do 290-300 to najlepiej z STI lub Evo
zieli_842010-05-11, 20:18
No ja tak celuje na dobre 300+