marzec 3


BLOK TEMATYCZNY: Już przedwiośnie!

Ćwiczenia poranne.

Ćwiczenia gimnastyczne zestaw XIV zm. 2, 3

Zabawy ruchowe: orientacyjno-porządkowa „Słońce po deszczu” oraz z elementami biegu „Gonitwa”.

Spacery i zabawy na placu- obserwowanie marcowej pogody.

Temat dnia

Cel główny

Aktywność i działalność dzieci

Obszar edukacyjny

Kształtowane umiejętności zgodne z nową podstaw. programową

W marcu jak w garncu

  • wyjaśnienie znaczenia przysłowia.

    1. Określenie elementów marcowej pogody na podstawie obrazków i własnych obserwacji.

    2. Zabawa integracyjna z chustą animacyjną.

    3. Słuchania wiersza J. Kulmowej „W marcu jak w garncu” wyjaśnienie znaczenia tytułu - przysłowia. Wypowiedzi dzieci inspirowane treścią utworu. Nauka przysłowia, wypowiadanie go z różna intonacją.

    4. Rysowanie po śladach szlaczków na rysunku marcowego garnka.

    5. Zabawa ruchowa „Zupa marcowa”.

    6. Słuchanie i nauka piosenki „Marzec czarodziej”- zabawa ilustracyjna ze śpiewem.

Językowy,

kontakty społeczne

dz-ko w otaczając. świecie, językowy,

eduk. przez sztukę,

kontakty społeczne

edukacja przez sztukę.

  • Rozwija mowę

  • Reaguje na polecenia werbalne.

  • Potrafi wypowiedzieć się na dany temat. Rozumie znaczenie powiedzenia.

  • Usprawnia aparat mowy.

  • Poprawnie wykonuje kartę pracy.

- Przestrzega zasad zabawy.

- Rozwija pamięć słuchową.

Marcowa pogoda

  • rozwijanie myślenia logicznego, wzbogacanie słownika czynnego.

    1. Ćwiczenia ortofoniczne: naśladowanie ciche i głośne głosu skowronka.

    2. Zabawa integracyjna „Samolot” - Klanza .

    3. Słuchanie wiersza I. Suchorzewskiej „ W marcu”- poznanie cech charakterystycznych marcowej pogody. Dzielenie wybranych słów na sylaby.

    4. Rozwiązywanie zagadek związanych z marcową pogodą.

    1. Zabawa rozwijająca umiejętność tworzenia liczby mnogiej „Jeden- dwa” ( np. jedna chmura- dwie chmury, jeden skowronek- dwa…..)

    2. Malowanie gąbkami maczanymi w farbie na temat „Marcowa pogoda”

    3. Zabawy konstrukcyjne z wykorzystaniem dowolnych element.

Językowy

kontakty społeczne

językowy,

dziecko w otacz.

świecie, językowy,

językowy,

eduk. przez sztukę

kontakty społeczne

- wie jaki głos wydaje skowronek, usprawnia aparat mowy.

- rozróżnia kierunki poruszania się w przestrzeni,

- wypowiada się na temat utworu i marcowej pogody,

- potrafi podzielić wyraz na sylaby.

- poprawnie odgaduje zagadki.

-potrafi utworzyć liczbę mnogą podanych rzeczowników).

- maluje za pomocą gąbek

  • współpracuje z innymi w czasie zabawy.

Co to jest przedwiośnie?

  • wyjaśnienie nazwy przedwiośnie, wzbudzenie zainteresowania zjawiskami atmosferycznymi.

  1. Utrwalenie piosenki „Marzec- czarodziej”.

  2. Zabawa ortofoniczna „Przedwiośnie” ( na zgłoskach: szszsz.., kap- kap, chlap- chlap, ćwir- ćwir, kle- kle, itp.).

  3. Wyjaśnienie nazwy „Przedwiośnie” na podstawie obrazków i wiersza M. Kownackiej „Przedwiośnie”.

  4. Prowadzenie obserwacji pogody w trakcie spaceru- zaznaczanie obserwacji w kalendarzu pogody.

  5. Odgadywanie zagadek ze zjawiskami charakterystycznymi dla przedwiośnia- dzielenie tych słów na sylaby.

  6. Zabawa ze śpiewem „Łabędzie” .

  7. „Przedwiośnie”- praca plastyczna- rysowanie kredkami świecowymi, malowanie akwarelą.

eduk. przez sztukę

językowy, zdrowie i bezpieczeństwo

dziecko w otacz. świecie,

językowy,

dziecko w otacz. świecie.

językowy,

kontakty społeczne

eduk. przez sztukę

  • Zna i śpiewa piosenkę,

  • Dostrzega dźwięki w otoczeniu, potrafi je naśladować.

  • Wie co to przedwiośnie.

  • Dostrzega i nazywa zjawiska zmiennej pogody, prowadzi kalendarz pogody.

  • Poprawnie dzieli wyraz an sylaby i głoski.

  • Bawi się wspólnie z innymi

  • Potrafi wymienić skojarzenia związane z przedwiośniem i przedstawić je w formie plastycznej

Marcowe zabawy

  • utrwalenie cech istotnych dla figur geometrycznych- koła, trójkąta, kwadratu.

    1. Zabawa dydaktyczna „d czy t”- podnoszenie lizaka z rysunkiem domu lub telefonu w zależności od usłyszanej głoski w podanym wyrazie ( np. domek, Tomek, tort, deska,….)

    2. Oglądanie teatrzyku sylwet w oparciu o utwór H. Zdzitowieckiej pt. „Czy już wiosna idzie?”- zabawa w teatr inspirowana utworem.

    3. „Bawimy się figurami geometrycznymi”: „Czarodziejski worek”- rozpoznawanie figur geometrycznych dotykowo; tworzenie dużych czworokątów i trójkątów ze sznurka, klocków

    4. Wyszukiwanie wskazanych figur w otoczeniu.

    5. Rysowanie obiema rękami równocześnie - trójkątów, kół…

    6. Słuchanie muzyki relaksacyjnej

Językowy, zdrowie i bezpieczeństwo

Językowy, eduk. przez sztukę

Językowy, kontakty społeczne

dziecko w otacz. świecie

eduk. prze sztukę

zdrowie i bezpieczeństwo

- różnicuje głoski t- d w podanych wyrazach, podnosi odpowiedni lizak.

  • Słucha uważnie utworu, wypowiada się na jego temat,

  • Bawi się w teatr, współdziała z innymi.

  • Aktywnie poznaje istotne cechy figur geometrycznych, potrafi je nazywać i formować

- odnajduje i nazywa figury geometrycz. w sali

- rozwija koordynacje wzrokowo- ruchową.

  • odpręża się podczas słuchania muzyki relaksacyjnej.

Bocianie wędrówki

  • wzbogacenie informacji o życiu i zwyczajach bocianów.

  1. Ćwiczenia słuchowe- segregowanie obrazków wg pierwszej głoski w ich nazwach

  2. Bociany- słuchanie ciekawostek przyrodniczych o bocianach, oglądanie zdjęć, albumów przyrodniczych.

  3. Praca przestrzenna- konstruowanie bocianów z kawałków styropianu, bibuły i patyczków.

  4. Zabawa ruchowa osnuta na opowieści „Bocianie wędrówki”

  5. Rytmika.

  6. Składanie w całość pociętych części obrazka i naklejanie go na kartkę. ( karty pracy)

Językowy, zdrowie i bezpieczeństwo

dz-ko w otaczając. świecie, jezykowa

eduk. prze sztukę

zdrowie i bezpiecz

kontakty społeczne

eduk. przez sztukę

edukacja przez sztukę

  • Prawidłowo wyodrębnia pierwszą głoskę w wypowiadanym wyrazie.

  • Zna zwyczaje bocianów wie, ze są chronione.

  • Potrafi konstruować bociana z różnorodnego materiału.

  • Inscenizują ruchem opowiadanie słowne nauczyciela.

  • Rozwija poczucie rytmu

  • Potrafi ułożyć puzzle



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Bliźniuk G , interoperacyjność przegląd, marzec 2008
Lubelska Próba Przed Maturą Marzec 2015 GR B Poziom Rozszerzony
marzec 2008, Wycena nieruchomości, Egzamin, 2008
Dieta na marzec, DIETY
sciaga marzec, Szkoła
Kret Kamień i Rdza marzec 2007, BHP, Karty charakterystyk
Co było 5 marzec 10 2016
KSOS konspekt 1 marzec
2008 marzec (2)
8 marzec 2010(4)
Analiza cen telefonii ruchomej marzec 2013
2008 pr marzec II
matura matematyka cke 7 marzec 2012
mata matura 2 marzec, teee dzis odp
36 Marzec 68 Mój marzec
Marzec 68 Z listów do władz i mediów
01 marzec
11.02 Siwiec-Barcik - Niewydolność oddechowa, MEDYCZNE -materiały z kursów, PACJENT WENTYLOWANY MECH
MARZEC 3-latki 2013, Plany pracy
2008 marzec OKE Poznań model odp pr

więcej podobnych podstron