Jako że czasami sobie rozmyślam na ten temat nurtuje mnie pare kwestii i wierze że jesteście w stanie mi pomóc. Chodzi mi o mocny SC setup B16A2, ale nie celowanie w moc, tylko co by się dało uzyskac kręcąc B16 w okolice 9000-9500RPM wspomaganego Eatonem czy tam Rotrexem.
Myśle że na kompresorze z intercoolerem i takim fest kręceniu, 300koni powinno pęknąć.

WĄTPLIWOŚCI:
-jak ma się sprawa tłoków, korb, jakie CR? (okolice serii?), może nawet seryjne korby z ARP by wydały, ew. kucizna dla zmniejszenia masy wirującej?
-jaki kolektor wydechowy (z moich głębokich przemyśleń wynika że to co się sprawdzi w NA da rade i tutaj, czyli jakieś 4-1 z wyjściem 2,5)
-jakie wałki (ma kręcić wysoko, ale pewnie ostrre wałki będą miały za duży overlap)
-pewnie seryje tuleje spokojowo dadzą radę

Na razie tyle, reszte wiem
Tylko nie wrzucaj do jednego worka sprężarki typu roots czy śrubowa z rotrexem. Ponieważ rotrex to sprężarka odśrodkowa czyli to co przy turbosprężarkach tylko z odpowiednią charakterystyką.
-jak ma się sprawa tłoków, korb, jakie CR? (okolice serii?), może nawet seryjne korby z ARP by wydały, ew. kucizna dla zmniejszenia masy wirującej?


seryjna korba nie da rady powyżej ~270-280KM. Juz nie pamietam czy u bartoliniego przy 28x poszla korba czy tuleje, ale coś sie na pewno wysrało.
kolektor z wyjsciem z 3". o ile seryjne tłoki oblecą to korby bym podmienił (nawet eagla).
blok wytrzyma. wałki to moze nawet cos ostrzejsze niz z itra. sprezynki dopasuj do maksymalnego wzniosu nowych wałków, a talerzyki tytanowe to w sumie obojetne jakiej firmy. supertech robi tez aluminiowe - rzekomo lżejsze od tytanowych.
Fawor: z tego co się orientuję Wojtreka SC EK4 ma prawie 290 koni na seryjnych tłokach, korbach i wałkach, więc kręcąc wyżej na lepszych wnętrznościach można pewnie kilkadziesiąt koni wysupłac.
wojtreka auto mialo okolo 265 koni przy 0,9 bara juz z intercoolerem. dawanie wiecej na seryjnych gratach to stąpanie po cienkim lodzie.
Fawor: z tego co się orientuję Wojtreka SC EK4 ma prawie 290 koni na seryjnych tłokach, korbach i wałkach, więc kręcąc wyżej na lepszych wnętrznościach można pewnie kilkadziesiąt koni wysupłac.



ale ja przeciez nigdzie nie powiedziałem, ze sie nie da Oczywiscie, ze sie da ale jednym z Twoich założen był seryjny dół i do tego sie odniosłem. Wojtek ma 265KM i moim zdaniem jest to balansowanie na granicy. Dobrze, ze jest już IC, bo przy takiej temp w dolocie było niefajnie.
no to mi sie coś pomieszało z Wojtreka autem...
czyli kuty dół jest konieczny, ja właśnie myślałem że prędzej tłoki będą do wymiany z racji EGT, a korby zniosą duży moment przy bardzo wysokich obrotach...

Pati- jak kolektor ma 3 cale na wyjściu? robi ktoś takie zabaweczki pod kompresor? Bo Kamikaze do mnie nie przemawia, jego budowa coś mi nie leży, możliwe że się myle.
cos z wyjsciem 3" by sie znalazło. albo zrobiło na miejscu.
korba sie pognie od duzego momentu na dole. zreszta duzy moment na gorze tez jej nie bedzie pomagał. seryjne tłoki są spoko, choć kute znoszą wyższe temperatury.
no to mi sie coś pomieszało z Wojtreka autem...

wojtrek [nie ujmując mu broń Boże] podał taką moc po przeliczeniach ile ma teoretycznie koni łącznie z tym, że traci moc na klimie, że kompresor tez potrzebuje moc na dmuchanie etc... na wykresie miał coś koło 260 czy coś w ten deseń
nie, tyle wyszło na hamownii u Graba po strojeniu przez Doktora.
Odgrzewając nieco temat, wydaje mi się, że trzeba by pospinać blok, żeby zakręcić B16 do 9k+.