Mam mały problem i proszę o rzeczowe porady , za co wielkie dzięki

- ogarniałem rok temu swap hampli przód na 282mm (zacisk CRV) 4 x 100 do tej pory śmigałem na alumkach 15" i stalówkach też 15" i nie było żadnego obcierania

- zakupiłem felgi nowe 15" dość kultowe no i po założeniu okazuje się że zacisk obciera o felgę od strony wewnętrznej

moje pytanie jest następujące

1. czy mogę zeszlifować zacisk o parę mm ?? wiem że jest to stop , odlew ? wiem że naruszę konstrukcję zacisku , czy może to spowodować np. pęknięcie zacisku ?
2. czy mi tylko została wymiana hebli na 262mm
3. jestem mega załamany
4. nie ma bata żebym zrezygnował z felg
1. czy mogę zeszlifować zacisk o parę mm ?? wiem że jest to stop , odlew ? wiem że naruszę konstrukcję zacisku , czy może to spowodować np. pęknięcie zacisku ?


rozumiem, że ramiona haczą ? zebranie trochę materiału nie zrobi problemu...
rozumiem, że ramiona haczą ? zebranie trochę materiału nie zrobi problemu...



tak zdecydowanie
ja zalozylem dystans 5mm przez co zmniejszylem et felgi
ja zalozylem dystans 5mm przez co zmniejszylem et felgi



zapomniałem dodać ET 35 szerokość felgi 6,5"

dzięki przemyślę
Przy ET 40 jest ten sam problem...dystans 3 mm i szlifowanie rozwiązuje problem.
No wlasnie, a jak wyglada sytuacja gdy mamy zacisk pod tarcze 282mm (z Prelude 2.2) i felge 15x6.5 4x100 ET 42?
Mysle o Sprint SW96 i wlasnie ta niepewnosc czy wszystko bedzie pasowalo ok mnie odstrasza od zakupu...
mnie felga z et42 nie pasowala, ale czy konkretnie Sprint SW96 bedzie to nie wiem
Problem polega na tym, że jarzmo może obcierać o wewnętrzną stronę felgi a dokłądnie o tą cześć co jest osadzona na piaście mniej więcej tak to wygląda:

Problem polega na tym, że jarzmo może obcierać o wewnętrzną stronę felgi a dokłądnie o tą cześć co jest osadzona na piaście mniej więcej tak to wygląda:
[url=http://img189.images...95n.jpg]Obrazek[/URL] [url=http://img189.images...048.png]Obrazek[/URL]
[url=http://img189.images...96o.jpg]Obrazek[/URL] [url=http://img189.images...048.png]Obrazek[/URL]



Dzieki za wytlumaczenie - wyglada na to, ze bez fizycznego zalozenia tej konkretnej felgi na piaste nie mozna ze 100% pewnoscia stwierdzic czy jarzmo bedzia obcierac o wewnętrzną stronę felgi
Zapomniałem dodać, u mnie ten problem jest od tego, że mam seryjne zwrotnice a przerobione jarzma z MB6 i zacisk razem z jarzmem jest za blisko piasty i dlatego jest taki efekt, że coś o coś może obcierać.
wszystko zalezy od wewnetrznego ksztaltu felgi. posrednio tez i od offsetu, ale bardzo posrednio. jesli wiele nie trzeba szlifiwac to smiało ciąć. jesli jakos wiecej, to dawac dystans. albo zmienic felgi na takie z wlasciwym ksztaltem ramion.
dla przykladu - u mnie kolo 16" z offsetem 40 i bez problemu sie miesci zacisk wraz z tarczą 300mm.
Ja rozwiązałem swój problem za pomocą szlifierki ale o dystansie też jeszcze myślę, strasznie ciasno



zrobiłem jakieś 30km póki co nie zauważyłem żeby obcierało ale prześwitu więcej niż 2 mm to tam nie ma
wszystko zalezy od wewnetrznego ksztaltu felgi. posrednio tez i od offsetu, ale bardzo posrednio.



kolega ma 100% racje np. na moich zimowych 15 kutych Le Castellet i zaciskach z legenda miejsca miałem na dwa palce więc na maxa dużo ET35 po prostu ramiona są idealnie wyprofilowane pod duży zacisk... najczelniejszy bez przymiarki się niestety nie obędzie.
Ja rozwiązałem swój problem za pomocą szlifierki ale o dystansie też jeszcze myślę, strasznie ciasno
zrobiłem jakieś 30km póki co nie zauważyłem żeby obcierało ale prześwitu więcej niż 2 mm to tam nie ma



Wczoraj bylem zalozyc letnie opony - i z przodu skonczylo sie na odwaznikach nabijanych na felge bo te naklejane po wewnętrznej stronie tarly o zacisk
Mowa o OEM feldze EG6 - pasuje, ale doslownie na styk.
Swoja droga, moze warto zrobic liste felg wchodzacych na wiekszy zacisk pod tarcze 282mm - jak narazie mamy:

1) Civic 5gen: felgi OEM EG6 (15x5.5", 4x100, ET 45)
2) Civic 5gen: felgi Le Castellet FORGED GESCHMIEDET (15x6", 4x100, ET 35)
1) Civic 5gen: felgi OEM EG6 (15x5.5", 4x100, ET 45)
2) Civic 5gen: felgi Le Castellet FORGED GESCHMIEDET (15x6", 4x100, ET 35)
3) Civic 5gen: felgi Sprint Hart CP (15x6.5", 4x100, ET35)
4) Civic 6gen: felgi Enkei Sport (15x7", 4x100, ET45) - tylko płaskie odwazniki + szlifowanie zacisku
1) Civic 5gen: felgi OEM EG6 (15x5.5", 4x100, ET 45)
2) Civic 5gen: felgi Le Castellet FORGED GESCHMIEDET (15x6", 4x100, ET 35)
3) Civic 5gen: felgi Sprint Hart CP (15x6.5", 4x100, ET35)
4) Civic 6gen: felgi Enkei Sport (15x7", 4x100, ET45) - tylko płaskie odwazniki + szlifowanie zacisku
5) Civic 6gen: felgi oem ITR '96 spec (15x6, 4x114,3, ET50) - szlif zacisku
6) Civic 6gen: felgi oem accord / prelude (tzw.wiatrak) (15x6,5, 4x114,3, ET55) - wcześniej zeszlifowany zacisk - może nie jest to konieczne przy tej feldze
1) Civic 5gen: felgi OEM EG6 (15x5.5", 4x100, ET 45)
2) Civic 5gen: felgi Le Castellet FORGED GESCHMIEDET (15x6", 4x100, ET 35)
3) Civic 5gen: felgi Sprint Hart CP (15x6.5", 4x100, ET35)
4) Civic 6gen: felgi Enkei Sport (15x7", 4x100, ET45) - tylko płaskie odwazniki + szlifowanie zacisku
5) Civic 6gen: felgi oem ITR '96 spec (15x6, 4x114,3, ET50) - szlif zacisku
6) Civic 6gen: felgi oem accord / prelude (tzw.wiatrak) (15x6,5, 4x114,3, ET55) - wcześniej zeszlifowany zacisk - może nie jest to konieczne przy tej feldze
7) Civic 6gen: felgi OEM EK4 (15x6", 4x100, ET45) wyważona metodą jednego odważnika klejonego na środku szerokości felgi i nic nie obciera, przy dwóch klejonych po rantach nawet cienkich nie obędzie się bez szlifowania zacisku
8) Civic 6gen: felgi stalowe OEM Civic 7gen (6x15", 4x100, ET45)
1) Civic 5gen: felgi OEM EG6 (15x5.5", 4x100, ET 45)
2) Civic 5gen: felgi Le Castellet FORGED GESCHMIEDET (15x6", 4x100, ET 35)
3) Civic 5gen: felgi Sprint Hart CP (15x6.5", 4x100, ET35)
4) Civic 6gen: felgi Enkei Sport (15x7", 4x100, ET45) - tylko płaskie odwazniki + szlifowanie zacisku



Seba, a orientujesz sie jak to wyglada w przypadku 5-gen i tego Enkei J-Speed ktorego masz na stanie?

PS. A tak to wyglada w przypadku felgi OEM EG6:

mtothaj widzę ze wszedłeś w Firenze

jak klocek i tarcza pojeździłeś już czy dopiero docierasz?
mtothaj widzę ze wszedłeś w Firenze

jak klocek i tarcza pojeździłeś już czy dopiero docierasz?



We wtorek jade ustawic geometrie, wiec dopiero wtedy bede mogl cos wiecej powiedziec nt. prowadzenia, ale wstepne wrazenia sa takie ze opona robi robote
IMO porownywalna z Toyo T1-R; zwazywszy na cene to nie ma sie wogole co zastanawiac z zakupem

Klocki i tarcze naprawde spoko, nie ma porownania do kupy firmowanej logo EBC
Seba, a orientujesz sie jak to wyglada w przypadku 5-gen i tego Enkei J-Speed ktorego masz na stanie?

nie robiłem przymiarki bo nie mam na co
1) Civic 5gen: felgi OEM EG6 (15x5.5", 4x100, ET 45)
2) Civic 5gen: felgi Le Castellet FORGED GESCHMIEDET (15x6", 4x100, ET 35)
3) Civic 5gen: felgi Sprint Hart CP (15x6.5", 4x100, ET35)
4) Civic 6gen: felgi Enkei Sport (15x7", 4x100, ET45) - tylko płaskie odwazniki + szlifowanie zacisku
5) Civic 6gen: felgi oem ITR '96 spec (15x6, 4x114,3, ET50) - szlif zacisku
6) Civic 6gen: felgi oem accord / prelude (tzw.wiatrak) (15x6,5, 4x114,3, ET55) - wcześniej zeszlifowany zacisk - może nie jest to konieczne przy tej feldze
7) Civic 6gen: felgi OEM EK4 (15x6", 4x100, ET45) wyważona metodą jednego odważnika klejonego na środku szerokości felgi i nic nie obciera, przy dwóch klejonych po rantach nawet cienkich nie obędzie się bez szlifowania zacisku
8) Civic 6gen: felgi stalowe OEM Civic 7gen (6x15", 4x100, ET45)
9) CRX 2gen: felgi DOTZ Le Mans (15x6,5, 4x100, ET35)
1) Civic 5gen: felgi OEM EG6 (15x5.5", 4x100, ET 45)
2) Civic 5gen: felgi Le Castellet FORGED GESCHMIEDET (15x6", 4x100, ET 35)
3) Civic 5gen: felgi Sprint Hart CP (15x6.5", 4x100, ET35)
4) Civic 6gen: felgi Enkei Sport (15x7", 4x100, ET45) - tylko płaskie odwazniki + szlifowanie zacisku
5) Civic 6gen: felgi oem ITR '96 spec (15x6, 4x114,3, ET50) - szlif zacisku
6) Civic 6gen: felgi oem accord / prelude (tzw.wiatrak) (15x6,5, 4x114,3, ET55) - wcześniej zeszlifowany zacisk - może nie jest to konieczne przy tej feldze
7) Civic 6gen: felgi OEM EK4 (15x6", 4x100, ET45) wyważona metodą jednego odważnika klejonego na środku szerokości felgi i nic nie obciera, przy dwóch klejonych po rantach nawet cienkich nie obędzie się bez szlifowania zacisku
8) Civic 6gen: felgi stalowe OEM Civic 7gen (6x15", 4x100, ET45)
9) CRX 2gen: felgi DOTZ Le Mans (15x6,5, 4x100, ET35)
10) Civic 5gen: felgi Enkei RP-01 (15x7, 4x114,3, ET 35) oprocz zlego ET bylo ok przy plaskich odwaznikach
1) Civic 5gen: felgi OEM EG6 (15x5.5", 4x100, ET 45)
2) Civic 5gen: felgi Le Castellet FORGED GESCHMIEDET (15x6", 4x100, ET 35)
3) Civic 5gen: felgi Sprint Hart CP (15x6.5", 4x100, ET35)
4) Civic 6gen: felgi Enkei Sport (15x7", 4x100, ET45) - tylko płaskie odwazniki + szlifowanie zacisku
5) Civic 6gen: felgi oem ITR '96 spec (15x6, 4x114,3, ET50) - szlif zacisku
6) Civic 6gen: felgi oem accord / prelude (tzw.wiatrak) (15x6,5, 4x114,3, ET55) - wcześniej zeszlifowany zacisk - może nie jest to konieczne przy tej feldze
7) Civic 6gen: felgi OEM EK4 (15x6", 4x100, ET45) wyważona metodą jednego odważnika klejonego na środku szerokości felgi i nic nie obciera, przy dwóch klejonych po rantach nawet cienkich nie obędzie się bez szlifowania zacisku
8) Civic 6gen: felgi stalowe OEM Civic 7gen (6x15", 4x100, ET45)
9) CRX 2gen: felgi DOTZ Le Mans (15x6,5, 4x100, ET35)
10) Civic 5gen: felgi Enkei RP-01 (15x7, 4x114,3, ET 35) oprocz zlego ET bylo ok przy plaskich odwaznikach
11) CRX 2gen: felgi Drag Wheels DR-16 (15x7, 4x100, ET40) dystans między felgę a tarcze 3 mm + szlifowanie jarzma od wewnątrz, odważniki płaskie nie przeszkadzają nigdzie
zgRoza, ale ty masz 260 a nie 280
1) Civic 5gen: felgi OEM EG6 (15x5.5", 4x100, ET 45)
2) Civic 5gen: felgi Le Castellet FORGED GESCHMIEDET (15x6", 4x100, ET 35)
3) Civic 5gen: felgi Sprint Hart CP (15x6.5", 4x100, ET35)
4) Civic 6gen: felgi Enkei Sport (15x7", 4x100, ET45) - tylko płaskie odwazniki + szlifowanie zacisku
5) Civic 6gen: felgi oem ITR '96 spec (15x6, 4x114,3, ET50) - szlif zacisku
6) Civic 6gen: felgi oem accord / prelude (tzw.wiatrak) (15x6,5, 4x114,3, ET55) - wcześniej zeszlifowany zacisk - może nie jest to konieczne przy tej feldze
7) Civic 6gen: felgi OEM EK4 (15x6", 4x100, ET45) wyważona metodą jednego odważnika klejonego na środku szerokości felgi i nic nie obciera, przy dwóch klejonych po rantach nawet cienkich nie obędzie się bez szlifowania zacisku
8) Civic 6gen: felgi stalowe OEM Civic 7gen (6x15", 4x100, ET45)
9) CRX 2gen: felgi DOTZ Le Mans (15x6,5, 4x100, ET35)
10) Civic 5gen: felgi Enkei RP-01 (15x7, 4x114,3, ET 35) oprocz zlego ET bylo ok przy plaskich odwaznikach
11) CRX 2gen: felgi Drag Wheels DR-16 (15x7, 4x100, ET40) dystans między felgę a tarcze 3 mm + szlifowanie jarzma od wewnątrz, odważniki płaskie nie przeszkadzają nigdzie



ad.6

Nie potrzeba szlifować, część prelud i accordów miały ten hebel w serii więc pasi (w zasadzie to felga jest z preludy) Czyli stalówke 15" z Accora i Preludy też można zakładać.
Czy taka sama sytuacja bedzie z zaciskiem od legenda czy jeszcze gorsza , bo zacisk wiekszy, a moze lepsza bo jak wiekszy to wieksze jarzmo i nie bedzie tarlo ?
Czy ATS DTC ma szanse sie zmiescic 7x15 ET 35 ?
1) Civic 5gen: felgi OEM EG6 (15x5.5", 4x100, ET 45)
2) Civic 5gen: felgi Le Castellet FORGED GESCHMIEDET (15x6", 4x100, ET 35)
3) Civic 5gen: felgi Sprint Hart CP (15x6.5", 4x100, ET35)
4) Civic 6gen: felgi Enkei Sport (15x7", 4x100, ET45) - tylko płaskie odwazniki + szlifowanie zacisku
5) Civic 6gen: felgi oem ITR '96 spec (15x6, 4x114,3, ET50) - szlif zacisku
6) Civic 6gen: felgi oem accord / prelude (tzw.wiatrak) (15x6,5, 4x114,3, ET55) - wcześniej zeszlifowany zacisk - może nie jest to konieczne przy tej feldze
7) Civic 6gen: felgi OEM EK4 (15x6", 4x100, ET45) wyważona metodą jednego odważnika klejonego na środku szerokości felgi i nic nie obciera, przy dwóch klejonych po rantach nawet cienkich nie obędzie się bez szlifowania zacisku
8) Civic 6gen: felgi stalowe OEM Civic 7gen (6x15", 4x100, ET45)
9) CRX 2gen: felgi DOTZ Le Mans (15x6,5, 4x100, ET35)
10) Civic 5gen: felgi Enkei RP-01 (15x7, 4x114,3, ET 35) oprocz zlego ET bylo ok przy plaskich odwaznikach
11) CRX 2gen: felgi Drag Wheels DR-16 (15x7, 4x100, ET40) dystans między felgę a tarcze 3 mm + szlifowanie jarzma od wewnątrz, odważniki płaskie nie przeszkadzają nigdzie
12) Civic 5gen: felgi OZ racing F1 (15x6,5, 4x100/4x108 ET 35) pasuje z płaskimi odważnikami.
1) Civic 5gen: felgi OEM EG6 (15x5.5", 4x100, ET 45)
2) Civic 5gen: felgi Le Castellet FORGED GESCHMIEDET (15x6", 4x100, ET 35)
3) Civic 5gen: felgi Sprint Hart CP (15x6.5", 4x100, ET35)
4) Civic 6gen: felgi Enkei Sport (15x7", 4x100, ET45) - tylko płaskie odwazniki + szlifowanie zacisku
5) Civic 6gen: felgi oem ITR '96 spec (15x6, 4x114,3, ET50) - szlif zacisku
6) Civic 6gen: felgi oem accord / prelude (tzw.wiatrak) (15x6,5, 4x114,3, ET55) - wcześniej zeszlifowany zacisk - może nie jest to konieczne przy tej feldze
7) Civic 6gen: felgi OEM EK4 (15x6", 4x100, ET45) wyważona metodą jednego odważnika klejonego na środku szerokości felgi i nic nie obciera, przy dwóch klejonych po rantach nawet cienkich nie obędzie się bez szlifowania zacisku
8) Civic 6gen: felgi stalowe OEM Civic 7gen (6x15", 4x100, ET45)
9) CRX 2gen: felgi DOTZ Le Mans (15x6,5, 4x100, ET35)
10) Civic 5gen: felgi Enkei RP-01 (15x7, 4x114,3, ET 35) oprocz zlego ET bylo ok przy plaskich odwaznikach
11) CRX 2gen: felgi Drag Wheels DR-16 (15x7, 4x100, ET40) dystans między felgę a tarcze 3 mm + szlifowanie jarzma od wewnątrz, odważniki płaskie nie przeszkadzają nigdzie
12) Civic 5gen: felgi OZ racing F1 (15x6,5, 4x100/4x108 ET 35) pasuje z płaskimi odważnikami.
13) Civic 5gen: felgi Drag Wheels DR23 (15x6.5", 4x100, ET 40) - potrzebne dystanse 3mm
sądzicie że podawanie generacji Civica ma tu jakieś znaczenie?
oj tam, oj tam
1) Civic 5gen: felgi OEM EG6 (15x5.5", 4x100, ET 45)
2) Civic 5gen: felgi Le Castellet FORGED GESCHMIEDET (15x6", 4x100, ET 35)
3) Civic 5gen: felgi Sprint Hart CP (15x6.5", 4x100, ET35)
4) Civic 6gen: felgi Enkei Sport (15x7", 4x100, ET45) - tylko płaskie odwazniki + szlifowanie zacisku
5) Civic 6gen: felgi oem ITR '96 spec (15x6, 4x114,3, ET50) - szlif zacisku
6) Civic 6gen: felgi oem accord / prelude (tzw.wiatrak) (15x6,5, 4x114,3, ET55) - wcześniej zeszlifowany zacisk - może nie jest to konieczne przy tej feldze
7) Civic 6gen: felgi OEM EK4 (15x6", 4x100, ET45) wyważona metodą jednego odważnika klejonego na środku szerokości felgi i nic nie obciera, przy dwóch klejonych po rantach nawet cienkich nie obędzie się bez szlifowania zacisku
8) Civic 6gen: felgi stalowe OEM Civic 7gen (6x15", 4x100, ET45)
9) CRX 2gen: felgi DOTZ Le Mans (15x6,5, 4x100, ET35)
10) Civic 5gen: felgi Enkei RP-01 (15x7, 4x114,3, ET 35) oprocz zlego ET bylo ok przy plaskich odwaznikach
11) CRX 2gen: felgi Drag Wheels DR-16 (15x7, 4x100, ET40) dystans między felgę a tarcze 3 mm + szlifowanie jarzma od wewnątrz, odważniki płaskie nie przeszkadzają nigdzie
12) Civic 5gen: felgi OZ racing F1 (15x6,5, 4x100/4x108 ET 35) pasuje z płaskimi odważnikami.
13) Civic 5gen: felgi Drag Wheels DR23 (15x6.5", 4x100, ET 40) - potrzebne dystanse 3mm
14) Civic 6gen: OEM Enkei Civic SI 15x6,5", 4x100 ET35
1) Civic 5gen: felgi OEM EG6 (15x5.5", 4x100, ET 45)
2) Civic 5gen: felgi Le Castellet FORGED GESCHMIEDET (15x6", 4x100, ET 35)
3) Civic 5gen: felgi Sprint Hart CP (15x6.5", 4x100, ET35)
4) Civic 6gen: felgi Enkei Sport (15x7", 4x100, ET45) - tylko płaskie odwazniki + szlifowanie zacisku
5) Civic 6gen: felgi oem ITR '96 spec (15x6, 4x114,3, ET50) - szlif zacisku
6) Civic 6gen: felgi oem accord / prelude (tzw.wiatrak) (15x6,5, 4x114,3, ET55) - wcześniej zeszlifowany zacisk - może nie jest to konieczne przy tej feldze
7) Civic 6gen: felgi OEM EK4 (15x6", 4x100, ET45) wyważona metodą jednego odważnika klejonego na środku szerokości felgi i nic nie obciera, przy dwóch klejonych po rantach nawet cienkich nie obędzie się bez szlifowania zacisku
8) Civic 6gen: felgi stalowe OEM Civic 7gen (6x15", 4x100, ET45)
9) CRX 2gen: felgi DOTZ Le Mans (15x6,5, 4x100, ET35)
10) Civic 5gen: felgi Enkei RP-01 (15x7, 4x114,3, ET 35) oprocz zlego ET bylo ok przy plaskich odwaznikach
11) CRX 2gen: felgi Drag Wheels DR-16 (15x7, 4x100, ET40) dystans między felgę a tarcze 3 mm + szlifowanie jarzma od wewnątrz, odważniki płaskie nie przeszkadzają nigdzie
12) Civic 5gen: felgi OZ racing F1 (15x6,5, 4x100/4x108 ET 35) pasuje z płaskimi odważnikami.
13) Civic 5gen: felgi Drag Wheels DR23 (15x6.5", 4x100, ET 40) - potrzebne dystanse 3mm
14) Civic 6gen: OEM Enkei Civic SI 15x6,5", 4x100 ET35
15) Civis 5gen: ATC DTC 7x15 ET35 pasuje idealnie z zaciskiem z legenda
5) Civic 6gen: felgi oem ITR '96 spec (15x6, 4x114,3, ET50) - szlif zacisku --- felga nie bedzie sie wogole krecila jak nie zeszlifuje? czy jak?
5) Civic 6gen: felgi oem ITR '96 spec (15x6, 4x114,3, ET50) - szlif zacisku --- felga nie bedzie sie wogole krecila jak nie zeszlifuje? czy jak?



Jak nie zeszlifujesz to sie nie bedzie krecila , ewntualnia sam zacisk lub felga sie wytrze w miejscu tarcia .
majty, ramiona będą tarły o jarzmo zacisku - więc albo lekki szlif (do opanowania) albo lekki dystans i wsio ok.