Instrukcja obsługi Fiat Panda Dualogic


FIATPANDA
Instrukcja obs"ugi stanowi w"asnoĘ Fiat Auto Poland S.A. który udostpnia instrukcj nieodp"atnie
uŻytkownikom pojazdów samochodowych marki Fiat, Alfa Romeo i Lancia do korzystania w celu zaspokojenia
potrzeb w"asnych związanych z uŻytkowaniem wyŻej wymienionych pojazdów. Inny sposób wykorzystania
instrukcji, w szczególnoĘci w celach zarobkowych, wymaga pisemnej zgody Fiat Auto Poland S.A.
D U A L O G I C
W niniejszym uzupe"nieniu opisano sposób uŻywania me-
SPIS TRECI
chanicznej skrzyni biegów sterowanej elektronicznie Du-
alogic w Fiacie Panda.
SKRZYNIA BIEGÓW DUALOGIC ............................ 2
LAMPKI SYGNALIZACYJNE I KOMUNIKATY.......... 12 Aby w"aĘciwie uŻywa skrzyni biegów, niezbdne jest do-
k"adne przeczytanie zawartoĘci tego uzupe"nienia.
HOLOWANIE SAMOCHODU ................................. 22
Opisano w nim w sposób zrozumia"y operacje jakie
WYMIANA BEZPIECZNIKÓW ................................ 22
trzeba wykona uŻywanie od początku by"o prawid"owe.
OBSUGA OKRESOWA.......................................... 23
Dla innych informacji odnieĘ si do Instrukcji obs"ugi,
SPRAWDZENIE POZIOMÓW................................. 23
do której to uzupe"nienie jest do"ączone.
FILTR POWIETRZA................................................. 23
KODY SILNIKÓW - WERSJE NADWOZIA............... 24
OSIŃGI.................................................................. 24
PRZENIESIENIE NAPóDU ...................................... 25
MASY.................................................................... 26
POJEMNOCI........................................................ 27
EMISJA CO2 .......................................................... 27
ZUYCIE PALIWA .................................................. 28
SKRZYNIA BIEGÓW DUALOGIC
Samochód wyposaŻony jest w mechaniczną skrzyni biegów sterowaną elek-
tronicznie  Dualogic , która umoŻliwia zastosowanie dwóch logik funkcjono-
wania MANUAL i AUTO. Skrzynia sk"ada si z tradycyjnego mechanicznego
przeniesienia napdu, do którego zosta"o do"ączone urządzenie elektrohy-
drauliczne kontrolowane elektronicznie, sterujące automatycznie sprzg"em
i w"ączaniem biegów.
F0G0511m
GOTOWI DO RUSZENIA
Logika manual
R' Nacisną peda" hamulca.
R' Uruchomi silnik.
R' Przesuną dęwigni (A) zmiany biegów w stron (+) (UP), aby w"ączy
pierwszy bieg lub w R, aby w"ączy bieg wsteczny.
R' Zwolni peda" hamulca i nacisną peda" przyspieszenia
R' Podczas jazdy przesuwa dęwigni (A) zmiany biegów w kierunku (+)
(UP), aby w"ączy bieg wyŻszy lub w kierunku  (DOWN), aby w"ączy
F0G0514m
bieg niŻszy.
Logika auto
R' Nacisną peda" hamulca.
R' Uruchomi silnik.
R' Przesuną dęwigni (A) zmiany biegów w A/M, aby w"ączy logik auto-
matyczną lub w R, aby w"ączy bieg wsteczny.
R' Zwolni peda" hamulca i nacisną peda" przyspieszenia.
2
TRYB FUNKCJONOWANIA
Skrzynia biegów moŻe funkcjonowa zgodnie z dwoma logikami operacyjnymi:
R' pierwsza typu rcznego (MANUAL), w której kierowca decyduje bezpo-
Ęrednio kiedy wykona zmian biegów;
R' druga kompletnie automatyczna (AUTO), w której system decyduje kiedy
wykona zmian biegów. Przy tej logice moŻliwe jest uŻycie funkcji ECO
(Economy), która umoŻliwia oszczdnoĘ zuŻycia paliwa. Aby w"ączy tą
funkcj nacisną przycisk (E) znajdujący si na os"onie dęwigni zmiany
biegów. F0G0512m
Wybór sposobu jazdy i logiki funkcjonowania (MANUAL lub AUTO) wykonuje
si dęwignią (A) znajdującą si na tunelu Ęrodkowym (patrz rysunek).
F0G0511m
3
DŁWIGNIA STERUJŃCA
Dęwignia sterująca (A), umieszczona w desce rozdzielczej jest typu p"ywają-
cego  multistabilnego , to znaczy moŻe przybiera trzy pozycje stabilne
i trzy niestabilne.
Trzy pozycje stabilne są tymi, które odpowiadają luzowi (N), biegowi wstecz-
nemu (R) i pozycji Ęrodkowej znajdującej si pomidzy pozycjami niestabil-
nymi (UP) (+) i DOWN ( ) (patrz rysunek).
Pozycjami niestabilnymi, czyli tymi, które zostają opuszczone przez dęwigni
F0G0511m natychmiast, gdy tylko zostanie ona zwolniona są natomiast pozycja Żądania
w"ączenia wyŻszego biegu UP (+), pozycja Żądania w"ączenia biegu niŻszego
DOWN ( ) i pozycja Żądania trybu funkcjonowania automatycznego (A/M).
Powrót do rcznego trybu funkcjonowania wykonuje si ustawiając ponownie
dęwigni w pozycji A/M.
Podczas postoju samochodu i kluczyku wyjtym moŻliwe jest przesunicie
dęwigni z/bez naciskania peda"u hamulca. System nie wykona Żadnej akty-
wacji w nastpstwie przesunicia dęwigni i w"ączonym biegiem zostanie bieg
zapamitany przed wyjciem kluczyka.
UWAGA Przy silniku wy"ączonym i samochodzie zatrzymanym, wystąpienie
ewentualnego b"du pomidzy pozycjami dęwigni i biegiem efektywnie w"ą-
F0G0514m
czonym, zasygnalizowane zostanie zapaleniem na kilka sekund lampki sy-
gnalizacyjnej (Ł) w zestawie wskaęników razem z komunikatem wyĘwietlo-
nym na wyĘwietlaczu wielofunkcyjnym rekonfigurowanym.
4
FUNKCJONOWANIE RóCZNE (MANUAL)
W tych przypadkach system sygnalizuje kierowcy brak
moŻliwoĘci zmiany biegu poprzez odpowiedni komunikat
To funkcjonowanie powierza kierowcy wybór prze"oŻenia
na wyĘwietlaczu wielofunkcyjnym rekonfigurowanym
najbardziej odpowiedniego do w"ączenia w relacji do wa-
(patrz rozdzia"  Lampki sygnalizacyjne i komunikaty ),
runków uŻywania samochodu.
któremu towarzyszy sygna" akustyczny.
Aby wykona zmian biegu, procedura jest nastpująca:
R' przesuną dęwigni w pozycj + (UP), aby w"ączy
bieg wyŻszy;
R' przesuną dęwigni w pozycj  (DOWN), aby w"ą-
czy bieg niŻszy.
Wprzypadku, gdy Żądanie zmiany biegu moŻe spowodo-
wa nieprawid"owe funkcjonowanie silnika i skrzyni bie-
gów, system uniemoŻliwia zmian biegu, ale powoduje
automatyczną redukcj biegów, do momentu osiągnicia
przez silnik obrotów biegu ja"owego (np. podczas zwal-
niania).
5
FUNKCJONOWANIE AUTOMATYCZNE (AUTO)
Aby w"ączy/wy"ączy funkcjonowanie automatyczne (AUTO), przesuną
dęwigni (A) w pozycj A/M; aktywacja zasygnalizowana zostaje wyĘwietle-
niem napisu AUTO i numeru w"ączonego biegu na wyĘwietlaczu wielofunk-
cyjnym rekonfigurowanym (patrz rysunek).
Wtrybie AUTO, system powoduje zmian biegów w funkcji prdkoĘci samo-
chodu, obrotów silnika i intensywnoĘci nacisku na peda" przyspieszenia. Zwy-
kle moŻliwe jest Żądanie zmiany biegu dzia"ając na dęwigni sterującą, bez
spowodowania wy"ączenia tego trybu: ta funkcja nazywana  sugerowanie
F0G0514m
jazdy zawiesza w rzeczywistoĘci tryb automatyczny na czas konieczny dla
wykonania wyboru prze"oŻenia Żądanego przez kierowc.
F0G0511m
F0G1185i
6
Funkcjonowanie automatyczne (AUTO - ECO)
Funkcj ECO moŻna uaktywni tylko przy w"ączonej logice automatycznej.
W"ączenie funkcji ECO moŻliwe jest po naciĘniciu przycisku (E), umieszczo-
nego na dęwigni sterującej zmianą biegów. Po aktywacji tej funkcji, na wy-
Ęwietlaczu wielofunkcyjnym rekonfigurowanym wyĘwietlony jest numer w"ą-
czonego biegu i napis AUTO i E (patrz rysunek)
Przy aktywnej funkcji ECO system wybiera najbardziej odpowiedni bieg
wfunkcji prdkoĘci samochodu, obrotów silnika i intensywnoĘci nacisku na
peda" przyspieszenia, przyjmując jako cel oszczdnoĘ zuŻycia paliwa. F0G0512m
Gdy okaŻe si to konieczne (np. przy wyprzedzaniu) system wykona redukcj
o jeden lub wicej biegów, aby dostarczy mocy i momentu odpowiednich dla
uzyskania przez samochód przyspieszenia Żądanego przez kierowc (wszyst-
ko nastpuje w logice automatycznej niezaleŻnie od tego czy funkcja ECO jest
aktywna lub nieaktywna); w ten sposób zwikszone zostają chwilowo moc
i obroty silnika przy momentalnym wyjĘciu z funkcji ECO, która nastpnie
zostanie przywrócona automatycznie, gdy wrócą warunki ustawione po-
przednio.
F0G1184i
7
WSKAZANIA NA WYWIETLACZU
Po obróceniu kluczyka w wy"ączniku zap"onu w pozycj MAR, po oko"o 1 se-
kundzie, na wyĘwietlaczu wielofunkcyjnym rekonfigurowanym pojawia si
w"ączony bieg i ostatnio uŻywana logika (AUTO lub MANUAL)
N = luz;
I = pierwszy bieg;
2 = drugi bieg;
F0G1185i
3 = trzeci bieg;
4 = czwarty bieg;
5 = piąty bieg;
R = bieg wsteczny.
JeŻeli uŻywa si funkcji ECO na wyĘwietlaczu wielofunkcyjnym rekonfiguro-
wanym ukazuje si E (Economy) obok w"ączonego biegu.
UWAGA JeŻeli po 10 sekundach, przy kluczyku w wy"ączniku zap"onu w pozy-
cji MAR, na wyĘwietlaczu nie pojawi si w"ączony bieg, obróci kluczyk w po-
zycj STOP
, zaczeka na zgaĘnicie wyĘwietlacza, a nastpnie powtórzy ma-
F0G1184i
newr. JeŻeli anomalia wystpuje nadal, zwróci si do ASO Fiata.
8
URUCHOMIENIE SILNIKA
Uruchomienie silnika jest dozwolone przez system zarówno przy w"ączonym
biegu jaki i przy skrzyni biegów w po"oŻeniu luzu (N); zawsze konieczne jest
naciĘnicie najpierw peda"u hamulca.
Po uruchomieniu silnika:
R' skrzynia biegów w"ącza automatycznie luz (N);
R' dęwignia (A) pozostaje w tej samej pozycji, w której znajdowa"a si przed
wy"ączeniem silnika;
F0G0511m
R' na wyĘwietlaczu wielofunkcyjnym rekonfigurowanym ukaŻe si symbol
(N) i sygna" akustyczny sygnalizuje ewentualną niezgodnoĘ pomidzy
pozycją dęwigni i w"ączonym biegiem;
R' biegami, które moŻna w"ączy są 1, 2 lub bieg wsteczny.
UWAGA W przypadku, gdy Żądanie uruchomienia silnika zostanie wykonane
przy skrzyni biegów znajdującej si w pozycji róŻnej od N i bez naciĘnitego
peda"u hamulca, na wyĘwietlaczu wielofunkcyjnym rekonfigurowanym poja-
wi si odpowiedni komunikat (patrz rozdzia"  Lampki sygnalizacyjne i ko-
munikaty . W tym przypadku naleŻy powtórzy manewr uruchomienia naci-
skając peda" hamulca.
W przypadku braku uruchomienia silnika przy w"ączonym biegu powstaje sytuacja poten-
cjalnie niebezpieczna. Jest ona spowodowana faktem, Że skrzynia biegów automatycznie
UWAGA
ustawia luz. Ustawienie luzu jest sygnalizowane sygna"em akustycznym.
9
PRZYGOTOWANIE DO JAZDY SAMOCHODU
Przygotowanie do jazdy samochodu, ruszanie dozwolone jest zarówno
z1biegu, 2 biegu (zalecane przy ruszaniu na drodze o niskiej przyczepnoĘci)
jak i na biegu wstecznym.
Aby w"ączy 1 bieg
R' Nacisną peda" hamulca.
R' Przy dęwigni w (N) lub (R) przesuną dęwigni w pozycj Ęrodkową.
F0G0515m
R' Przy dęwigni znajdującej si juŻ w pozycji Ęrodkowej przesuną dęwigni
w kierunku + (UP).
R' Zwolni peda" hamulca i nacisną peda" przyspieszenia (naciĘnicie do
kołca skoku i szybko peda"u spowoduje ruszenie  ze zrywem .
Aby w"ączy 2 bieg
R' Nacisną peda" hamulca.
R' Przy dęwigni w (N) lub (R) przesuną dęwigni w pozycj Ęrodkową,
a nastpnie w kierunku + (UP).
R' Przy dęwigni znajdującej si juŻ w pozycji Ęrodkowej przesuną dęwigni
dwa razy w kierunku + (UP).
R' Zwolni peda" hamulca i nacisną peda" przyspieszenia.
Aby w"ączy bieg wsteczny
R' Nacisną peda" hamulca (samochód ca"kowicie zatrzymany).
R' Ustawi dęwigni w (R).
R' Zwolni peda" hamulca i nacisną peda" przyspieszenia.
10
PARKOWANIE SAMOCHODU
R' JeŻeli przy w"ączonym biegu wstecznym (R) zamierza
si w"ączy pierwszy bieg lub odwrotnie, wykonywa
Aby bezpiecznie zaparkowa samochód konieczne jest,
te operacje tylko wtedy, gdy samochód jest ca"kowicie
z nogą znajdującą si na pedale hamulca w"ączy 1 bieg
zatrzymany i przy naciĘnitym pedale hamulca.
lub wsteczny i gdy znajdujemy si na drodze pochy"ej, za-
ciągną hamulec postojowy; ponadto niezbdne jest za-
R' Mimo Że jest to szczególnie odradzane, jeŻeli zjeŻdŻa-
czekanie na zniknicie z wyĘwietlacza wielofunkcyjnego
jąc ze wzniesienia zostaniemy zmuszeni z nieprzewi-
rekonfigurowanego w"ączonego biegu przed zwolnieniem
dzianych powodów do ustawienia skrzyni biegów
peda"u hamulca.
w pozycji luzu (N), przy nastpnym Żądaniu w"ącze-
nia biegu, system w"ączy automatycznie w zaleŻnoĘci
UWAGA Nie opuszcza NIGDY samochodu, gdy skrzynia
od prdkoĘci samochodu optymalny bieg dla umoŻli-
biegów jest na luzie (N).
wienia prawid"owego przeniesienia momentu napdo-
wego na ko"a;
UWAGI OGÓLNE
R' Na zjazdach przy w"ączonym biegu i zwolnionym pe-
da"em przyspieszenia (jeŻeli samochód jedzie do
R' Przy samochodzie zatrzymanym i w"ączonym biegu
przodu), po przekroczeniu wstpnie ustalonej warto-
przytrzymywa zawsze naciĘnity peda" hamulca do
Ęci prdkoĘci system w"ączy automatycznie sprzg"o,
momentu podjcia decyzji ruszenia, po czym zwolni
aby spowodowa odpowiednie hamowanie silnikiem
peda" hamulca i przyspieszy stopniowo;
samochodu.
R' Przy d"uŻszych postojach z uruchomionym silnikiem
zaleca si ustawi skrzyni biegów w pozycji luzu (N);
R' Wprzypadku parkowania lub postoju samochodu na
wzniesieniu, aby nie spowodowa utraty sprawnoĘci
sprzg"a nie uŻywa peda"u przyspieszenia dla utrzy-
mania samochodu zatrzymanego. Przegrzanie sprz-
g"a moŻe w rzeczywistoĘci spowodowa jego uszko-
dzenie. UŻywa natomiast peda"u hamulca i nacisną
na peda" przyspieszenia po podjciu decyzji ruszenia.
R' UŻywa drugiego biegu do ruszenia tylko wtedy, gdy
jest to niezbdne, aby mie wikszą kontrol nad sa-
mochodem przy manewrach na drogach o ma"ej
przyczepnoĘci.
11
LAMPKI SYGNALIZACYJNE I KOMUNIKATY
Lampka Informacja wizualna na wyĘwietlaczu
sygnalizacyjna wielofunkcyjnym rekonfigurowanym
AWARIA SKRZYNI BIEGÓW  DUALOGIC
(czerwona)
t
Po obróceniu kluczyka w wy"ączniku zap"onu w po"oŻe-
nie MAR, lampka sygnalizacyjna w zestawie wskaęni-
ków zapali si, ale powinna zgasną zaraz po urucho-
mieniu silnika.
Lampka sygnalizacyjna w zestawie wskaęników zapali
si Ęwiat"em pulsującym (razem z komunikatem wy-
Ęwietlanym na wyĘwietlaczu wielofunkcyjnym rekonfi-
gurowanym i sygna"em akustycznym), gdy zostanie
rozpoznana awaria skrzyni biegów.
W przypadku awarii skrzyni biegów naleŻy jak najszybciej zwróci si do ASO Fiata w celu
sprawdzenia uk"adu.
UWAGA
12
Informacja wizualna na wyĘwietlaczu Lampka
wielofunkcyjnym rekonfigurowanym sygnalizacyjna
ZREDUKOWA ZMIANY BIEGÓW
(Żó"to pomarałczowa)
Ł
Lampka sygnalizacyjna Ł w zestawie wskaęników za-
pali si (razem z komunikatem wyĘwietlanym na wy-
Ęwietlaczu wielofunkcyjnym rekonfigurowanym), sy-
gnalizując nadmierne uŻywanie skrzyni biegów przez
kierowc.
UŻywanie anomalne (przez kierowc) moŻe spowodo-
wa aktywacj automatycznej procedury dla zabezpie-
czenia systemu.
W przypadku, w którym lampka sygnalizacyjna (razem z komunikatem wyĘwietlanym na
wyĘwietlaczu wielofunkcyjnym rekonfigurowanym) pozostanie zapalona w zestawie wskaęni-
UWAGA
ków, zwróci si do ASO Fiata.
13
Lampka Informacja wizualna na wyĘwietlaczu
sygnalizacyjna wielofunkcyjnym rekonfigurowanym
TRYB RóCZNY NIEDOSTóPNY
(Żó"to pomarałczowa)
Ł
Lampka sygnalizacyjna Ł w zestawie wskaęników za-
pali si (razem z komunikatem wyĘwietlanym na wy-
Ęwietlaczu wielofunkcyjnym rekonfigurowanym), gdy
przy uruchomionym silniku nie jest moŻliwe wybranie
trybu MANUAL.
W przypadku, w którym lampka sygnalizacyjna (razem z komunikatem wyĘwietlanym na
wyĘwietlaczu wielofunkcyjnym rekonfigurowanym) pozostanie zapalona w zestawie wskaęni-
UWAGA
ków, zwróci si do ASO Fiata.
14
Informacja wizualna na wyĘwietlaczu Lampka
wielofunkcyjnym rekonfigurowanym sygnalizacyjna
TRYB AUTOMATYCZNY NIEDOSTóPNY
(Żó"to pomarałczowa)
Ł
Lampka sygnalizacyjna Ł w zestawie wskaęników za-
pali si (razem z komunikatem wyĘwietlanym na wy-
Ęwietlaczu wielofunkcyjnym rekonfigurowanym), gdy
przy uruchomionym silniku nie jest moŻliwe wybranie
trybu AUTO.
W przypadku, w którym lampka sygnalizacyjna (razem z komunikatem wyĘwietlanym na
wyĘwietlaczu wielofunkcyjnym rekonfigurowanym) pozostanie zapalona w zestawie wskaęni-
UWAGA
ków, zwróci si do ASO Fiata.
15
Lampka Informacja wizualna na wyĘwietlaczu
sygnalizacyjna wielofunkcyjnym rekonfigurowanym
PRZEGRZANIE SPRZóGA
(Żó"to pomarałczowa)
Ł
Lampka sygnalizacyjna Ł w zestawie wskaęników za-
pali si (razem z komunikatem wyĘwietlanym na wy-
Ęwietlaczu wielofunkcyjnym rekonfigurowanym i sy-
gna"em akustycznym), gdy zostanie rozpoznane prze-
grzanie sprzg"a.
W przypadku parkowania lub postoju samochodu na wzniesieniu, aby nie spowodowa utraty sprawnoĘci
sprzg"a nie uŻywa peda"u przyspieszenia dla utrzymania samochodu zatrzymanego; przegrzanie sprzg"a
moŻe w rzeczywistoĘci spowodowa jego uszkodzenie; uŻywa natomiast peda"u hamulca i nacisną na peda"
przyspieszenia po podjciu decyzji ruszenia.
W przypadku, w którym lampka sygnalizacyjna (razem z komunikatem wyĘwietlanym na
UWAGA
wyĘwietlaczu wielofunkcyjnym rekonfigurowanym) pozostanie zapalona w zestawie wskaęni-
ków, zwróci si do ASO Fiata.
16
Informacja wizualna na wyĘwietlaczu Lampka
wielofunkcyjnym rekonfigurowanym sygnalizacyjna
NACISNŃ HAMULEC - URUCHOMIENIE
OPÓŁNIONE (Żó"to pomarałczowa)
Ł
Lampka sygnalizacyjna Ł w zestawie wskaęników za-
pali si (razem z komunikatami wyĘwietlanymi alter-
natywnie i sekwencyjnie na wyĘwietlaczu wielofunkcyj-
nym rekonfigurowanym i sygna"em akustycznym), gdy
2
podczas próby uruchomienia silnika, nie zostanie roz-
poznane przez system naciĘnicie peda"u hamulca.
UWAGA Komunikaty zostaną wyĘwietlone tylko wtedy,
gdy uruchomienie silnika zostanie wykonane przy w"ą-
czonym biegu róŻnym od luzu (N).
W przypadku, w którym lampka sygnalizacyjna (razem z komunikatem wyĘwietlanym na
wyĘwietlaczu wielofunkcyjnym rekonfigurowanym) pozostanie zapalona w zestawie wskaęni-
UWAGA
ków, zwróci si do ASO Fiata.
17
Lampka Informacja wizualna na wyĘwietlaczu
sygnalizacyjna wielofunkcyjnym rekonfigurowanym
BIEG NIEDOSTóPNY (Żó"to pomarałczowa)
Lampka sygnalizacyjna Ł w zestawie wskaęników za-
Ł
pali si (razem z komunikatem wyĘwietlanym na wy-
Ęwietlaczu wielofunkcyjnym rekonfigurowanym i sy-
gna"em akustycznym) w nastpujących przypadkach:
R' gdy z powodu uszkodzenia systemu nie jest moŻli-
wa zmiana biegów;
lub
R' gdy z powodu uszkodzenia systemu moŻliwe jest
w"ączenie tylko pierwszego (1), drugiego (2) lub
wstecznego biegu (R).
W przypadku, w którym lampka sygnalizacyjna (razem z komunikatem wyĘwietlanym na
wyĘwietlaczu wielofunkcyjnym rekonfigurowanym) pozostanie zapalona w zestawie wskaęni-
UWAGA
ków, zwróci si do ASO Fiata.
18
Informacja wizualna na wyĘwietlaczu Lampka
wielofunkcyjnym rekonfigurowanym sygnalizacyjna
MANEWR NIEDOZWOLONY
(Żó"to pomarałczowa)
Ł
Lampka sygnalizacyjna Ł w zestawie wskaęników za-
pali si (razem z komunikatem wyĘwietlanym na wy-
Ęwietlaczu wielofunkcyjnym rekonfigurowanym i sy-
gna"em akustycznym), gdy system nie zaakceptuje
zmiany biegu wykonanej dęwignią z powodu braku
niektórych warunków koniecznych dla zaakceptowania
zmiany biegu.
19
Lampka Informacja wizualna na wyĘwietlaczu
sygnalizacyjna wielofunkcyjnym rekonfigurowanym
NACISNŃ HAMULEC - POWTÓRZY MANEWR
(Żó"to pomarałczowa)
Ł
Lampka sygnalizacyjna Ł w zestawie wskaęników za-
pali si (razem z komunikatem wyĘwietlonym na wy-
Ęwietlaczu wielofunkcyjnym rekonfigurowanym
i wniektórych przypadkach razem z sygna"em aku-
stycznym), gdy w samochodzie zatrzymanym i silniku
2
uruchomionym próbuje si w"ączy 1 bieg, 2 bieg lub
bieg wsteczny bez poprzedniego naciĘnicia peda"u ha-
mulca.
W przypadku, w którym lampka sygnalizacyjna (razem z komunikatem wyĘwietlanym na
UWAGA wyĘwietlaczu wielofunkcyjnym rekonfigurowanym) pozostanie zapalona w zestawie wskaęni-
ków, zwróci si do ASO Fiata.
20
Informacja wizualna na wyĘwietlaczu Lampka
wielofunkcyjnym rekonfigurowanym sygnalizacyjna
USTAWIENIE W N (luz)
(Żó"to pomarałczowa)
Ł
Lampka sygnalizacyjna Ł w zestawie wskaęników za-
pali si (razem z komunikatem wyĘwietlanym na wy-
Ęwietlaczu wielofunkcyjnym rekonfigurowanym i sy-
gna"em akustycznym), gdy system Żąda od kierowcy
wykonania manewru.
Po ustawieniu skrzyni biegów w (N) komunikat wy-
Ęwietlany na wyĘwietlaczu i lampka sygnalizacyjna
muszą zgasną.
W przypadku, w którym lampka sygnalizacyjna (razem z komunikatem wyĘwietlanym na
wyĘwietlaczu wielofunkcyjnym rekonfigurowanym) pozostanie zapalona w zestawie wskaęni-
UWAGA
ków, zwróci si do ASO Fiata.
21
HOLOWANIE SAMOCHODU WYMIANA BEZPIECZNIKÓW
Sprawdzi, czy skrzynia biegów znajduje si w pozycji lu-
zu (N) (np. próbując pchną samochód) i wykona ope-
BEZPIECZNIK AMPER
racje analogiczne jak dla holowania samochodu wyposa-
Centralka skrzyni biegów
Żonego w mechaniczną skrzyni biegów (patrz opis po-
Dualogic F84 15
dany w Instrukcji obs"ugi).
Pompa oleju skrzyni biegów
Gdy nie moŻna ustawi skrzyni biegów w pozycji luzu nie
Dualogic F83 30
holowa samochodu, ale zwróci si do ASO Fiata.
Zasilanie (+ kluczyka) centralki
skrzyni biegów Dualogic F16 7,5
Dla rozmieszczenia bezpieczników patrz ilustracje przedstawione
wrozdziale  W razie awarii  Wymiana bezpieczników w Instrukcji
obs"ugi.
22
FILTR POWIETRZA
OBSUGA OKRESOWA
WERSJE 1.2 8V
 Wykaz czynnoĘci przeglądów okresowych przewiduje
kontrol poziomu oleju sterowania skrzynia biegów Du-
Aby wymieni filtr powietrza odnieĘ si do opisu i ilu-
alogic co 20 000 km.
stracji przedstawionych w Instrukcji obs"ugi.
SPRAWDZENIE POZIOMÓW
OLEJ SYSTEMU HYDRAULICZNEGO SKRZYNI
BIEGÓW DUALOGIC
Dla kontroli poziomu oleju zwróci si wy"ącznie do ASO
Fiata.
ZuŻyty olej skrzyni biegów zawiera substancje szkodliwe dla Ęrodowiska. Dla wymiany oleju, naleŻy zwróci
si do ASO Fiata, która wyposaŻona jest w odpowiednie urządzenia do zbierania zuŻytego oleju zgodnie
z przepisami ochrony Ęrodowiska.
23
KODY SILNIKÓW - WERSJE NADWOZIA
Wersje Kod typu silnika Kod nadwozia
4 miejscowe 5 miejscowe
1.2 8V 188A4000 169AXB11 02 169AXB11 02B
OSIŃGI
PrdkoĘ maksymalna po pierwszym okresie eksploatacji samochodu wynosi 155 km/h.
24
PRZENIESIENIE NAPóDU
1.2 8V
Skrzynia biegów Pi biegów do przodu plus bieg wsteczny z systemem
sterowania elektrohydraulicznym sterowanym elektronicznie.
Sprzg"o Urządzenie elektrohydrauliczne sterowane elektronicznie.
Przeniesienie napdu Na ko"a przednie.
25
MASY
1.2 8V
Masy (kg)
Masa samochodu gotowego do jazdy (z ko"em zapasowym,
865
pe"nymi zbiornikami p"ynów, narzdziami i akcesoriami):
ObciąŻenie uŻytkowe (*)
razem z kierowcą: 445
Maksymalny nacisk (**):
 na oĘ przednią: 730
 na oĘ tylną: 660
 ca"kowite: 1310
Nacisk na hak holowniczy:
 przyczepy z hamulcem: 800
 przyczepy bez hamulca: 400
Maksymalne obciąŻenie dachu: 50
Maksymalne obciąŻenie kuli haka 60
(*) Wprzypadku zastosowania wyposaŻenia specjalnego (dach otwierany, hak do holowania przyczepy itp.) masa zwiksza si
i wkonsekwencji zmniejsza si obciąŻenie uŻytkowe w stosunku do maksymalnych, dopuszczalnych obciąŻeł.
(**) ObciąŻenia, których nie wolno przekracza. UŻytkownik odpowiedzialny jest na roz"oŻenie bagaŻu w bagaŻniku lub na powierzch-
ni "adunkowej zgodnie z maksymalnymi, dopuszczalnymi obciąŻeniami.
26
POJEMNOCI
Zalecane paliwa
1.2 8V
litry kg
i produkty
0,70 0,59
System hydrauliczny aktywacji skrzyni biegów Dualogic TUTELA CAR CS SPEED -
Olej specyficzny z dodatkiem
typu  ATF DEXRON III
EMISJE CO2
Emisje CO2 zgodnie z dyrektywą 1999/100/CE (g x 100 km)
WartoĘ emisji CO2 i odnosi si do zuŻycia paliwa w cyklu mieszanym i wynosi 127 (g x 100 km).
27
ZUYCIE PALIWA
ZuŻycie paliwa zgodnie z dyrektywą 1999/100/CE
(litry x 100 km) Cykl miejski Cykl poza miastem Cykl mieszany
1.2 8V 6,8 4,6 5,4
ZuŻycie paliwa podane w tabeli odnoszą si do logiki AUTO-ECO.
28
NOTATKI
N
O
T
A
T
K
I
NOTATKI
N
O
T
A
T
K
I
Fiat Auto Poland SA
Dyrekcja Handlowa - Obs"uga Klienta
ul. Komorowicka 79, 43-300 Bielsko-Bia"a Publikacja nr 60389083 - 1 edycja - 08/2007
Wydawca: Satiz Poland - Bielsko-Bia"a, ul. 11 Listopada 60/62
Wszystkie dane zawarte w niniejszej instrukcji są oparte o najnowsze informacje producenta.
Tym niemniej producent zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian do opisywanych modeli i wersji,
nie wpływających na warunki eksploatacji, bez dodatkowego powiadamiania użytkownika.
Ewentualne wątpliwości należy wyjaśniać w Autoryzowanej Stacji Obsługi.


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Instrukcja Obsługi Fiat Panda 4x4
Instrukcja Obsługi Fiat Bravo Dualogic
Instrukcja obslugi FIAT LINEA Blue&MeNav szybka inst PL up by dunaj2
Instrukcja obslugi FIAT LINEA Radioodtwarzacz PL up by dunaj2
Instrukcja obslugi Fiat CAN
Fiat Panda 4x4 instrukcja obslugi PL by mobopx
Fiat Panda 4x4 instrukcja obslugi PL by mobopx
Fiat Panda 100HP instrukcja obslugi PL by mobopx
Fiat Panda 100HP instrukcja obslugi PL by mobopx
fiat multipla Instrukcja obsługi `360942  2005
Instrukcja obsługi bankomatu 1
Instrukcja obsługi Przenośna uniwersalna ładowarka USB Nokia DC 18
instrukcja obslugi Sagemcom DSI83
Instrukcja obsługi alarm Logic CAN LC 5 wyd 1 (2)
Nokia16 UG pl instrukcja obsługi
Instrukcja obsługi Ferguson Ariva T65 PL v1 50

więcej podobnych podstron