moze ktos ma instrukcje, albo jest zalogowany na forumie swiftow.
ile Nm trzeba przylozyc zeby dokrecic glowiczke w swifcie?
dodam jeszcze tylko ze swift silnik 1.0 (3 cylindrowy).
Silnik 1.0

momenty:
1. 20-30Nm
2. 40-50Nm
3. 63-70Nm
Potwierdzam, moje zrodlo to Autodata:)

Stage 1 - 20-30Nm
Stage 2 - 40-50Nm
Stage 3 - 63-70Nm

kolejnosc dokrecania to raczej znacie :rotfl:
jak masz stare szpilki to dodaj do ostatniego 5-10nm

i jesli kupujesz miekka uszczelke to dokrec ja po przejechaniu paruset kilometrow - tak ze 3 razy - tylko nie cofaj bron boze sruby

jak masz chujowy dynamometr to lepiej dokrec reka z wyczuciem

jak masz chujowy dynamometr to lepiej dokrec reka z wyczuciem



:szok: Tak! zwlascza np w 2 krokach 40nM i 85nM... lepszego info to sie nie spodziewalem na tym forum :rotfl: :rotfl: Jak masz taka reke to Cie zatrudniam... od zaraz :chytry: Nie ma to jak sobie poprawic humor na sen :padam:
glowic przykreconych przezemnie reka byly dziesiatki

w zadnej nic sie nie zrobilo

trzeba miec wyczucie

niektorymi dynamometrami 100x szybciej cos spierdolisz niz reka
zawsze dokrecam recznie:

1. wszystkie szpilki na styk

2. wszystkie troche (ok.50nm)

3. koncowe dowalenie ( ok 90nm)

kiedys sprawdzalem i max odchylenie pomiedzy srubami jakie zrobilem to 2nm - natomiast mam gwarancje ze nic nie upierdole
dodam jeszcze tylko ze swift silnik 1.0 (3 cylindrowy).


A co dłubiecie Swifta 1,0?? w polsce swift 1,0 turbo już smigał;)
takie tam czynnosci serwisowe...
(ok.50nm)



nano metow wiem wiem czepiam sie

Powiem wam ze te glowice ktore sa dokrecane na kroki w Nm zawsze dokrecam na dwa podejscia czyli po ok 30-50 km jeszcze raz poprawiam do ostatniej wartosci. Chyba ze glowica jest opisana na dokrecanie kątowe to zostawiam w spokoju.

ale swoja droga to np w Suprze byla na 80 Nm dokrecana bo tak podaje ksiazka... szok ze tak slabo:) 6 cylindrowy motor 2,8 litra... naprawde sie zdziwko