Gdzie w Polsce robią wydechy na zamówienie typu 4-2-1? i czy są one lepsze od tych z USA
kolektory...np SSG...zalezy ktore kolektory Toda?czy ebay shit? zalezy ile chcesz wydac zalezy do czego zalezy co chcesz tym osiagnac...
Ponad 10km i wydać 2000=2500tys dało by rade?
ta kwota to na sam kolektor czy na kolektor z wydechem?
przyrost z samego kolektora czy calego wydechu?
z całego
to kolektor z ebaja za 600 i potem wydzior z kwasiaka. razem w 2200-2400 sie zmiescisz. 10 koni bedzie.
A jaki mozna mieć dobry kolektor za 2500tys i ile da koników mniej wiecej.
granica jest sliskawa bokolektory masz albo do +/- 500 dolarow, i sa juz niezle, a potem te topowe startują z ceną pow 900 dolarow
no i sam kolektor z seryjnym wydechem 10KM nie da.
bez sensu jest robienie samego kolektora bez wydechu, co prawda zmienia sie srednica kolektora czyli poczatek wyplywu spalin ale przechodzi w seryjna srednice wiec tak naprawde nic nie daje no moze z 5-6nm. Mi po samym wydechu 1.6silnik 2,25cala ~10km
bez sensu jest robienie samego kolektora bez wydechu, co prawda zmienia sie srednica kolektora czyli poczatek wyplywu spalin ale przechodzi w seryjna srednice wiec tak naprawde nic nie daje no moze z 5-6nm. Mi po samym wydechu 1.6silnik 2,25cala ~10km


znam swoje dwa auta, które tylko po wymianie kolektora miały przyrosty (czyli na seryjnym wydechu)
ITR-po zmianie kolektora i wycieciu kata +13KM
d15b7-po zmianie kolektora tylko +6KM
Nm tez odpowiednio wzrosły ale nie pamietam ile w tej chwili... (jakbyc co to mam jakiestam wykresy stare)
Czyli nie jest to całkiem bez sensu...

EDIT:
a w takim d16z6 zcy d15b7 czesto oprócz wzrosto KM iNM w szczycie daje także poprawe nizej (górka sie tworzy).... wiec za takie małe pieniądze można poprawic sobie nawet z seryjnym wydechem....
znam swoje dwa auta, które tylko po wymianie kolektora miały przyrosty (czyli na seryjnym wydechu)
ITR-po zmianie kolektora i wycieciu kata +13KM
d15b7-po zmianie kolektora tylko +6KM


A co to za kolektory jakies Firmówki czy from Jebaj.
ITR: 4-1 - ebay - (taki co chodzi w cenie 500zł choc jak upiłem lekko zatarty duzo niżej)
D15B7: 4-2-1 - ebay - (taki co chodzi po 400zł)
opisywane D16Z6 - jak w d15b7
No to nie kumam . Jaki jest sens kupować DC, BC czy inne skoro te z ebaya są dobre.
są dobre


lepsze jest wrogiem dobrego. Nie od dzis wiadomo, że każdy kon w NA jest coraz drozszy.
Drozszy swoja droga, ale wyszukanie odpowiedniej sciezki mocy to dopiero zabawa
i nie od dzis wiadomo ze n/a jest bez sensu...


no teraz żes zaje*al...
i nie od dzis wiadomo ze n/a jest bez sensu...



...jezeli nie masz kupy pieniędzy...
...jezeli nie masz kupy pieniędzy...


...a jeśli masz, to nie kupuj hondy
dlugi co ci sie dzisiaj stalo w glowe?

kazda strona mocy ma swoich wyznawcow. ani jednych ani drugich nie przekonasz do przejscia na druga strone.
dlugi co ci sie dzisiaj stalo w glowe?

kazda strona mocy ma swoich wyznawcow. ani jednych ani drugich nie przekonasz do przejscia na druga strone.



zalamka z tym n/a w moim wydaniu skumulowała sie dzis
długi, tylko jak na razie to Ty jeszcze nie poszedłeś w mocne NA
długi, tylko jak na razie to Ty jeszcze nie poszedłeś w mocne NA



ale w mocne koszta...
Bo głupio robisz. Jakbys pomyślał to zamiast remontować B16 zjebaną dawno byś miał złożone B20VTEC....
trzeba bylo mnie ....
Bo głupio robisz


głupio wybrał mechanika, bo inne b16, które są po remoncie blisko serii jeżdżą bez problemów... No ale to nie ten temat. Opisz może u siebie co się znowu stało.
Bo głupio robisz. Jakbys pomyślał to zamiast remontować B16 zjebaną dawno byś miał złożone B20VTEC....



popieram a najlepsze jest to że nie jedna osoba ci to mówiła
Bo głupio robisz. Jakbys pomyślał to zamiast remontować B16 zjebaną dawno byś miał złożone B20VTEC....


Gruby czyli rozumiem, ze b16 nie nadaje sie do niczego nawet robiac go ~ 190 koni z głowa. Możesz rozwiać moje wątpliwosci.
Chodzi o to, że Długi robił remont B16 który wyniósł go tyle, że mogłby zbudować B20VTEC'a. Źle rozumiesz - sam mam B16 i to zrobioną na ITB. Tylko, że ja nie robiłem remontu i nie wtopiłem ładnych kilku tysięcy złotych żeby jeździć serią. Chodzi o stosunek poniesionych kosztów do uzyskanych efektów. Powiedzmy inaczej - jakby Ci padł dół robiłbyś go czy przy okazji zrobił jakiegoś franka na B18/B20?
Powiedzmy inaczej - jakby Ci padł dół robiłbyś go czy przy okazji zrobił jakiegoś franka na B18/B20?


Oczywista sprawa , że robiłbym. Ja ma konkret plany co do b16 zobaczymy co wyjdzie.
A no ok. Dla mnie bez sensu - "There is no replacement for displacement"
A no ok. Dla mnie bez sensu - "There is no replacement for displacement"


No dobra a jakie przeciwskazania do b16 mniej rozwojowe bardziej awaryjne
Mniej rozwojowe IMO. Chodzi o moment. W Hondach zazwyczaj jest tak, że z jednego litra pojemności jest koło 100Nm... więc prosto licząc 1.6 ma 160Nm, a 1.8 180Nm, 2.0 200Nm, rozbija się wszystko o to, że aby uzyskać ten sam moment z silnika 1.6 (od którego w prostel linii przez obroty zależy moc) co z silnika 1.8 będzie trzeba go np. doprężyć. Jest jedna zaleta niezaprzeczalna - można go wyżej zakręcic, ale co z tego tak naprawde - im wyżej kręcisz tym motor szybciej zdechnie, biegi ciężej wchodzą itd...
No to teraz juz mam mentlik w głowie, troszki mnie tym wszystkim zmartwiłes. Plan był konkret a teraz
No to po kiego pakowac tyle kasy w B16 ssaki , wałki, kolektory jak lepiej kupic B18c od razu. Kurde mogłem na to wpaść wczesniej
No tutaj akurat nie rozumiem dylematu, bo z zasady jest wiadome, że B18C bedzie o wiele lepszym rozwiązaniem niż modzone B16.
Nie bój. Te same graty mozna upchnac w B18/B20
ziom, proste, ale kolega rozpatruje graty do B16 albo swap na serie C zamiast gratów
No seria C w stanach jest modna. Hasport nawet kit zrobił do EG V6 w Civicu






Za cenę całego B18C myślę, że można pokusić się od zbudowanie B18/B20. Dla mnie ceny tych silników są niewspółmiernie duże w stosunku do tego co oferują. Fakt rarytas, ale...
arturro słuchaj doświadczonych... chyba że chcesz żałować
ja sam mam dylemat czy składać dół z b20 czy może sprzedać b16 z lsd i kupić b18c6?
dokłada się kasy tyle samo jakby nie patrzeć...
komplet b18c6 ma jedną fajną zaletę nad b20vtec robionym na b16 ... skrzynia ..
przełożenie główne i lsd .. a modzić dalej sie da ..
obecnie składanie b20 odstrasza kurs dolara ...

tak czy siak czy sie chce to czy to wychodzi jak nic 6000 zł na taką zabawę
b20 oferuje wyższy moment przy niższych obrotach i większa moc ...
b18c6 skrzynia i możliwość dalszych modyfikacji bez strachu o blok tylko zeby uzyskać taką moc jak w b20 to trzeba jeszcze z 4000-5000 wyłożyć ...

jeśli chodzi o kasę taniej wychodzi w miarę przyzwoicie złożone b20
A co przeszkadza w sparzeniu skrzyni z ITR'a z B20??
nic poza dodatkowymi kosztami i trudną dostępnością
A wiesz ile terz kosztuje komplet B18C6 + skrzynia czy tylko sobie tak teoretyzujesz?
wiem za ile mogę mieć na miejscu w domu ... ok 11-12 tysi ...
W jakim stanie i po jakim przebiegu? Teraz sobie oblicz ile kosztuje skrzynia z ITR'a i zrobienie B20 na jakieś 220km........ Tyle samo albo nie wiele więcej.
na moim etapie nie wyjdzie tyle samo ;]
zależy od tego za ile bym sprzedał swoją skrzynie ;] .. dobra koniec teoretyzowania
kup FD i szperunek... zostaw 1, 2, 3, 4 z vti i daj 5 LS'a... i masz fajnieszją skrznie niż ta z ITR...
Emre kasa ;]

ja już mam LSD tylko z S9B jest słabsza niż itrze ale jest
ale wszystko kosztuje...
W czym LSD z S9B miałoby być słabsze od ITR'owej szpery?
Emre kasa ;]

ja już mam LSD tylko z S9B jest słabsza niż itrze ale jest



Przeciez to jest ten sam Torsen, co w kazdej skrzyni b-seryjnej z seryjnym LSD.
a bo ja wiem taką miałem informacje od jednego faceta ..
forum jest po to żeby się dowiadywać nie ? to może mi powiedzieć czy szpera w S9B jest taka sama jak w S80
To teraz wystarczy kupić skrzynie ze zwykłego B16A2 i zrobić hybrydę ale skoro to jest droższe i skrzynia z ITR'a jest lepsza to Ja już się nie odzywam.

Ps. Taka sama było już o tym wystarczy poszukać.
Cfaniak ja mam już hybrydę ...

dzięki za info .. przyda się ..
jak masz s9b to kładziesz 3 i 4 z vti i koniec. No chyba, że jeszcze Ci zależy na krótszym FD.

W kwestii rozkminy z B20: jeśli masz na to 6 koła, to kupisz korby, tłoki, śruby, panewki, sprzeglo i pewnie starczy Ci na blok ( nie wiem po ile chodzą, ktoś oświeci? ) Dalej musisz to dać to obróbki i wyważenia, złożyć i masz dopiero dopreżone B20 na seryjnej glowicy z A2. Żeby był poważny efekt trzeba modzić valvetrain, jakiś kolektor dolotowy itp... I dopiero wtedy bedzie fajnie. Mając 6 klocków do dołożenia i seryjne a2 to jednak skłaniałbym sie ku opcji C6. Oczywiście jest minus, że musisz się liczyć z niewiadomym stanem kupionego silnika.
a bo ja wiem taką miałem informacje od jednego faceta ..
forum jest po to żeby się dowiadywać nie ? to może mi powiedzieć czy szpera w S9B jest taka sama jak w S80



Jest taka sama, co do kosztow nie zawsze wychodzi to tak super z wsadzeniem wszystkiego do skrzyni z b16tki.

Musisz miec glowne przelozenie (najlepiej 4,4 lub 4,72), o ile dobrze pamietam z pierwszym biegiem ze skrzyni ze szpera, plus szpera, nie orientuje sie po ile to chodzi u nas, ale jesli ktos chce to sciagac z ebaya to rachunek dosc prosty okolo 330 usd za szpere i 230usd plus sprowadzenie do PL. Jesli juz masz szpere to szukaj tylko glownego przelozenia do swojej skrzyni najlepiej 4,72, zrob lozyska, ktore utykaja i synchra, jak bediesz wymienial to laduj carbonowe i masz najbardziej misiowa skrzynie pod b16 . Plus 5 z ls-a i nawet w trase pojedziesz kulturalnie.
na ebay'u idzie nawet trafić przełożenie 4.92.... to wg mnie jest dopiero misiowe
ja mam przełożenie główne 4,266 czyli takie jak w b16 tyle że z lsd z b18c4 1,2,3,4 z b16 i 5 z b18c4

blok b20 ok 1500 zł ...
akurat to b18c6 co bym mógł wrzucić znam ..
na ebay'u idzie nawet trafić przełożenie 4.92.... to wg mnie jest dopiero misiowe>



Sa caly czas dostepne, koszt samego zakupu to 495usd. Ja osobiscie nie znam firmy, ktora to robi, wiec nie wiem jak z wytrzymaloscia.
sa dostepne w tym sklepie e-bayowym http://stores.ebay.com/Synchrotech-Transmissions
gość pod krakowem ma EG6 zrobione stricte na rajdówkę i wiem że ma takie przełożenie nie jestem tylko pewien jakiej firmy nie wiem tylko jak z trwałością ..

ale chyba nie bede eksperymentował bo potem
skończę znowu z urwanym FD

kup FD i szperunek... zostaw 1, 2, 3, 4 z vti i daj 5 LS'a... i masz fajnieszją skrznie niż ta z ITR...


hmmm 1,2,3 ma takie same przelozenia w S4C/Y21 jak S80, 4 i 5 jest krotsza niz w S80

[ Dodano: 2009-02-05, 20:08 ]
hmmm 1,2,3 ma takie same przelozenia w S4C/Y21 jak S80, 4 i 5 jest krotsza niz w S80



a ja gdzies napisałem, że są inne?
no nie... a ja gdzies napisalem, ze napisales ze sa inne?