Karta pracy
Domowe urządzenia
dawniej i dziś
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Imię i nazwisko
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Data Klasa
1 Podkreśl linią falistą nazwy sposobów przechowywania i konserwowania żywności stosowane dawniej, a linią prostą - używane współcześnie.
2. Wpisz w odpowiednie miejsca schematu korzyści płynące z wynalezienia pralki automatycznej. Uszereguj je od - Twoim zdaniem - najistotniejszej po najmniej znaczącą.
suszenie na słońcu, wzbogacanie chemicznymi środkami konserwującymi, wędzenie, mrożenie w zamrażarce, przechowywanie w lodzie
dokładnie wyprana odzież, oszczędność wody, niższe zużycie energii elektrycznej, mniejsze zanieczyszczenie środowiska, więcej wolnego czasu, oszczędności w domowym budżecie