przymierzam sie do zakupu gwintu. w zasadzie to juz prawie go kupilem, jedyne na co zostalo mi sie zdecydowac, to twardosc sprezyn. mam wybor od 6 do 14kg/mm, co 2kg/mm. pierwsza mysl to 12 przod, 8 tyl. rozwazam jednak zakup zestawu 10 przod, 8 tyl.
dla porownania tein flex ma sprezyny 10/8, tein mono flex 14/8, buddyclub racing spec 12/8, buddyclub junior spec 10/6. jakies praktyczne wskazowki na ten temat?
do tej pory mialem zestaw h&r + b8, gdzies na racingforum podawano wzor jak policzyc twardosc sprezyn w kg/mm, ale moje ciagle zalozone sa na samochod, wiec nie mam jak tego zmierzyc.. moze dysponuje ktos luzem sprezynami h&r do eg, albo itr?
znasz oznaczenie sprężyn? Gdzieś wyczytałem, że jak jest postaci xxx/xxx/xx ( to takie liczby ) to ta ostatnia dwucyfrowa to twardość w N/mm
Może być też xxx/xx, wtedy też ostatnia. Oczywiście wszystko się odnosi do sprężyn H&R.
nie odnosi sie to do sprezyn h&r, bo maja inne oznaczenia. 29 502 VA i 29 502 HA.
stałą spręzyny faktycznie można bezproblemowo obliczyć, ale musisz dysponować urządzeniem dawkującym siłę i dokładnie mierzącym ugięcie. W warunkach warsztatowych raczej nie do zrobienia.
Nie wiem, czy 10 i 8 nie będzie konfiguracją zbyt nadsterowną.
za twardy tyl?
moze 12/8? czy bardziej 10/6? tam beda na dokladke grube stabilizatory. 26/24.
nie odnosi sie to do sprezyn h&r, bo maja inne oznaczenia. 29 502 VA i 29 502 HA.


a dzwoniłeś do Biernackiego?
Oni sa przedstawicielami na PL wiec może będą wiedzieć albo sie może dowiedzą.
pare razy dzwonilem do nich w innej sprawie, odnioslem wrazenie, ze za kazdym razem mocno im przeszkadzalem i ze w zasadzie to woleliby, zebym nie zawracal im dupy
pare razy dzwonilem do nich w innej sprawie, odnioslem wrazenie, ze za kazdym razem mocno im przeszkadzalem i ze w zasadzie to woleliby, zebym nie zawracal im dupy

zgadzam się z !markosem. Biernacki traktuje potencjalnego klienta jakby mu tylko przyszedł przeszkadzać.
Po szwabsku, ale może coś pomoże: http://www.h-r.com/bin/29502.pdf
nie pomoze. od tego zaczalem, na samym poczatku jak szukalem informacji na temat tych sprezyn.

dobra.. brak konkretnych odpowiedzi, wybralem wiec 12/8, czyli to nad czym wstepnie sie zastanawialem. jak bedzie za twardo, to bede sie martwil nad zakupem kolejnego zestawu sprezyn
dobra.. brak konkretnych odpowiedzi, wybralem wiec 12/8, czyli to nad czym wstepnie sie zastanawialem. jak bedzie za twardo, to bede sie martwil nad zakupem kolejnego zestawu sprezyn



ale dumasz z tymi zawiasami... tobie potrzebny jest poprostu gwnt z oddzielną regulacją wysokości, preloadu i amortyzatora wdedy pokrecisz troche i dojdziesz do ustawienia jakie najbardziej ci pasuje... warto też pomyśleć nad takim wynalazkiem:




jedna sprężyna na wszystkie tory
jedna sprężyna na wszystkie tory

Ale, że niby, jak to ma umożliwiac regulację parametrów spręzyny, oprócz jej długosci chyba i zablokowania ugięcia miedzy dwoma zwojami, bo nie mogę sobie tego wyobrazic Przeciez pozostała czesc sprężyny zachowuje swoje nominalne parametry.
tobie potrzebny jest poprostu gwnt z oddzielną regulacją wysokości, preloadu i amortyzatora wdedy pokrecisz troche i dojdziesz do ustawienia jakie najbardziej ci pasuje

guess what - innych nie bralem pod uwage. gwint to dla mnie wylacznie sprzet z osobna regulacja naprezenia (ktorej to nie zamierzam dotykac) i wysokosci.

zadne regulacje nie zastapia mi podstawowego doboru wlasciwej sprezyny. jesli sie pomylilem, to chocbym zaklaskal dupa, bedzie za twardo.

wynalazek ze zdjecia jest kompletnie bez sensu w wypadku gwintu, ktory kupilem, bo na moje oko jedyne co sie zmienia, to wlasnie naprezenie wstepne, a to juz mam ogarniete w swoim zawieszeniu.
Ale, że niby, jak to ma umożliwiac regulację parametrów spręzyny



http://intraxracing.nl/?c...=Springadjuster
http://intraxracing.nl/?c...Spring-Adjuster

Thx za wyjaśnienie
już pewnie za późno ale ja mam luzem sprężyny od ITR DC2,

sam właśnie kompletuje zawias na ulice do EG i waham się co wybrać bilstein B8 do EG lub B6 do ITR (+wymiana wahaczy, a już mam na przodzie i tyle stabilizator od VTI) albo Kayaba AGX, samochód do jazdy na co dzień, bo inwestowania w gwint w moim przypadku jest nie opłacalne bo go w pełni nie wykorzystam
Wie ktoś jak to jest z twardościa sprężyn w gwincie h&r, czy można to odczytac z oznaczen na sprezynach ?. Szukam info na ich stronach i w googlach lecz ciężko cos znaleść. Na stronie producenta jest to zawieszenie dedykowane do civ92-95 oznaczone dokladnie tak jak na moich sprężynach tj. 29 928 HA
czy można to odczytac z oznaczen na sprezynach ?

nie mozna.
a tak na mrginesie, to po co ci taka informacja?


H&R jest raczej twardy i jestem poprostu ciekawy jaka jest różnica w miękkości/twardości w porównaniu z np. Tein basic.
!markos miałes spręzyny h&r'a, wiesz co oznacza "HA" i "VA" ?
"Hinter Achse" i "Vorder Achse" - tylna oś i przednia oś
z np. Tein basic

do basica to mozna porownac glownie sprezyny z materaca w lozku o ile mnie pamiec nie myli to do civicow idzie przod 6-7, tyl 3-4kg/mm.

mialem h&r/b8 i mialem pica 12kg/8kg. pic byl wyraznie sztywniejszy i mysle, ze h&r moglby byc gdzies w okolicy 10kg przod i jakies 6-7 tyl. moga to byc jednak bledne domysly, bo na twardosc calosci sklada sie tez amortyzator.
właśnie... taka ciekawostka sprawdzaliśmy kiedyś moje sprężyny z Intraxa
dokładnie przednią - wprawdzie metodą hałupniczą - ważę ~80 kg, stanąłem na sprężynie i nic się nie ugięła tzn miarką nie dalo się tego zmierzyć
spójrz na jednostkę, w której wyrażana jest stała sprężyny i przemyśl swoją wypowiedź.