Dlaczego walków skunka stg 2 nie mozna zaadaptować pod turbo?
Pro czy Tuner?
tuner
No to to są tak marne wałki, że nie widze przeciwskazań najmniejszych żeby śmigały w turbo. Aczkolwiek nie liczyłbym na korzyści jakieś bo to wałek taki ITR'o podobny.
Dobra mala pomylka to nie pro i nie tuner to skunk2.
sa walki do wolnossacego i sa walki do turbo. nie stosuje sie ich zamiennie. maja inne profile krzywek, inne wzniosy.

watek z dupy, bo nie napisales nawet jaki to walek. dopisujac:
…bo to jest skunk2 stg2 ale to nie jest pro i to nie jest tuner produkowane były 2 lata temu nie wiem jak one się nazywaja sa wieksze wzniosy niż w skunks stg1 a stg1 sa lepsze niż seria z itr.

watek z dupy nie wiem to pytam...
I co z tego ze sa inne wzniosy to jak wsadze je i zrobie tujbo to co się stanie? Będzie lepiej niż na serii czy gorzej?
stanie sie niewiadomo co, wrozenie z fusow. moze jakas madrzejsza glowa ci cos wyliczy, ja nie umiem.

takie rzeczy warto przemyslec ZANIM dokona sie zakupu.

ps.
po co ci walki do turbo? chcesz zrobic 400 koni i seryjne sa niewystarczajace? czy to raczej rozkminka na zasadzie "zrobmy silnik bez sensu, zobaczymy co z tego wyjdzie"?
Raczej ,,zrobiłem zakupy z dupy’’
Zorientuj się może najpierw co tą są za wałki tak naprawde. To na początek.
Raczej ,,zrobiłem zakupy z dupy’’



Jak chcesz isc w turbo to zostaw seryjne walki, a te skunki sprzedaj, walki stg2 do b-serii to dosc poszukiwany sprzet.
długi dogadać się z tobą jest dzisiaj jakoś trudno do tego mocno mieszasz >
-wałki to skunk2 st 2

http://www.skunk2.com/mm5...ode=305-05-0145

czyli teraz jest to pewnie tak zwany tuner

-są to dobre wałki pod wolnossaka moc utrzymają ci do około 8.400 a przy mocnym doprężeniu pewnie coś około 8800 tys
( grooby wałki z itra ja bym porównywał do st1)
-pod turbo da rade co pokazują wyniki syncro choć z ctr/itr a są wystarczające jak nie lepsze )
tak wogóle ~długi nie rozumiem tematu ,a ponieważ zmieniam plany to dzisiaj zwrócę ci zaliczkę , a ty się zastanów na spokojnie
pozdrawiam
Wielki spokojnie pisząc zakupy z du*** chodzi mi bardziej o blad w poprzednich zakupach czyli zamiast zrobienie silnika zrobiłem remont który nic mi nie dal tak naprawde…a walki to chyba jedyny słuszny zakup w temacie mojego silnika…temat założyłem żeby dowiedziec się czy te walki będą mogly zostac do dmuchania…
( grooby wałki z itra ja bym porównywał do st1)



Racja.
osobiscie nie widze jakis mega przeciwskazan, wszystko kwestia doladowania i strojenia (w tym ustawienia samych walkow na kolkach).

Roznica w walkach pomiedzy NA a T miedzy innymi lezy w charakterystyce napelniania komory.

Przy NA jak wiemy napelnianie komory nastepuje podcienieniowo, wiec stosuje sie wspolotwarcie zaworow, zeby wykorzystujac pęd spalin i roznice cisnien, zwiekszyc dynamike swiezego ladunku.

Taki zabieg przy doladowaniu, ktore indukuje mieszanke do komory jest nie do konca najlepszy, bo bedziemy tracic cenne cisnienie.

Wiec jesli walki nie maja wielkich kątow zachodzacych za siebie (co niestety jest "more than likely" przy sportowym walku na fazie fałteka) to wszystko da sie wystroic. Ewentualnie mozna walki na kolkach regulujacych "rozsunac" ale pytanie czy wtedy nie bedizemy za wczesnie otwierac dolotu i nie za pozno zamykac wydechu.

Nie wiem czy pomoglem, ale dopuki nie bedziesz wiedzial dokladnego spec'u tego walka to sie nie dowiesz czy sie da

po co ci walki do turbo? chcesz zrobic 400 koni i seryjne sa niewystarczajace?



słusznie
na 400 stykna i na 600 tez (witek i ajax prawie po 600ps i tez seria )
osobiscie nie widze jakis mega przeciwskazan, wszystko kwestia doladowania i strojenia (w tym ustawienia samych walkow na kolkach).

Roznica w walkach pomiedzy NA a T miedzy innymi lezy w charakterystyce napelniania komory.

Przy NA jak wiemy napelnianie komory nastepuje podcienieniowo, wiec stosuje sie wspolotwarcie zaworow, zeby wykorzystujac pęd spalin i roznice cisnien, zwiekszyc dynamike swiezego ladunku.

Taki zabieg przy doladowaniu, ktore indukuje mieszanke do komory jest nie do konca najlepszy, bo bedziemy tracic cenne cisnienie.

Wiec jesli walki nie maja wielkich kątow zachodzacych za siebie (co niestety jest "more than likely" przy sportowym walku na fazie fałteka) to wszystko da sie wystroic. Ewentualnie mozna walki na kolkach regulujacych "rozsunac" ale pytanie czy wtedy nie bedizemy za wczesnie otwierac dolotu i nie za pozno zamykac wydechu.

Nie wiem czy pomoglem, ale dopuki nie bedziesz wiedzial dokladnego spec'u tego walka to sie nie dowiesz czy sie da



good shit

po co pisac o czyms czego sie wogole nie rozumie?
Bo sie mozna wylansowac na forumie
jak czytam wasze posty to stwierdzam ze jeden post jest dobry a reszta smietnik.
brawo.
jak czytam wasze posty to stwierdzam ze jeden post jest dobry a reszta smietnik.
brawo.



tak a ten to jest bardzo inteligentny...lepiej Ci ze pospamowales?

to moze napiszesz cos z sensem?
ogolnie, czym wieksza strona ciepla turbiny i wieksze a/r wydechowe, tym bardziej ostre walki daja lepsze efekty
na H-T twierdza, ze:
do turbin mniejszych niz t3/t4 nie powinno sie zakladac ostrzzjeszych walkow
t3/t4, gt28xx - max walki z itr'a
do turbin pokriju gt30 - walki stage1
do turbin pokroju od gt35 z duzywm a/r wydechowym - walki stage2

praktycznie nikt w bardzo wysilonych silnikach nie stosuje walkow dedykowanych pod T, bo te sie nie sprawdzaja w hondach powyzej 400km (jedyny wyjatek to walki crower stage2 pod T ktore po specu wygladaja jak walki n/a cos pomiedzy stage1 a stage2)

2. sprawa zobaczcie chociazby na walki do supry, czy evo maja po 272 czy 280 stopni i radza sobie super, z lepszym spoolem i lepsza gora - ale zauwazcie, ze wszystkie na bardzo duzych turbinach
różnica w wałkach dla turbo i wolnossaka nie siedzi tylko w kątach, ale i wziosie oraz tym jak szybko (w jakim tempie) zawor sie otwiera.
wiem jaka jest roznica
chodzi mi o to, ze ogolnie walki pod turbo nie sprawdzaja sie w robieniu duzych mocy,

przypomnialo mi sie, ze na walkach pro2 (czyli takie stage3) i trubinie gt42r z ar1.22 T4 na wydechu znanotowano spadki mocy w porowniau z pro1, wiec nie mozna 'zwikeszac' walkow w nieskonczonosc
ja znowu slyszalem opinie przyrostu z samych wałkow (pod turbo, st2 vs seryjne) rzedu 40 hp przy doladowaniu 1,2 bar.
1.2 bara z t3 a 1.2 bara z gt35 jest roznica

nie neguje tego, ze przy walkach dedykowanych pod T sa przyrosty wzgledem ori, ale ze sa one mniejsze, niz przy walkach n/a;
oczywiscie trzeba odpowiednio dobrac walki pod dane turbo i kolektor wydechowy (walki pod n/a nie sprawdzaja sie w zeliwnych i log-style)