Witam.
Brat ma civic aerodeck z 98 roku w wersji 1.8 VTI i mamy mały problem a mianowicie półośka dłuższa ta łączona przy maksymalnym skręcie potrafi wypaść z kielicha tej metalowej obudowy. Objawia się to tym że przy większej prędkości koło dostaje potwornego bicia prędkość max 60 km/h.
kiedyś przy dużej prędkości na wzniesieniu auto poderwało do góry wyskoczyła na chwile i wskoczyła zaraz .... dobrze że wskoczyła bo nie wiem czy bym z wami teraz pisał.
Czy może ktoś to sensownie wytłumaczyć, zaznaczam że auto przed zakupem do końca było serwisowane w hondzie.
Czy może ktoś to sensownie wytłumaczyć, zaznaczam że auto przed zakupem do końca było serwisowane w hondzie.


trzeba zaklepać taki blaszany kołnież zabezpieczający
chwila jak chcesz to zaklepać? ta półoś ma wychodzić z kielicha przegubu przy nie dużej sile ..(kielich z trzema kamieniami)
półoś jest za krótka .. może jest zamontowana z crxa ivt wiec dlatego wypada
a jeśli jest tej samej długości to ma krzywe zawieszenie ..
a możność sprawdzenia jest bardzo prosta
musicie wyjąć obie półosie i zmierzyć same bez przegubów .. nie brać pod uwagę podpory
obie są identyczne i jednakowej długości
trzeba zaklepać taki blaszany kołnież zabezpieczający

moze w nissanie ale w hondzie nic sie nie zaklepuje

obstawiam tylko i wyłącznie za krótka półoś!
jak moze byc za krotka polos w seryjnym samochodzie..
Za krótka do rozciągniętych podłużnic?
bo może ktoś już coś kombinował .. albo auto krzywe ;]
jaka jest pewność, że ktoś już czegos nie wymieniał? może dali złą, o taki błąd bardzo łątwo
moze w nissanie ale w hondzie nic sie nie zaklepuje



a jest jakieś inne zabezpieczene żeby nie wypadła całkiem w przypadku np ukręcenia.

bo w większości aut jest kołnież który po wsadzeniu przegubu młotkiem zaklepuje...
rzecz wielorazowego użytku...

zresztą ostatnio ukręciłem to wiem

[ Dodano: 2009-02-17, 16:30 ]
nic sie mlotkiem nie zaklepuje w hondzie.

tak to wyglada


element ktory trzyma półoś w "trójniku" to pierscień

pytanie do właściciela czy auto nie miało dzwona bo może być też tak jak grooby napisał
nie tak że nic sie nie zaklepuje .... zewnętrzne przeguby żeby nie wypadły trzyma seger
wewnętrznych nich nie trzyma.. trzy kamienie na trójniku pracują w kielichu i wystarczy pociągnąć nawet lekko i wychodzi ;]
zewnętrzne przeguby żeby nie wypadły trzyma seger



tak jest w prawie każdym samochodzie


cóż ale tak jest ... w subaru też sie z tym spotkałem ;]
fakt faktem to klepanie młotkiem tego cieńszego rantu jest pracochłonne a odginanie jeszcze bardziej każdorazowo w sumie to godzina ćwiczenia

tym rantem oczywiśce zakończony jest kielich
ale tak nie powinno być...

dlaczego? a jak inaczej ma półoś pracować razem z pracą zawieszenia? wszystko widać na schemacie. pzdr
dlaczego? a jak inaczej ma półoś pracować razem z pracą zawieszenia? wszystko widać na schemacie. pzdr



no jak dlaczego... bo może wylecieć w skrajnej sytuacji
Z jakiego powodu i jaka to miałaby być skrajna sytuacja?
Z jakiego powodu i jaka to miałaby być skrajna sytuacja?



nie wiem... luzy, niepoprawnie ustawiona geometria? a być może ktoś za krótką półoś założył...
przecież właśnie mamy do czynienia z takim przykładem... inaczej nie byłoby w ogóle rozmowy

jescze wracając do kielicha z zabezpeczeniem lub bez... to na podstawie rozmowy z człowiekiem który serwisuje moje auto wiem iż zdarzają się przypadki wysunięcia wałka półosi razem z przegubem z kielicha w różnych pojazdach
nic sie mlotkiem nie zaklepuje w hondzie.

tak to wyglada
Obrazek

element ktory trzyma półoś w "trójniku" to pierscień

pytanie do właściciela czy auto nie miało dzwona bo może być też tak jak grooby napisał


zacznijmy od tego że to nie taka półośka na rysunku nie jest łączona.
półoś wygląda tak jak w tym linku allegro.
http://moto.allegro.pl/it...v_03_prawa.html
i na tym środkowym łączeniu czasem potrafi tak wyjść i się zaklinować że dostaje całe auto wibracji.
honda nie była bita ani nie było grzebane tam nawet w serwisie byłem sprawdziłem historie auta to do przegubów nie było zaglądanie tylko standardowe rzeczy.
półoś wygląda tak jak w tym linku allegro.



bardzo podobnie wygląda to w nissanie na środku jest kielich do którego wchodzi dłuższy odcinek... a może poprostu półoś jest krzywa i stąd bicie, wibracje i przez to że jest skrzywiona może być za krótka
Pako to jest dokładnie taka półoś jak gaseb pokazał tylko że z podporą


lewa czy prawa są symetrzyczne różnią się przegubami
jesli wypada z mocowania na podpoze to pierscien (zaznaczyłem na focie) musi byc wywalony. daj nowy pierscien. jesli po wsunieciu przegubu na element podpory jest DUZY luz (bo delikatny zawsze jest) to masz wywalony albo przegub albo wałek podpory albo to i to

czyli mamy rozumieć że półoś wysuwa się z kielicha ? i kamienie blokują jej powrót na miejsce ?
przegub wysuwa się z kielicha czy wałek półosi z przegubu czy podpora ze skrzyni?

albo pierścienia osadczego nie ma, albo jest za ciasny i łatwo z niego złazi, albo brakuje rantu w kielichu który tzrebaby było zaklepać


zresztą jak nie ogarniasz tego to pojedź do serwisu niech zrobią ... zapłacisz nie więcej niż 250 zł za robociznę do tego części z IC i masz spokój
czyli mamy rozumieć że półoś wysuwa się z kielicha ? i kamienie blokują jej powrót na miejsce ?


dokładnie kamienie krzyżakowe tak się ustawią że blokują swój powrót na miejsce.
I tam nie ma rantu.

[ Dodano: 2009-02-17, 21:17 ]
kielich wygląda w środku identycznie jak na tym zdjęciu.



w nissanach są kulki ale zasada ta sama...(no może trochę trudniej się składa bo na to kondona trzeba założyć :D:D) a te luzy mogą być na łożyskach podpory
czyli są dwie możliwości albo ktoś majstrował i masz za krótką półoś albo auto jest krzywe..
sprawdźcie jeszcze jakie macie kamienie .. bo w B serii są dwa rodzaje
okrągłe łożyska lub łożyska z prostokątną płytką w waszym aucie jest ten drugi rodzaj
zresztą jak nie ogarniasz tego to pojedź do serwisu niech zrobią ... zapłacisz nie więcej niż 250 zł za robociznę do tego części z IC i masz spokój



Bóg Cie opuścił? Wiesz ile kosztuje przegub wewnętrzny przykładowo do tego auta i jaka jest dostępność części typu półoś w IC?
Bóg Cie opuścił? Wiesz ile kosztuje przegub wewnętrzny przykładowo do tego auta i jaka jest dostępność części typu półoś w IC?



no to do motomaxów wysłac i cześć
gaseb tam nie ma żadnego łączenia bo wyciągałem cała tą półośkę
to co ty zaznaczyłeś na obrazku to w normalnej hondzie np" 1.4 wchodzi w skrzynie a w 1.8 vti taka półośka jest dzielona na pół i łączona takim środkowym przegubem, jak zaznaczył ktulu

nie masz zielonego pojecia o czym mowisz ale to nic.

hmmm to co pokazalem to polos z przegubami, masz takie dwie, jedna wchodzi do skrzyni druga wchodzi w podpore. juz rozumiesz?

najpierw musisz DOKŁADNIE sprecyzowac co sie wysuwa.

tak jak juz wczesniej napisalem. jesli przegub/kielich zchodzi z podpory (strona pasazera) to masz zuzyty pierscien. wystarczy go wymienic.

jesli trójnik sie wysuwa z kielicha to masz za krótka połoś!
jaki był obiaw? jak wyszlo to ta gumowa osłona była naciągnięta na maxa?

obstawiam, ze mowisz o zsuniętej półosi z wałka podpory stąd właśnie wibracja!!

wymien pierscien o czym juz napisalem i z czapy. jak dalej nie rozumiesz to oddaj auto do serwisu
czyli są dwie możliwości albo ktoś majstrował i masz za krótką półoś albo auto jest krzywe..
sprawdźcie jeszcze jakie macie kamienie .. bo w B serii są dwa rodzaje
okrągłe łożyska lub łożyska z prostokątną płytką w waszym aucie jest ten drugi rodzaj


a możesz pokazać o jak wygląda ten krzyżak z prostokątną płytką , może coś znajdziemy.
hehe kolego PMW sam przegub w serwisie ten co wchodzi w piastę kosztuje 550pln a o ośce nie wspomne i do tego modelu tylko oryginał bo zmienika żadnego niema.

[ Dodano: 2009-02-17, 21:48 ]
jest zamiennik .. kosztuje 300 zł

nie krzyżak tylko kamień generalnie one nie mają wpływy na to czy półoś się wysunie..

jak juz pisałem wyjmijcie obie półosie i zdejmijcie z nich przeguby
sprawdźcie ich długość muszą być takie same .. jeśli jedna jest krótsza to masz odpowiedź
jeśli nie to trzeba szukać dalej
550pln

455 w IC to już coś i można coś rabatu nawet ugrać
wałek półosi nie więcej pewnie niż 250 zł
tak jak pisałeś trójnik wysuwa się z kielicha, ale nie było grzebane i dlaczego tylko dwa razy to się stało a nie więcej razy

guma (manżeta) jest cała?
jak nie wyjmą tych półosi i ich nie porównają to możemy tak 10 stron napisać ....
wałek półosi nie więcej pewnie niż 250 zł



Po raz kolejny napisze ze piepszysz bzdury. Kup mi wałek nowy do angola vti za 250zł to wezme tuzin. Jest to towar kompletnie nieosiagalny poza aso.
w prawidłowo działającym przegubie nie ma opcji żeby kamienie wyjechały z przegubu, nawet bez manszety na max skręconych kołach, bo powstrzymuje je zwyczajnie półoś zaparta przeubem zewnętrznym o piastę. Albo masz nie tą półoś albo zwrotnica z piastą w jakiś sposób jest przesunięta (dzwon) jak to ktoś już dawno napisał. Więc albo porównaj półosie, albo pomierz auto z przodu. Jeszcze mi tylko przychodzi do głowy że masz jakiś wysoki customowy zawias i jak koło się opuści maxymalnie (przy oderwaniu od podłoża np przy szybkim pokonywaniu nagłego wzniesienia), a zrobi to niżej niż seryjnie to faktycznie półoś wysunie się z krzyżakiem i z kamieniami z przegubu...

Pytanie do Groobego: półosie z ITR są takie same jak w angliku Vti??
Po raz kolejny napisze ze piepszysz bzdury. Kup mi wałek nowy do angola vti za 250zł to wezme tuzin. Jest to towar kompletnie nieosiagalny poza aso.



ja bym spróbował w BIM w Łomiankach
http://lomianki.autoteam....skup,24810.html
bez problemu wszystko dostawałem do tego wynalazku nawet:


lub na ul. Kaczeńca na Marysinie
P.S. Ja mam półoś z integry mogę sprzedać za 300 samą półoś bez przegubów
Toyota Corolla GT Trueno AE92
w krakowie taka jedna w stanie rozpadającym stoi
EOT
jak nie wyjmą tych półosi i ich nie porównają to możemy tak 10 stron napisać ....


Czyli w grę wchodzi porównanie bo zawieszenie jest seryjne i nie ma mowy o za miękkim
porównanie wygląda w ten sposób????


a gaseb miałeś racje zwracam honor półoś się rozbiera w podporze , i manszeta jest cała.
nie to porównujecie ...!!
lewą stronę z prawą!! a nie półoś z podporą!

wyraźnie zaznaczyłem podporę i półoś! macie półosie porównać ..

już musze to łopatologicznie napisać bo widzę że nie odróżniasz ... półoś z lewego i prawego koła kumasz ?
tej tulei gumowej na środku nie trzeba zdejmować , przeguby zewnętrzne też powinny być takie same, więc myślę, że wystarczyłoby wyjąć obydwie półosie, bez podpory, zdjąć przeguby wewnętrzne z kamieniami i krzyżakami i postawić półosie na przegubach zewnętrznych w pionie dopychając je (bo na zewnętrznych jakiś luz jest) i przyłożyć do góry obydwu półosi poziomicę. Powinny być na tej samej wysokości. A jak nie są to tu jest problem. Trzeba by zerknąć też czy przeguby zewnętrzne są takie same, ale powinny być jeśli są oem. Jeśli się różnią to i je trzeba zdjąć...
zrób dokładnie tak jak napisał Arv

jesli wypada bo półoś jest za krótka to i bez poziomicy się obejdzie, od razu będzie widać różnice w długościach
Pytanie do Groobego: półosie z ITR są takie same jak w angliku Vti??



Nie wiem
na długość tak ... od 92-00 wszystkie b16 b18 vtecowe mają jednakowej długości półosie
Moim skromnym zdaniem zakładając ,że tak jak mówisz w aucie nic nie było kombinowane to coś nie tak jest albo ze zwrotnicą i najbliższym jej otoczeniem albo masz pozrywane poduszki pod silnikiem i skrzynia
panowie prawdopodobnie jest za duży luz na kielichu co wchodzą try kamienie (to co gaseb pisał zabezpieczenie), więc postaram się je wymienić i poczekamy czy znów wyskoczy jak tak to wrócimy do wątku i dyskusji.

CHCIAŁBYM WSZYSTKIM PODZIĘKOWAĆ ZA UDZIELANE RADY DLA MNIE W TYM WĄTKU I TAK LICZNE ZAANGAŻOWANIE WSZYSTKICH.