Chce zrobić ostatniego moda do tego engine...

Pytanie do osób które coś ogarniają w tej materii ..

Jakie sposoby są ok ?

1. uszczelką ? jaką ?
2. planowanie jeśli tak to o ile ?
3. tłoki ? jakie

Wszystko do d16a9 z ostrzejszym wałkiem.
kompresja jest 9.5:1


pozdr.
zwiekszyc kompresje to tylko kuciczna mozesz, bo z ori d dohc maja najwieksza kompresje, do dohc znowu nie masz za wielkiego wyboru uszczelek, wiec tez troche lipa, a co do planowania to niech inni sie wypowiedza
nie bardzo masz ruch. najwiecej tlokow do D robi SRP i najbardziej wypukłe co maja do 6cc, gdy seryjny tłok ma 7,2cc, czyli SRP by obnizylo CR. musisz robic jakies tloki na zamówienie. albo dmuchnąć
spoko, kumam, a jak wygląda sprawa z uszczelkami pod głowice ?
kieeedys HKS robil. ale to bylo kieeedys.
jak kiedyś to pewnie juz nie robia, czyli bieddaa ;[

A ile bezpiecznie można ugrac uszczelką tak, aby mi sie wysr@$@a co chwile .. ?
pogadaj z Majlo albo z Bonczkiem... oni mieli mocne D16 NA...

ale z tego co pamietam wszystko było na seryjnym dole i bardzo dawało rade...
Oka, dzięki.
nie wiem czy są kalkulatory do DOHC, ale ścinanie głowicy daje jednak fajne efekty. Jeśli nie masz gdzie tego obliczyć to rób próbę z plasteliną między tłokiem a zaworami i już będziesz wiedział jaki jest zakres bezpieczeństwa. Chociaż wałki masz od Graba, a to właśnie on ogarniał majlowi jego z5 więc uderzaj do źródła i problemy z dyni.
mozna troche zamknac komore spalania
cometic zaczol robic
i jaka ma grubość?
nie wiem czy są kalkulatory do DOHC, ale ścinanie głowicy daje jednak fajne efekty. Jeśli nie masz gdzie tego obliczyć to rób próbę z plasteliną między tłokiem a zaworami i już będziesz wiedział jaki jest zakres bezpieczeństwa. Chociaż wałki masz od Graba, a to właśnie on ogarniał majlowi jego z5 więc uderzaj do źródła i problemy z dyni.



ale majlo mial catcamsy s2 i one wymagaly wysokiego krecenia a te walki GRABBO sa inne

[ Dodano: 2009-02-20, 13:52 ]
0,030". powinno podbic o jakieś grosze. 10.0:1 nie przekroczy. dalej mało.
uszczelka z D16Y8 ma 0,025" (jest dwuwarstwowa). jesli ją by odpowiednio zmodyfikować, to dałaby jeszcze więcej. ale i tak dalej mało.
a glowice na rowno z pkt fabrycznym




autor zdjec nie ponosi winy za eksperymenty widzow wykonane po przedstawieniu tych zdjec
grafix toretto u nas na MKH ma dobrze zrobioną głowice .. na sprzedaż
z jego szpachlowatym crxem palącym na 3 gary b16 miały problem
nie bylo potem klopotow z za dlugim paskiem rozrzadu?
byla fasolka wieksza na napinaczu
i oczywiscie trzeba tez lape rozrzadu fasolkowac
nie wiem .. wiem że teraz ma b16a1 a d16a9 leży w częściach bo blok powiedział papa
a glowice na rowno z pkt fabrycznym
Obrazek
Obrazek
Obrazek Obrazek

autor zdjec nie ponosi winy za eksperymenty widzow wykonane po przedstawieniu tych zdjec



tu na ostro już


ps.
Ktulu, zastanowię sie, chociaż wolał bym rzeźbić na swojej
ten znowu to samo ...
ke pasta ?
ke pasta to chyba jakis makaron
ano makarono


Pati a czy przy ok 10.0:1 doł a9 nie zacznie jęczeć ? ( podobno są slabe tak samo jak w Z5)
Chce pojeździć ok roku na nim bez żadnego grzebania w panewach ... stad pomysł o uszczelce ... ktulu
a czemu ma jęczeć?
no nie wiem, podobno sa slabe, moze sie myle ale takie opinie slyszalem

Po wystrojeniu i walku GMS , dolot , 4-2-1 , reszta seria ...


mozna jeszcze troszke pokrecic kolkami , ale zabrakło czasu
na koniec wyplulo 145 ale o 1 niutek mniej
praktycznie rok pojezdziło nigdy nieotwierane a9 ze zrobionym przez nas softem na 0,5bara. I nic nie wskazywało na to, że miałoby się skończyć. Także nie przesadzać z revlimiterem i jeśli silnik zdrowy to pojeździ bez problemu.
No to spoko ... będę spal spokojniej


kusi tylko podciąganie rev odrobinkę bo moc rośnie do końca.
tylko ze sprezynki itd.. seria wiec pozostane przy seryjnym rev.

kusi tylko podciąganie rev odrobinkę bo moc rośnie do końca.
tylko ze sprezynki itd.. seria wiec pozostane przy seryjnym rev.


Ładnie rośnie... aż się prosi żeby zakręcić chociaż odrobinkę wyżej (w przyszłości)
Co bardzo szybko i skutecznie zabije to A9
Niestety to jest mocno niewdzieczny silnik i jego wysoki rev (bo przeciez sa dwa) jest juz bym powiedzial mocno graniczny.
dlatego pozostaje tylk doprezenie , zrobić wydech na 2,25 cala i jeździć



a miałem juz nic nie dłubać , ha ha


ps: fajne zabawki
no u mnie przy 8tys i sofcie szybko poszly panewki, a mialem zmodyfikowana pompe oleju, zeby dawala wieksze cisnienie
a ile Niutków miałeś ? bo to chyba to w połaczeniu z 8k rpm przyczynilo sie do skonczenia panew...
to obroty zabijaja silnik
to obroty zabijaja silnik


Dlatego właśnie nie został zakręcony nawet odrobinkę wyżej niż seria
no u mnie przy 8tys i sofcie szybko poszly panewki, a mialem zmodyfikowana pompe oleju, zeby dawala wieksze cisnienie



to dobre dla silnika co by mu cisnienie oleju podnosic... ?
wieksze obroty, zwiekszona pojemnosc ukladu olejowego (turbo) no to chyba nie zaszkodzi, zeby pompa byla troche wydajniejsza
Panowie lekki oftop sie robi

a wracając do tematu, ile można zyskać na tej uszczelce cometic-a ?
jakies 0,2-3 punktu
czyli sporo, to pewne dane ?

bo pisałem do cometica jakieś 3 dni temu i nic nadal nie odpisali
Chociaż wałki masz od Graba, a to właśnie on ogarniał majlowi jego z5 więc uderzaj do źródła i problemy z dyni.



to nie do końca jest zgodne z prawdą, bo ten silnik był robiony od podstaw przez kogo innego Fawor, to tak gwoli wyjaśnienia
macie po 50% racji
z marka pracy zostal tylko dół silnika a glowice od nowa robił Grabbo
Kto nie wtykał palców do tego motoru
macie po 50% racji
z marka pracy zostal tylko dół silnika a glowice od nowa robił Grabbo



Dlatego napisałem, że nie do końca, hehe. Faktem jest, że ten silnik nie został nigdy do końca ogarnięty z tego co wiem, a miał naprawdę duży potencjał, bo bez ruszania wałków wynik był naprawdę konkretny. Co się z nim dzieje teraz??
Ostatnio kupił go cieć który go rozłożył na części.
Co się z nim dzieje teraz??



szkoda gadać...
fajna uszczelka do dohc jak chce sie zwiekszyc kompresje

http://cgi.ebay.com/ebaym...emZ190290542589
NO no, ciekawa alternatywa
.0014


tnx