pacjent civic ee9 skrzynia b16a1 po modyfikacjach ,przełozenie i szperunek,zalana mtf

objawy
problem z normalnym włozeniem 2 biegu ale tylko przy bardzo wysokiej prędkosci obrotowej,powyzej 9000 obr,trzeba to porprostu zrobic na chama bo inaczej nie wejdzie

zmiana przy ok 8500 nie stanowi problemu

czy jesy to standardowe zachowanie synchra przy tej prędkosci obr czy poprostu moje synchro nie wyrabia
???

ewentualnie czy kłopot moze lezec po stronie sprzęgła (exedy stage 1)
poniewaz przy kilku takich zmianach przy odcince czuc ze sie przypala ale nie slizga sie jeszcze

dzieki
seryjny motor?
skrzynia b16a1? nie znam...
przelozenie i szpera? w y2-1?czy y21?
a jak wbijasz 3 to zgrzyta?
do 9tys.....troszke sporo...wiec exedy stage 1 chyba nie wyrabia...
obroty nie maja nic do sprzegla.

synchronizator? przesuwka? w sumie dosc dziwne, ze 500rpm nizej wszystko gra, a potem juz trzeba bic na sile..
sorka motor b16a1 skrzynia oczywiscie y2 czyli linka,synchro nie wyglądało nawet na uzywane,wyglądało jak igła więc to mnie zastanawia

3 wchodzi bardzo ładnie ale fakt ze jest nowa

p.s. motor nie seryjny ale to chiba nie wazne akurat
Normalne przy tych starych skrzyniach. Dlatego nie ma sensu budowania b-serii z mocą powyżej 8500rpm przy tych starych skrzyniach. Spróbuj zalatać synchromeshem GM'a. U mnie trochę usprawniło bicie biegów powyżej 7000rpm.
hmm najgorsze jest to ze nie mozna zamówic juz 2 biegu w aso bo jest niedostępny, no nic trza latac tragedii nie ma tylko cos ze sprzęgłem musze zrobic....
spróbuj usztywnić zawieszenie silnika i skrzyni, to również może pomóc.
wlasnie zrobilem poduszki wiec w tym tygodniu wjada
synchronizator? przesuwka? w sumie dosc dziwne, ze 500rpm nizej wszystko gra, a potem juz trzeba bic na sile..


To akurat w ogole nie jest dziwne. Przy tych predkosciach obrotowych 500rpm to bardzo duzo, zwlaszcza dla tych starszych skrzyn.
no tak tylko ze tylko ta 2 ka tak ma
Najbardziej obciazona jest - najwieksza roznica przelozenia jest miedzy 1 a 2 wiec synchra maja tu najwiecej roboty.
tylko ze ta 2 wcale nie zgrzyta nawet jak wbije na sile tylko jest opor wiec taki nie codzienny objaw nie wyrabianie synchra jak dla mnie
Nie zgrzyta, bo tak jak mowisz synchra sa ok. Ale jest opor, bo po prostu nie daja rady przy takich obrotach tak szybko zsynchronizowac przy takiej roznicy przelozen. Mozesz sprobowac z innym olejem, moze bedzie lepiej.
Jak wyżej. Sprawdź synchromesha jak pisałem....
w ic mata?
Nie mata. W serwisie z autami amerykańskimi. Ja kupiłem na żwirkach przy skrze w polexie bodajże.
thx potestuje
Ja robiłem pół na pół z MTFem. Ale w US leja i samego zamiast MTF'a. Jeżeli masz szpere to kup tego opisem FM friction modified. Na niego źródełko z kolei miał CMQ
a z tym sprzeglem to myslicie ze docisk za slaby?

bo skoro smierdzi to i sie poslizguje nie?
Hmmm, stage1 jest calkiem mocne, a momentu to jakiegos niebotycznego chyba nie masz wiec powinno dawac rady. Ile ma przelotu?
sprzeglo jakies 3000km z czego 2000 docierania

motor ma 185kM I 155Nm wiec szalu nie ma tylko mam kurewsko krotkie fd ale to niewiele wplywa raczej
Wpływa, ponieważ masz większą moc na kołach tak więc i większe obciążenia mechanizmów zębatych.
hmm no to musze podumac nad jakims innym sprzęgłem bo to raaczej długo nie polata
moim zdaniem stage I obskoczy taką moc bez problemów.
toc pisze ze nie ogarnia.!
To chyba cos nie tak z nim albo z montazem. Tak naprawde ta moc/moment to seria powinna obskoczyc bez wiekszych protestow.
toc pisze ze nie ogarnia.!


nie "piszesz" tylko pytasz. Moim zdaniem ogarnia. Może po prostu przypadłość linki, że trzeba użyć dużej siły. To nie Benz Jeśli wchodzi, nie wypada i nie zgrzyta to całość jest zdrowa. Zbudowałeś hardcore'ową skrzynię więc i sposób obsługi się ciut zmienił.
czemu "BENZ" ?

mi sie wydaje ze tu docisk jest za slaby i przy tej predkosci poprostu sa uslizgi
czemu "BENZ" ?


chodzilo mi o to, że wyżyłowana Honda to nie Mercedes, zeby wszytko chodziło jednym palcem

Jak Ci się wydaje to spróbuj i napisz o efektach. Może jestem w błędzie.
to trafiles zajmuje sie naprawa fur tej marki

dobra narazie latam,najwyzej cos sie pomysli jak nie wyda
u mnie przy 200 km i 180nm seria dawała radę... tyle, że to hydro...