Silnik, ktory jest zamieszaniem w tym temacie składany byl początkowo w szliferni tam gdzie moj silnik obecny na ktorym mam przejechane 32 tys km z doładowaniem 1 bar zarowno Fawora silnik tam byl skladany jak i Acida ktory ciagle jezdzi bezawaryjnie bo my jezdzimy z głowa! mam nawet fotki po tym jak wrocil ze szlfierni, a osobiscie sciagalem graty do niego.
po tym jak Pirat wyjebal Apola na tym wlasnie slniku ktory mial miec dartony nowy wal korbowy, szpilki ARP et cetera.
Apol wsadzil w silnik ok 10 tys zl , tuleje byly takze nowe.
stare zostaly korby i tloki pod ktore byly specjalnie dopasowane tuleje.
smiem przypuszczac ze kolega, ktory potem zakupil silnik od Apola, pomieszal kolejnosc tlokow w tulejach a jak wiadomo kucizna puchnie w miare temperatury, wskutek tego moglo nastapc zablokowanie tloka w tuleji i w konsekwencji urwanie korby.
zmienione kolory na korbach nie powinny miec wplywu na wytrzymałosć tych korbowodow, jak widac na zdjeciu one sa cale, szkoda ze kolega ne zamiescil zlamanego korbowodu.
takie korbowody sa zdolne przeniesc moc 700KM.
Pewne jest, że silnik zanim zostal sprzedany do kolegi, ktory zalozyl posta zostal rozebrany przez sprzedawce co najmniej 2 razy, raz po tym jak padla uszczelka pod glowica a drugi raz jak silnik stracil olej.
Wiadomo rowniez ze jeden z otworow w bloku mial oslabiony gwint i byl naprawiany systemem locktite.
w lutym ten silnik wyplul na hamowni 298KM na 1 brze doładowania i osiagal przy tym temperature ok tysiaca stopni oczywscie przy dluzszej jezdzie - wnioski byly wiadome trzebabylo go wystroic i nastepny uzytkownk o tym wiedzial poza tym zegar EGT jasno nato wskazywał.
Sprzedawca M. chcial sie u mnie wystroic w wakacje ale chyba zabraklo mu czasu a moze i checi
fotki pochodza z sierpnia 2008