|
Aktywność i działalność dzieci
|
|
Kształtowane umiejętności zgodne z nową podstaw. programową
|
wyjaśnienie znaczenia przysłowia.
|
Określenie elementów marcowej pogody na podstawie obrazków i własnych obserwacji.
Zabawa integracyjna z chustą animacyjną.
Słuchania wiersza J. Kulmowej „W marcu jak w garncu” wyjaśnienie znaczenia tytułu - przysłowia. Wypowiedzi dzieci inspirowane treścią utworu. Nauka przysłowia, wypowiadanie go z różna intonacją.
Rysowanie po śladach szlaczków na rysunku marcowego garnka.
Zabawa ruchowa „Zupa marcowa”.
Słuchanie i nauka piosenki „Marzec czarodziej”- zabawa ilustracyjna ze śpiewem.
|
dz-ko w otaczając. świecie, językowy,
|
Reaguje na polecenia werbalne.
Potrafi wypowiedzieć się na dany temat. Rozumie znaczenie powiedzenia.
Poprawnie wykonuje kartę pracy.
- Przestrzega zasad zabawy.
- Rozwija pamięć słuchową.
|
rozwijanie myślenia logicznego, wzbogacanie słownika czynnego.
|
Ćwiczenia ortofoniczne: naśladowanie ciche i głośne głosu skowronka.
Zabawa integracyjna „Samolot” - Klanza .
Słuchanie wiersza I. Suchorzewskiej „ W marcu”- poznanie cech charakterystycznych marcowej pogody. Dzielenie wybranych słów na sylaby.
Rozwiązywanie zagadek związanych z marcową pogodą.
Zabawa rozwijająca umiejętność tworzenia liczby mnogiej „Jeden- dwa” ( np. jedna chmura- dwie chmury, jeden skowronek- dwa…..)
Malowanie gąbkami maczanymi w farbie na temat „Marcowa pogoda”
Zabawy konstrukcyjne z wykorzystaniem dowolnych element.
|
|
- wie jaki głos wydaje skowronek, usprawnia aparat mowy.
- rozróżnia kierunki poruszania się w przestrzeni,
- wypowiada się na temat utworu i marcowej pogody,
- potrafi podzielić wyraz na sylaby.
- poprawnie odgaduje zagadki.
-potrafi utworzyć liczbę mnogą podanych rzeczowników).
współpracuje z innymi w czasie zabawy.
|
wyjaśnienie nazwy przedwiośnie, wzbudzenie zainteresowania zjawiskami atmosferycznymi.
|
Utrwalenie piosenki „Marzec- czarodziej”.
Zabawa ortofoniczna „Przedwiośnie” ( na zgłoskach: szszsz.., kap- kap, chlap- chlap, ćwir- ćwir, kle- kle, itp.).
Wyjaśnienie nazwy „Przedwiośnie” na podstawie obrazków i wiersza M. Kownackiej „Przedwiośnie”.
Prowadzenie obserwacji pogody w trakcie spaceru- zaznaczanie obserwacji w kalendarzu pogody.
Odgadywanie zagadek ze zjawiskami charakterystycznymi dla przedwiośnia- dzielenie tych słów na sylaby.
Zabawa ze śpiewem „Łabędzie” .
„Przedwiośnie”- praca plastyczna- rysowanie kredkami świecowymi, malowanie akwarelą.
|
językowy, zdrowie i bezpieczeństwo
dziecko w otacz. świecie,
dziecko w otacz. świecie.
|
Dostrzega dźwięki w otoczeniu, potrafi je naśladować.
Dostrzega i nazywa zjawiska zmiennej pogody, prowadzi kalendarz pogody.
Poprawnie dzieli wyraz an sylaby i głoski.
Bawi się wspólnie z innymi
Potrafi wymienić skojarzenia związane z przedwiośniem i przedstawić je w formie plastycznej
|
utrwalenie cech istotnych dla figur geometrycznych- koła, trójkąta, kwadratu.
|
Zabawa dydaktyczna „d czy t”- podnoszenie lizaka z rysunkiem domu lub telefonu w zależności od usłyszanej głoski w podanym wyrazie ( np. domek, Tomek, tort, deska,….)
Oglądanie teatrzyku sylwet w oparciu o utwór H. Zdzitowieckiej pt. „Czy już wiosna idzie?”- zabawa w teatr inspirowana utworem.
„Bawimy się figurami geometrycznymi”: „Czarodziejski worek”- rozpoznawanie figur geometrycznych dotykowo; tworzenie dużych czworokątów i trójkątów ze sznurka, klocków
Wyszukiwanie wskazanych figur w otoczeniu.
Rysowanie obiema rękami równocześnie - trójkątów, kół…
Słuchanie muzyki relaksacyjnej
|
Językowy, zdrowie i bezpieczeństwo
Językowy, eduk. przez sztukę
Językowy, kontakty społeczne
|
- różnicuje głoski t- d w podanych wyrazach, podnosi odpowiedni lizak.
Słucha uważnie utworu, wypowiada się na jego temat,
Bawi się w teatr, współdziała z innymi.
Aktywnie poznaje istotne cechy figur geometrycznych, potrafi je nazywać i formować
- odnajduje i nazywa figury geometrycz. w sali
- rozwija koordynacje wzrokowo- ruchową.
odpręża się podczas słuchania muzyki relaksacyjnej.
|
wzbogacenie informacji o życiu i zwyczajach bocianów.
|
Ćwiczenia słuchowe- segregowanie obrazków wg pierwszej głoski w ich nazwach
Bociany- słuchanie ciekawostek przyrodniczych o bocianach, oglądanie zdjęć, albumów przyrodniczych.
Praca przestrzenna- konstruowanie bocianów z kawałków styropianu, bibuły i patyczków.
Zabawa ruchowa osnuta na opowieści „Bocianie wędrówki”
Składanie w całość pociętych części obrazka i naklejanie go na kartkę. ( karty pracy)
|
Językowy, zdrowie i bezpieczeństwo
dz-ko w otaczając. świecie, jezykowa
|
Prawidłowo wyodrębnia pierwszą głoskę w wypowiadanym wyrazie.
Zna zwyczaje bocianów wie, ze są chronione.
Potrafi konstruować bociana z różnorodnego materiału.
Inscenizują ruchem opowiadanie słowne nauczyciela.
|