Pozyskiwanie nowych klientow 151 blyskotliwych rozwiazan ponokl


IDy DO:
POZYSKIWANIE
NOWYCH KLIENTÓW.
Spis treści
Przykładowy rozdział
151 BAYSKOTLIWYCH
ROZWIZAC
KATALOG KSIŻEK:
Autor: Jerry R. Wilson
Katalog online Tłumaczenie: Magda Witkowska
Zamów drukowany
ISBN: 978-83-246-1649-7
katalog
Tytuł oryginału: 151 Quick Ideas to Get New Customers
Format: A5, stron: 184
CENNIK I INFORMACJE:
Zamów informacje
Twój osobisty regulamin pracy
o nowościach
Zamów cennik
Przede wszystkim stosuj nowoczesne techniki
Następnie zdobywaj klientów niewielkim kosztem
I wreszcie, opracuj jasną wizję sukcesu
CZYTELNIA:
Reguły  strona po stronie Arcymistrz zdobywania nowych zleceń
Fragmenty książek
Pozyskiwanie klientów to niełatwy kawałek chleba. Wie o tym każdy, kto kiedykolwiek
online
podejmował się tego zadania. Jednak wszyscy, którzy osiągnęli sukces w tej sferze
aktywnoSci zawodowej, przyznają, że jednym z najważniejszych elementów jest
Do koszyka
odpowiednie nastawienie  nacechowane entuzjazmem, wiarą w sprzedawany produkt
oraz dokładną znajomoScią jego cech. Kolejny czynnik gwarantujący znakomite rezultaty
to znajomoSć odpowiednich technik i stosowanie właSciwych narzędzi w celu
Do przechowalni
przyciągnięcia klientów.
JeSli chcesz osiągać znacznie lepsze wyniki, oferujemy Ci sprawdzone i skuteczne
rozwiązania, które przyspieszą Twoją karierę. Proponujemy Ci wartoSciowe wskazówki
Nowość
odnoSnie tego, jak kształtować SwiadomoSć Twojej firmy i marki wSród potencjalnych
klientów, a także jak spojrzeć na zagadnienie sprzedaży oczami kupującego. Podsuniemy
pomysły pomagające unikać stereotypowych sformułowań, odstraszających potencjalnych
Promocja
klientów. Pora odejSć od praktyk marketingu masowego, agresywnych technik sprzedaży
i poszukiwania klientów  w ciemno . Czas znalexć nowe, bardziej wydajne sposoby
ich pozyskiwania!
Metody działania w sytuacji, gdy:
masz do czynienia z klientami twardymi i wymagającymi
chcesz wzbudzić zaufanie do siebie i oferowanego produktu
potrzebujesz motywacji do bardziej skutecznego działania
Onepress.pl Helion SA
działasz pod silną presją i masz do dyspozycji mało czasu
ul. Kościuszki 1c,
44-100 Gliwice
czujesz, że klient zaczyna Ci się wySlizgiwać.
tel. (32) 230-98-63
e-mail: onepress@onepress.pl
redakcja: redakcjawww@onepress.pl
informacje: o księgarni onepress.pl
Przedmowa . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .9
Jak korzystać z tej książki . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 11
1. Jest tylko jedna rzecz gorsza
od niegrzecznego pracownika . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 13
2. Przekonaj do siebie  znaczących innych . . . . . . . . . . . . . . . . 14
3. Zaangażuj członków rodziny . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 15
4. Pozyskuj potencjalnych klientów zespołowo . . . . . . . . . . . . . . 16
5. Wykorzystuj potencjał swoich ludzi . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 18
6. Nazywaj ich wspólnikami . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 19
7. Zależy Ci na lojalności?. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 20
8. Spraw, że klient poczuje się ważny. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 21
9. Partnerstwo strategiczne . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 22
10. Nadaj swojej ofercie ładną oprawę . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 24
11. Wyznacz konkretną osobę do kontaktów
z potencjalnym klientem . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 25
12. Ulepieni z tej samej gliny . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 26
13. Podejmij ich na swoim terytorium . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 28
14. Angażuj się . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 29
15. Świadome relacje . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 30
16. Nowy czy z odzysku? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 31
17. Ceń sobie lojalność . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 33
18. Opracuj jasną wizję sukcesu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 34
19. Opowieści o heroicznych czynach . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 35
20. Czy widzisz to samo, co ja? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 36
21. Żadnych strat . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 38
treści
Spis
Pozyskiwanie nowych klientów
22. Odstraszanie potencjalnych klientów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 39
23. Namolni sprzedawcy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 40
24. Nie wypuszczaj ryby, którą masz już na haczyku . . . . . . . . . . 41
25. Po mojemu czy po Twojemu? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 42
26. Nie sprzedawaj  pomagaj . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 42
27. Siła komplementów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 43
28. Nie odmawiaj swoim klientom . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 44
29. Zacznij od własnych pracowników . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 46
30. Rozwiąż problem . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 47
31. Ludzie są zabawni . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 48
32. Zainspiruj nowego pracownika . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 49
33. Szanuj czas klienta . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 50
34. Poznaj zainteresowania swoich potencjalnych klientów . . . . 51
35. Wszyscy nabywcy kłamią . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 52
36. Przechwalaj się, przechwalaj się i jeszcze raz się przechwalaj . . 53
37. Zwracaj uwagę na indywidualne potrzeby klienta . . . . . . . . . 55
38. Dlaczego zwracasz się do mnie per  koleś ? . . . . . . . . . . . . . . 56
39. Strzeż się mącicieli . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 57
40. Nazwij to, co odróżnia Cię od konkurentów . . . . . . . . . . . . . . 58
41. Zrób coś innego . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 59
42. Bądz kreatywny . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 60
43. Zachowuj się normalnie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 61
44. Wierz mi lub nie. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 63
45. Spróbuj czegoś innego . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 64
46. O dostosowywaniu się . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 65
47. Niewielka rzecz, a bardzo opłacalna . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 66
48. Bądz inny. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 67
49. Rób to, czego nie robią inni . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 68
Spis treści
50. Bierz przykład z kameleonów. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 69
51. Pamiętaj o pierwszym wrażeniu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 70
52. Pozyskiwanie nowych klientów to zabawa w detektywa . . . . 72
53. Inspirowani pracownicy znajdują oddanych klientów . . . . . . 73
54. Czynnik CYA . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 74
55. Najlepszy potencjalny klient. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 75
56. Nawiązuj bliskie relacje . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 76
57. Nie zatrzymuj się przed niczym . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 77
58. Czytaj prasę branżową. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 78
59. Czy stawiasz warunki?. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 79
60. Zanim otworzysz podwoje firmy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 80
61. Informuj o sobie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 81
62. Zadbaj o to, by potencjalny klient mógł Cię znalezć. . . . . . . . 82
63. Zostaw potencjalnemu klientowi ślad po sobie . . . . . . . . . . . . 83
64. Bierz przykład z FBI . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 85
65. Dbaj o to, by potencjalni klienci znali Twoją firmę. . . . . . . . . 86
66. Prawdziwa próba . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 87
67. Jutro też jest dzień . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 88
68. Bądz przygotowany do szybkiego przedstawienia
swojej firmy. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 89
69. Zdefiniuj problem . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 90
70. Odzyskaj utraconych klientów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 91
71.  Za darmo nadal działa . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 92
72. Klient nie powinien wiedzieć wszystkiego . . . . . . . . . . . . . . . . 93
73. E-mail  przyjaciel czy wróg? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 94
74. Nie szkodzi, że zamknięte . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 95
75. Magiczne słowo . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 96
76. Jakość w końcu przełoży się na ilość . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 97
Pozyskiwanie nowych klientów
77. Bądz na bieżąco z technologią . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 98
78. Jaki jest wizerunek Twojej firmy? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 99
79. Nikogo nie można lekceważyć . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 100
80. Nie lecz, dopóki nie poznasz diagnozy . . . . . . . . . . . . . . . . . 101
81. Ułatwiaj klientom kupowanie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 103
82. Pozwól im poczuć się bezpiecznie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 104
83. Gadulstwo nie popłaca . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 105
84. Budowanie zaufania. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 106
85. Wszędzie sami naiwniacy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 107
86. Wykorzystaj czas znanych osobistości . . . . . . . . . . . . . . . . . . 108
87. Niełatwo jest nie wziąć tego, co jest za darmo . . . . . . . . . . . . 109
88. Twórcza reklama może być skuteczna . . . . . . . . . . . . . . . . . . 110
89. Postaraj się o wsparcie finansowe . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 111
90. Magiczne pytanie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 112
91. Trzeba wybierać odpowiednich klientów . . . . . . . . . . . . . . . . 113
92. Tak, nie, może . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 114
93. Im większe, tym lepsze . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 115
94. Networking . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 116
95. O uniwersalnej ofercie. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 117
96. W miłości i na wojnie wszystkie chwyty są dozwolone . . . . 118
97. Czy wiesz, co oni wiedzą? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 119
98. Pożądane zachowania należy nagradzać. . . . . . . . . . . . . . . . . 120
99. Tradycja święta rzecz . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 122
100. Coś o szczeniakach . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 123
101. Nie daj klientowi powodu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 124
102. Co sprzedajesz? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 125
103. Wszystko ma znaczenie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 125
104. Na kiedy Pani to potrzebuje? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 126
Spis treści
105. Wypatruj okazji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 127
106. Pozwól klientowi zadecydować . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 128
107. Zadowolony klient to za mało . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 129
108. Postrzeganie wartości . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 130
109. Nowych klientów poszukuj z rozmachem . . . . . . . . . . . . . . . 131
110. Chodzi tylko o wartość . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 132
111. Ile to kosztuje? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 133
112. Podkreślaj korzyści . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 134
113. Co poradzisz... . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 135
114. Jaka jest Twoja cena? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 136
115. Głupie oszczędności . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 137
116. Daj im to, czego chcą . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 138
117. Wyjaśnij klientowi, co możesz dla niego zrobić . . . . . . . . . . 139
118. Czy Ty mnie w ogóle słuchasz? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 140
119. Kto rano wstaje, temu Pan Bóg daje... nowego klienta . . . . . 141
120. Problemy z komunikacją. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 142
121.  Nie to nie jest odpowiedz . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 144
122. Selektywne słuchanie. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 145
123. Gdybym tylko miał czas . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 146
124. Przewiduj przeszkody . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 147
125. Świadomie zdecyduj, kiedy nie sprzedawać . . . . . . . . . . . . . . 148
126. Sprzedaż a zmysły . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 149
127. Nigdy nie zakładaj, że się porozumieliście . . . . . . . . . . . . . . . 150
128. Zwracaj uwagę na szczegóły . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 151
129. Daj się zauważyć. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 152
130. Uśmiech tajemnicą sukcesu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 153
131. Nie wiedzieć czegoś, to żaden wstyd . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 154
132. O Janku Partaczu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 155
Pozyskiwanie nowych klientów
133. Stwórz sobie własną kopalnię złota . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 156
134. Reguła szaleństwa . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 158
135. Unikaj rutyny . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 158
136. Nie wahaj się prosić o pomoc . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 159
137. Krytykować, potępiać, narzekać . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 160
138. Wykorzystaj internet . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 161
139. Mów prawdę . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 162
140. Jak sobie radzisz? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 163
141. Gotową odpowiedz powinieneś mieć zawsze
na podorędziu. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 164
142. Do klienta nie zagląda się  przy okazji . . . . . . . . . . . . . . . . . 165
143. Coś o obsłudze posprzedażnej . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 166
144. Uporządkuj swoje działania . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 168
145. Gorzki smak porażki . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 169
146. Nieważne, co się wydarzy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 170
147. A więc nie stać Cię... . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 171
148. Uzależnij się od informacji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 171
149. Obsesja na punkcie reputacji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 173
150. Inwestuj w siebie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 174
151. Wytrwałość jest w cenie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 175
Skorowidz . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 177
O autorze . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 181
Nie każdy człowiek jest odpowiednio predysponowany do tego, by
pomagać Ci w pozyskiwaniu nowych klientów dla Twojej firmy. Na pewno
już o tym wiesz, ale i tak to powtórzę  zatrudniaj ludzi z odpowiednim
nastawieniem do pracy, a następnie rozwijaj w nich odpowiednie zdol-
ności. Pracownicy, którzy mają bezpośredni kontakt z klientem, muszą
mieć zawsze uśmiech na twarzy. Poszukiwanie nowych klientów wymaga
uprzejmego, pozytywnego i ugodo-
wego nastawienia. Jeśli komuś ta-
Zadanie
kiego nastawienia brakuje, powinien
odejść z Twojej firmy!
Osoba kompetentna
Pewna firma zajmująca się
w pozyskiwaniu nowych
sprzedażą maszyn i narzędzi rol-
klientów potrafi ocenić
niczych zatrudniała pracownika,
kwalifikacje współpracow-
który był chodzącą encyklopedią
ników, którzy pomagają jej
w realizacji wyznaczonych w kwestii części do ciągników,
celów. Jeśli zatrudniasz lu-
kombajnów i innych maszyn rol-
dzi, którzy nie są zaangażo-
niczych. Problem polegał jednak
wani w poszukiwanie no-
na tym, że był to jednocześnie naj-
wych klientów, powinieneś
bardziej marudny człowiek w całej
się zastanowić, czy Twoja
okolicy. Nieustannie irytował
firma ich potrzebuje.
swoich współpracowników i od-
straszał klientów. Kierownictwo
firmy musiało określić, co jest dla
nich więcej warte  rozległa wiedza tego człowieka czy unikanie kon-
fliktów z klientami. W końcu podjęto decyzję, że ten człowiek będzie
musiał poszukać sobie innej pracy. Niedługo po jego odejściu znów
pojawili się potencjalni klienci, którzy szybko stali się regularnymi
klientami. Okazało się, że mężczyzna przez kolejne lata zniechęcił do
1
rzecz
jedna
tylko
Jest
od niegrzecznego
1
gorsza
pracownika
Pozyskiwanie nowych klientów
firmy bardzo wiele osób  na szczęście po jego zwolnieniu sytuacja
zaczęła wracać do normy i obroty firmy zaczynały rosnąć.
Epilog
Jest tylko jedna rzecz gorsza od przyzwalania
nieuprzejmemu pracownikowi na sabotowanie Twoich
wysiłków zmierzających do pozyskania nowych klientów
 wypłacanie mu za to pensji!
Nie ma nic lepszego niż pozyskanie potencjalnego klienta. To
oczywiście nie oznacza, że należy zrezygnować z wszelkich prób pozy-
skania sobie przychylności jego małżonka lub innej bliskiej mu osoby.
Być może taki  znaczący inny będzie kluczowym czynnikiem moty-
wującym Twojego potencjalnego klienta do zostania Twoim stałym
klientem. W każdym razie na pewno
nie zaszkodzi podjąć pewnego wy-
Zadanie
siłku na rzecz zwiększenia wpływu
wywieranego na potencjalnych kli-
Już dziś zacznij budować
bazę danych partnerów 
entów.
nazwisk oraz adresów Two-
Pewna duża firma dystrybucyjna
ich potencjalnych i stałych
organizowała konferencję sprzedaży
klientów. W przyszłości in-
w hotelu Opryland w Nashville. Do
formacje te będą dla Ciebie
udziału w tym wydarzeniu postano-
bardzo cenne.
wiła zaprosić swoich potencjalnych
klientów wraz z bliskimi im osobami.
W firmie ciężko pracowano nad stworzeniem bazy danych wszystkich
potencjalnych klientów, po czym do ich domów rozesłano specjalne za-
proszenia, proponując im pobyt wraz z pokryciem wszystkich wydatków,
1
siebie
do
Przekonaj
 znaczących innych
2
Błyskotliwe rozwiązania 1 do 3
przystawki, dobre jedzenie, trochę rozmów o interesach oraz przyzwoitą
rozrywkę. Zważywszy, że klientom zapewniono ekskluzywne pokoje, bu-
telkę wina, podarunkowy bon na drobne wydatki i wolny czas na cieszenie
się urokami hotelu Opryland, trudno się dziwić, że całe wydarzenie oka-
zało się wielkim sukcesem. Można było się spodziewać, że małżonkowie
i inne bliskie osoby potencjalnych klientów będą bardziej oczarowane
firmą niż sami potencjalni klienci. Ostatecznie okazało się, że wszystkie
wydatki poniesione na organizację imprezy zwróciły się z dużą nawiązką,
a firma zyskała kilku poważnych stałych klientów.
Epilog
Siła oddziaływania na potencjalnych lub stałych klientów
nigdy nie jest zbyt duża, dlatego też warto wykorzystywać
wszelkie dostępne środki, aby ich do siebie przekonać.
W niektórych sytuacjach czynnikiem decydującym
o przychylności klienta może okazać się przekonanie do
siebie jego małżonka.
Jeśli masz zamiar budować długotrwały wizerunek swojej marki
i naprawdę zależy Ci na tym, by wyrobić w potencjalnych klientach prze-
konanie, że Twoja firma to najlepszy wybór na rynku, możesz bardzo
wiele zyskać, organizując wysyłki mailingowe do ich domów. Oczywi-
ście powinieneś ostrożnie dobierać rozsyłane treści i powstrzymać się
od prowadzenia nachalnej kampanii reklamowej. Jednocześnie jednak
powinieneś działać kreatywnie  skorzystaj z kreskówek, zabawnych
newsletterów lub konkursów, które mogłyby przyciągnąć uwagę rodzin
Twoich potencjalnych klientów.
Pewna firma z Wirginii produkująca opony chciała, by pracow-
nicy oraz potencjalni klienci wiedzieli, jakie wysiłki jej kierownictwo
podejmuje, aby organizacja mogła się lepiej rozwijać, odnosić kolejne sukcesy
1
Zaangażuj
członków rodziny
3
Pozyskiwanie nowych klientów
i podnosić poziom obsługi klienta.
Zadanie
Rozpoczęła zatem wysyłkę eksklu-
zywnego newslettera do domów
Zastanów się, co możesz
wszystkich potencjalnych i stałych
zrobić, aby zaangażować
członków rodzin Twoich klientów, których adresy znalazły
potencjalnych i stałych
się w firmowych bazach danych.
klientów. To świetny i przy
Każdy newsletter zawierał specjalny
tym niedrogi sposób, aby
kod liczbowy. Raz w miesiącu firma
przekonać nieprzekona-
dzwoniła do dwóch domów i jeśli
nych potencjalnych klien-
dana osoba odebrała telefon i umiała
tów i uczynić z nich solidne
podać ten kod (to znaczy: przeczy-
zródło przychodów. Po-
tała newsletter), firma natychmiast
zwól, by członkowie ich ro-
wysyłała jej dwa czeki po 100 do-
dzin pomogli Ci przekonać
ich do współpracy z Tobą. larów. W ten sposób za cenę 400
dolarów miesięcznie firmie udało
się zachęcić około tysiąca poten-
cjalnych i stałych klientów do czytania newslettera. Co więcej, skutek
jej działań był taki, że klienci oczekiwali kolejnego wydania gazetki i ak-
tywnie przyswajali zawarte w niej informacje.
Epilog
Chcesz przekonać potencjalnych klientów do nawiązania
z Tobą współpracy? Pomocy nigdy za wiele. Nie obawiaj się
adresować swoich działań do rodzin swoich klientów  takie
rozwiązanie jest naprawdę korzystne dla obu stron.
Pozyskiwanie potencjalnych klientów powinno być wysiłkiem ze-
społowym  praca zespołowa pozwala uzyskać lepsze efekty. Tylko łą-
cząc grupę ludzi, można uzyskać ten wyjątkowy zapał, energię, kreatyw-
1
potencjalnych
ozyskuj
P
zespołowo
klientów
4
Błyskotliwe rozwiązania 3 do 4
ność, entuzjazm i efekt synergii, które pozwalają skutecznie zdobywać
klientów. Dlatego w ramach tego pomysłu proponuję założenie zespołu
i nazwanie go zespołem zadaniowym ds. pozyskiwania potencjalnych
klientów.
W każdy wtorek o godzinie
Zadanie 7 rano grupa ludzi z różnych działów
pewnej firmy zbiera się w restau-
Już dziś utwórz zespół
racji. Razem zajmują się planowa-
zadaniowy ds. pozyskiwa-
niem działań w zakresie poszuki-
nia potencjalnych klien-
wania i pozyskiwania klientów na
tów. Uważnie obserwuj
nadchodzący tydzień. Spotkanie
wyniki jego pracy. Zadbaj
rozpoczyna menedżer ds. sprzedaży
o to, aby skład tego ze-
na cały kraj. Weryfikuje listę dzie-
społu być zróżnicowany.
Bez wahania przeprowa- sięciu najważniejszych potencjal-
dzaj zmiany składu, jeżeli
nych klientów z zeszłego tygodnia
uznasz, że przyczynią się
i omawia wyniki realizacji planu
one do optymalnego funk-
działań, jaki został opracowany
cjonowania zespołu.
w poprzedni wtorek. Następnie
tworzona jest nowa lista dziesięciu
najważniejszych potencjalnych
klientów. Potem zespół zastanawia się nad różnymi działaniami, które
można podjąć w celu pozyskania tych klientów, i rozdziela je między
poszczególnych członków. Prawdziwą tajemnicą sukcesu tego zespołu
jest energia oraz efekt synergii, które powstają dzięki współpracy. Do-
skonale ujął to Ray Kroc, założyciel sieci McDonald s, który stwierdził:
 Nikt z nas nie dorównuje mądrością całemu naszemu zespołowi .
Epilog
Nie czekaj, aż coś się samo wydarzy. Już dziś utwórz swój
zespół zadaniowy  będzie to kolejny krok na drodze do
realizacji Twoich celów.
1
Pozyskiwanie nowych klientów
Po co Ci nowi klienci? Czy z powodu złego zarządzania Twoja firma
traci tych klientów, których pozyskałeś już wcześniej? A może nie wyko-
rzystujesz pełnego potencjału produkcyjnego firmy, chciałbyś lepiej wy-
korzystać korzyści skali lub zrekompensować naturalny w każdej firmie
spadek formy? Miejmy nadzieję, że mimo wszystko jedynym Twoim
argumentem przemawiającym za poszukiwaniem nowych klientów jest
chęć dalszego rozwoju firmy.
Jeśli Twoim celem jest dalszy
rozwój, nie możesz zapominać o ol-
Zadanie
brzymich możliwościach, jakie niesie
ze sobą przekazywanie bieżących
Przyjrzyj się wynikom
informacji swoim potencjalnym
sprzedaży oraz efektom
i stałym klientom. Jeden z moich
działań swoich pracowni-
ulubionych cytatów stwierdza, że
ków. Oceń ich umiejętności
i zastanów się, czy dzięki  ludzie mogą rozwijać się tylko
szkoleniom nie można by
w firmie, która się rozwija, a firma
tych umiejętności dalej
rozwija się tylko wówczas, gdy roz-
rozwijać. Zastanów się
wijają się jej pracownicy . Zastanów
również nad możliwościa-
się, w jaki sposób mógłbyś wykorzy-
mi zastosowania najnowo-
stać najnowocześniejsze rozwiązania
cześniejszych rozwiązań
technologiczne, aby kształcenie ludzi
technologicznych w proce-
stało się podstawą Twoich działań
sie poszukiwania nowych
zmierzających do pozyskiwania no-
klientów i sprzedaży.
wych klientów. Warto zapoznać się
również z cytatem z Williama Art-
hura Warda:  Mierny nauczyciel opowiada, dobry nauczyciel wyjaśnia,
bardzo dobry nauczyciel pokazuje, a świetny nauczyciel inspiruje . Pa-
miętaj o tych słowach, gdy będziesz pracował nad własnym programem
kształcenia pracowników. Mądrzy podwładni podejmują mądre decyzje,
które przekładają się na lepszy rozwój firmy.
1
Wykorzystuj
potencjał swoich ludzi
5


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
raport jak skutecznie pozyskiwac nowych klientow
Błyskotliwość to za mało! Skuteczne techniki pozyskiwania kluczowych klientów
Nagradzanie i wyroznianie pracownikow1 blyskotliwych rozwiazan nagwyr
Znakomita organizacja czasu 151 błyskotliwych rozwiązań
Podejmowanie?cyzji i?legowanie zadan1 blyskotliwych rozwiazan podele

więcej podobnych podstron