Program zawierający procedurę obliczania sześcianu dowolnej liczby naturalnej, 01


  1. Program zawierający procedurę obliczania sześcianu dowolnej liczby naturalnej. Procedura ma wykorzystywać zmienne globalne.

  2. Program zawierający procedurę obliczania sześcianu dowolnej liczby naturalnej. Procedura ma zawierać deklarację odpowiednich parametrów formalnych przekazywanych przez wartość.

  3. Program zawierający procedurę obliczania sześcianu dowolnej liczby naturalnej. Procedura ma zawierać deklarację odpowiednich parametrów formalnych przekazywanych przez zmienną.

  4. program zawierający funkcję wyznaczania mniejszej liczby z dwóch podanych liczb. Funkcja wykorzystuje zmienne globalne.

  5. Program zawierający funkcję wyznaczania wartości n_tej potęgi liczby 2. Funkcja zawiera zmienne lokalne.

  6. Program z zastosowaniem funkcji wyznaczającej rekurencyjnie silnię z dowolnej liczby naturalnej. Funkcja zawiera deklarację odpowiednich parametrów formalnych przekazywanych przez wartość.

  7. Program z zastosowaniem funkcji obliczający sumę sześcianów dwóch liczb naturalnych wg wzoru. z = x3 + y3.

  8. Program realizujący wprowadzenie liczb całkowitych do tablicy jednowymiarowej o n elementach, a następnie wyświetla jej zawartość . Przyjęto dla tablicy n_max=20. Zastosowanie procedur.

  9. Program realizujący wprowadzanie liczb całkowitych do tablicy o wymiarach m x n oraz wyświetlanie jej zawartości. w_max=10 i k_max=10. Zastosowano procedury.

  10. Program sortujący elementy tablicy jednowymiarowej. Zastosowanie procedur.

  11. Program sprawdzający długość wprowadzonego nazwiska i imienia.

  12. Program wyświetlający wprowadzony tekst.

  13. Program sprawdzający liczbę małych liter „a” w tekście.

  14. Program wczytujący promień koła jako wyrażenie typu STRING oraz obliczający pole koła.

  15. Program przekształcający liczby całkowite w wyrażenie typu STRING o żądanym formacie.

  16. Program pozwalający zapisywać i odczytywać dane z pliku tekstowego. Do pliku należy wpisać liczny naturalne od 10 do 30.

  17. program kopiujący zawartość jednego pliku tekstowego linia po linii do drugiego pliku tekstowego i dopisujący go na końcu istniejącego pliku.

  18. Program tworzący na dysku plik tekstowy oraz umożliwiający odczytanie wprowadzonego do niego tekstu.

  19. Program umożliwiający wprowadzenie danych osobowych dla 5 pracowników. Rekord zawiera pola: Nr_ew, Nazwisko, Imię, Płeć.

  20. Program umożliwiający wprowadzenie i zapisywanie w pliku danych osobowych dla 5 pracowników. Rekord zawiera pola: Nr_ew, Nazwisko, Imię, Płeć.

  21. Program umożliwiający wprowadzanie danych dotyczących każdego ucznia i jego ocen końcowych, wykaz przedmiotów oraz znajdującego się w klasie ucznia z największą średnią ocen.

PROGRAMY Z ĆWICZEŃ

3pp_t5 - typ tablicowy

  1. 3_5_01 - Napisz program, który dla pobranej od użytkownika liczby całkowitej n pobierze i wyświetli n elementów tablicy jednowymiarowej.

  2. 3_5_02 - Napisz program, który dla pobranej od użytkownika liczby całkowitej n, (1 ≤ n ≤ 20) pobierze n elementów tablicy jednowymiarowej korzystając z funkcji random i wyświetli element maksymalny w tej tablicy.

  3. 3_5_03 - Napisz program, który dla pobranej od użytkownika liczby całkowitej n, (1 ≤ n ≤ 20) pobierze n elementów tablicy jednowymiarowej korzystając z funkcji random i wyświetli elementy maksymalny i minimalny w tej tablicy.

  4. 3_5_04 - Napisz program, który dla pobranej od użytkownika liczby całkowitej n, (1 ≤ n ≤ 20) pobierze n elementów tablicy jednowymiarowej korzystając z funkcji random i wyświetli elementy maksymalny i minimalny w tej tablicy oraz ich indeksy.

  5. 3_5_05 - Napisz program, który dla pobranej od użytkownika n liczby tablicy jednowymiarowej, a następnie obliczy i wyświetli sumę i wartość średnią tych liczb.

  6. 3_5_06 - Napisz program, który wczytuje z klawiatury nazwisko użytkownika, a następnie wyprowadza je na ekran w następujących układach:

0x08 graphic
0x08 graphic
0x08 graphic
a) b) c) d)

0x08 graphic

  1. 3_5_07 - Napisz program, który wczytuje z klawiatury nazwisko użytkownika, a następnie wyprowadza je na ekran w następującym układzie:

ma

li

no

ws

ki

  1. 3_5_08 - Napisz program, który wczytuje z klawiatury ciąg liczb o organizacji - liczba danych (liczb), wartość danych: N, a1, a2, ......, an (N ≤ 10), umieszcza je w wektorze i przypisuje na ekran w jednym wierszu. Następnie program porządkuje liczby w kolejności wzrastania ich wartości i wyprowadza uporządkowane na ekran.

  2. 3_5_09 - Napisz program, który pobiera od użytkownika wymiar macierzy (1≤n≤20 , 1≤m≤20) oraz jej elementy, a następnie wyświetla zawartość tej macierzy oraz oblicza i wyświetla iloczyn elementów na głównej przekątnej.

  3. 3_5_10 - Napisz program, który pobiera od użytkownika wymiar macierzy (1≤n≤20 , 1≤m≤20) oraz jej elementy (wykorzystaj funkcję random), a następnie wyświetla zawartość tej macierzy oraz oblicza i wyświetla sumę elementów na głównej przekątnej.

  4. 3_5_11 - Napisz program, który dla pobieranej od użytkownika liczby całkowitej n (1≤n≤20) pobierze n elementów tablicy jednowymiarowej korzystając z funkcji random, a następnie wyświetla zawartość tej tablicy, element maksymalny, jego indeks oraz liczbę elementów dodatnich tej tablicy.

  5. 3_5_12 - Napisz program, który dla pobieranej od użytkownika liczby całkowitej n (1≤n≤20) pobierze n elementów tablicy jednowymiarowej, a następnie wyświetla zawartość tej tablicy, element minimalny, jego indeks oraz liczbę elementów ujemnych tej tablicy.

3pp_t6 - rekordy

  1. 3_6_1 - napisz program, który umożliwia wprowadzenie danych osobowych dla 5 pracowników, a następnie wyświetla wprowadzone dane w układzie kolumnowym. Rekord ma zawierać następujące pola: Nr_ew, Nazwisko, imie, Płeć. Zadanie rozwiąż dwoma sposobami: bez instrukcji with oraz z wykorzystaniem instrukcji with.

  2. 3_6_2 - Napisz program który:

  3. umieść te dane w tablicy jednowymiarowej (wektorze rekordów)

  4. wprowadź z klawiatury liczbę, która określa średnią powyżej której studentom przyznaje się stypedium

  5. wszystkim studentom, którzy osiągnęli tę średnią przyznaje stypedium dowolnej wysokości (wartość zapisuje do rekordu w polu stypedium)

  6. wyświetla tablicę

  7. Wyświetla nazwisko studenta, który ma najwyższą średnią

4pp_t1 - procedury i funkcje - przekazywanie parametrów przez wartość

  1. 4_1_1 - Napisz program w którym wykorzystasz funkcję do obliczania silni z zakresu 1 - 12.

  2. 4_1_2 - Napisz program do wyszukiwania maksymalnej wartości w każdym z dwóch ciągów składających się z pięciu liczb wprowadzonych z klawiatury. Wyszukiwanie maksymalnej wartości w jednym ciągu jest realizowane przez funkcję, której parametrami są:

natomiast funkcja przyjmuje wartość maksymalnej liczby w ciągu.

  1. 4_1_3 - napisz program, którego działanie polega na obliczeniu funkcji:

0x01 graphic
0x01 graphic

oraz wyprowadzeniu tabeli funkcji (argument i wartość funkcji) dla x=1, 2, ...., 20, w pierwszych dwóch kolumnach ekranu i wykresu tej funkcji w kolumnie trzeciej.

Brak wykresu funkcji

  1. 4_1_5 - Napisz program, który wczytuje dwie liczby rzeczywiste, wyznacza ich sumę, iloczyn oraz wyświetla wyniki:

zastosuj: