Od jakiegoś czasu ciśnie mnie na softa... Chciałbym dowiedzieć się o wszelkie koszty związane z tą inwestycją... Nie chce ogromnych przyrostów mocy tylko chodzi mi o dźwięk ślimaka... Doładowanie to ok 0.3-0.4bar... Powiedzcie mi przedewszystkim jakie turbo do takiego doładowania?



Podkreśle jeszcze raz:
Ma być very low budget
very low budget to pogadaj z kims to Ci nagra na cd - bedziesz sobie puszczał z radia.
Nie ma to jak kurwa sensownie odpisać...

Nie twój cyrk nie troje małpy...
druga czesc twojej wypowiedzi jest bardzo nietrafiona, bo pati jest tutaj jednym z administratorow

jak ma byc supertanio i niewazne jak - byle swiszczalo i robilo pss - to kup dowolne male uzywane turbo z allegro i bova bosch. najlepiej tez uzywanego. mozesz nawet nie stroic, tylko zalozyc fmu. intercooler tez jakis z iveco, czy cos.
chciałeś low budget i dźwięk silnika. to dostałeś receptę.

i pokory troche. i kultury.
druga czesc twojej wypowiedzi jest bardzo nietrafiona, bo pati jest tutaj jednym z administratorow



Markos w drugiej części wypowiedzi chodzi mi o mój silnik i moje konie i moje doznania z nim związane ;)Nie o forum

nie mam pojecia. ja zaplacilem tyle za tloki, korby i pare potrzebnych srubek..
jak zgaduje to da sie w tylu zamknac z jakastam podstawowa instalacja bez szalu. mnostwo ludzi przerabialo temat taniego turbo homemade, poszukaj po necie, jest tego naprawde duzo.
Zakladajac, ze absolutna wiekszosc prac wykonasz sam i bedziesz jechal na uzywanych czesciach z allegro to sie zmiescisz w 3.5kPLN. Pozwole sobie jednak pozostawic bez komentarza niezawodnosc takiej wydumki.
Pozwole sobie jednak pozostawic bez komentarza niezawodnosc takiej wydumki



A mi właśnie na takich komentach zależy


Lepiej za tą kaskę wsadzić np ostry wałek, zrobić hybryde skrzyni itp?
na walku to sie konczy.

skrzynia, dolot, wydech, strojenie, powinno byc wyraznie lepiej.
Naszego pierwszego softa u zioma zrobilismy zamykając się w 2,5k. K03 z allegro, IC od scenica, wydechowy Z1, smarowanie z przewodu hamulcowego, wydech kwasiak 2,5cala, boost AG, BOV Propera i sterowanie fmu. Wszystkie prace ( składanie, spawanie ) oczywiście we własnym zakresie. Auto przejeździło ponad rok, w międzyczasie wjechało K04, w dajtakch na sparciałych oponach pojechało 14.5. Oczywiście pojawiały się jakieś tam drobne wycieki czy nieszczelnosci w dolocie, ale generalnie auto nie sprawiało absolutnie żadnego problemu. Cały czas 0,5bara. Turbo zdemontowane u kolejnego właściciela, "bo za dużo palił" Także da się
http://www.homemadeturbo.com/
dokladnie HMT sporo znajdziesz, też polecam. jeszcze:
http://www.turbod16.com/

osobiście za 3.5k nijak tego nie widze
na walku to sie konczy.

skrzynia, dolot, wydech, strojenie, powinno byc wyraznie lepiej.



To że na wałku się kończy to wiem

Narazie założe ssący od Z6 i przepustnicę od B16 lub H22, później hybryda skrzyni i strojenie... A na dniach będzie zmiana wydechu z 2 na 2.25cala...

Temat T sobie chyba odpuszczam... Chociaż jeszcze nie mówie ostatecznego 'nie'
wcale sie nie czepiam, raczej podpowiadam po co rzeźbić w kupie?? za 3-3,5 spokojnie kupisz z6 później zrób skrzynię z krótkim przełożeniem i będziesz szczęśliwy
raczej podpowiadam po co rzeźbić w kupie??


a powiedz mi co tutaj jest kupą?
Z2
Z2


...aha
a co Z2 ma tak fatalnego?
a co Z2 ma tak fatalnego?



...to ze z6 objezdza z2 a b16 z6
...to ze z6 objezdza z2


mowisz? Myślałem, że ważniejsza jest konstrukcja, a nie 'co kogo objezdza'. Ale porównując Twoim tokiem myślenia to ostatnio moim z2 z dolotem i wydechem ( 125KM ) objechałem y2 z dolotem i kolektorem ( 132KM ). Zarówno ze startu, jak i z rolki. Obie budy to seryjne 4g. I co teraz? Wiesz w ogóle czym się różni Z2 od Z6?
nie nie wiem tak sobie pisze bo lubie fajnie ze objechales nic tylko sie cieszyc, kazdy ma prawo do swojej opini i mam inna niz Ty, moze dlatego ze masz z2 według mnie z6 jest jednostka bardziej rozwojowa niz z2. A jak juz robisz porownania to jechales jednym i drugim? wiesz co z tego ze samochod gwizdo jak kierowca pizd***
wiesz co z tego ze samochod gwizdo jak kierowca pizd***


Jak można być pi*dą jadąc z rolki? Jednak tu nie o to chodzi. To nie 'spór' o opinie własne, tylko o fakty techniczne. Z2 to po prostu Z6 bez vtec'a ( którego i tak nie słychać ) Była o tym większa rozkminka w moim temacie, kiedy to Corey miał podobne poglądy do Twoich. Jeśli masz ochotę to zajrzyj.
dokładając 3,5 tysia do d16z6 to lepiej je sprzedaj w pizdiec ... i wsadź b16a2 ..
kminie co to z2 i z6 jednakże wybralbym z6 Ktulu to juz lepiej wydac 6000 i wsadzic c4 al tak mozna do usran*** smierci
sprzedając d16z6 za 2000 zł i dokładając 6000 zł to daje 8000 zł to jak się ktoś uprze to można b18c jdm type r nawet dorwać tylko trzeba cierpliwości
a czy c4 jest lepsze do b16a2 to bym się spierał
wiadomo ze tanie nie bedzie takie kozackie jak drogie ale mysle ze satysfakcje przyniesie i nie kazdy ma takie warunki co by oddac autko do ssg.. sam bede cos rozkminial nad turbo low budget do swojego wehikułu... i nie krytykujcie ludzi za to ze nie maja siana bo to takie troche snobistyczne podjscie co z tego ze D16 jest chujowe ale dla kogos to maks co max na co moze sobie pozwolic wiec niech sie bawi...

niech ktos cos ciekawego napisze np czy da sie wrzucic turbine od diesla jesli tak to jaka silnik na niej uzyskuje charakterystyke
Fawor napisz cos o przewodach od smarowania moze byc motocyklowy przewod hamucowy bez oplotu czy musi miec oplot?
I czy do B serii da sie znalezdz jakis kolektor typu D15Z1 czy tylko spawanie badz Ebay ???
pozdro
Tak czytam koledzy wasze posty i mam pytanko. Mam teraz ed7 ale zamiast seryjnego d16a9 mam włozony d15b2 na osprzęcie z d16 , dzieło poprzedniego właściciela. Myślę o włożeniu spowrotem d16a9 ale widze że ciskacie ostro po tym silniku , czy to naprawde taka padlina? Czy lepiej zainwestować w inną d-serię. Dodam że nie chce b-serii , bo to low-budget dupowóż , i wiem że d16z6 jest debeściak i wogóle ale szukam porównywalnej , tańszej alternatywy.
Generalnie chodzi mi o to czy d16a9 to syf i nie warto się w to pchać , czy jednak można na tym silniku polegać.
nie chce go uturbiać , dłubać n/a , itp. Planuje wsadzić dolot , wydech , jakieś pierdółki , celuje w +- 140-150 bezawaryjnych koni. Da się ?
Generalnie chodzi mi o to czy d16a9 to syf i nie warto się w to pchać



Ciężko powiedzieć bo na pewno ten silnik ma jedną (i to chyba jedyną) zalete, mianowicie jest relatywnie tani w zakupie więc jak się wysra to nie wato moim zdaniem w nim nic robić tylko od razu kupić drugi (obojętnie jakie D DOHC, jeden pies).

a czemu pytasz o dlubanie wolnossacego d16z6 w temacie o tanim turbo do d16z2?
a czemu pytasz o dlubanie wolnossacego d16z6 w temacie o tanim turbo do d16z2?



to do mnie?
dlatego że w tzw. międzyczasie temat rozwinął się w nieco innym kierunku , p.t. "która d seria jest debest/dełorst". Więc zamiast zakładać nowy temat zapytałem tu.
wiec ja wrócę do rdzennego przesłania tematu....
tylko trzeba najpierw taką znaleźć i oby była w przyzwoitym stanie bo z tego co wiem to jest to teraz towar deficytowy. A nowa wiadomo ile kosztuje...
a turbinka T2 gareta da rade ?
Czy da radę zmieścić się z soft tubo w 10 000 w D16z6? Moc bym chciał ok 170 - 180Hp. A doładowanie 0,5 max 0,6 Bara. Robociznę musiał by ktoś ogarnąć, bo się na tym nie znam. Przydał by się jakiś drobny remont (panewki, pierścienie i parę drobiazgów jak uszczelniacze zaworów).
Uderz do SSG.
realne jak najbardziej.
Czy da radę zmieścić się z soft tubo w 10 000 w D16z6? Moc bym chciał ok 170 - 180Hp. A doładowanie 0,5 max 0,6 Bara. Robociznę musiał by ktoś ogarnąć, bo się na tym nie znam. Przydał by się jakiś drobny remont (panewki, pierścienie i parę drobiazgów jak uszczelniacze zaworów).


jesli budżet 10k przeznaczy się na robotę samego silnika i strojenie na Cromie to spokojnie ( po starym kursie dolara ) można zrobić kute z6.
Gates powiem ci szczerze ze ladowanie turbo po to zeby byl tylko gwizd to bez sensowna robota .....
1.wpakujesz sporo kasy...
2.zwiekszysz spalanie auta....
3.za jakis czas dojdziesz do wniosku ze skoro jest gwizd i auto sporo pali to niech zacznie jezdzic....
.....i po tym ostatnim zaczniesz inwestowac kase zeby auto zaczelo jezdzic i w sumie wymienisz wszystko co do tej pory wsadziles..... .....
jesli chcesz naprawde very low budget po to zeby miec dzwiek turbo to poprostu kup sobie gwizdek turbo na allegro i wsadz w wydech ....i nie mowie tego zlosliwie..takie moje zdanie
Tak do 3-3.5 tys z czymś takim człowiek się wyrobi?


Da rade z zapasem pod warunkiem ze samemu ogarniasz sobie spawanie...
Kolega W primerze zrobił bezawaryjne prawie 260KM ja mu tylko to stroiłem - hehe moje strojenie wyszło go 1/3 całej roboty...
Czego szukać do takiej roboty:
- uzywane turbo najlepiej jakieś T3 albo TD04 (od 13 w górę) 300-800zł
- kibel rury na wydech i ic - szukaj na skupie metali kolorowóch, czasami po mleczarzach idzie dorwać 300-500zł
- kolanka i gumki masz w sklepach z artykólami do ciężarówek 50-100zł
- IC z jakiegoś wozu dobrać, najpopularniejsze z IVECO są ale można coś mniejszego ceny też patrz allegro od 100zł coś spokojnie znajdziesz
- no i to oc musi być nowe to nie ma co oszczędzać na pompie paliwa na allegro pan sprzedaje od dawna wallbro 342/341 za 340zł
- materiały na przerobke kolektora wydecohwego + flanszki (z czarnej stali robić) w zalerzności od miasta 50zł w górę
- trujnik i wezyki olejowe z jakiegoś zakladu do hydrauliki siłowej 50-80zł
- FMU albo najlepiej wtrsyki z 200SX S13 i strojenie np. cromem tutaj ceny od 200 do 1000zł

No i to by było na tyle z takiej T3 (ar .42/.48) dmuchniesz te 0,4bara może na jakieś zawody 0,6 (górna granica seryjnego map sensora i wytrzymałości motoru) i coś tam poczujesz że to jedzie okolice 200KM powinny być na tej suszarce... A co do Bova to niepotrzebnie wydane 50zł (BOSCH) do takiego doładowania nic nie trzeba dokladać i tak po puszczeniu gazu będzie psyk...

[ Dodano: 2008-12-26, 11:59 ]
o i nie zawsze trzeba wszystko robić z kwasa można z normalnej stali - będzie ciężej sporo taniej np. do wydechu są dostępne kolanka i rury ze zwyklej czarnej stali w praktycznie każdym rozmiarze...



to już wogóle chyba za darmo bo metr rury ze stali kwasoodpornej 304 fi 63,5x1,5 kosztuje 28 zł a kolanko w tym rozmiarze 19 zł szt... więc marne grosze materiał na wydech
to już wogóle chyba za darmo bo metr rury ze stali kwasoodpornej 304 fi 63,5x1,5 kosztuje 28 zł a kolanko w tym rozmiarze 19 zł szt... więc marne grosze materiał na wydech



Gdzie mozna w tej cenie wyrwac kwasowe i jaka grubosc scianki (moze byc na pw)
PMW ceny masz kozak jak ja swoje turbo strugalem to za metr rury płaciłem 43zł a za kolanko w granicach 28zł oczywiście w rozmiarze 63,5x1,5mm
Gdzie mozna w tej cenie wyrwac kwasowe i jaka grubosc scianki (moze byc na pw)



dowolne grubości i średnice

www.italinox.pl
No to trzeba zaopatrzeć się w migomanty i wchodzić z turbo instalacjami za 2 koła