Zastanawiam się czy można przeprowadzić taki mod w B16A2..

W pierwszej fazie delikatne wałki (np. Skunk stage1) + talerzyki, kółka. Później dołożenie do tego kompresora dmuchającego 7-9Psi z chłodzeniem wodnym.. nie wiem czy w górnym jak silnik zniesie górny zakres obrotów.

Co o tym sądzicie? Może ktoś tak robił?
Na ostrzejszych wałkach wyciągniesz z kompresora napewno więcej, problem w tym że dół ma swoją wytrzymałość i bez kucia to chyba mija się to z celem. Co prawda jeśli masz np. jakąś moc którą chcesz osiągnąć to przy ostrzejszych wałkach dojdziesz do niej mniej dmuchając, co tak mi się wydaje będzie miało wpływ na dłuższe użytkowanie seryjnego dołu (to moje przemyślenie, nie wiem czy słuszne).
Silnik zostałby zakuty, kompresja seryjna. Nie chodzi o celowanie w określoną moc - raczej o typową dla kompresora charakterystykę pracy plus poprawioną górę - rev. limit na 9k rpm i jeszcze więcej mocy z vitka..
AFAIK do kompresora najlepszym zestawem jest wałek wydechowy z itr'a+ ssący z gsr'a inne nie są raczej zalecane
ztcw na ostrzejszych walkach z kompresora wyjdzie mniej niz na seryjnych, zabieg mija sie z celem
albo dlubiesz pod atmosfere, albo pod doladowanie, zdecyduj sie zanim cokolwiek kupisz, bo potem bedzie problemik z niepotrzebnymi gratami
Daj markos jakieś uzasadnienie, bo Twoja teza przeczy sensowności modyfikacji glowicy w dragowych autach doładowanych. Boost jest boostem, obojętne z czego pochodzi.
znajdz jedna mocna honde z kompresorem eaton i aftermarketowymi walkami

zwroc uwage jak zrobione sa walki pod doladowane silniki - maja spory lift, ale duzo krotsze czasy od walkow do silnikow wolnossacych
Np crower robi osobne wałki pod doladowanie i osobne pod NA.
Tak jak napisał markos, jesli kolega mysli o wałkach to niech od razu pojdzie w wałki boostowe. Mają wiekszy wznios i łykną wiecej powietrza od dołu do góry. Tak to szkoda pieniedzy.
Zawsze mozna kupic zestaw walki i sprezynki, jak przyjdzie Ci ochota ładować, sprzedajesz wałki , kupujesz boostowe a sprezynki zostaja.
jeden z fajniejszych wałków pod doładowane auto to ssący z B16B.
Panowie,

Dzięki za opinię. Sądzę, że optymalnie będzie najpierw zarzucić kompresorek i ew. później wspierać go wałkami itp.. Trzeba się z tym na spokojnie przespać
nie ma potrzeby wspierania kompresora walkami

chlodzenie, stepper pulley, albo kolo pasowe z crv i da sie jezdzic
jeden z fajniejszych wałków pod doładowane auto to ssący z B16B



zdecydowanie popieram
a po drugie kompresor nie lubi jak sie go wysoko kreci 9tys. i pasek zaczyna sie slizgac.
albo walki albo kompresor
krecic do 9 tys zakucie, sruby arp, walki stg2, ale to mija sie z celem bo wydasz sporo a praktycznie nic Ci to nie da, tak jak napisal Jakqb kompresor nie lubi wysokiego krecania, poz po co to wysoko krecic?? jezeli nie ochoty na olej, wsadzaj kompresor jezeli szamie olej zrob remont i moze przy okazji kute wtedy wiecej mozna dmuchac.