Jak to jest?? w T podobno nie ma roznicy jak idzie wydech, w sensie czy jest puszczony prosto, czy jest pozawijany pod wahaczem, i zlamany 2 razy przed koncowym tlumikiem, o 90stopni, a jak to jest w N/A, lepszy prosty czy pozawijany?

Pytam bo chce zrobic totalny przelot 2,5cala bez zadnych tlumikow i nie wiem jak go puscic czy prosto czy tak jak jest seria i czy to wyda czy nie?
zadales pytanie bardziej zawile niz chcesz ten wydech poprowadzic
potrzebujesz do NA?
tak dokladnie do N/A
lepszy prosty czy pozawijany?

prosty. niektore wydechy sa prosta rura od kolektora do konca. zdaje sie, ze najwyzszy spec buddyclub tak wyglada.
No wlasnie nie jezdzilem, ze glosno to nie wazne, tylko czy nie strace na tym?(jak nie bede mial zadnego tlumika), tak zgadza sie buddy wlasnie tak robi
w wolnossaku wydech powinien miec konkretna pojemnosc, srednice i stawiac pewien opor. ksztalt tez wazny - oczywiscie im prostszy tym lepiej.
No wlasnie nie jezdzilem

to pojezdzij.. dobrze ci radze..
w wolnossaku wydech powinien miec konkretna pojemnosc, srednice i stawiac pewien opor. ksztalt tez wazny - oczywiscie im prostszy tym lepiej.



Troche sobie przeczysz. Z jednej strony piszesz ze wydech powienien stawiac pewien okreslony opor, a z drugiej strony piszesz ze ksztalt powinien byc jak najbardziej prosty (co oczywscie zmiejsza opory).

Wydech powinien miec odpowiednia dlugosc, srednice i jesli tlumiki sa konieczne (a oczywiscie sa) to odpowiednio dobrana ich lokalizacje.

Opory przeplywu powinny byc jak najmniejsze - i to jest fakt - bo im wieksza roznica cisnien miedzy cylindrem a wydechem tym lepsze oproznianie cylindra. Nie znaczy to jednak ze nalezy dac wydech 3,5'' poniewaz to spowoduje przeniesienie zjawisk falowych wspomagajacych oproznianie cylindra na bardzo wysokie obroty.

Ktos sie zaraz zapyta - dlaczego niektore wydechy w wolnossakach zmniejszaja sie ku koncowi. Otoz dlatego ze wraz z odlegloscia od glowicy zmniejsza sie temperatura spalin. Zmiana temperatury gazow powoduje inna predkosc rozchodzenia sie fal w wydechu i dlatego, zeby w 100% wykorzystac zjawiska falowe w wydechu dopasowuje sie jego srednice do wlasciwosci gazu w danym fragmencie wydechu.

Oczywiscie policzenie tego wszystkiego jest skomplikowane, a zeby uzyskac najlepsze efekty potrzeba testow. Dlatego najlepiej opierac sie na udokumentowanych doswiadczeniach innych.
Grooby ma tak samo jak ja na jednym tlumiku, tylko ze ja mam 2,25 a on 2,5 i wedlug mnie nie jest az tak glosno. No wlasnie nie znam nikogo kto ma tak zrobiony wydech, nie wiem wlasnie czy nie strace nm przez taki przelot, buddy club spec II nie ma koncowego tlumika ale ma w serii srodkowy, i nie wiem czy jakbym robil to robic srodkowy bo ma to jakies znaczenie czy robic bez niego bo nie ma znaczenia jezeli chodzi oczywiscie o osciagi, waloru sluchowe mnie nie zrazaja.
zacznijmy moze od tego jakie mody planujesz, ze musisz miec 2.5" przelotowy wydech bez tlumikow.. na wyliczeniach sie nie znam, nigdy nie chcialo mi sie zglebiac teorii budowy ukladow wydechowych za kolektorem (bo i tak nikt jej w praktyce nie stosuje), ale watpie, zebys cokolwiek zyskal prosta rura w stosunku do wydechu z tlumikami..
piechur - myślę że dałoby sie zrobić w miarę prosty wydech i opór stawiac właśnie odpowiednia średnicą.
piechur - myślę że dałoby sie zrobić w miarę prosty wydech i opór stawiac właśnie odpowiednia średnicą.


No ale po co w takim razie robic prosty wydech?
po co wiec wstawiac tlumiki skoro mozna wydech poprowadzic krętą drogą?
No jak to po co? Zeby bylo cicho.
no ale daje nam to złe opory...
coś czuję że jesteśmy "za mali" na teoretyzowanie sobie o wydechach a potem przeniesienie tego w praktyke...
No i dlatego w sportach ogranicza sie ilosc tlumikow, bo malo kto patrzy na halas, a tylko na zmniejszenie oporow.

Z tego samego tez powodu stosuje sie tlumiki przelotowe (ktore stawiaja mniejsze opory) zamiast komorowych.
zgubilem sie... ...to robiac prosty wydech bez zadnych tlumikow czyli prosta rura-zyskam czy strace??

czy lepiej zrobic prosta rure tylko ze srodkowym tlumikiem bez koncowego, ze zwezajaca sie rura na koncu??

czy bez srodkowego oczywiscie prosta rura, z rozszezajaca sie rura na koncu??

czy zrobic tak jak idzie seria, bez zadnych tlumikow??
No jak to po co? Zeby bylo cicho.

wrong! to nie ten watek, tu rozpatrujemy wydech w kategorii im glosniejszy tym lepszy

dlugi uwierz wujkowi markosowi.. ja juz stara dupa jestem.. wiem co mowie jak mowie, ze samochod z hiperglosnym wydechem szybciutko rozwali ci sluch lej na swoje mlodziencze zapedy do urywania glowy wydechem, zrob cos rozsadnie
coś czuję że jesteśmy "za mali" na teoretyzowanie sobie o wydechach a potem przeniesienie tego w praktyke...



To jest inny fakt i dlatego tez sam napisalem ze najlepiej bazowac na sprawdzonych doswiadczeniach.

Ale fakt ze nie potrafimy powiazac teorii z praktyka (bo nas to przerasta) nie znaczy ze nalezy tworzyc nowe teorie, bo potem w ten sposob powstaja mity. Akurat pisze prace mgr. na temat ukladow dolotowych, wydechowych i doborze rozrzadu do tego wiec cos tam jednak wiem.


P.S. Markos wyjatkowo zgadzam sie z Toba w calej rozciaglosci Nie rozumiem sensu zakladania wydechu urywajacego glowe po to zeby zyskac 3 konie w peaku. Juz nawet nie chodzi o utrate sluchu, ale przez komorke sie zwyczajnie ciezko gada.
A jazda bez zadnych tlumikow to jest jakas abstrakcja. Taki silnik to juz na wolnych obrotach bedzie pol dzielnicy budzil.
Taki silnik to juz na wolnych obrotach bedzie pol dzielnicy budzil.



mozesz mi to obiecac oczywiscie zartuje, poprostu zastanawiam sie jak poprowadzic wydech zeby nie stracic a zyskac
mozesz mi to obiecac

100% gwarancja! kazde DOTKNIECIE gazu bedzie powodowalo lawine halasu.. jechalem takim samochodem raz.. nigdy wiecej!!!
Powiem Ci tak. Odpalilem kiedys poznym wieczorem z kumplem V6 z samymi kolektorami. Po jakim czasie zauwazylismy na balkonie domku obok sasiadke w nocnej koszuli, ktora cos tam do nas furkala. Jak wylaczylismy silnik to sie okazalo ze ona tak stoi prawie od momentu kiedy odpalilismy silnik i krzyczy. Niestety nie bylismy jej w stanie uslyszec. NIE WYOBRAZAM sobie jezdzic bez zadnego tlumika na codzien.
Przy dodaniu gazu wrażenie jest takie, jakby ktoś przekłuwal 20 balonów na sekundę koło Twojego ucha
Dokladnie tak jak Elmer mowi.Kiedys z kolega zrobilismy w Peugocie 205 1.4 na gazniku taki pusty wydech od kolektora po sam tyl.Lekka przygazowka = masa strzalow.Po wkreceniu pod 6 tys , bylo slychac larmo ponad 200m od garazu ( albo i jeszcze dalej) jak ze skrzyzowania ruszal
Ciekawe jak często będziesz miał zabrany dowód za taki wydech , wiem że na wszystko są sposoby, ale jak zabiorą Ci pare razy to wszystko zaczyna wkurzać.
Nawet maluch bez wydechu ostro napierdziela


Krótki i prosty wydech bez tłumików będzie dobry do maszynki która pracuje blisko max obrotów i moment na dole nie ma znaczenia.

Jak nie zależy Ci na cichości to zrób wydech z tumikiem środkowym który da jakiś opór, odbicie fali (jak Pati wspominał) i poprawi przebieg momentu.

Jak nie zależy Ci na cichości to zrób wydech z tumikiem środkowym który da jakiś opór, odbicie fali (jak Pati wspominał) i poprawi przebieg momentu.



tak zrobie, prosty tak?
Jak jeździsz po płaskim torze to rób prosty
Jak jeździsz po naszych ulicach i nie chcesz zerwać zaraz tego wydechu to rób tak żeby nie wystawał za mocno z płyty podłogowej, a więc musi być troche pokręcony. Dodam jeszcze że koniec wydechu musisz wyprowadzić poza obrys auta żeby nie oddychać spalinami. Ponoć najlepszym miejscem na środkowy tłumik jest seryjne miejsce, ale zawsze możesz to skorygowac na hamowni.
Jak jeździsz po płaskim torze to rób prosty



Jak chcesz kiedykolwiek pojechac po torze Poznan to zapomnij o wydechu bez tlumikow bo nie spelnia on normy glosnosci.
Sam mam wydech tylko z malym katalizatorem na koncu i jest nieakceptowalnie glosno nawet w kasku. Do tego dzwiek jest jak z dupy. Za nic bym nie chcial miec na ulicy wydechu bez tlumikow - sorki ale to debilizm maxymalny.
Nawet bym sie nie zdecydowal na jednym tlumiku przelotowym na ulice ale ja juz stary jestem...
Widze, ze za wszekla cene chcesz byc oryginalny i miec inaczej niz wszyscy.
Mam rozwiazanie na to:
http://www.honda-tech.com/zerothread?id=1981000
Zrob tak.
Zle mnie troche zrozumieliscie, nie chodzi mi o to zeby bylo glosno....chce tylko sie dowiedziec, czy bedzie jakas roznica, jak zrobie po ukosie, czy lepiej zostawic tak jak jest czyli pod koniec rura skreca w prawo idzie pod wahaczem, 90stopni skreca w lewo, pozniej prosto, pozniej znowu 90stopni w prawo.
To ma być aż tak wyżyłowana i zajebiście wyczynowa maszyna że każdy koń jest na wagę złota ??
nie, ale zeby sie nie dlawilo, bardziej stawiam na NM iz na KM
a) 2,25" na dwóch dużych przelotach, poprowadzony jak seria, cichy
b) 2,5" na jednym przelocie, bardzo głośno
c) 2,5" bez tłumików, poprowadzony prosto pod bakiem, kurewsko głośno

Strzelam, że:

Rożnica między a) i b) to 2-3KM.
Róznica między a) i c) to maks. 4-5 KM.

Z doświadczenia gwarantuję Ci, że gdyby nie różnica w hałasie, to miedzy tymi wydechami nie odczuje się różnicy w jeździe.
yhym, czyli w suemie najlepiej zostawic tak jak mam czyli 2,25 na koncowym tylko
Z doświadczenia moge napisać tak:

Jeśli dla kogoś 2.5 i koncowy tłumik to głośno, to ja kiedyśuwaliłem kawałek rury przy końcowym tłumiku, ze od kolektora szła tylko rura. Auto dopóki VTEC sie nie włączył nie było aż takie tragiczne, ale jak zadziałał VTEC to śmiało moge napisać, że ten dźwięk był po prostu tak piękny, że ( jak tu ktoś wspomniał już ) było to słychać na całym osiedlu .

ALE

Osiągi wtedy były jakies dziwne, auto strasznie muliło do momentu VTECowania. Jak dospawałem koncowy tłumik auto znowu zaczęło jezdzić normalnie, ale to już nie ten VTEC, chociaż i tak na 2.5 calach fajnie go słychać.
Mi sie dwa razy urwał tłumik w uno:) Raz między katem a końcowym i było śmiesznie głośno i fajny rasowy gang niczym u kubicy, ale dwa dni przejeździłem. Drugi raz urwał się między katalizatorem a, kolektorem (jak w wiadomo Uno nie ma V6;P) i powiem ci, że od wibracji i huku głowa boli bo kilku minutach, chociaz zawsze możesz "wyciszyć" dźwięk stoperami za 3,5pln z apteki:) Poza tym po co dawać policji jakies powody do zaczepek?
Dla mnie wydech w pełni przelotowy to prawie to samo co jazda bez kolektora.... Wydech?
Po co wydech? Najlepiej wypuścić rure tuż za przednim kołem .
Rozbraja mnie takie podejście a po 15 minutach jazdy w uszach "przyjemnie" dzwoni...
I cieszyć się jak dziecko że jest "kozak" głośno
najlepsze jest to że przyrost żaden 1km w porównaniu do wydechu o tej samej średnicy zakończonego lużną - sportową, przelotowo-komorową i cichą puszką..
1879pmw
A dla mnie wydech przelotowy oznacza wydech na tłumikach przelotowych a jak on będzie ryczał zależy od upodobań zamawiającego i zdolności wykonującego, czyli może urywać łeb i może być naprawdę cichy, wszystko zależy od wszystkiego (życie nie ). Więc nie miej klapek na oczach i uwierz że przelot może być przyjemnym wydechem do codziennej jazdy.
mamy widocznie inny próg bólu czyli to co jest dla ciebie hałasem - mi urywa łeb

przy 1.6 i 55mm powinno faktycznie być cicho przy 2.25 - 2.5 cala na pewno nie będzie , mialem 2 przeloty w sr-ce z czego ten drugi to duża elipsa było cicho owszem ale dopiero
po 4000 obr/min nie był to głośny przelot.... 90% ludzi z Password ma 30-40% głośniejsze...
co wcale nie oznacza że przyjemne się jeździło - dlatego zastąpiłem go sportowym komorowcem... co tu sie spierać moc i głośność to 2 różne rzeczy
eeeettttammmmm jak jest glosne to musi jezdzic ja lubie jak jest glosno, cicho tez daje rade, ogolnie kto co lubi ten to lubi
przy rozwiązaniu z jednym koncowym mozna jeszcze zaoszczedzic na wadze. Z całym układem od kolektora mozna zejsc ponizej 6 kg!!!

Słowa Michała z MG Motorsport - "cały układ waży tyle co seryjny koncowy..."

w niektórych przypadkach mozna zrzucic ponad 20kg

Jeśli chodzi o głośność, to sprawa subiektywna. Jak jest za głośno, to zawsze mozna pozniej wrzucic środkowy...
Ja mam przelot bez kata na dwóch tłumikach i jest cichutko jak w serii.
przy 1.4 bedzie cichutko

ja tylko podaje przykład z autopsji - zrobiłem wydech bez KATA 60mm na dwóch przelotach - na dużej elipsoidalnej puszce z tyłu i było nie do wysiedzenia po kilku dniach zmiękłem (chyba się starzeje) i pojechłem na poprawkę końcowy przelotowo-komorowy i jest malina - głośno ale nie dzwoni w uszach... do nissanowskiej Sr20 nikomu szczerze nie polecam pełnego przelotu na 60mm lub więcej ... sama średnica już geineruje niezły łomot w bańce

pozatym w sporcie motorowym (nie mowie o drifcie i wyścigach na 1/4 tylko o wyścigach płaskich, górskich i rajdach) stosuje się takie tłumiki i nie są one bardzo głośne:







i nie są wcale piękne, ani tytanowe , ani nie mają pozłacanych końcówek ale mają jedną charakterystyczną cechę: nie są bardzo głośne i dają spore przyrosty mocy

swojego przyrostu nie sprawdzałem - robie u Tomali od 10 lat wydechy i mam zaufanie do marki ...
ale kolega z nissanklub.pl któremu poleciłem warsztat, na harfowej zrobił wydech w Sunnym o tym samym schemacie co mój i oto wynik przed i po:
http://img444.imageshack....anuj0001ex4.jpg

[ Dodano: 2008-05-15, 22:11 ]
przy 1.4 bedzie cichutko

1.8
Tak. Doczytałem później na dole
Ja mam przelot bez kata na dwóch tłumikach i jest cichutko jak w serii.


2'25 czy 2'5 ?
2.25
do b18c6 to juz raczej 2'5 na 2 tlumikach przelotowych nie?
Tak.
do b18c6 to juz raczej 2'5 na 2 tlumikach przelotowych nie?



2,5 ale lepiej na koncowym a jeszcze lepiej na srodkowym tylko, moze jakis buddy club?
fascynuje mnie twoje fanatyczne wrecz uwielbienie halasu. w czym absurdalnie glosny wydech jest lepszy od cichego na tej samej srednicy i przelotowych tlumikach?
tym ze jest cichy, nie robil szalu na ulicy małolatki nie robia ŁAŁ i jest malo meski(na miescie mowia ze ciche wydechy maja impotenci a w najlepszym wypadku male fiutki, Ci z glosnymi nie boja sie pokazywac na miescie bo nie maja czego sie wstydzic ), poz co jest glosne musi zapierdalac aaa i nie puszcza marchewek
ooooo tak ja czekam na 2,5 skunk2 hehe do cichych napewno nie nalezy
co jest glosne musi zapierdalac

akurat w sporej ilosci przypadkow jest zupelnie odwrotnie

to chyba przychodzi z wiekiem - brzmienie/przyzwoity poziom glosnosci staja sie duzo wazniejsze niz "byle glosniej".
Mam dokładnie taki wydech o jakim mowa, w d16z2.
Moc ~135 KM, kolektor ebayowy 4-2-1, wydech 2.25" na wprost pod bakiem i 3 przeloty - 2 AWG (zamiast środkowego i zamiast kata) i końcowy WM Sport.
Bez silencera jest mega głośno, bas daje po uszach tak, że w Borsku się domki trzęsły jak odpalałem auto, ale jeździć się da jak ktoś jest odporny, nawet 2 trasy bez silencera robiłem.
Z silencerem natomiast jest prawie tak cicho jak w serii - zupełny luzik w trasie, czy przy nocnych powrotach do chaty.
Co do osiągów to o dziwo dół zajebiście zyskał zamiast stracić w stosunku do serii , góra oczywiście też dużo lepiej, ale to akurat do przewidzenia było.
Sądzę, że tak jak napisał elmer - różnica w stosunku do pozaginanego wydechu nie przekroczyłaby 4-5 KM, ale przy 130 KM to już coś.
Co do jazdy po mieście to bez pasażerów z tyłu jest luz - prawie nigdy nie przycieram na progach zwalniających, ale jakbym miał kogoś z tyłu wozić to raczej byłoby słabo.
Ogólnie polecam.
Bez silencera jest mega głośno, bas daje po uszach tak, że w Borsku się domki trzęsły jak odpalałem auto

zmien tlumiki, bedzie ciszej
zmien tlumiki, bedzie ciszej


ale po co?
jak chcę mieć cicho to zakładam silencer i jest luz, a jak wyskakuję na streeta to silencer out i jest tak, jak ma być. wiedziałem co robię zamawiając ten wydech i wcale nie miał być cichy. :]
a.. no tak. ty jestes jednym z nich..



"ty" się pisze z dużej litery, chyba że jest to Twój sposób na wyrażanie braku szacunku.
wydech głośny w granicach przyzwoitości jest przeze mnie traktowany jako sposób na sprowokowanie potencjalnych przeciwników na światłach i głównie dlatego jeszcze go nie wyciszyłem jakimś dodatkowym tłumikiem.
za parę lat mi pewnie przejdzie.
moj sposob na pisanie w internecie to brak duzych liter i polskich znakow, a nie jakis wydumany brak szacunku, czy tez analfabetyzm, o ktory rowniez moglbys mnie posadzic.
Dżwięk wkręconego VTECa robi niebo lepsze wrażenie na mieście niż drący się wydech... sprawdziłem to


tak jest!!! jak mialem NA to w srodku generlanie bylo slychac bardziej dolot niz wydech i to jest piekne!! :D
(jak mi tego brakuje)!!!!!!!
moj sposob na pisanie w internecie to brak duzych liter i polskich znakow, a nie jakis wydumany brak szacunku, czy tez analfabetyzm, o ktory rowniez moglbys mnie posadzic.


ok, Twoja sprawa - może faktycznie niepotrzebnie się czepiam.

tym ze jest cichy, nie robil szalu na ulicy małolatki nie robia ŁAŁ i jest malo meski(na miescie mowia ze ciche wydechy maja impotenci a w najlepszym wypadku male fiutki, Ci z glosnymi nie boja sie pokazywac na miescie bo nie maja czego sie wstydzic ), poz co jest glosne musi zapierdalac aaa i nie puszcza marchewek



dramat
Pit nie dramatyzuj ,vtec na glosnym wydechu to jest to nie jeakies tam pierdzenie, ale no sa gusta i gusciki, Markos pewnie masz racje z tym wiekiem, ale jestem mlody, przystojny,bogaty i ciagle do wziecia
Jaqb nie plakaj prad to tez jest lans
Tomac gadasz glupoty wlasnie na glosnym wydechu vtec robi wieksze wrazenie niz na cichym

Tomac gadasz glupoty wlasnie na glosnym wydechu vtec robi wieksze wrazenie niz na cichym




Stary już jestem
wlasnie na glosnym wydechu vtec robi wieksze wrazenie niz na cichym

generalnie VTEC robi najwieksze wrazenie od strony ssacej.. problem z glosnymi wydechami polega na tym, ze gowno przy nich slychac z przodu. cale darcie mordy odbywa sie za samochodem i VTEC slychac wtedy baaardzo marnie.
generalnie VTEC robi najwieksze wrazenie od strony ssacej.. problem z glosnymi wydechami polega na tym, ze gowno przy nich slychac z przodu. cale darcie mordy odbywa sie za samochodem i VTEC slychac wtedy baaardzo marnie.



DOKŁADNIE
Zgadzam się z przedmówcami, włączający się vtec przy głośnym wydechu jest słyszalny, ale jest to tylko wejście o ton wyżej jeśl chodzi o brzmienie i zwiększenie się głosności. Mnie się nawet to podoba ale nie ma nawet najmniejszego porównania z włączającym się vteciem przy seryjnym wydechu lub w miarę cichym customie i otwartym dolocie.
Jestem obiektywny, poniewaz mam wydech 2,5" na jednym przelotowym tłumiku i najcieńszej możliwej ściance. Tylko, że ja jestem w stanie poświęcić wzgledy estetyczne na rzecz performancu. Jak będę mial możliwość to zmierzę się i zobaczymy czy daje to chociaz pare koni

pozdrawiam
Głośne wydechy kojażą mi się z kolfami czy łoplami na wioskach
Jak kupiłem cerkę to miała nacięty piłą tłumik żeby chałasował
Też juz sie chyba starzeje bo wole ciche, dodatkowo słuch mam raczej słaby i wole zachować go trochę na puźniej. Sam cichego nie mam ale pracuje nad tym i wybrałem końcowy mega duży, półprzelotowy żeby nie rwało łba.
mam pytanko odnosnie wydechu przelotowego czy jest sens zrobic wydech na wyjsciu przy kolektrze 2.5'' przy tlumiku srodkowym 2.25'' a na wyjsciu 2'' ??czy lepiej np rowne 2.25''????
zrobic koncowke po prawej stronie?? czy tak jak standardowo po lewej?
przy ktorej kombinacji uzyskam jak najwiecek KM i Nm??
kolektor 4-2-1 ebay
crx ed9 silnik d16z5
a na czym polega problem ze zrobieniem calego wydechu na jednej srednicy? i jesli juz ma sie zwezac, to raczej nie ponizej 2.25".

koncowke zrob gdzie ci pasuje, moze byc nawet pod progiem z boku

' to stopy
" to cale
mam pytanko odnosnie wydechu przelotowego czy jest sens zrobic wydech na wyjsciu przy kolektrze 2.5' przy tlumiku srodkowym 2.25' a na wyjsciu 2' ??czy lepiej np rowne 2.25'????
zrobic koncowke po prawej stronie?? czy tak jak standardowo po lewej?
przy ktorej kombinacji uzyskam jak najwiecek KM i Nm??
kolektor 4-2-1 ebay



Ja slyszalem o tzw. odtykaniu, a to co Ty chcesz zrobic to raczej byloby zatykanie.

Jezeli juz cokolwiek probowac ze srednica wydechu, to raczej lecialbym w 2,25 pozniej 2,5 na koncu. Podaj jeszcze do jakiego to ma byc silnika bo moze sie zaraz okazac ze chcesz 2,5 do 1.4is .
Ja slyszalem o tzw. odtykaniu, a to co Ty chcesz zrobic to raczej byloby zatykanie

w bardzo wielu samochodach wydechy zmniejszaja swoja srednice wraz ze wzrostem odleglosci od silnika i nie jest to zadne zatykanie.
jest to utrzymywanie cisnienia spalin.
Seryjne wydechy maja tez byc ciche i zwezanie ich srednicy ma tez to na celu

od tego sa tlumiki. srednica jest od tego co juz napisali pati i tomac.
chcialbym zrobic to na dwoch tlumikach przelotowych czyli jest sens zchodzic z 2.5'' na 2''??czy lepiej zrobic np jednolity 2''??autko to crx z silnikiem d16z5?? jesli koncowka bedzie jak oryginalnie czyli po lewej stronie to bedzie wiecej kolanek i nie zmieni to czasem cisnienia i ilosci przeplywu spalin?
2" styknie
Panowie jak rozwiazac plynnie przejscie srednic kolektora z wyjsciem 2,5'' i kryzy z wydechem juz 2,25''?
Znienić średnicę reszty wydechu.
podepne się do tematu
zbliża się moment abym pomyslał o wydechu
na chwile jest baza b18c4
zatsanawiam się nad PRO SPEC Buddy Club i z tego co wiem jest 2.5'' na przelotowych wykonany
Widziałem taki wykonanie naprawde profi wiem że dobrze wybrać wydech do planów (które sa jeszcze nie określone dwie koncepcje a raczej 3
1. wałki
2. dół b20
3. b18 T
Sie zobaczy
)
zastanawia mnie dla czego zrobili wydech o jednej średnicy

wiem że teraz pewnei styknął by 2.25'' ale jakies plany są i niechce wydać koło 1.5k a za rok znowu płakac że silnik jest zatkany:(

co byście poradzili

Sie zobaczy



no to nie rób na razie nic dopóki ... nie zobaczysz
czyli jest sens robic taki wydech??ktory sie schodzi ku koncowi 2.5''->2.25''->2''????
czy lepiej zrobic jednolity 2'' lub 2.25''??
ktory bedzie najlepszy do d16z5 N/A??
Rób 2" albo 2,25" po całości.. I jedno fi i drugie fi będzie dobre.
Jako, ze to mój 1 post tutaj to WITAM !

Pytanko:
Jaki kolektor wydechowy (4-2-1) będzie lepszy do seryjnego wydechu w civ 6g z D14A4?
stalowy noname z allegro za jakieś 3-4 stówki czy może od D16z6?
oba beda lepsze od serii, bierz chinola z allegro
jakie fi na wyjściu ma seryjny kolektor w b16a2 ?
48-50mm
sprawdzalem tutaj http://pl.wikipedia.org/wiki/Cal

czyli niecałe 2 cale?
ja pier do le. to jest drugi raz na tym forum, kiedy jakis uzytkownik nie wie jak przelicza sie milimetry na cale.

jestes hardkorem
pytasz mnie czy dobrze obsługujesz kalkulator?
nacodzień nie posługuję się calami: orientację mam ile cali przy jakim silniku powinno być, ale przeliczeń nigdy nie robiłem...

ale żeby odrazu

ilekolanek i jakich potrzeba by zrobic caly wydech w crx ed9? w stylu INVIDIA(drift style-na bok i do góry)
milionpieńcetstodziewięcet........WTF??
lol - wystarczy w gogle wpisac wydech crx i poszukac w grafice....
glibo, popatrz na zdjecie i sobie policz...

oczywiscie mozesz wydech zrobic inaczej nie dokladnie jak na zdjeciu

ła ał- każdą fałdę na tym tłumiku liczymy jako kolanko czy jakoś inaczej?
Witam. Czy ktoś miał styczność z takim wydechem Supersprinta dedykowanym do Hondy Integry Type R 2.25 cala. Chcę zamontować go do EJ2 z B16A2, nie powinno być przeszkód i same pozytywy tak? Ktoś wie coś na temat jego głośności? Z góry dziękuję za jakieś informację.