Zmieniłem kolektor ze standardowego Z6 na DC i pojawił się problem. W seryjnym Z6 sonda jest w części 4-2 a w DC jest na nia miejsce w części 2-1. Podczass wymiany sonda uległa uszkodzeniu i trzeba było założyć inna używke.

Wszystko było ok, ale po kilku minutach jazdy zapala się "check" i auto zaczyna przerywać w zakresie 2-3 tys obr. Myślałem że to wina sondy, dlatego wymieniłem ją na kolejną ale problem występuje nadal.

Teraz pytanie.. czy może to być wpływ umiejscowienia sondy (4 żyły) zamiast w części 4-2 to w częsci 2-1 ????
malo prawdopodobne, zeby mialo to jakikolwiek wplyw na odczyt. szukaj gdzie indziej.
właśnie szukam kogoś kto to wie na 100%, Markos napisałeś mało prawdopodobne ale nie, że nie możliwe... Dziś zmienię z powrotem na serie i zobaczę czy problem zniknie.
napisałeś mało prawdopodobne ale nie, że nie możliwe

niemozliwe.

zapomnij, ze sonda czyta co innego jak jest umieszczona 40cm dalej niz fabrycznie. to zadna roznica.
wydaje mi się że temperatura spalin już jest inna, ok sprawdze i napisze co i jak
tyle ze sonda nie mierzy temperatury tylko skład.
a czy sonda do prawidlowej pracy nie potrzebuje odpowiedniej temp?!
Umiejscowienie sondy pol metra dalej nic nie zmieni.

Jesli zapala Ci sie check, to na pierwszy ogien nalezy sprawdzic jaki blad wywala...
Nie potrzebuje jeśli jest 4 żyłowa to ma grzałkę
no tak, w z6 byly 4 zylowe ... u mnie jest jedno...
hmm k... chyba że cos z kablami namieszałem ...

Z wiązki w aucie wychodza 4 kabelki Zielony, Biały i 2 czarne

Z sondy, która posiadam kolory wyglądają inaczej mianowicie : 2 białe, szary i czarny

podłączylem kolejno:

zielony do czarnego
biały do szarego
czarny do białego
czarny do białego

nie mam do końca pewności czy prawidłowo
Razem z sondą NGK masz rozpiskę w pudełku jak połączyć kable. Kabli nie lutujemy tylko składamy za pomoca złączek które są w komplecie
Kabli nie lutujemy tylko składamy za pomoca złączek

i jesli zrobiles inaczej, to nie ma szans, zeby sonda pracowala poprawnie...
Nie no niektorym działa o tyle, że nie wywala checka, ale parametry i tak daje z dupy
ta tylko to jest używka i nie mam żadnego schematu nic nie lutowałem wszystko jest na złączkach
Razem z sondą NGK masz rozpiskę w pudełku jak połączyć kable. Kabli nie lutujemy tylko składamy za pomoca złączek które są w komplecie



a niby dla czego??
No to jeszcze lepiej. Nie zakłada się używanych sond niewiadomego pochodzenia bo potem wychodzą kwiatki....


No to jeszcze lepiej. Nie zakłada się używanych sond niewiadomego pochodzenia bo potem wychodzą kwiatki....



no tak nie kupuje jak narazie tylko pożyczam i to jest już 3 z kolei i zapewniają mnie że sa one w 100% sprawne a i tak na każdej historia wygląda tak samo po kilku minutach wywala cheka, więc chyba sondy sa sprawne a problem tkwi gdzie indziej
a sprawdziłeś jaki to błąd?
sprawdze dziś jedno i drugie,
No to jeszcze lepiej. Nie zakłada się używanych sond niewiadomego pochodzenia bo potem wychodzą kwiatki....


no musze przyznac wam racje zmieniłem wczoraj kolektor na standardowy nie ruszając przy tym kabli, złączek itp i problem nadal występuje ... cały czas ta sama historia

[ Dodano: 2009-11-05, 08:56 ]
Mamy 4 kable: zielony, czarny i 2 białe Będę bardzo wdzięczny


google ci opowie
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic74873.html
biale podgrzewanie
czarny masa
a zielony:)

a tylko jaka to sonda??
poczytaj na wklejonym linku on ci duzo wyjaśni
takkk !!! juz poszukałem na CK i trochę na stronie NGK i już wszystko wiem !!! mam źle podpięte kable dlatego wywala cheka !!

na przyszłość w hondach

Zielony kabel to masa
Biały to sygnałowy
czarne to grzałka

w sondach uniwersalnych

Szary kabel to masa
czarny to sygnałowy
białe to grzałka

Dzięki wszystkim za pomoc !!! mam nadzieje że już teraz będzie OK
można polutować, ale trzeba to porządnie zalutować a nie zasmarkać - sondy mają ciężkolutowalne przewody i tu jest problem, trzeba używać specjalnych past lutowniczych - jak się źle zlutuje to brak styku za chwilę pewny.