3483


PLAN PRACY OPIEKUNA STAŻU Z NAUCZYCIELEM STAŻYSTĄ UBIEGAJĄCYM SIĘ O STOPIEŃ AWANSU ZAWODOWEGO- NAUCZYCIEL MIANOWANY

L.P.

ZADANIA

FORMY REALIZACJI

TERMIN

1.

Poznanie środowiska rodzinnego wychowanków

  • przeglądanie kart zgłoszeń dzieci do przedszkola, analiza danych osobowych-

  • pomoc w organizacji zebrania z rodzicami

  • służenie radą jak rozmawiać z rodzicami

  • zaznajamianie n. stażysty z pozycjami wydawniczymi dotyczącymi jego kontaktów z rodzicami i umiejętnego rozwiązywania konfliktów

Wrzesień 2005r.

2.

Podejmowanie działań mających na celu zlikwidowanie współczesnych problemów cywilizacyjnych

  • pomoc w organizowaniu spotkań z ciekawymi ludźmi na terenie przedszkola oraz przedstawicielami różnych zawodów

  • zachęcanie do angażowania się w działalność charytatywną

Cały okres stażu

3.

Współpraca ze środowiskiem rodzinnym

  • pomoc w organizacji zebrań z rodzicami

  • przygotowywanie z n. stażystą prelekcji dla rodziców

  • podsuwanie ciekawych pomysłów do zorganizowania imprez i uroczystości z rodzicami

  • zwracanie uwagi na sprawy, o których rodzic powinien wiedzieć w kontaktach z nauczycielem

  • pomoc przy tworzeniu Planu Współpracy z Rodzicami

Cały okres stażu

4.

Sporządzenie planu rozwoju zawodowego

  • pomoc w tworzeniu planu rozwoju zawodowego, planu współpracy z opiekunem stażu

Sierpień/wrzesień 2005r.

5.

Współpraca z nauczycielem stażystą

  • współtworzenie scenariuszy zajęć i konspektów

  • właściwy dobór pomocy do zajęć

  • zapraszanie młodego nauczyciela na własne zajęcia w celu poznawania przez niego nowych metod i form pracy oraz wdrażania ich wśród własnych wychowanków

  • obserwacja zajęć prowadzonych przez n. stażystę

  • dzielenie się z n. stażystą pomocami do zajęć i zabaw oraz nowościami wydawniczymi i płytoteką

  • wspólne wytyczanie celów działania na zajęciach prowadzonych przez naucz. Opiekuna i n. Stażystę

  • pomoc w rozwiązywaniu problemów w pracy z wychowankami

  • dbanie o właściwe i systematyczne uzupełnianie dokumentacji w teczce n. stażysty

Cały okres stażu

6.

Uzyskiwanie dodatkowych kwalifikacji oraz doskonalenie warsztatu i metod pracy pedagogicznej

  • zachęcanie do uczestniczenia w kursach doskonalenia zawodowego

  • dzielenie się z n. stażystą ciekawymi pomocami do zajęć i zabaw z dziećmi

  • zaznajamianie z pozycjami metodycznymi usprawniającymi pracę pedagogiczną n. stażysty

Cały okres stażu

7.

Wykorzystywanie technik komputerowych i informacyjnych w pracy pedagogicznej

  • pomoc przy tworzeniu arkuszy: rozmowa przedhospitacyjna, arkusza obserwacyjnego n. opiekuna, rozmowa pohospitacyjna

  • wyszukiwanie w internecie ciekawych scenariuszy zajęć

  • śledzenie w internecie nowych rozporządzeń Prawa Oświatowego i analizowanie ich

  • udostępnianie n. stażyście sprzętu komputerowego do wykonania pomocy do zajęć i sporządzania dokumentacji nauczyciela kontraktowego

W zależności od potrzeb

8.

Stworzenie wychowankom rodzinnej atmosfery w przedszkolu

  • rozmowy na tematy problemowe wynikłe w grupie; wspólne ustalanie priorytetów w działaniu na płaszczyźnie dziecko-rodzic-nauczyciel

  • pomoc w uświadamianiu dzieciom ich wartości

W zależności od potrzeb

9.

Pogłębianie wiedzy i umiejętności w zakresie zaspokajania potrzeb wychowawczych dzieci

  • analizowanie treści artykułów w prasie pedagogicznej

  • dawanie przykładu swoją osobą jak rozumieć pojęcie podmiotowego traktowania wychowanków

Cały okres stażu

10.

Poznawanie zasad funkcjonowania i organizacji pracy przedszkola oraz wprowadzania ich w życie

  • przypomnienie i utrwalenie Karty Nauczyciela i Rozp. MENiS w sprawie awansu zawodowego;

  • wspólne zaznajamianie się z zestawem dokumentów potrzebnych nauczycielowi w pracy: dziennik, miesięczny plan pracy, roczny plan pracy, karty obserwacji, zobowiązania i deklaracje, karty wycieczki

  • analiza Statutu Przedszkola

  • zaznajomienie z Regulaminem BHP oraz regulaminem pracy przedszkola

Wrzesień 2005

11.

Realizowanie procedury awansu zawodowego zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oświatowego

  • analiza procedury awansu zawodowego obowiązującej na terenie MP-1

  • podpisanie kontraktu z nauczycielem stażystą (kontraktowym)

  • dzielenie się swoją wiedzą i doświadczenie z młodymi nauczycielami

  • organizowanie zajęć dla nauczycieli stażystów i obserwacja dokonań na zajęciach prowadzonych przez młodych nauczycieli w obecności opiekuna stażu

  • dokonanie oceny dorobku zawodowego nauczyciela starającego się o awans zawodowy na nauczyciela mianowanego

Cały okres stażu

12.

Uczestniczenie w pracach organów szkoły, związków zawodowych; realizowanie jej podstawowych funkcji i wynikających z tych funkcji zadań

  • pomoc w organizacji materiałów do uczestniczenia w radach samokształceniowych

  • dzielenie się radą w zakresie doboru treści do wygłaszania prelekcji oraz przy realizacji wewnętrznego mierzenia jakości pracy placówki

W zależności od potrzeb



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
02 Problem granic indywidualnej tożsamości człowieka Aid 3483 ppt
3483
3483
3483
3483
200403 3483
02 Problem granic indywidualnej tożsamości człowieka Aid 3483 ppt
3483(1)

więcej podobnych podstron