Wymień cechy standardu:
Ciągły, rytmiczny, pożądany, wymierny
Proporcjonalny, skuteczny przestrzegany wymierny
Osiągalny, przestrzegany, pożądany, wymierny
Skuteczny, korzystny, ekonomiczny
Opracowując standardy postępowania należy uwzględnić niżej wymienione kryteria:
Wprowadzenia, realizacji, oceny
Struktury, procesu, działań dodatkowych
Przygotowania, realizacji, oceny
Struktury, procesu, wyniku
Aby kryteria stanowiły podstawę kontroli powinny stanowić:
Formę indywidualną i dostosowaną do potrzeb pacjentów
Opiekę realizowaną na najwyższym poziomie
Elementy koncentrujące się na profilaktyce chorób oraz obowiązkach personelu w przygotowaniu chorych do samoopieki
Krótkie oświadczenia, wskaźniki zawierające szczegółowe i praktyczne informacje na temat, jak osiągnąć standard
Standard to:
Udzielanie informacji i instrukcji w celu wywołania zmiany zachowania drugiej osoby
Zbiór wymagań, norm, które określają uzgodniony możliwy do realizacji poziom wykonywania zadań, ustanowiony w celu zapewnienia jakości opieki, podstaw kształcenia i doskonalenia zawodowego
Proces dobrowolnego lub wymuszonego organizowania swobody działań ludzi, realizowany dla osiągnięcia powodzenia działania zbiorowego
Standard to, to, czego chce klient
Kto powinien przygotowywać standardy szczegółowe?
Profesjonaliści z danej dziedziny
Osoby niezwiązane z daną dziedziną, gdyż tylko oni potrafią pojrzeć obiektywnie na problem
Pacjenci
Osoby zarządzające placówką
Co powinien zawierać dobra procedura?:
Definicję działania, cele działania, zakres działania, przygotowanie sprzętu, przygotowanie chorego, opis czynności (załącznik, instrukcje), referencje
Definicję dziaania, cele dziaania, załączniki, referencje
Cele działania, zakres działania, przygotowanie sprzętu, referencje
1