EDIT BY CMQ: Wydzielone, tutaj możemy omówić i ofotkowac wszelke typy tworów zwanych chassis bracing

ja tam kiepski jestem w jdm'ach, a juz kolejny raz to widze, wiec musze spytac:

co to jest za palak pomiedzy gornymi punktami mocowania pasow z tylu? jakas rozporka usztywniajaca? czy moze to ma sluzyc do mocowania szelek gdy sie nie ma klatki
rozporka zwykła, tylko, ze wyżej.
Możesz zrobić fotki jak mocowany jest C-pilar?, chodzi mi o to czy trzeba docinać tapicerkę i czy dalej można używać pasów z tyłu
rozporka zwykła, tylko, ze wyżej.



no dobra, ale rozporka zwykle spina jakies punkty zawieszenia, a to...?
A ta po prostu spina budę, która raczej zbyt sztywna w 5gen. nie jest :looka:
trzeba ciąć tapicerkę, da się używać tylnych pasów.
fura cyc malina :]

co to jest za palak pomiedzy gornymi punktami mocowania pasow z tylu? jakas rozporka usztywniajaca? czy moze to ma sluzyc do mocowania szelek gdy sie nie ma klatki?



to jest rozpóreczka, a są także zestawy do usztywaniana budy "bardziej" rozbudowane
dla mnie i tak wzorem jset miracle x-bar :zdziwko:
oj tak, Miracle jest poważna
chociaz to dla mnie troszke przesada szczerze mówiąc

passwordjdm.com wypuściła serie fajnych rozporek na podłogę bagażnika
Ta buda aż tak lata, że trzeba tak uszytwniać? Nie lepiej klatkę zamontować?
klatka jest rozwiązaniem ekstremalnym
rozpórki pozwalają zachowac cywilny charakter auta- tapicerka, plastiki, kanapa, itd.

P.S. Czuję że trzeba bedzie wydzielić temat "Rozpórki i usztywnianie nadwozia"
Nev, to dobry pomysł, zrobmy taki topic.
masz kanapę ale ile trzeba się namęczyć, żeby tam wejść

temat bardzo chętnie, sam obecnie wkładam, ale tylko 2
dla mnie mistrzem w dziedzinie rozpórek do autek JDM jest CARBING- naprawde porządne produkty mają

kumajcie to:
można prosić większą fotke tego :wstyd:
toto to jest panie niewielki overkill
ja bym sobie jeszcze zapodal rozpórkę podłogową bpillar oraz bumper brace. no i ewentualnie h-brace. do tego jeszcze asr i stabilizator z itra i jestem zdrowy.
wcześniejszy rysunek dałem raczej jako ciekawostka

ale to w legendzie... co kogo obchodzi rozpórka w legendzie?
takie bede chcial.
Carbing ma najfajniejszą, z uchwytem do pompy hamulcowej jeszcze...
pompa hamulcowa mi sie dobrze trzyma...
nie cwaniakuj :hyhy:

http://www.jhpusa.com/cat...c58a059503be7ef
ani Ty ani ja nie mamy 96+ więc o co kaman? password robi i do mnie i do Ciebie. want some?
Ja jak najbardziej bedę chciał passwordowską 3 point, przesyłka 1 szt to ok 85$.
no tak, ale password robi podróby Carbinga... podróbe to sam sobie zrobię
już od dłuższego czasu się przymierzam- musze tylko znaleźć odpowiednie profile aluminiowe- bo spawacz już się znalazł
no tak, ale password robi podróby Carbinga... podróbe to sam sobie zrobię


opowiedz mi o tym na pw...
Dawaj tu a nie na PW też jestem zainteresowany. Profile spoko można pokupować
piszę się na to...
może jeszcze kopie Miracle'a?
i co? dziala taka rozporka jak ma Pati? czuc roznice?
Pati taką chce i napewno działa.
A rozpórki się zrobi, tylko trzeba robić 3 warianty:
- do EE
- do ED
- do EG/EJ/EK

bo EE/ED się róznią AFAIK

poszukiwane takie profile w sensownym stopie (nie znam oznaczeń) i blacha 4-5mm
Pati taką chce i napewno działa.


Jak to Pati chce? Przeciez Pati ma:

i o taka pytam. Bo nie do konca rozumiem w jakiej plaszczyznie taka rozporka ma spinac.
usztywnia nadwozie w poziomie. na fizyce i geometrii bywałeś?
Myślałem ze topic ma slużyć omowieniu i pokazaniu wszelakich typów rozpórek. Jesli robicie group order na samoróbki to chyba czas na nowy topic.
Pati, ale po co te teksty o fizyce i geometrii?
Pytam jak czlowiek, bo nie wyobrazalem sobie ze sie te tylne slupki w 5g. rozjezdzaja.
Skoro masz taka rozporke i czujesz roznice to czemu tego nie mozesz normalnie powiedziec?
bo to ma bardzo prosty związek z fizyką i geometrią. weż sobie puste pudełko po zapałkach i wyjmij z niego 'szufladkę'. zobacz jak elegancko sie skręca na boki. jakby to usztywnic na krzyż byłoby jeszcze lepiej, ale wtedy możesz kompletnie zapomnieć o używaniu bagażnika.
Ciamach - jak temat dogramy z Idaho to zrobi sie taki temat.
Widzialem w swoim zyciu troche samochodow, ale takie rozporki tylko w civicach. Zdziwilo mnie to, wiec wydawalo mi sie rozsadnym zapytac kogos kto takie cudo ma o wrazenia. Czy rzeczywiscie spelniaja swoja role. A w odpowiedzi dostalem jakies teksty o geometrii i fizyce. Zapewniam Ci ze z tymi dziedzinami mam duzo wspolnego i moze wlasnie dlatego watpie w zasadnosc montowania takiej rozporki. Japoncy tez o marketingu slyszeli i na pewno umieja wcisnac klientom towary ktorym do 'function over fashion' daleko. Dlaczego na proste pytanie o odczucia po montazu tej rozporki tak ciezko Ci odpowiedziec?

No offence.

P.S. Teraz to juz i tak odpowiadac nie musisz, bo na nawet jeslibys zadnej roznicy po montazu nie poczul to na pewno sie do tego nie przyznasz
Chcem sie wtrącic do tej przedniej home made

Bardzo wam zależy na tym żeby to była wierna kopia tej z password jdm ??
Szukam takowego profilu alu i widze że kłopot może byc z dostaniem. Można by uzyć innego profilu (okrągły lub kwadratowy) i nawet poprawili byśmy sztywność. Osobiście wprowadził bym kilka modyfikacji ale jak zależy wam na tamtym wyglądzie to trudno, uzbrajamy sie w cierpliwość i szukamy dalej odpowiedniego materiału.

Rozumiem że tylnie też od razu tworzymy??
duzej roznicy nie ma. wiecej wygląda. jakkolwiek i tak lepiej jak jest jakby jej mialo nie byc. nie jest to klatka.
profil okrągły i tak byłby najwytrzymalszy.
Dajcie mi troszkę czasu a przedstawie projekcik rozpórki (wzorowany na tej wcześniejszej) z rozpiską materiałów dostępnych bez kłopotu.


Co do pytania Piechura to zastanawiając sie nad tym ma on racje. Pojedyńcza pozioma rozpórka zaczepiona przegóbowo nie ma możliwości cokolwiek tam usztywniać. Według tłumaczenia Patiego że buda zachowuje sie z tyłu jak wielobok, jedyną zeczą która może coś tu usztywnić jest krzyż lub drążki na ukos a cała reszta to pic na wode :orany:

Jak ktos coś wie i może to jakoś udowodnic niech udowadnia.
oczywiscie ze ma racje. poprzeczna rozpórka będzie tylko przenosić siłę ze strony na stronę. dopiero usztywnienie tego na 'skos' albo lepiej 'na krzyż' da jakis duzo wymierniejszy efekt. dlatego też napisałem że ten c-pillar bardziej wygląda.

staram się Was czasem zmusić do myślenia - jak ktoś dojdzie sam co dlaczego działa to lepiej zrozumie i zapamięta. nie lenić się tu! :hyhy:
Ja tam normalnie jak w serii GTi chcę mieć: przód góra i tył góra, mi starczy. Tylko muszę dorobić tylną bo mi nie pasuje bo zamiast trzymać amorki trzyma 2 strony bagaznika (GTi europejskie były tylko w 3D HB a ja mam sedana).
Też chcem zapodać tylko górne a z dołu obspawać belki i ew wzmocnić i będzie lepiej niż ze świecidełkami
bo taką rozpórkę jak ma Pati najlepiej dać w parze z:
:hyhy:
nie pokazuj mnie takich rzeczy bo siem ślinie
sam miracle x-bar by mi styknął, tyle że kompletnie zabija jakąkolwiek funkcjonalność bagażnika. z drugiej strony już widzę jak to można zrobić... pogadam z Lemonem
sam miracle x-bar by mi styknął, tyle że kompletnie zabija jakąkolwiek funkcjonalność bagażnika. z drugiej strony już widzę jak to można zrobić... pogadam z Lemonem



Moze pomyslisz o dwóch egzemplarzach................................
Ej chłopy zaczynamy akcje ??

z alu jest spory kłopot, za to znalazłem profile stalowe :
-eliptyczne http://www.inpolkrak.com...._eliptyczne.pdf
myślę że 40x20 z gr ścianki 1.5mm był by optymalny

-owalne http://www.inpolkrak.com.pl/pdf/profile_owalne.pdf
38x20 ew 40x20 gr ścianki 1.5mm są też ze ścianką 2mm lecz myślę że to już przesada.

Jednak eliptyczny profil jest bardziej lanserski :hyhy: i ma więcej zalet.
Jaki przewidujesz całkowity koszt zrobienia jednej rozpórki? Powiedzmy takiej trójkątnej jak ta z passwordjdm.com:

http://passwordjdm.com/up..._large/1164.jpg

Przy okazji, grubość ścianek w ich rozpórkach to 0.125" czyli ponad 3 mm.
Właśnie o tych trójkątnych myślałem. Co do ceny to musze się jeszcze zorientować jak z dostępnością materiału i ile trzeba dać za cięcie plazmą blach na kielichy, orientacyjenie 120-150 zł z malowaniem.

To jest stal więc ścianka może być cieńsza. Dla świętego spokojnu mozna by dać 2mm ale chciał bym ograniczyć masę.
Też myślę, że stal 2mm da radę.

Do czego mocujemy ten trzeci punkt? Śrubą w otwór gdzie trzyma się MAP Sensor? Czy wiercimy nowy otwór? Bo się nad tym od dłuższego czasu zastanawiam.

Cena brzmi fantastycznie.
Musze dokładnie oblukać gródz jakie mamy możliwości mocowania.
ja tez byl bym "chetny i gotowy " na takiego "passworda" :oczami:
A czy do ed6 też by taka podeszła? Czy z racji innego układu przepustnicy - nie pasowałaby? :niepewny:
Pozdr
teżbym nie pogardził takową rozpureczka może jakieś grupowe zamówionko?
Jeśli chodzi o budę to powinna podejść (ale trzeba to jeszcze obadać), Czy zmieści się koło przepustnicy nie mam pojęcia. Jesteś z Trójmiasta więc jak temat ruszy to się sprawdzi
Jeśli chodzi o budę to powinna podejść (ale trzeba to jeszcze obadać), Czy zmieści się koło przepustnicy nie mam pojęcia. Jesteś z Trójmiasta więc jak temat ruszy to się sprawdzi



Ok.
dobry plan, ja też się pisze na to
tylko jak ze spawaniem Walter, bo ty jeszcze nie umiesz i spaprzesz :wstyd:
Ja Ci dam :kijemgo: :zabawa:

Nie bój żaby będzie git :zdrowko:
tylko pamietaj zeby spawy nie byly zapadniete :rotfl:
zawsze moge zrobic nagły atak spawacza z Panem Kleiną :hyhy: Ino jo Nevada? :wstyd:
gooffy ty żartownisiu :rotfl:


Pit nagłe ataki to sobie na Arturze trenuj :wstyd:
zawsze moge zrobic nagły atak spawacza z Panem Kleiną :hyhy: Ino jo Nevada? :wstyd:



to jest dobry plan :hyhy:
Temat umarł?
Toczy sie ociężale ale postepowo
Nie ukrywam że też byłbym chętny
taa, Waltera trzeba bacikiem pogonić,
bo tu koledzy na rozpórki do EG czekają :wstyd:
Stary ostatnio ni ma czasu na sen :zalamany:
Stary ostatnio ni ma czasu na sen :zalamany:



Ty masz nie spać tylko spawać
o ile dobrze zrozumialem przedmówców, to najlepszy efekt usztywnienia daje X miracle, a co zrobić by usztywnić dobrze Coupe (5gen)?
Czy widział ktoś gdzieś ASR subframe brace do 4 gena? Wszędzie widze tylko 5/6g i ITR...
nie ma
gdzie w Wawie 1 najszybciej/ 2 profesjonalnie/ 3 w przystępnej cenie zainstalują kpl. rozpórek?
Ile masz tych rozporek? Kpl tzn 2 ?? Czy moze bardziej rozbudowany kpl 4 sztuki?
Dzwon aby sie umowic 605 433 344.
mum666, ile kosztuje ASR to 5gen. ?? a gdzie ja mozna kupic ???
np. jhpusa

http://jhpusa.com/store/p...&idproduct=1908
gdzie w Wawie 1 najszybciej/ 2 profesjonalnie/ 3 w przystępnej cenie zainstalują kpl. rozpórek?

no bez kitu.. wez 2-3 klucze i zrob to sam..

na kingu tez maja. ciagne teraz jeden asr dla siebie, ktos ma ochote na jeszcze jeden?
panowie jak tam temat rozporek moj ed9 tez chetny


a napiszesz cos z sensem?
Witam, pamietam jak kiedys byla mowa o produkcji asr'ow przez jedna z firm z reszta ceniona i lubiana na tym forum. Nie udalo sie. Czy uwazacie, ze taka koncepcja w przypadku wykonania miracle x do eg byla by latwiejsza do ogarniecia. Nie trzeba by tyle bulic za obrabiarke cnc a i skopiowac by bylo od kogo


pozdrawiam
i skopiowac by bylo od kogo

np. od kogo?
Czy uwazacie, ze taka koncepcja w przypadku wykonania miracle x do eg byla by latwiejsza do ogarniecia.

są na ebayu kopie miracla! 50% tańsze niz oryginał. Robienie tego na miejscu raczej będzie droższe zwłaszcza chodzi o mocowania.
witam, czy uwazacie, ze x bar przeznaczony do ek9 podedzie do eg6?
nie
Mam pytanie dotyczące mocowania rozpórek. Lepiej rozpórkę przednią górną instalować do nadkoli (np. oem civic, mugen) czy do śrub mocujących amortyzatory (większość ebayowych)?