Mam pytanko posiadam civica ek3 i nie ma on stabilizatora z tylu ale ma punkty mocowania wiec postanowilem powalczyc z temtem . Czy stabilizator z eg podejdzie do ek ??
Łaczniki sa napewno inne to juz sprawdzilem ale czy sam stabilizator ma taki sam ksztalt i wymiar . pomocy
AAAAAAAa... nie czytałem tematu przyklejonego na górze
AAAAAAAAAAaaaaaaaaa
czyli ze nie ma szans ??
AAAAAAAAAAA.... nie czytam ze zrozumieniem...
AAAAAAAAAAAAAAAaaaaaaaaaa
czyli ze nie ma szans ??



przecież masz przyklejony temat u góry...
http://passwordjdm.pl/viewtopic.php?t=6485
ok ok wywalcie to
ok ok wywalcie to


ale chociaż w końcu doczytałeś
Mocowania z ek4, stab z 5 gena z łacznikami 15mm. tulejki dystansowe 2cm. i nawiercić w wachaczach nowe otwory (bo na strone 2 cm 6 gen jest z tyłu szerszy) i pasuje mam u siebie i juz dupa nie ucieka w zakręcie ;P

tulejki sa potrzebne bo wystarczy porównać wachacz z 5tki i 6tki iwszystko jasne gdzie sa potrzebne
pawel_jbl, fajna rzeźba...
pawel_jbl, łączniki z 5gen dałeś, tak? Sprawdzałeś może jak z łącznikami od EK4/EM1? Amerykańce twierdzą, że wtedy nie trzeba żadnych wierceń, dystansów etc. Ale nikt lokalnie tego nie potwierdza ...
Bo nikt z lokalnych takiej rzeźby chyba nie składał.

Wszyscy albo wkładają serie EK4 albo ASR z grubszym stabem.
pawel_jbl, łączniki z 5gen dałeś, tak? Sprawdzałeś może jak z łącznikami od EK4/EM1? Amerykańce twierdzą, że wtedy nie trzeba żadnych wierceń, dystansów etc. Ale nikt lokalnie tego nie potwierdza ...


łaczniki z ek4 nie podejdą bo rzeźbic trzeba staba. najlepiej stab 5 gen łaczniki 5 gen nawiercić nowe otwory w wachaczach i po problemie i wszystko pasuje
szerokość staba jest taka sama jak z ek4 tylko sie mocowaniem laczników, i łacznikami rózni.

masz to samo za 100 a nie za 400 bo z EK4
masz to samo za 100 a nie za 400 bo z EK4


Nie masz tego samego bo masz chociażby wiercone nieoryginalnie wahacze i drutowane jakieś tulejki dystansowe.

Masz może jakieś foto jak to wygląda ?

Stab z 5gen, wahacze i łączniki 6gen. Nie widzę tu żadnych nawiertów, tulejek, rzeźby ... Fakt zamontowania ASR nie powinien mieć wpływu.
Planuję na wiosnę u siebie przymierzyć staby z del Sol VTi JDM do EJ8, to zdam relacje czy pasuje P&P, bo rzeźbić nie chcę. Liczyłem jedynie na potwierdzenie/definitywne odrzucenie teorii z USA.

Info brałem z JDM Universe.
Jezeli nawiercenie jednego otworu w wachaczu to jest rzeźba to sorry... reszta p&p foty moze jutro zrobie i zapodam
Obrazek
Stab z 5gen, wahacze i łączniki 6gen. Nie widzę tu żadnych nawiertów, tulejek, rzeźby ... Fakt zamontowania ASR nie powinien mieć wpływu.
Planuję na wiosnę u siebie przymierzyć staby z del Sol VTi JDM do EJ8, to zdam relacje czy pasuje P&P, bo rzeźbić nie chcę. Liczyłem jedynie na potwierdzenie/definitywne odrzucenie teorii z USA.

Info brałem z JDM Universe.


A gdzie tam niby napisano, że na tym zdjęciu jest stabilizator z 5gena ? Bo jak dla mnie to jest stab z ITRa.
Z tego co wiem, to 5gen i Integra różnią się tylko grubością - mają ten sam kształt i są zamienne, więc jest to moim zdaniem pomijalna sprawa w tym przypadku.

Kolejny raz się wczytałem w FAQ Pati'ego - napisał że stab z DC2 pasuje do 5gen i do 6gen. To by chyba jednak sugerowało kompatybilność drążków między Civicami 5g, 6g i Integrą 3g.
Ta rzeźba powinno troszkę pomóc => stabilizator z MB6 w EK3
Aby był możliwy montaż stabilizatora w samym stabilizatorze nie trzeba nic zmieniać. Należy zatroszczyć się jedynie o element mocujący stabilizator do podwozia. Wpatrując się w oryginalne mocowanie z EK4 wyspawałem na jego podobieństwo coś w rodzaju "zetownika" (zespawany kątownik z płaskownikiem. Dodatkowo wyciąłem też z blachy podkładkę wzmacniającą umieszczoną od środka mocowania stabilizatora w podwoziu. Wygląda to mniej więcej tak:


Dalej zakupiłem 8 śrub M8 próby 8.8 (a najlepiej 10.9), parę podkładek, nakrętek i przeszedłem do montażu.
Najpierw "zetwoniki" i podkładka do podwozia:



[img=http://img404.images...ator002.th.jpg]
Potem stabilizator do "zetowników":


I wreszcie łączniki stabilizatora do wahaczy i stabilizatora:
[IMG=http://img18.imagesh...r005.jpg][/IMG]
[IMG=http://img18.imagesh...w640.png][/IMG]


Dalej wszystko zostało zakonserwowane i w drogę. Pierwsze wrażenia po raptem kilku kilometrach są bardzo pozytywne Nic nie stuka, puka i obciera - czego się obawiałam. Samochód zdecydowanie mniej się wychyla na zakrętach. Ostrzejszych testów jeszcze nie było z racji pogody...
Kosztowo wszystko przedstawia się następująco:
- stabilizator z MB6 - 40zł
- łączniki zamienniki z allegro do Ek4 - 70zł
- śrubki, podkładki i nakrętki - 4zł
+ troszkę własnej pracy przy mocowaniach i podkładkach wzmacniających.
Oryginalny zestaw do EK4 w ASO - 1100zł.

Pozdrawiam
Jakiej grubości jest tylny stab w MB6 ? Mam do sprzedania mocowania obejm do budy(zetowniki bez obejm) z EK4 jak byś chciał.
Tylny stab z MB6 ma 17mm srednicy.
A moja kombinacja stab z 5 gen 15mm na łacznikach z 5 gena

A moja kombinacja stab z 5 gen 15mm na łacznikach z 5 gena



A mocowania do budy z czego są ? Dobra mit obalony "dasie".
Obrazek
Stab z 5gen, wahacze i łączniki 6gen. Nie widzę tu żadnych nawiertów, tulejek, rzeźby ... Fakt zamontowania ASR nie powinien mieć wpływu.



Na tym zdjęciu widać, że nakrętka nie złapała całego gwintu od łącznika - to jest podstawowy problem przy stosowaniu łączników "ze sworzniem" w stosunku do OEM ITR/5 gen. Zależnie od zastosowanych podkładek złapie tylko na kilka zwojów i klej "samokontrujący" w nakrętce nie będzie działał.

IMO lepsze rozwiązanie to łączniki od ITR/5 gen. i nawiercenie nowych dziur w wahaczu, jak pokazał jeden z kolegów wyżej.
A mocowania do budy z czego są ?



najprawdopodobniej z EK4. bo kupiłem staba z mocowaniami i łacznikami z eg6 i takie coś mi przyszło;) - ktoś sie pomylił, a kosztowało tylko 120 zeta z wysyłką

dzióry musza być nawiercone ponieważ łaczniki z 5gena sa pionowe, a z 6 gena "z"-ety:)

Mysle ze mit obalony ze z 5 gena nie pasuje do 6tego
z eg6 ma 15mm czyli dokładnie tyle samo co EK4.
widze ze moj temet sie rozwina , czyli jednak jest jakis sposob na to