Fitosocjologia - pytania
Główne cele fitosocjologii.
Główne zadania fitosocjologii.
Zastosowania fitosocjologii.
Cechy analityczne badania zbiorowisk roślinnych.
Cechy sysntetyczne badania zbiorowisk roślinnych.
Zespół roślinny a zbiorowisko roślinne.
Jednostki syntaksonomiczne.
Zasady wykonywania zdjęć.
Główne szkoły fitosocjologiczne.
Żywotność, okresowość, zespołów roślinnych.
Dynamiczny krąg zbiorowisk roślinnych z przykładem.
Co to są fanrerofity? Podaj przykład.
Co to są chamefity? Podaj przykład.
Co to są hemikryptofity? Podaj przykład.
Co to są geofity? Podaj przykład.
Co to są terofity? Podaj przykład.
Okresowość (sezonowość) zbiorowisk roślinnych (przykład).
Zbiorowiska autogeniczne (podział).
Zbiorowiska antropogeniczne (podział).
Czego dotyczy podział na tzw. Grupy historyczno-geograficzne.
Wyjaśnij pojęcie spontaneofitów.
Wyjaśnij pojęcie apofitów.
Wyjaśnij pojęcie archeofitów.
Wyjaśnij pojęcie kenofitów.
Wyjaśnij pojęcie efemerofitów.
Opisz zjawisko cespityzacji.
Opisz zjawisko neofityzacji.
Opisz zjawisko monotypizacji.
Opisz zjawisko frutycetyzacji.
Opisz zjawisko juwenalizacji.
Opisz zjawisko pinetyzacji.
Opisz zjawisko geranietyzacji.
Opisz zjawisko rubietyzacji.
Przedstaw geograficzny podział grądów w Polsce.
Przedstaw edaficzny podział grądów w Polsce.
Co to jest flora?
Co to jest roślinność?
Kiedy mówimy o szacie roślinnej?
Co to są zbiorowiska autogeniczne, ich podział.
Co to są zbiorowiska antropogeniczne, ich podział.
Zbiorowiska naturalne perdochoryczne:
Zbiorowiska naturalne auksochoryczne:
Zbiorowiska seminaturalne:
Zbiorowiska ksenospontaniczne:
Zbiorowiska wikaryzujące, przykład.
Gatunki wikaryzujące, przykład.
Scharakteryzuj Salicion albae
Scharakteryzuj Alnion glutinosae
Scharakteryzuj Vaccinio-Piceion
Scharakteryzuj Dicrano-Pinion
Scharakteryzuj Quercion robori-petraeae
Scharakteryzuj Alno-Ulmion
Scharakteryzuj Carpinion betuli
Scharakteryzuj Fagion silvaticae
Scharakteryzuj Quercetalia pubescentis
zespoły ze świerkiem na niżu
zespoły z wierzbami
zespoły z wiązem
zespoły z topolami
zespoły z sosną
zespoły z olszą szarą
zespoły z olszą czarną
zespoły z lipą
zespoły z jodłą
zespoły z jesionem wyniosłym
zespoły z jaworem
zespoły z grabem
zespoły z dębem szypułkowym
zespoły z dębem bezszypułkowym
zespoły z bukiem w górach
zespoły z bukiem na niżu
Zespoły borów świeżych i ich zróżnicowanie
Żyzne buczyny niżowe
Zróżnicowanie żyznych buczyn górskich
Wikaryzujące buczyny kwaśne
Drzewostany sosnowe a bory sosnowe świeże
Praktyczne zastosowania fitosocjologii
Zróżnicowanie łęgów nadrzecznych
Naturalne, przewodnie zespoły leśne regla dolnego w Karpatach i Sudetach
Łęg olszowo-jesionowy jego zróżnicowanie i rozmieszczenie
Metoda Braun-Blanquet'a w fitisocjologii
Zróżnicowanie górskich buczyn
Jednostki syntaksonomiczne
Podstawowe różnice między olsem porzeczkowym a łęgiem jesionowo-olszowym
Stosowanie metod fitosocjologicznych w praktyce
Świerczyny regla górnego
Charakterystyka boru suchego
Zadania fitosocjologii
Charakterystyka boru bagiennego
Świetlista dąbrowa - charakterystyka
Klasyfikacja zbiorowisk roślinnych z punktu widzenie ich reakcji na wpływy atropogeniczne (sensu J.B.Faliński 1969)
Charakterystyka klasy Querco-Fagetea
Charakterystyka klasy Alnetea glutinosae
Charakterystyka klasy Vaccinio-Piceetea
Charakterystyka ciepłolubnego dąbrowy Quercetum pubescenti-petraeae
Środkowoeuropejski acidofilny las dębowy -charakterystyka
Charakterystyka klasy Salicetea purpureae
Koncepcja gatunków charakterystycznych w fitosocjologii
Zróżnicowanie nadmorskiego boru bażynowego
Zespoły leśne, w których drzewostan tworzą topole i wierzby