Wczoraj dokonalem pomiaru mocy w moim b16a2 zeby sprawdzic czy nadchodzace modyfikacje dadza przyrostry szmocy czy tez je zabiora . Mysle ze moze sie to przydac komus kiedys jesli bedzie sie zastanawial czy dana modyfikacja sie oplaca lub tez nie

Auto wjechalo na hamownie w nastepujacym setupie :

STAGE 1

autko :Civic Coupe ej2
silnik :B16A2
wałki : integra typR
kolektor wydechowy : seria b16a2
wydech : catback 2,25 megan racing
kolektor ssacy : seria b16a2
przepustnica : seria b16a2
dolot : krotki weaponR dedykowany do sohc d16z6, nie odgrodzony , bez nawiewu z zewnatrz.
ECU : p28CROME - mapa emg wyjściowa z b16, afr zestrojony na 13-13.5, zapłon prawie nieruszany
skrzynia: LSD , FD 4,78

wynik : Power 184,1 KM @ 8014,0 rpm 164,8 N-m @ 6981,0 rpm




nastepny pomiar bedzie z kolektorem 4-2-2-1 / 2,5"
potem dodamy ssak ITR'a + przepustnica 66
regulowane kulka skunksa i strojenie

na koniec zrobimy test dolotow , jakas parowka simota - dlugi i krótki fujita
Dobry pomysl z zalozeniem tego tematu.

Da rade rozwiercic ssacy z ITRa do 66mm ?
Moj z B16 dalo rade tylko do 65mm i to wydawalo sie gorna granica.
veno drobna korekta - mapa wyjściowa z b16, afr zestrojony na 13-13.5, zapłon prawie nieruszany
na ktorym biegu to robiles ze v-max to 161 km/h?
No chyba na 4
to niezle przelozenie jak na 4 bieg ~8300obr i 160km/h
super wynik jak na sam catback + wałek z itr, lepiej jak b16b, wykresik też elegancki ... ciekawy jestem jak wyjdzie następny pomiar z dolotem i kolektorem.
to niezle przelozenie jak na 4 bieg ~8300obr i 160km/h


No wlasnie...cos nie bardzo chyba...a przynajmniej nie na serii
nie wiem czy to ma znaczenie ale skrzynia b16 + LSD + FD 4,78
FD itr + 4 z vti i wychodza takie kwiatki.
Na 5'tce przy 120km/h pewnie masz jakies 5k rpm
nie wiem czy to ma znaczenie ale skrzynia b16 + LSD + FD 4,78


To nadal chyba jest cos nie tak.
Przy takiej kombinacji to przy 8300 ze 180km/h powinno być.
No na FD z ITR to calkiem mozliwe...czworka VTI jest krotka, a i 8300rpm to nie jest jakis kosmos.
może być jeszcze 4 z iVT bo jest krótsza niż ta z Vti
Kurde szkoda, że na swoim wykresie nie mam podanej prędkości na odcince bo mam podobny setup skrzyni a kręcę do 8400.

czekam na dalsze wykresy po modach - fajny pomysł.
nie wiem czy to ma znaczenie ale skrzynia b16 + LSD + FD 4,78



i latasz na FD z ITR'a i 5 z VTi?

nie ekonomiczny setup...
No na FD z ITR to calkiem mozliwe...czworka VTI jest krotka, a i 8300rpm to nie jest jakis kosmos.


Ja mam ciut wiecej niz 160 na głównym ATSa wiec na tym z ITRa jest na pewno wiecej.
BTW, wlaśnie wpisałem dane do kalkulatora skrzyni i wychodzi na to, że przy 8300 jest 180 może troche więcej w zależności od opon jakie sie wpisze.
Hmmmmm...czyli kalibracja rolek na hamowni nie halo??
mam 5tke z vti . Ten setup na pewno nie jest dobry na trasy chyba ze ktoś śmiga 80 - 90 KM/H .

przy 100km/H mam 4tys obr.
Mam inne auta w trasy wiec ta skrzynia dla mnie jest OK
Ale fakt nie polecam jak ktoś ma takie coś do jazdy wszędzie tzn trasa -miasto

[ Dodano: 2009-05-06, 12:53 ]
Ale to odcięcie 8,5 ( choc na pierwszej stronie napisales 8,3 ) to sczytane z kompa czy również wynik z hamowni? Generalnie takie przekłamania prędkościowe nie budzą zaufania co do precyzji pomiaru..
obroty nie były sczytywane z kompa tylko "porównane" w jakiś sposób do obrotomierza
Ale to odcięcie 8,5 ( choc na pierwszej stronie napisales 8,3 ) to sczytane z kompa czy również wynik z hamowni? Generalnie takie przekłamania prędkościowe nie budzą zaufania co do precyzji pomiaru..



tez uwazam ze wyniki hamowania moga byc przeklamywane ale tu chodzi o cos innego , porowanie na tej samej hamowni w podobnych warunkach zmian w silniku . czy jest sens czy moze nie

jak by nie bylo civic smiga rewelka seryjnie tak nie latal
czyli opłaciło się kupić wałki Fajny setup skrzyni, mi się bardzo podoba
z kalkulatora wynika, że 109,31 mph czyli 175km/h dla opon z civica.
Dla opon 205/50/15 będzie 172 km/h dla jakis 16" pewnie bliżej 180.
Nie spierajmy sie o 5km/h. Chodziło mi o to, że 160km/h to trochę mało.
Co znowu nie zmienia faktu, że hamownia podwoziowa nie umie policzyć mocy na silniku i te wartości mocy i momentu sa orientacyjne. Jak nastepnym razem pojedzie na ta samą hamowanie wpisze dokładnie te same dane obrotow co teraz, to będzie widac czy dana modyfikacja cos dała. Nie określi ile koni to konkretnie dało ale porównać i określić czy warto bylo zmieniać da się.
Wg mnie najwazniejsze ze fura na drodze jest szybka i wlasciciel jest zadowolony.
czyli opłaciło się kupić wałki Fajny setup skrzyni, mi się bardzo podoba



wiadomo walki nie od byle kogo hehe . Twoje waleczki uratowaly dupsko i sprawily mi mega frajde

tylko pytanie to walki z tej euro czy jdm integry ?
jesli to b18c bylo 2000-2001, to masz walki takie jak w ek9. jesli przed 2000, to takie same jak we wszystkich rocznikach eudm itr. poza tym rozni sie jedynie walek ssacy i to tylko o 3° przy 1mm liftu.
a z czystej ciekawości zapytam , co z tym moim momentem ? bo przeważnie jak widywałem wykresy to raczej początkowa linia taka pofalowana bywa a u mnie jest gładko w górkę

soft hamowni mocno wygladza wykres
veno to w koncu na ktorym biegu robiles pomiar? bo nigdzie jeszcze nie napisales...

edit:

nie zauwazylem wzmianki o biegu na wykresie
Hmmmm, raz ze jest napisane na wykresie, dwa to mozna sie bez problemu domyslec z dyskusji o obrotach i predkosciach...
mam 5tke z vti . Ten setup na pewno nie jest dobry na trasy chyba ze ktoś śmiga 80 - 90 KM/H .

przy 100km/H mam 4tys obr.
Mam inne auta w trasy wiec ta skrzynia dla mnie jest OK
Ale fakt nie polecam jak ktoś ma takie coś do jazdy wszędzie tzn trasa -miasto

[ Dodano: 2009-05-06, 12:53 ]
jest mozliwe zrobic wałkami z c6 przy a2 przyrost 20ps samym strojeniem bez podnoszenia kompresji???myslałem ze sie tylko wykres przeniesie wyzej
Jak dowalisz do tego wydech i dolot plus strojenie to ze 160 mozna spokojnie zrobic 180 przy walkach z ITR - bo rozumiem, ze o to Ci chodzilo ??

B16a2 na wydechu i dolocie plus strojenie czesto dobrze ponad 170 stukaja...