Siemka potrzebuje porady

pacjent ee9,pomodzone,dolot parówa dedykowana (choc nie wyobrazam sobie jak by sie zmiesciła gdybym wczesniej nie wykotłował aku do kabiny) zamontowana tak ze stozek jest zaraz za wtykiem do zarówki mijania.

problem jest oczywiscie z temp w dolocie podczas ostrzejszej jazdy,temp mimo doprowadzenia powietrza ze zderzaka (wyjęty kierunek szeroki) trzema rurami o srednicy 40mm znajduje sie w okolicy 50 stopni C i więcej

podczas strojenia jedynym mądrym rozwiązaniem było wyjęcie lampy wtedy temperatura osiągała max 35 stopni

kolektor owinięty.wykonana przegroda od silnika z kwasówki

pytanie mam nastepujące

czy dalej rozdłubywac dziure w zderzaku i zwiększac srednice rur co chyba nie da oczekiwanego efektu,czy zastosowac wlot przez maske (laminat więc no problem i nie zal ) bezposrednio na filtr który jest od razu pod nią??

prosze o porade

rys poglądowy ale identyko rozkład
Zabuduj w jakis sposób stożek i po kłopocie. Laminat, plexi - cokolwiek.
Zabuduj w jakis sposób stożek i po kłopocie. Laminat, plexi - cokolwiek.


Napisał, że zrobił przegrodę od silnika.
Przegroda przegrodą... zamknąć szczelnie filtr w puszcze i do niego doprowadzić chłodne powietrze ze zderzaka.
Przegroda przegrodą... zamknąć szczelnie filtr w puszcze i do niego doprowadzić chłodne powietrze ze zderzaka.



Pamiętam kiedyś Lcfr takie coś zrobił. Może jest gdzieś to opisane szerzej na CKPL. (chociaż co tu opisywać... w sumie to prosta rzeżba).
Pamiętam kiedyś Lcfr takie coś zrobił


tak, teraz kolega sven ma to auto, pozwolilem sobie wrzucic fotke z innego forum tez będe coś podobnego robił z 'parówą'
nie chce zamykac stozka poniewaz auto jest juz po strojeniu i nie chce zmieniac nic jezeli chodzi o ilosc i zasade zasysania powietrza,potrzebuje rady ktore rozwiazanie bedzie zmniejszalo skutecznie temperature,ale chyba zostaje mi jednak wlot w masce...

ewentualnie fotki wlotow mile widziane
ale temperatura w dolocie zmienia chyba skład mieszanki, czyż nie ? Tak czy siak, parametry się zmienią... albo robisz dobrze i robisz korektę mapy, albo nic nie ruszasz i zostaje tak jak jest.
chyba nie doczytales co napisalem

auto do strojenia nie mialo lampy

chce zrobic tak jak jest tylko zapewnic mu podobne srodoiwisko jak bez lampy,chociaz zblizone
kolano od kibla w zderzak pod stożek.
no wiesz mam praktycznie taki sam patent i nie wydaje...
Jeśli koniecznie wlot powietrza to chyba coś takiego?
tyle, że na tej wysokości przez maskę będą wpadały bardzo małe ilości powietrza.. wbudować pod kierunkiem bassreflex i z niego pociągnąc spirorurą nawiew na filtr. Skuteczniejszego rozwiązania nie wymyślisz.
a moze tak http://www.youtube.com/watch?v=zK_ppFVsQes
A ja dalej z tymi wlotami.
http://en.wikipedia.org/wiki/NACA_duct
NASA raczej nie robi pierdół? Ale jeszcze nie widziałem żadnego ich auta, to się nie wypowiadam.
Fawor racje ma, najpierw chwyt powietrza sensowne, dolot w masce też się przyda, ale i tak potem trzeba wszystko znowu przeprogramować bo inna temeratura i więcej powietrza.
Czyli jak?
-Dolot z Błotnika
-Chwyt na masce
-Pudełkowa zabudowa stożka, z małym otwarciem na górze dla dolotu.

Coś takiego jak pokazał Ganja (dokładnie takie same co ci podesłałem w tych linkach)
moim zdaniem parówa+"pudełkowa" zabudowa stożka z doprowadzeniem powietrza rurką z dołu...sam będe to robił, nie widze innego wyjścia bo auto będzie wystrojone i nie chce potem nic zmieniać...
CAI odpada wlasnie z w/w powodu bo nie chciało by mi sie czyścić tak czesto stożka i dochodzi jazda w deszcz ewentualnie w czasami w zime...
halo przeciez pisze cały czas ze zestrojony jest na dmuchanie bez lampy więc skoro doprowadze tak lub podobnie powietrze to po kiego stroic??

dobra nnie czytacie dokładnie...

chyba wyrzynam dziure w masce...
danke

p.s. własnie przypomniało mi sie ze gdzies widziałem lampe prazewierconą z rurką o srednicy ok 80mm na przelot,było by idealne.hmm
Mam ten sam problem, póki co zrobiłem takie coś, jest dużo lepiej w trakcie jazdy ale na postoju dalej ciepło. Kupiłem rury wentylacyjne porozcinałem i owinąłem całą parówę z filtrem + dolot ze zderzaka o średnicy 10cm. Nie pomaga tu na pewno gruba chłodnica i fakt że wentylator dmucha gorące powietrze na parówę.

powiem szczerze ze na postoju to mnie to wali,ale w trakcie jazdy ma byc git

chyba potestuje z lekko uchyloną maską i jakos zamocowaną co by mi sie nie otwarła

zawsze jakas symulacja wlotu...
Wlotu? Z przodu chcesz podnosic? Nie zrobisz sobie lekkiego "spadachronu"?
przykleje se izolacja

a moze ma ktos fotke jakiegos niewielkiego wlotu bezposrednio na filter na masce w jakiejs furce?
widze, że mi nie wierzysz. Zrób sobie ten wlot na masce i sam się przekonaj..
rozumiem ze testowales?

wlot zblizony do tego co `mowisz mam ale daje srednie rezultaty wiec moze gdybym zrobil obydwa warianty czyli powiekszyl wlot ze zderzaka i dodal na masce, spelnilo by to moje oczekiwania??

myslalem o zastosowaniu zblizonego systemu jak w tej aukcji nawet jest na civie ale wyglada tragicznie,chodzi o bezposredni wlot kierujacy a nie taki plaski czyli zwykla dziura

http://www.allegro.pl/ite...ng_maister.html
When properly implemented, it allows air to be drawn into an internal duct, often for cooling purposes, with a minimal disturbance to the flow
Gdybyście się przyjrzeli temu co wcześniej zapodałem to byście zrozumieli że to jest jednak lepsze niż pseudo daszkowy łapacz jakiś.


troszke zlapalem z englisza ze chodzi o cisnienia chyba, kozystniej niz nadmuch bezposredni w tym miejscu czy cus
Dzieje się coś w temacie?
air duct ze zderzaka zabudować stożek laminatem i będzie git
(wyjdzie Ci prawie to samo jakby bez lampy)
dzis hamowany jednak stanowczo za gorąco było bo wiatrak niezbyt wydajny,temp bez maski na wdechu 45-48 stopni

tera bedą mody maski pochwale sie na pewno z wyników

dzięki za info (wiadomo dla kogo)
A tam zaraz dzięki, jestem tylko zwykłym studentem Polibudy wydziału Zarządzania, który latem dorabia sobie jako Pizzer men. Po prostu lubię "wyważać otwarte drzwi"(cholernie głupie określenie, kurde większe ryzyko większy zysk, i jak widzę na autach forumowiczów, to większości tych modyfikacji to oni nie mają ,co ja podałem), dziwnie tłumacze ludziom o co chodzi: Masz sobie mały fajny domek, jest lato z 40 stopni w cieniu, w domu robi się piec "mode ON", co robisz? No jak to co otwieram okna, mówisz sobie w myślach? A Ch#j, otwierasz 2 okna po PRZECIWNYCH stronach i robisz PRZECIĄG.
W weekend podeśle zdjęcia o których mówiłeś, prawdopodobnie będę wstanie się ruszyć .
Paskudna pogoda, a mówiłem że trzeba segregować śmieci i macie efekt cieplarniany .
mody maski pochwale sie na pewno z wyników



a co zrobisz z wodą lejącą siędo komory silnika podczas deszczu?
wlot który planujesz ogarnia ten temat?
Zależy w którym miejscu go dokładnie umiejscowi i co będzie znajdowało się pod wlotem.
Jeśli będzie podążał za wytycznymi to będzie okej.
A tak w ogóle to NIE jest wlot. Nazwać to WLOTEM to jak nazwać skarpety... rękawiczkami.
Kolejny powód wysokiej temperatury w dolocie znalazłem, tutaj nieznany bo "teoretycznie" to nie problem. W USA dosyć częsta modyfikacja.
Pamietaj tylko, że przewód NACA musi mieć dość łagodny spadek miedzy 6 a 10 stopni.
Może sie okazać ze za długi będzie.
Właśnie obejrzałem ten film o dolocie z poprzedniej strony. Wg mnie jest duża szansa, że to rozwiązanie będzie działało jak z dupy. Strasznie mała średnica wlotu jest a układ zbudowany jest jako szczelny. Może strasznie mulić przy małych predkościach.
Nie to też nie będzie NACA duct.
Ani airbox.
Ani żaden bolt-on.
Chociaż co ja gadam w końcu to nie moje auto
dlatego trzeba potestowac,szczególnie ze takich prostych patentów niegdzie jeszcze na dobrą sprawe nie widziałem a wszyscy mają
problemy z temperaturą

modzimy,termometer w łape i latamy

pzdr
To chyba temu że w USA jest trochę cieplej niż u nas w Polsce.
Ostatnio non stop siedzę na forach zagranicznych (takie jak ci podesłałem) i tam też królują bolt-on'y ( Na przeciętnym forum to 95% aut jest TYLKO bolt-on, a ja siedzę na forach gdzie ten odsetek jest około 25%).
A właśnie większość tych modyfikacji to jest coś o czym nawet by się nie pomyślało...
za dużo w tym czytania, bolt-onowania i teoretyzowania... Adami, testuj bo to jedyna słuszna droga
oki wroce do tematu jak potestuje wynalazki
przypadkiem natknąłem się na temat.

zima w pełni.... stestowałeś latem te nowatorskie rozwiązania?