witam
od dłuższego czasu nurtuje mnie jedna rzecz, jestem na etapie wyboru drogi co dalej z moim ek3, w grę wchodzą dwie operacje, pierwsza to swap na b16a2 (lub b18c4 co jest miej prawdopodobne) albo tune mojego aktualnego d15z6. Z góry wiadomo że b16 było by lepszym wyborem ale posiadam też pewne ograniczenia w funduszach, chyba jak każdy do pewnego momentu byłem pewien na 100% że robię swapa do momentu w którym znalazłem w necie taki oto setup do d15z6, mnie by takie numerki lub nawet troche mniejsze w zupełności zadowalały.



This is d15z6 from Holland. It's got 150,5hp @ 7100rpm and 167 Nm @ 4300rpm.

a oto setup:

D16y8 IM
D16y8 cam
D16y8 "bridge"
B16a2 TB
OBD2 240cc injectors
CAI
Supersprint catback
Supersprint decat
Supersprint header 4-2-1
camgear
TCC flywheel
D16z6 clutch
Password:JDM heatshield
Zeitronix wbO2
S8G gearbox
P28 ecu, Cromed on the dyno.

Szczerze muszę przyznać że wygląda to naprawdę ciekawie, trochę do takiego rozwiązania skłania mnie też stan mojego silnika, jest on idealny a ze swapowanym silnikiem nigdy nie wiadomo jak trafimy. Większość części w setupie da rade ogarnąć po nie dużych kosztach ale wiadomo całość też mało nie wyniesie.
I tu moje pytanie, co o tym sądzicie i radzicie:)

może ten nurt save the sohc wcale nie jest taki zły
W B-serii poza osiągami dostajesz jeszcze:
- lepszą skrzynię
- dużo lepszą kulturę pracy
- potencjał na przyszłość
- chyba wyższą wartość przy ew. sprzedaży

D15Z6 ma długie przełożenia, jeśli masz ograniczenia budżetowe, to zajmij się samą skrzynią, bo z tego będzie największa różnica w jeździe, a jeśli chcesz mieć już całkiem szybkie wozidło, to jednak B-seria.
Druga sprawa - zawsze się dziwiłem osobom które po miesiącu płakały że mają za mało mocy... dziwiłem się tak bo sam byłem "przerażony" B16 [nigdy nie miałem okazji jeździć zanim kupiłem auto] a teraz jestem w grupie tych którzy chcieliby więcej.

Naprawdę, czas z jakim człowiek przyzwyczaja się do mocy auta jest bardzo krótki.
Piszę o tym dlatego, że przy 140-150 koniach z d15 jesteś na końcu drogi, w B serii jesteś na początku już lepiej "ustawiony"
Powiem tak, na początku tez myślałem, że 140-150KM z D serii mi wystarczy. Wpakowałem sporo $$, osiągnąłem swój cel - 145KM i 150Nm - wystarczyło mi to na dosłownie na kilka dni.
Teraz przesiadłem się na B16 - przez pierwszych kilka banan nie schodził mi z twarzy, po miesiącu już mi brakuje mocy, na szczęście potencjał tego silnika jest spory, dużo większy niż serii D.
Swap na B serię jest najlepszym rozwiązaniem.
i to najlepiej na B18...
W B-serii poza osiągami dostajesz jeszcze:

D15Z6 ma długie przełożenia, jeśli masz ograniczenia budżetowe, to zajmij się samą skrzynią, bo z tego będzie największa różnica w jeździe, a jeśli chcesz mieć już całkiem szybkie wozidło, to jednak B-seria.



Krótką skrzynie już mam, i faktycznie różnica jest spora w porównaniu do serii.
Tylko prawda jest taka że jestem tego pewien na 100% że jak wsadzę b16 to dalej rozwija go nie będę, zostanie stock na pewno. to czy b16 czy b18 to jeszcze kwestia sporna, musze jeszcze sie poedukowac, b16 jestem wstanie wsadzic sam z pomocą pewnej osoby bo wszystko jest zupełnym plug and play tym bardziej z europejska wiązka. W b18 jest troche więcej roboty ale chyba ąz takiej różnicy nie ma żeby nie było to do ogarnięcia.

Powiem wam ciężki wybór, tymbardziej że tu na forum jest taka pogoń za mocą:) ciągle czytam żę lepiej b bo rozwojowe itd. doskonale sobię zdaje z tego sprawę. Muszę sobie odpowiedziec tylko na pytanie czy jest mi to potrzebne:)

rojass taka kicha z tą pomodzona d seria?
Muszę sobie odpowiedziec tylko na pytanie czy jest mi to potrzebne:)


o właśnie ziom A My Tobie w tym za bardzo nie pomożemy. Pewnie przeczytałeś już wszystko co możliwe jest do pomocy przy wyborze między modzieniem D, a swapem B. Podejrzewam, że porządne zrobienie D ( czapka y8, wydech, dolot, strojenie itp ) w renomowanej firmie wyjdzie okolice 5k. Do B już niedaleko...
rojass taka kicha z tą pomodzona d seria?


może nie kicha, bo przyrost mocy w stosunku do serii osiągnąłęm na poziomie 45% ale szału nie robiło, przynajmnniej nie w ciężkiej budzie coupe obładowanej dodatkowymi wypasami.
W innej budzie latałoby napewno bardzo przyzwoicie.
np w wybebeszonym CRXie. z drugiej strony, dłubane b18 w takim wybebeszonym CRXie by szło jak przecinak.
i tak w kółko...
d16y8 bridge to zapewne tzw 'klawiatura' sterująca zaworami.
np w wybebeszonym CRXie. z drugiej strony, dłubane b18 w takim wybebeszonym CRXie by szło jak przecinak.
i tak w kółko...



właśnie o to chodzi, zawsze znajdzie się coś wyżej. Tylko ze modzona d seria to jakby najniższa półka
Faktycznie, niedoczytałem. Nie wiadomo jak z ceną za sam wałek z klawiatą ( bo kto rozkompletuje Ci całe minime ), ale jesli udałoby się to wyrwać za rozsądny pieniądz to te 140KM jest na prawdę relatywnie tanie. powiedzmy 5 stówek za ten zestaw, do tego dolot, wydech, strojenie i heja. Fajnie byłoby dorzucić do tego kolektor dolotowy z Z6 albo Y8. Chciałem Ci proponować całego swapa na y8, ktory zamknąłby się w okolicach 4500zl, ale spokojnie za tą cenę zrobisz mody wymienione wyżej. Nie jest to zła opcja, bo 140KM z D w hatchu na prawdę już dość jedzie i seryjne B16 ma z nim duże problemy. Sprawdzone, bo są takie dwa w Poznaniu.
Faktycznie, niedoczytałem. Nie wiadomo jak z ceną za sam wałek z klawiatą ( bo kto rozkompletuje Ci całe minime ), ale jesli udałoby się to wyrwać za rozsądny pieniądz to te 140KM jest na prawdę relatywnie tanie. powiedzmy 5 stówek za ten zestaw, do tego dolot, wydech, strojenie i heja. Fajnie byłoby dorzucić do tego kolektor dolotowy z Z6 albo Y8. Chciałem Ci proponować całego swapa na y8, ktory zamknąłby się w okolicach 4500zl, ale spokojnie za tą cenę zrobisz mody wymienione wyżej. Nie jest to zła opcja, bo 140KM z D w hatchu na prawdę już dość jedzie i seryjne B16 ma z nim duże problemy. Sprawdzone, bo są takie dwa w Poznaniu.



znowu nie doczytałeś, w setupie wyżej jest podany kolektor z y8 :)kurde powiem że kusi mnie to, powoli wyszukiwać i kupować potrzebne części. Wydaje mi się że można naprawdę zmieścić się w spoko budżecie. Cały czas jestem w przekonaniu ze takie liczby mi z powodzeniem wystarcza. No bo tak w zasadzie to potrzebny mi dolot, wylot wiadomo, kolektor dolotowy, klawiatura, wałek, przepustnica, wtryski, przejściówka, komp, strojenie. Coś pomiąłem?

ktoś wie czy aby połączyć TB z b16 do ssącego y8 trzeba ostro kombinować?
trzeba kolektor rozwiercic.
znowu nie doczytałeś, w setupie wyżej jest podany kolektor z y8


ojoj, jakies IM mi napisali i od razu mam wiedzieć

Przepustnica pasuje na rozstaw, może jedynie jakiś osprzęt trzeba będzie przepiąć. Wyjdzie w praniu. Tylko nadal mnie zastanawia gdzie wyrwiesz cały zestaw na minime y8 bez głowicy..
hehe, dobry jestes w tym znajdywaniu Kolektor z Z6 znajdzie się za jakies 3 stówki, przepustnik z B 150-200.

Oczywiście co do składania zapraszam serdecznie na kolejne mody Mamy już swoj garaż, TIGa na doloty+wydechy i nawet naklejku dostaniesz Ale kończe już autoreklamę
kurde mam teraz temat do zastanawiania się, czuje że mogło by wyjść z tego coś dobrego
ciekawe czy rzeczywiście podobne liczby są realne czy to jakiś nieliczny przypadek, bo muszę przyznać że moment jest niezły jak na moje. Teraz tylko pytanie bawić się w to czy nie
Jesli po włożeniu wałka z y8 auto staje się "pełnoprawnym vtec'iem" to oczywiście, że jest to możliwe. Pytanie tylko, czy tak jest. Ktoś mądrzejszy od nas?
no, potrzeba jeszcze klawiatura, zeby to poprawnie działało. na klawiaturze z d15z6 bedzie otwierał 3 zawory
no, potrzeba jeszcze klawiatura, zeby to poprawnie działało


coś mnie dziś wszyscy za słówka łapią Oczywiście o komplet mi chodziło.
to równie dobrze mozna przelozyc całą głowę z y8... wieksze kanały, mniejsza komora spalania. mniej dłubania.
No tak, ale trzeba otwierać silnik. A co OEM to OEM..
jaki to koszt ekstra? 200 za uszczelke?
tzn wiesz - kazdy robi jak chce...
jaki to koszt ekstra? 200 za uszczelke?


No nie, bo wypadałoby jeszcze splanować głowę. A jak już sie tym człowiek zaczął zajmować to fajnie też wymienić uszczelniacze, żeby była 100% pewność. No i koszta rosną... Mowię o nich dlatego, aby nie zbliżyć się do ceny całego swapa na Y8, bo jednak D16 pod względem konstrukcji jest silnikiem lepszym i bardziej odpornym na przeciążenia w porównaniu do D15.
sruby korb sa takie same. 1,5 ma dluzszą korbę, więc lepsze r/s ratio. bedzie sie latwiej kręcił, ale 1,6 bedzie lepiej moment budować. 1,6 moze miec sam korbowód grubszy, ale w wolnossaku to pomijalna sprawa - jak ma sie korba zerwac to na srubie. tuleje tak samo grube...
ale w wolnossaku to pomijalna sprawa


Hmm, no właśnie co do grubości korby - mi d16 pokazało ją przez blok na totalnej serii A zbliżenie się do 100KM/l na jeszcze cieńszej ..... eh, chyba pora skończyć te wywody i poczekać na decyzje Kity
no dobra - korba Ci sie urwała na śrubie, czy złamałeś ją w pół?
w pół
to ile było dmuchane?
nie przeze mnie.... jakieś 30minut ciągłego kata przez miasto i trasę od pierwszego do czwartego biegu. Seria.
nie ma co kończyć, bardzo dobrze że dyskusja się rozwinęła bo na passwordzie za dużo konkretnych rzeczy o d serii nie ma

Jeśli kupiłbym przykładowo tą cała głowice to myślę że nie bawił bym się w przekładanie tylko założył cała, no ale wiadomo wtedy uszczelka itd. chodź nie były by ty chyba aż tak przerażające koszty. Widzę że znalazło się parę ogarniętych osób, chciało by się komuś przybliżyć dokładnie w co po kolei trzeba by się zaopatrzyć i co zrobić, najlepiej razem z uszczelkami itd. myśle że nie tylko ja na tym skorzystam. Próbuje wejść w temat jak najgłębiej żeby potem wiedzieć czego się spodziewać. jakieś takie know how czy coś
Poznań - miasto knowhow

Co potrzebujesz na ten setup z minime znajdziesz no problem na innych forach, ale ogólnikowo:
- głowica - rozbiorka, planowanie, obsadzenie uszczelniaczy
- dół - pierścienie, panewki ( jak już planować to na wyższą kompresję. Jak wyższa kompresja to bałbym się o szczelność seryjnych pierścieni )
- uszczelki - pod głowice z y8, heat pod ssaka, wydechowa, simmering wałka, komplet po pokrywkę, miska olejowa
- ssak Z6 ( y8 cięzko znaleźć osobno, ale Tobie pewnie się uda ) i rozwiert pod przepustnicę z B16 albo H22
- dolot z nawiewem, za aku albo cai.
- chiczyk z ebaya
- wydech 2,25 na dwóch tłumikach
- przeróbka elektryki pod p28 ( tutaj z kabli jestem total noga )

I to by było mniej więcej tyle. Jakieś zegarki temp i ciśnienia byłyby też mile widziane.
też mi się wydaje że to było by na tyle, chyba że by dodać do tego jeszcze wtryski większe 240 np.
Teraz trzeba na spokojnie policzyć ile by to mniej więcej wyszło, bo tak na szybko to się zawsze coś pominie. Ale na pierwszy rzut oka nie wyjdzie tanio można by ryzykować bez tych wszystkich uszczelniaczy itd. ale to chyba nie było by dobre rozwiązanie na dłuższą metę.
Wydaje mi sie że na takim setupie golfa 3 w tdiku bym objechał
Napewno taniej wyjdzie zeswapować D16Y8 - wiem z własnego doświadczenia. Mini-me miało wyjść w okolicach 1500-1700zł, a wyszło prawie 3000.
Pierwsza głowica jaka przyszła była uszkodzona, nieoryginalna uszczelka pod głowicę poszła się kochać po pierwszym bucie. Od razu zrobiłem pierścienie,panewki i uszczelniacze. Przemyśl pomysł swapa
no tak, ale robiąc d15z6 ma swieży silnik, a swap z6 albo y8 moze poza wymianą przynieść kolejne koszty jak sie okaze ze motor przelatany dobrze
Jedna ważna sprawa bo słyszałem, że na kasie nie śpisz.

B16/B18 musisz wyłożyć całą kasę na raz.

D15 + dłubanie możesz wykładać powoli, np. najpierw kolektor wydechowy, potem ssący, dolot, następnie reszta wydechu itd.
Nie trzeba wykładać całej kasy od razu
Tylko, ze jak juz skonczysz i sie podliczysz to wyjdzie, ze wladowales kupe kasy, a wynik ciagle ponizej serii B18
Tylko, ze jak juz skonczysz i sie podliczysz to wyjdzie, ze wladowales kupe kasy, a wynik ciagle ponizej serii B18


a wydanej kasy będzie niemalże tyle samo, ewentualnie troszkę mniej.
jak się chce to można
http://www.civicklub.pl/f...ead.php?t=26449
To super, tylko, ze tam juz 7k+ peklo...a nadal 1.4...
jak widziałeś, na początku napisałem że jestem przeciwny takim rzeźbom, a link dałem jako ciekawostkę
Przemyślałem wszystkie za i przeciw, będzie swap i end of story. Temat przyda się dla potomnych
jak widziałeś, na początku napisałem że jestem przeciwny takim rzeźbom, a link dałem jako ciekawostkę


Spoko luzik
Projekt z linku to super przyklad - naprawde tylez ciekawy co pozbawiony ekonomicznego sensu...chyba idealnie podsumowujacy ten watek.
Czy wtryski od D16Z6/Z9 podejda do D15Z6 ?
Odświeżam temat, bo mam jedno pytanie.
Czy w d15b7 można dobrać z czegoś tłoki aby podbić CR ?
Chyba z D16A9/A8/Z5...ale nie wiem czy nie podbije za bardzo.
Czy wtryski od D16Z6/Z9 podejda do D15Z6 ?



jezeli znajdziesz takie co maja wtyczki pod obd2 to podejda to jest jedyna roznica. Wtyczki zawsze mozna podmienic