|
|
|
|
|
Poznanie środowiska rodzinnego wychowanków
|
przeglądanie kart zgłoszeń dzieci do przedszkola, analiza danych osobowych-
pomoc w organizacji zebrania z rodzicami
służenie radą jak rozmawiać z rodzicami
zaznajamianie n. stażysty z pozycjami wydawniczymi dotyczącymi jego kontaktów z rodzicami i umiejętnego rozwiązywania konfliktów
|
|
|
Podejmowanie działań mających na celu zlikwidowanie współczesnych problemów cywilizacyjnych
|
pomoc w organizowaniu spotkań z ciekawymi ludźmi na terenie przedszkola oraz przedstawicielami różnych zawodów
zachęcanie do angażowania się w działalność charytatywną
|
|
|
Współpraca ze środowiskiem rodzinnym
|
pomoc w organizacji zebrań z rodzicami
przygotowywanie z n. stażystą prelekcji dla rodziców
podsuwanie ciekawych pomysłów do zorganizowania imprez i uroczystości z rodzicami
zwracanie uwagi na sprawy, o których rodzic powinien wiedzieć w kontaktach z nauczycielem
pomoc przy tworzeniu Planu Współpracy z Rodzicami
|
|
|
Sporządzenie planu rozwoju zawodowego
|
pomoc w tworzeniu planu rozwoju zawodowego, planu współpracy z opiekunem stażu
|
|
|
Współpraca z nauczycielem stażystą
|
współtworzenie scenariuszy zajęć i konspektów
właściwy dobór pomocy do zajęć
zapraszanie młodego nauczyciela na własne zajęcia w celu poznawania przez niego nowych metod i form pracy oraz wdrażania ich wśród własnych wychowanków
obserwacja zajęć prowadzonych przez n. stażystę
dzielenie się z n. stażystą pomocami do zajęć i zabaw oraz nowościami wydawniczymi i płytoteką
wspólne wytyczanie celów działania na zajęciach prowadzonych przez naucz. Opiekuna i n. Stażystę
pomoc w rozwiązywaniu problemów w pracy z wychowankami
dbanie o właściwe i systematyczne uzupełnianie dokumentacji w teczce n. stażysty
|
|
|
Uzyskiwanie dodatkowych kwalifikacji oraz doskonalenie warsztatu i metod pracy pedagogicznej
|
zachęcanie do uczestniczenia w kursach doskonalenia zawodowego
dzielenie się z n. stażystą ciekawymi pomocami do zajęć i zabaw z dziećmi
zaznajamianie z pozycjami metodycznymi usprawniającymi pracę pedagogiczną n. stażysty
|
|
|
Wykorzystywanie technik komputerowych i informacyjnych w pracy pedagogicznej
|
pomoc przy tworzeniu arkuszy: rozmowa przedhospitacyjna, arkusza obserwacyjnego n. opiekuna, rozmowa pohospitacyjna
wyszukiwanie w internecie ciekawych scenariuszy zajęć
śledzenie w internecie nowych rozporządzeń Prawa Oświatowego i analizowanie ich
udostępnianie n. stażyście sprzętu komputerowego do wykonania pomocy do zajęć i sporządzania dokumentacji nauczyciela kontraktowego
|
|
|
Stworzenie wychowankom rodzinnej atmosfery w przedszkolu
|
rozmowy na tematy problemowe wynikłe w grupie; wspólne ustalanie priorytetów w działaniu na płaszczyźnie dziecko-rodzic-nauczyciel
pomoc w uświadamianiu dzieciom ich wartości
|
|
|
Pogłębianie wiedzy i umiejętności w zakresie zaspokajania potrzeb wychowawczych dzieci
|
analizowanie treści artykułów w prasie pedagogicznej
dawanie przykładu swoją osobą jak rozumieć pojęcie podmiotowego traktowania wychowanków
|
|
|
Poznawanie zasad funkcjonowania i organizacji pracy przedszkola oraz wprowadzania ich w życie
|
przypomnienie i utrwalenie Karty Nauczyciela i Rozp. MENiS w sprawie awansu zawodowego;
wspólne zaznajamianie się z zestawem dokumentów potrzebnych nauczycielowi w pracy: dziennik, miesięczny plan pracy, roczny plan pracy, karty obserwacji, zobowiązania i deklaracje, karty wycieczki
analiza Statutu Przedszkola
zaznajomienie z Regulaminem BHP oraz regulaminem pracy przedszkola
|
|
|
Realizowanie procedury awansu zawodowego zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oświatowego
|
analiza procedury awansu zawodowego obowiązującej na terenie MP-1
podpisanie kontraktu z nauczycielem stażystą (kontraktowym)
dzielenie się swoją wiedzą i doświadczenie z młodymi nauczycielami
organizowanie zajęć dla nauczycieli stażystów i obserwacja dokonań na zajęciach prowadzonych przez młodych nauczycieli w obecności opiekuna stażu
dokonanie oceny dorobku zawodowego nauczyciela starającego się o awans zawodowy na nauczyciela mianowanego
|
|
|
Uczestniczenie w pracach organów szkoły, związków zawodowych; realizowanie jej podstawowych funkcji i wynikających z tych funkcji zadań
|
pomoc w organizacji materiałów do uczestniczenia w radach samokształceniowych
dzielenie się radą w zakresie doboru treści do wygłaszania prelekcji oraz przy realizacji wewnętrznego mierzenia jakości pracy placówki
|
|