Rozbieżnie przód prowadzi się do dupy na prostej i wejście w zakręt też jest do dupy IMO.
Ja bym nie robil tylu na zbieznie

a wlasnie.. o ile regulacja zbieznosci przodu wiem mniej wiecej jakie ma efekty na zachowanie samochodu, to o tyle nie wiem nic... moglbys tak w skrocie nakreslic jak to wyglada? co sie dzieje gdy tyl jest zbiezny/rozbiezny/zero?

przod chcialem na zero, kiedys niechcacy corse mi zrobli rozbieznie, jest z tym troche zabawy :rotfl: tyl w itr jest zdaje sie fabrycznie lekko zbiezny..
Rozbieżnie przód prowadzi się do dupy na prostej i wejście w zakręt też jest do dupy IMO.



Rozbiezny przod wlasnie poprawia wejscie w zakret w FWD, na prostej trzeba uwazac.
Nie mozna stracic dwoch rzeczy na raz, zakladajac, ze "rozbieznosc" jest rozsadna.
Mówiąc wejście w zakręt miałem na myśli kierowalność auta podczas inicjowania skrętu - ja przy rozbieżnym przodzie miałem wrażenie, że płynę, czucie na kierownicy było marne. Może w sam zakręt samochód wchodził lepiej, ale wrażenia za kierownicą były inne.

A jak to jest z tyłem, bo też jestem ciekaw?
Może w sam zakręt samochód wchodził lepiej, ale wrażenia za kierownicą były inne.



Mam podobne odczucia, samochod w porownaniu do ustawien fabrycznych jest taki "inny".
Na pewno bardziej reaguje na wszystie najdrobniejsze ruchy kierownica i to reaguje konkretnie. Tego w seryjnych samochodach nei ma.
Samochod jest bardziej nerwowy ale za to szybciej robi to co chcesz. NA pewno mozna takim samochodem szybciej jezdzic po torze lub szybciej w miescie wieczorami. Ale trzeba byc caly czas skoncentrowanym.
Dlatego do fury ulicznej bym nie robil rozbieznego przodu. Wszystko na zero jest wg mnie najlepsze. Nie szaleje juz po ulicy bo juz mi to przeszlo ale lubie czasem wejsc ostrzej w zakret dla zabawy. Geometria na "zero" tez nie jest meczaca na codzien.
dzieki za podpowiedzi, postaram sie je wykorzystac w praktyce
Odgrzewam kotleta. Czy moglibyśmy bardzo ogólne informacje typu przód lekko rozbieżnie tył 0, lekki negatyw zbliżyć do konkretnych wartości? Zbieram się w końcu do ustawienia pełnej geometrii i potrzebuje pomysłu na zbieżności przód i tył plus pochylenia. Myślałem nad okolicach 1.5-2* negatywu przód/tył tak samo i minimalnie rozbieżnym przodem - nie przeszkadza mi lekko uciekająca dupa na wejściu w zakręt, zakładam, że będzie mi to pomagało w wypadku ciasnego toru a rozważam kielce i puchar jesieni.

HILFE
ja mam 1,5 rozbiezny przod i tak samo tylko ze zbiezny tył. Na Kielcach spisuje sie wg mnie dobrze aczkoliek innych ustawien nie sprawdzalem bo to mi sie podoba
Hm... A to dosyć dziwnie ustawione - z jednej strony zmuszasz samochód, żeby ładnie skręcał rozbieżnością przodu, a z drugie wymuszasz niechęć do skręcania tyłem - dobrze kombinuje?
wlasnie nie, przod "wchodzi " w zakret a tyl "idzie za nim" swoja zbieznoscia do srodka
Czuje, że bez soboty na podnośniku testując różne ustawienia się nie obejdzie
Strasznie ciezki temat
ale na jakies bardziej kreciolki to pewnie tyl ma latac a przod trzymac. To tyl na kat na zero i lekko rozbieznie, a przod zero lub leciutko rozb i kata z 2.5, zalezy jeszcze jaka opona zawias i tak dalej, bez testow sie nie da
No to będę stwarzał za tydzień zagrożenie na krakowskiej na 3 pasach

EDIT: a co z kątem wyprzedzenia zwrotnicy? Mam traction bar więc mogę ewentualnie go założyć i ustawić w miarę dowolnie...
ja bym się jednak trochę martwił nadsterownością, na leśnym dość łatwo można wychaczyć bandę, zwłaszcza jak będzie mokro, a będzie na 90% UStaw kąty jak piszesz a jak będzie nie teges to ciśnieniami trochę wyrównasz po pierwszym przejeździe. Weź poprawkę, że Kielce są mega śliskie. Czym lecisz?
Starym zardzewiałym Civiciem. Wiem, że są mega sliskie - raz prawie wydachowałem
kat WSZ to slyszalem opinie ze im wieciej tym lepiej, aczkolwiek ja w zawieszeniach za bardzo sie nie znam, tylko powtarzam co podsluchalem i czesc z wlasnego doswiadczenia.
Wszystko zalezy od samochodu
Np w ceedzie na sucho tyl byl rozbiezny i na 0 stopni, przod leciutko rozbiezny i z 4.5 stopnia negatywu. Ustawial sie do zakretow calkiem milo, ale to jeszcze nie bylo "to"
Na deszcz tyl robilismy zbieznie, zeby jak najmocniej uspokoic, bo byl mega mega nadsterowny.
A cisnieniami mozna wiele zrobic, jak jest sucho i dopompujesz tyly na ponad 3 to bedzie pieknie zamiatac dupa
Witam, czy gorne mocowanie k sporta 3d czyli camber caster podejdzie do gwintu teina ss? Jak inaczej mozna rozwiazac regulacje WZ i czy taki camber caster plate zalatwia sprawe?
w civcu górne mocowanie amortyzatora nie ma regulacji.