Jak juz raz zdazylem na lamach tego forum wspomniec, rozgladam sie za jakims japoncem na wiosne, w zakresie 12-18k pln - widly dosc szerokie, poniewaz biore pod uwage zarowno schylenie sie do dolnego progu i i poswiecenie reszty zapasu na budowanie pojazdu, jak i inwestycje 'na styk' w cos, co naprawde chwyci mnie za serce. Rozwazalem przede wszystkim coupe, chociaz moim dreamcarem pozostaje WRX ;]
Moje dotychczasowe obiekty analizy to przede wszystkim:
Nissan Silvia S14
+ tylny naped
+ spory potencjal konwersji, niezle wyglada jako S14.5, a jak mi calkiem odbije, to pojde przykladem pana Tsurusaki i zmajstruje LHD R34 ;D
- wyglad raczej dwudrzwiowego sedana [zwlaszcza od tylu], niz prawdziwego coupe
Mitsubishi Eclipse
+ ponadczasowy design
- przedni naped
Honda Civic 6gen Coupe
+ realizacja dlugoletnich marzen :]
+ latwo dostepne i tanie czesci
+ jestem zakochany w silnikach hondy :]
- wiem, ze tym komentarze moge niejednego urazic, ale mam nadzieje, ze zrozumiecie, co mam na mysli, gdy napisze 'to tylko civic' ;]
- przedni naped
Honda Prelude 5gen
+ w odroznieniu od civic, coupe czystej krwi, a nie spin-out z hatchbacka
+ jestem zakochany w silnikach hondy :]
- przedni naped
- nie az tak popularne czesci
Honda Integra
+ takie wlasnie powinno byc coupe hondy.
+ no, silniki, wiecie ;]
+ rzadki model :]
- coz, ten front w wersji nie-japonskiej... po prostu nie jest w moim guscie
- rzadki model :D
- nadal FWD
Rozwazalem rowniez Mazde MX-5 oraz Honde del Sol, na te druga chorowalem nawet dosc dlugo, jednak... nie sa to samochody zbyt duze :]
Oczywiscie, ze to potrafi byc ich zaleta, jednak powiedzmy, ze przy moim wzroscie nie czulbym sie w zadnym z nich zbyt... komfortowo :]
Tak, w skrocie, przedstawiaja sie moje zapatrywania, mam nadzieje, ze mniej-wiecej definiuja one moje kryteria. Przede wszystkim, lubuje sie w 'sleek' coupes, klinowatych, ...z bezramkowymi drzwiami :] - moze to detal, ale naprawde mam slabosc do tego sposobu, w jaki mozna wyrazic 'zwiewnosc' samochodu.
Co do silnikow - zdecydowanie latwiej zdobywaja moje serce pomysly N/A. Lubie swiadomosc dowolnosci obrotow, braku turbo-lag, brak koniecznosci martwienia sie paroma-czesciami-wiecej, wolnosc od studzenia turbiny itd.
No i czas na moje pytanie - o czym nie pomyslalem, co przeoczylem? O czym jeszcze powinienem pomyslec w przypadku powyzszych modeli? A moze warto otworzyc oczy na jeszcze jakas galaz, ktora zignorowalem?
Zamieniam sie w... czyt :] i czekam na sugestie :]