...chodzi o to by zegary jak najbardziej konponowały się z wnętrzem auta a nie lansowwały się ...
Własnie, że nie . chodzi o to, zeby spełniały swoją funkcję czyli informowaly sie o niebezpieczenstwach które pozwolą Ci uratować silnik.
Musi być możliwość korzystania z nich podczas jazdy i to nie dopiero jak odwrócisz wzrok i sie skupisz na zegarach. Odczyty ma byc widac kątem oka. Np jak spada cisnienie oleju na zakrecie. Na zakrecie nei ma czasu odrywac oczu od drogi i wypatrywac cos na zegarach.
Wiec zasadniczo sa 3 podejscia:
1) lans i tylko lans wiec wtedy montujesz zegary tak zeby ładnie wygladały, komponowały sie z wnetrzem a jednoczesnie zeby bylo je widac dla pasazerow i ludzi stojacych na drodze w innych furach. Dobre sa wtedy takie co napier...laja po oczach bo je wtedy wiecej osob widzi.
2) funkcja - czyli po to po co zostaly stworzone.
a) jak nie maja warningow to tylko i wyłacznie na desce i koniecznie w polu widzenia. Zegar trzeba przekrecic tak zeby wskazowka podczas pracy byla w pionie - bez wzgledu na to czy napisy sa w poziomie czy nie. Wtedy jak wskazówka wychyli sie od pionu to wiesz ze jest cos zle i odpuszczasz gaz i dopiero wtedy skupiasz sie co sie stalo.
b) ewentualnie jak ktos nie akceptuje zegarow na desce to trzeba sobie kupic zegary z warningami i wtedy mozna je sobie w miejscu radia wsadzic. Robisz jedna wielka diode (warninga zbiorczego )na desce i jak sie zapali to rowniesz odpuszczasz i szukasz na spokojnie zegara.
Wg mnie jak nie masz warningow to jedene zegary ktore moga byc poza widokiem czyli np w miejscu radia to temp oleju i temp plynu. One nie rosna w 0.5sec i wystarczy zerkac na nie co pewien czas.
Cisnienie oleju w miejscu radia to pomylka, to tak jak hamulec reczny mialbys w schowku.
3) kupujesz nowy wyswietlacz zamiast seryjnych zegarow np Moteca i na nim ci sie wszystko wyswietla. Wtedy ladnie sie to komponuje w wnetrzem, nie masz miliona zegarow i jest wszystko super.