tak sie zastanawiam - na czym polega wywazanie tlokow i korb ? czy polega to na zwyklym dopasowaniu wagi do siebie, czy na czyms innym
Długa lektura przed Tobą proponuje zakupić ksiażkę częsci maszyn i zagłębić się dokładniej w wyważanie statyczne i dynamiczne, dosć obszerny i ciekawy temat ale, uczą go już w 3 klasie techników samochodowych.
Długa lektura przed Tobą proponuje zakupić ksiażkę czesci maszyn i zagłabic sie dokładniej w wywazanie statyczne i dynamiczne dosc obszerny i ciekawy temat ale ucza go juz w 3 klasie technikóm samochodowego



Ale ortografii i interpunkcji, to chyba nie uczą...
Wpisz sobie w google: wywazanie ukladu korbowo tlokowego

Od czwartego linku zaczynaja sie tematy, z ktorych czegos sie dowiesz.
nie kazdy chodzil do technikum i tym bardziej samochodowego, a pytanie bylo tylko i wylacznie o korby z tlokami
Długa lektura przed Tobą proponuje zakupić ksiażkę częsci maszyn i zagłębić się dokładniej w wyważanie statyczne i dynamiczne, dosć obszerny i ciekawy temat ale, uczą go już w 3 klasie techników samochodowych.


Nie kozakuj, bo na razie to zacząłeś mówic o teorii wykorzystywanej przy konstruowaniu nowych elementów. Jesli nagle okaże się, że brakuje Ci w takim zestawie Eagle+Wiseco trochę masy posuwistej przy główce korbowodu to weźmiesz MIGa i sobie napawasz 1,5grama?
Wyważanie w zakładach dostających gotowe elementy to właśnie dopasowanie na dokładnej wadze jak najbardziej równych kompletów pod względem ciężaru. Nic więcej nie są w stanie zrobić bez ingerencji w materiał.
z tlokami to mozna zrobic tyle zeby mialy taka sama mase,a korbowody wywaza sie na srodek ciezkosci zanim polaczy sie z tlokami.

jesli sie myle niech mnie ktos poprawi.
Ale co "wyważa się"? Opisz proces wyważania, manualnie, na czym on polega.
Wydaje mi się że chodzi wam o coś takiego:
- ważysz główkę korbowodu (kładziesz ją na wadze najlepiej aptekarskiej), a stopę podwieszasz, lub podpierasz na jakimś wieszaku
- potem na odwrót ważysz stopę, a główkę podwieszasz, lub podpierasz

Porównujesz wagi, jak różną się za dużo to zbierasz materiał z odpowiednich miejsc.

O tak mniej więcej np:
http://www.angelfire.com/...RodBalance.html
Opisana metoda to ksiązkowy sposób rozdzielenia wag wykonujących ruch posuwisty i ruch obrotowy - czytaj wyznaczenie środka ciężkości korbowodu. W teorii obliczeń sił i momentów wytwarzanych przez układ korbowo-tłokowy przyjmuje się 2/3 wysokości. Koleś nie mógł dojść do powtarzalnych wyników z racji różnych czynników wpływających na zakłócenia pomiaru i opisał jak poprawnie skonstruować stanowisko pomiarowe.
pokaż mi teraz korby po zbieraniu materiału. No i mam nadzieję, ze nie chodzi Ci o porównywanie wag stopy i głowki jednego korbowodu..


Na to bym nie wpadł

Korby wyważone/zważone zwał jak zwał do 1g różnicy, wygląd nie odbiega od standardowych, polerujesz korby i porównujesz wagi, zdejmujesz z obwodu stopy, lub główki.