Solbet czy Protherm

Menu


Solbet czy Protherm





radziowi - 04-01-2010 18:40
Witam

Jestem na etapie kupna pustaków do budowy domu.

Zastanawiam się nad 2 rodzajami pustaków.
1. Protherm pustak ceramiczny
2. Solbet pustak pianowy.

Które rozwiązanie jest lepsze?? Chodzi mi o stosunek jakości do ceny i późniejszego eksploatowania.

ProszÄ™ o porady i sugestiÄ™, :wink:



wick - 04-01-2010 18:48
solbet



radziowi - 04-01-2010 19:12

solbet Dziękuję za odpowiedź a czy może Pan bardziej rozwinąć temat??



yaro672 - 04-01-2010 19:23
A ja powiem : Porotherm!



radziowi - 04-01-2010 19:26

A ja powiem : Porotherm! Dzięki za odpowiedź. Również narazie 1:1.

Czy moglibyście bardziej rozwinąć wypowiedzi dlaczego, właśnie ten lub ten typ.



wick - 04-01-2010 19:28

solbet Dziękuję za odpowiedź a czy może Pan bardziej rozwinąć temat?? a ten pan to kto



radziowi - 04-01-2010 19:32
Przepramasz może użytkowniek wick to Pani.

Prosiłbym o rozwinięcie tematu a czy to będzie Pan czy Pani nie mato dla mnie znaczenia. Chciałbym uzyskać kilka wartościowych odpowiedzi.



jacekp71 - 04-01-2010 20:08
próbujesz umęczyć tamat należący do najbardziej już umęczonych ;-)

to dyskusja z rodzaju "jajko czy kura ?" ....



wick - 04-01-2010 20:14

Przepramasz może użytkowniek wick to Pani.

Prosiłbym o rozwinięcie tematu a czy to będzie Pan czy Pani nie mato dla mnie znaczenia. Chciałbym uzyskać kilka wartościowych odpowiedzi.
ales mnie rozbroił :oops:



jaendrju - 04-01-2010 20:18
Ani jedno,ani drugie.Z Podkarpacia jesteś i pytasz.Buduj z pustaka z Hadykówki.Dobre ceny dostaniesz u Kopacza w Lutoryżu.
jabol



zip20 - 04-01-2010 20:23
To temat wiodący do nieskończoności, kup to do czego jesteś bardziej przekonany

Jeśli planujesz budować systemem gospodarczym bardziej polecał bym porotherm. Samemu jesteś wstanie coś sklecić, z ceramiki umie każdy murarz murować.



wick - 04-01-2010 20:32

Ani jedno,ani drugie.Z Podkarpacia jesteś i pytasz.Buduj z pustaka z Hadykówki.Dobre ceny dostaniesz u Kopacza w Lutoryżu.
jabol
solbet też jest z podkarpacia



beton44 - 04-01-2010 20:51
proszÄ™ uprzejmie o linka do tego pustaka pianowego...

bardzom go ciekaw, bo jeszcze nie widziałem pustak z pianobetonu :o



radziowi - 04-01-2010 20:57
Tak jestem z podkarpacia.

Większość ludzi buduje tutaj z Solbetu. Rozmawiałem w hurtowniach i polecają ceramike tylko nie wiem czy dlatego że mają więcej narzutu czy że jest lepszy. O hadykówce nikt tu nic nie mówi.



Piczman - 04-01-2010 21:20
O czym Wy tu rozprawiacie ?
Co to znaczy że pustak Solbet jest lepszy od Porotherm'u ?

Napisz najpierw co CiÄ™ interesuje konkretnie!
Kolor?
A może uczucie w dotyku ?
Byłbym zapomniał, jest jeszcze przecież przenikalność cieplna oraz odporność na ściskanie, cena ,,,

Jaką ścianę przewidujesz, znaczy ilu-warstwową ?
Jeśli docieplasz to jaką grubością, jaki dom budujesz?

PS.Jeśli przeszkodziłem w wyborze to sorry :)



wick - 04-01-2010 21:33
Piczman napisał: jakieś żywe pustaki



Piczman - 04-01-2010 21:42
Nie !

I naucz się cytować :lol:



radziowi - 04-01-2010 21:52

O czym Wy tu rozprawiacie ?
Co to znaczy że pustak Solbet jest lepszy od Porotherm'u ?

Napisz najpierw co CiÄ™ interesuje konkretnie!
Kolor?
A może uczucie w dotyku ?
Byłbym zapomniał, jest jeszcze przecież przenikalność cieplna oraz odporność na ściskanie, cena ,,,

Jaką ścianę przewidujesz, znaczy ilu-warstwową ?
Jeśli docieplasz to jaką grubością, jaki dom budujesz?

PS.Jeśli przeszkodziłem w wyborze to sorry :)
Uczucie dotyku dobre:) Pustak to nie kobieta :wink:

Ale do rzeczy:

Åšciana 1 warstwowa + docieplenie.

Mam możliwość grubości ściany do 40 cm.

Myślałem o takim rozwiązaniu 24 cm pustak SOLBET + 10-12 cm styropian

Lub Protherma na 38 cm lub 24cm Protherm + 12 cm steropian. W sklepach także odradzali mi stawiać same pustaki bez steropianu.

Przenikalność cieplna nie jestem ekspertem, ale w przyszłości chiałbym mieć ciepły i "zdrowy dom". Co do ceny ceny są całkiem inne, ogolnie budowa Prothemem wychodzi drozęj ale czy warto w poźniejszej eksploatacji.

Mój projekt to Dom w mandarynkach z Archeonu
http://archon.pl/gotowe-projekty-dom...m43c518c56b17b

Nie przeszkodził Pan wcale w wyborze.



minijack - 04-01-2010 21:59

Ale do rzeczy:

Åšciana 1 warstwowa + docieplenie. = 2 warstwowa

Mam możliwość grubości ściany do 40 cm.

Myślałem o takim rozwiązaniu 24 cm pustak SOLBET + 10-12 cm styropian

Nie przeszkodził Pan wcale w wyborze.
a dla czego tylko 40 cm ?
40cm-24cm=16cm ale przy obecnych cenach styropianu lepiej od razu 20cm



Piczman - 04-01-2010 22:03
Współczynniki przenikania ciepła znajdziesz w Necie, do tego są też kalkulatory aby policzyć i porównać różne opcje.

Ściana 1-warstwowa + docieplenie to ściana 2-warstwowa tak w ogóle.
Kup to co tańsze, tu akurat Solbet jak opisujesz, potem przyklej styropian i zadbaj o wentylację.
Z betonu komórkowego będą też bardziej zadowoleni elektrycy i hydraulicy jak sądzę.

PS. Niezłe górki macie tam w Brzozowie, a i lekarza od oparzeń dobrego :wink:



wick - 04-01-2010 22:03

Nie !

I naucz się cytować :lol:
wybaczam ten krzyk !
nauczysz mnie,cytować



wick - 04-01-2010 22:31
decydując się na solbet zwróć jednak uwagę na wytrzymałość na ściskanie
nie patrz na liczby(np.klasa 600,700)
patrz na cyfry(np. 3 MPa)-średnia(podstawowa) wytrzymałość na ściskanie
solbet jest tu mistrzem iluzji(co fabryczka to inny opis)
sprzedawców szukaj w całym kraju(będzie taniej)



radziowi - 04-01-2010 22:36
Dzięki za info co do sprzedawców protherma można kupić tanio gdzieś w Kielcach. Co do Solbetu nie wiem. Na rynku podkarpackim najniższe ceny są w Mrówce.



Piczman - 04-01-2010 22:38
wick !

Nauczyłeś się wreszcie,cytować :D
No to teraz będzie łatwiej.
Pamiętaj jeszcze że "!" to nie krzyk.
Krzyk siÄ™ robi CapsLock'iem :roll:

radziowi a w Kolbuszowej pytałeś ?



radziowi - 04-01-2010 22:39
Nie. Na razie sprawdziłem Brzozów, Sanok, Krosno. A w Kolbuszowej to gdzie pytać??



wick - 04-01-2010 22:45
nie ograniczaj się do okolicznych sprzedawców
ja swojego na oczy niewidziałem(ok 600 km)
pustak z okolicznej fabryczki(transport 1000pln)
płatność po odbiorze



Piczman - 04-01-2010 22:46

Nie. Na razie sprawdziłem Brzozów, Sanok, Krosno. A w Kolbuszowej to gdzie pytać?? No w fabryce !
Chyba że nie sprzedają bezpośrednio ,,,

http://www.solbet-kolbuszowa.com.pl/



Claudii - 04-01-2010 22:49
Porotherm, miał być solbet czy tam ytong ale wygrał nieznacznie porotherm.
Dlaczego ?
- tanszy
- mniej nasiąkliwy (bałam się ,że podczas ulewy będzie jak gąbka )
- trwalszy
- bo znajomi mnie bardziej przekonywali
i tyle...
Gdybym budowała jeszcze raz , też wybrałabym porotherm, dobrze się z niego muruje...



wick - 04-01-2010 22:49
w fabryce wbrew pozorom,może być najdrożej



adam2007 - 04-01-2010 23:00

Porotherm, miał być solbet czy tam ytong ale wygrał nieznacznie porotherm.
Dlaczego ?
- tanszy
- mniej nasiąkliwy (bałam się ,że podczas ulewy będzie jak gąbka )
- trwalszy
- bo znajomi mnie bardziej przekonywali
i tyle...
Gdybym budowała jeszcze raz , też wybrałabym porotherm, dobrze się z niego muruje...

Bardzo dobra decyzja. Ja mam porotherm 38 + 12 ocieplenia i przy -18 stopniach w nocy bez ogrzewania w domu jest + 3-4 C. Ponadto zalety jak wymieniłaś i wiele innych ,a głównie to to ,że to ceramika.
Pozdr,



Carpenter78 - 04-01-2010 23:02
A ja dowale do watku i powiem ze tez mialem taki dylemat i bede budowal z porothermu 24 sciany zewnetrzne a z solbetu sciany wewnetrzne bo;

-ceramika na zew odporna jest na wode i minusowe temp.
-latwo sie muruje na P+W

-bet.kom. lepiej sie docina, kombinuje, wkreca sruby itd
-latwiej montuje instalacje



wick - 04-01-2010 23:07
poszukaj(nie kupuj,poszukaj)na słynnej aukcji

swoją drogą coraz gorsze te aukcje np. to: "Twój Kontrahent xxxxxxxxx wypełnił wniosek o unieważnienie komentarzy do transakcji nr 000000000
Od Ciebie zależy, czy komentarze zostaną unieważnione."
jak tak dalej pójdzie to całkiem zlikwidują negatywne komentarze
i komu ja wtedy...

Sitedesign by AltusUmbrae.