witam spotkałem się z takim przydatkiem i nie wiem o co się stało, a mianowicie: swap D15B7 na
silnik D16Z6 znany dla każdego, chodzi o układ chłodzenia przy normalnej jeździe w granicach do 4 tyś. obrotów nie przesilając go jest wszystko ok normalna temp zachowanie płyn w normie przy zimnym stan w zbiorniczku minimum a po rozgrzaniu gdy wentylator się wyłączy przy maximum.
gdy zaczynam jeździć ostrzej wkręcać na obroty lub gdy jade cały czas na V 160-180 to zbiorniczek wyrównawczy jest pełny i mokra zabudowa silnika a miałem taki przypadek że musiało tak dużo wylecieć płynu że skoczyła mi temperatura.
nie wiem o co chodzi co się dzieje . wymieniłem termostat,czujnik odpowiedzialny za włączenie wentylatora nowa chłodnica korek jest 0.9 bara,pompa wody. myślałem że uszczelka pod głowicą ale zrobiłem już z 4 tyś km i nic ciśnienie na tłokach równe olej w porządku w płynie nic nie ma zalany nowy.

już mnie dobija to bo miałem 1.5 D15B7 i mogłem go kręcić do odcinki cały czas i jeździć po 220 km/h , nic się nie działo a tu zrobiłem swap na D16Z6 i cały czas coś
JUŻ SKOCZYŁY MI SIĘ POMYSŁY
proszę o pomoc
Chlodnica w Z6 jest grubsza,a druga sprawa ze w Z6 korek ma byc na 1,1 bara.
d15 i d16 ma tak samo cienkie. dopiero b16 ma grubą. korek zmien na 1,1bar zamiast 0,9 ktory masz aktualnie.
chłodnice mam grubszą czyli od B16. ten korek był wcześniej a D15 i było wszystko ok, ma aż takie znaczenie? to skąd te powietrze w układzie jak płyn wyrzuca, bo jak wyleci albo jak jest pełen zbiorniczek a jest trochę zimniejsza otworze chłodnice to jest mało płynu.
zmien i sprawdz
cisnienie w ukladzie chlodzenia d16 z6 jest wieksze niz w d15 !
Pako posluchaj sie mnie i Malakko musi to samo zrobic, tez koreczek wymienic
miałem to samo (objawy te same) w D16Z6 i u mnie była to niestety wywalona uszczelka pod głowicą ... odkręc korek od chłodnicy na wolnych obrotach i jesli będą małe bombelki powietrza pojawiać się u wyjścia chłodnicy (jak byś otworzył wode gazowaną) to niestety będzie to uszczelka ... tym bardziej że jak wspomniałeś poziom temperatury na wskażniku poszedł raz do góry (a wiadomo że jak juz seryjny idzie do góry to troszke za pózno)
za pozno wcale nie, bo moja kilka razy poszla w górę i jezdzi nadal z takimi samymi parametrami Tak, jak mówią koledzy: jesli bombluje z chlodnicy przy otwartym korku to uszczelka. Jesli tylko wyrzuca i chwilowo gotuje to wymien korek.
Dodam, że ja jeździłem z wywaloną uszczelką pod głowicą dwa lata..... i jakoś dawało rade. Ba nawet najlepszy czas pojechałem z wywaloną uszczelką. Sprawdzaj czy nie ubywa Ci płynu i czy nie masz oleju coraz wiecej.
wyRZuca a nie wyŻuca.
Wiem, że to forum o samochodach a nie o języku polskim i każdy sobie pisze jak lubi ale chyba są pewne granice....
... czy jednak nie ma.....
nie masz oleju coraz wiecej.


'niestety' nadal zachowuje sie jak honda