Podstawowe zasady tworzenia projektu dla STM32F4 w środowisku uVision 4 czesc I


Podstawowe zasady tworzenia projektu dla STM32F4 w środowisku
uVision 4.6, z wykorzystaniem biblioteki do obsługi peryferiów dla
STM32F4 (Cortex  M4)
1. Czynności związane z instalacją środowiska MDK, ST Link i biblioteki
Zainstalować środowisko MDK4.6, firmy Keil dla układów typu ARM. Standardowo pakiet instaluje
się na dysku, C:\Keil.
UWAGA !! proszę nie używać polskich liter i znaku spacji przy nazwach katalogów (folderów) i
plików, które będą używane przez projekt i środowisko uVision.
Pobrać i uruchomić sterownik USB dla programatora/debugera STLink (st-link_v2_usbdriver.exe).
Zainstalować program STM32 ST-LINK Utility, który służy do programowania mikrokontrolera za
pomocą programatora/debugera STLink (stm32_st-link_utility.exe). Standardowo program się
instaluje w katalogu "C:\Program Files\STMicroelectronics\STM32 ST-LINK Utility\". Podkatalog
Docs zawiera opis obsługi programu i programatora ST Link. Po poprawne j instalacji i uruchomieniu
powinno się pojawić okienko jak na rysunku.
Okienko programu STM32 ST-Link
Podłączyć płytkę STM32F4-Discovery do portu USB komputera za pomocą kabla typu USB A na USB
mini B.
Komputer wykryje nowe urządzenie i zacznie instalować sterowniki dla ST-Link-a. Jeżeli nie znajdzie
sterowników należy wskazać ich miejsce. Jest to katalog, który powstał po uruchomieniu st-
link_v2_usbdriver.exe.
Po poprawnej instalacji sterowników w menedżerze urządzeń powinno się pojawić nowe
urządzenie typu STMicroelectronics STLink dongle, jak na rysunku poniżej.
Na płytce STM32F4-Discovery powinna świecić dioda od zasilania (PWR), dioda od debugera (COM)
i powinny mrugać cztery diody (zielona, czerwona, niebieska, pomarańczowa). Działa wtedy
oryginalny program zainstalowany na płytce.
Przygotowanie ST-Link do współpracy z uVision 4.6, cześć I, wersja z 27.10.2012
Widok menedżera urządzeń po zainstalowaniu STLink
Po uruchomieniu programu ST Link i wybraniu z menu Target -> Connect, program łączy się z płytką i
wykrywa typ mikrokontrolera i odczytuje zawartość pamięci (okienko poniżej).
Okienko programu STM32 ST-Link po wykryciu mikrokontrolera na płytce
Może się okazać, że oprogramowanie debugera wymaga uaktualnienia.
Wtedy wybieramy z menu ST-LINK->Firmware update i pojawi się okienko ST-Link Upgrade.
Naciskamy Device Connect i program odczyta wersję zainstalowanego oprogramowania (tzw.
firmware) oraz wersję, która jest dostępna w programie STM32 ST-Link Utility.
Jeżeli pojawią się problemy z połączeniem i odczytanie wersji (program zgłosi że należy zresetować
urządzenie), należy odłączyć kabel od płytki USB i ponownie podłączyć.
Przygotowanie ST-Link do współpracy z uVision 4.6, cześć I, wersja z 27.10.2012
Jeżeli wersja firmware Version jest niższa od dostępnej, naciskamy Yes. Komputer PC poprzez port
USB wgra nowszą wersję i powinno się pojawić okienko Upgrade is succesful. Wtedy obie wersje
firmware są jednakowe (rysunek poniżej).
Okienko do aktualizacji oprogramowania debugera ST Link
Wgrywanie nowego firmware jest typową procedurą po zakupie płytki STM32F4-Discovery i jej
pierwszym uruchomieniu. Aktualne firmware dla ST-Link-a jest zawsze dostępne na stronie www.st.com.
Po aktualizacji oprogramowania może się pojawić problem z połączeniem (komunikat No STLink detected)
wtedy należy odłączyć kabel od płytki USB i ponownie podłączyć i wybrać z menu Target -> Connect.
Ważne, aby w ST-Link był ustawiony w tryb SWD, można to sprawdzić w Target -> Settings (rysunek
poniżej). Jeżeli jest połączenie pomiędzy płytką a programem to można, np. odczytać zawartość rejestrów, z
menu Target -> MCU Core (rysunek poniżej).
Okienko trybu pracy ST Link-a i okienko Core panel
Poprawne działanie programu STM32 ST-Link Utility i debugera na płytce wraz podłączonym
mikrokontrolerem STM32 F4 umożliwia pracę (programowanie, debugowanie) w środowisku uVision.
Przygotowanie ST-Link do współpracy z uVision 4.6, cześć I, wersja z 27.10.2012


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Podstawowe zasady tworzenia projektu dla STM32F4 w środowisku uVision 4 czesc II
(Podstawowe zasady projektowania i montażu instalacji nawadniających)id86
7322659 BIOCHEMIA Podstawy Biochemii Dla Ochrony Srodowiska UW
Tworzenie biznesplanu dla bystrzakow biznby
Projektowanie regulatorów rozmytych w środowisku Matlab Simulink
vat podstawowe zasady i ujecie w
efekty kształcenia i zasady tworzenia kwestionariusza e learning
bobomigi podstawowe zasady
Zarzadzanie projektami dla bystrzakow zaprby
Podstawowe zasady grillowania
skrypt abc tworzenia projektu

więcej podobnych podstron