paweldebko2008-11-09, 09:51
ostatnio sie troche zdenerwowalem gdyz na pstoju po rozpedzeniu silnika do 5-6 tys obrotow zauwazylem w lusterku wydostajacy sie siwy dym po wyjsciu z samochodu zauwazylem na bruku plame wody z sadza ktora wystrzelila z tlumika wtrakcie "podgazoweczki" silnik wydaje sie pracowac normalnie nieslychac stukow ani nie widac wycieków spod uszczelki mysle ze moze byc to wina nie obudowanego filtra stozkowego czy jest to mozliwe?? silnik to b16a2
gooffy2008-11-09, 11:57
Ile czasu auto stalo nie odpalane?
Bardzo czesto tak sie zdarza ze wilgotne powietrze skrapla sie w ukladzie wydechowym i po odpaleniu silnika przez kilka minut bedziesz mial dokladnie taki objaw. Szczegolnie w okresie jesienno zimowym jest to objaw bardzo czesty.
GANJA2008-11-09, 12:14
paweldebko, to normalny objaw nie martw sie , jest dokladnie tak jak kolega wyzej pisał
paweldebko2008-11-09, 12:32
nie stalo wogule silnik byl cieplutki. zauwazylem ze brakuje mi wody w zbiorniku wyrownawczym czy to moze byc uszczelka pod glowica
[ Dodano: 2008-11-09, 12:35 ]
Holek2008-11-09, 19:08
U mnie też pojawia się woda w wydechu i jak jest zimny to przydymia na biało.Jednak teraz w okresie jesienno-zimowym wystawiam padakę tylko raz na tydzień no i mam wydech z nierdzewki 2,25".Osobiście uważam takowe zjawisko za całkowicie normalne.Jak już się wydech elegancko wygrzeje to jest ok.
Co do ciśnienia sprężania to według mojej książki:
dla nowego silnika (91-95r)-1,30 MPa
wartość minimalna-0,95 MPa
paweldebko2008-11-09, 19:40
a jak z odpalaniem zimnego vteca ?? u mnie odpala sie na 1,5 tys obrotów czasem nawet 2 tys ale po paru minutach wszystko wraca do normy
[ Dodano: 2008-11-09, 19:47 ]
Holek2008-11-09, 19:49
Jak odpalam zimne auto,to zawsze daje mu chwile pochodzić zanim wyruszę w drogę.Następnie zanim auto nie osiągnie odpowiedniej temp. pracy jeżdżę tylko do 3000rpm i do tego przedziału vtec się mi jeszcze nigdy nie załączył.Jak juz padaka się nagrzeje to vtec odpala przy 5200rpm (został obnizony na apexi o te 300obr).
Dokręcanie dla DOHC od 1991r.
I etap-dokręcenie wszystkich 10 śrub momentem 30Nm,
II etap-dokręcić śruby momentem 85Nm
paweldebko2008-11-10, 07:03
holek a po zdjeciu pokrywy zaworów musze wymieniac uszczelke na nowa??
patyklks2008-11-10, 08:27
paweldebko2008-11-10, 18:54
ciec nie cieknie ale lekko sie poci
gooffy2008-11-10, 21:00
Jesli jest sparciala to wymien. Najlepiej kup orginal bo zamienniki sa z kiepskiej gumy i szybko twardnieja. Jesli nie jest sparciala to dobrze odtlusc (ciepla woda z mydlem), odtlusc powierzchnie glowicy i pokrywy. Jesli masz mozliwosc to do polozenia uszczelki uzyj hondabond'a.
Gr00bY2008-11-10, 22:24
Lub innego porządnego silikonu typu Dirko/Wurth. U mnie dirko spradziło się do pokrywy a czarny Wurth pod VTEC'a.
paweldebko2008-11-11, 02:20
dzieki napewno sprobuje odtłuscic na poczatek jak nie da efektow to bede szukal orginała orietujecie sie ile moze kosztowac ??
patyklks2008-11-11, 05:15
baczek22102008-11-27, 12:21
czy to normalne że przy odpaleniu moja hania ma 1,5tys obr przy zimnym silniku i pózniej to wraca do normy czyli ok 1000 obr...? pytam dlatego iż jestem posiadaczem civa od miesiąca i chciałbym się czegoś dowiedzieć
pozdro
JKL2008-11-27, 13:31
Tak, to się nazywa automatyczne ssanie.
baczek22102008-11-27, 13:38
to to ja wiem ale czy przy tym nie są za duże obroty
marcin_gcw2008-11-27, 13:39
Nie.
Pewnie jak będzie zimniej, będą jeszcze większe
baczek22102008-11-27, 13:45
rozumiem to chciałem wiedzieć wiecie sami jak to jest z nowym autem...
pozdro
Emre2008-11-27, 15:27
u mnie na zimnym jest prawie 2.5 tys, więc nie masz co się martwić...
amazon2008-11-29, 20:03
A u mnie od pewnego czasu dzieje się tak, że jak auto długo postoi na mrozie to jak go odpalę obroty tak dziwnie skaczą między 1 a 2,5 tys obrotów, tak jakby nie chciał wejść na to ssanie .. Przy tym czuje jakby cały silnik się trząsł, czuć to też jak sie dotknie gałke od zmiany biegów to cała drży.. Dodam jeszcze, że zapala szybko (normalnie), tylko coś z tymi obrotami sie dzieje;/ Co to może być?
Holek2008-11-30, 10:47
W moim przypadku podczas sezonu zimowego, gdzie padakę wystawiam z garażu raz na tydzień lub co dwa tygodnie (zależnie od pogody) podczas odpalenia obroty dochodzą do 2000rpm, po ok 3 sekundach spadaja do 1800rpm a znow po ok 3s do 1600rpm i tak stopniowo do ok 1100rpm, gdzie te obroty są utrzymywane dłużej.W momencie nagrzania auto trzyma 780rpm.